Przetargi.pl
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, Aleja Solidarności 3
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 62 277 47 , fax. 56 62 231 81
  • Data zamieszczenia: 2010-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
    Aleja Solidarności 3 3
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 62 277 47, fax. 56 62 231 81
    REGON: 87123541500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpcen-torun.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie programów, zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w 2010r. i 2011r. dla 480 nauczycieli z województwa kujawsko - pomorskiego, w formie kursów doskonalących, z zakresu doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych. Szczegóły określa punkt III niniejszej specyfikacji. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przeszkolenie w formie kursów wskazanej w pkt. III liczby osób, zgodnie z opisanymi wymaganiami. 3. Szkolenia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (nie mniej niż 40 godzin dydaktycznych na każdy kurs). 4. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji szkoleń dla nauczycieli z całego województwa kujawsko-pomorskiego, uwzględniając obszary wiejskie. Wykonawca, powinien stworzyć równe możliwości uczestnictwa w szkoleniach nauczycielom wskazanym w niniejszej specyfikacji jako ich adresaci, z uwzględnieniem zasady równości płci. Niedopuszczalne jest ograniczanie dostępności szkoleń, tj. przeprowadzanie naboru uczestników wyłącznie w jednej szkole/placówce lub szkołach/placówkach wybranego rejonu województwa. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości realizacji kursów jako szkoleń wszystkich członków rad pedagogicznych poszczególnych szkół/placówek. 6. Szkolenia powinny być przeprowadzone tylko na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. 7. Treści programów szkoleń muszą odpowiadać celom wyszczególnionym w pkt. III niniejszej specyfikacji. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia oraz właściwych warunków lokalowych. 9. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania. 10. Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia. 11. Odbiór usługi zostanie udokumentowany SPRAWOZDANIEM z realizacji zadania przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym Zamawiającemu po zakończeniu zadania, jednak nie później niż do dnia 16 grudnia 2011r. SPRAWOZDANIE powinno zawierać: a) nazwę Wykonawcy realizującego zadanie; b) nazwę zadania; c) faktyczny termin realizacji zadania; d) liczbę uczestników szkolenia; e) wykaz kadry, która realizowała kursy (ze wskazaniem prowadzonych przez członków kadry modułów szkolenia), f) liczbę przeszkolonych grup; g) komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia; h) opis zastosowanej procedury ewaluacji wewnętrznej szkolenia wraz z przykładowymi narzędziami tej ewaluacji, a także wyniki i wnioski z przeprowadzonej ewaluacji; i) uwagi i wnioski dotyczące przebiegu zajęć i efektów szkolenia oraz problemów organizacyjnych;. III. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA III.1. Wymagania dotyczące opracowania programów szkoleń 1. Programy szkoleń w zakresie doradztwa zawodowego, jak również innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinny być realizowane w łącznym wymiarze 420 godzin . 2. Wskazane jest opracowanie kilku kursów dla w/w wymiaru godzin, przy czym minimalna liczba godzin przypadających na jedno szkolenie powinna wynosić 40 . 3. Problematyka szkoleń : a) w zakresie doradztwa zawodowego powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w realizacji zadań związanych z doradztwem zawodowym dla młodzieży poprzez: - dostarczenie wiedzy umożliwiającej trafną diagnozę i orientację zawodową młodzieży - przygotowanie do udzielania profesjonalnego poradnictwa zawodowego - nabycie umiejętności konstruowania programów doradztwa zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły, - realizację działań mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia, - nabycie umiejętności doboru i wykorzystania wybranych aplikacji ICT do pracy doradcy zawodowego - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dotyczących wdrażania młodzieży do aktualnych wymogów rynku pracy, - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie nauczania przedsiębiorczości b) dotyczących innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej szkół ponadgimnazjalnych w zakresie: - tworzenia i modyfikowania programów nauczania przedmiotów zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, - stosowania innowacyjnych metod nauczania- uczenia się , - podnoszenia efektywności kształcenia poprzez stosowanie nowoczesnych metod oceniania pracy uczniów, - nabycie umiejętności metodycznych w zakresie wykorzystania urządzeń ICT i aplikacji stosownych do pracy nauczyciela teorii / praktyki przedmiotów zawodowych - wykorzystanie wyników pomiaru dydaktycznego do podniesienia efektywności w nauczaniu przedmiotów zawodowych. 4. W rezultacie odbytych szkoleń uczestnicy nabędą następujące umiejętności przydatne w pracy zawodowej służące podnoszeniu efektywności kształcenia oraz doradztwa zawodowego : a) prowadzenie zajęć z zakresu przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania, b) prowadzenie zajęć warsztatowych dla młodzieży z zakresu rozpoznawania zasobów osobistych w określaniu własnych predyspozycji i ich wykorzystania w kształtowaniu drogi zawodowej, c) konstruowanie programów autorskich i dokonywanie ich ich modyfikacji w przedmiotach zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, d) konstruowanie narzędzi badawczych zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego, e) prowadzenie zajęć z zakresu określania preferencji i predyspozycji zawodowych młodzieży, f) analizowanie wyników testowania pisemnej części egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz wyników zadań praktycznych, g) planowanie i dokumentowanie pracy nauczyciela z zastosowaniem nowoczesnych zasad oceniania, h) obsługa i zastosowanie wybranych aplikacji ICT w doradztwie zawodowym i nauczaniu przedmiotów zawodowych i) efektywne wykorzystanie zasobów informacji oraz umiejętność doboru metod i środków ICT do przekazu multimedialnego, j) prowadzenie szkolnego ośrodka kariery zawodowej, k) stosowanie innowacyjnych metod nauczania-uczenia się w przedmiotach zawodowych. 5. Każdy program szkolenia powinien być skonstruowany wg wzoru podanego w załączniku nr 4 niniejszej specyfikacji. 6. W programach należy uwzględnić prowadzenie superwizji zajęć. III.2. Wymagania dotyczące organizacji i realizacji szkoleń 1. W ramach kursów wymagane jest przeszkolenie: a) z zakresu doradztwa zawodowego 250 nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych ( 8 grup 20-osobowych i 6 grup 15-osobowych) b) z zakresu innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych 230 nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych (10 grup 20-osobowych i 2 grupy 15-osobowe). 2. Zajęcia w grupach 15-osobowych powinny być realizowane w pracowniach komputerowych z dostępem do Internetu 3. Kursy powinny być prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę w zakresie problematyki szkoleń, z doświadczeniem edukatorskim. 4. Zaleca się prowadzenie zajęć z zastosowaniem metod słownych i praktycznych (warsztaty). 5. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania i ewaluowania zajęć wg regulaminu wewnętrznego własnej placówki. Narzędzia ewaluacji należy dołączyć do oferty. 6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenia w dostosowanych do tego celu salach wykładowych wyposażonych w standardowy sprzęt (laptop, projektor multimedialny, ekran, flipchart). W przypadku zajęć z zakresu technologii ICT zajęcia powinny być zrealizowane w pracowni komputerowej z 15 stanowiskami, z min.4Mbit Internetem, notebookiem, rzutnikiem i tablicą interaktywną. 7.Zajęcia powinny być realizowane w systemie weekendowym(piątek- po godz. 15.00 max.5 godz. dyd., sobota - 10 godz. dyd. z przerwą na obiad , niedziela - 5 godz. dyd.). 8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłek uczestnikom szkolenia w formie cateringu. III.3. Problematyka szkoleń a) kursy z zakresu doradztwa zawodowego Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Terminy realizacji (2010-2011) Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy/60+20/3/20/od IX2010-do XI.2011 Szkolny ośrodek kariery krok po kroku/40/3/20/od X.2010-do X.2011 Technologie informacji w doradztwie i kształceniu zawodowym/60/6/15/od X.2010 - do IV.2011 Konstruowanie programów doradztwa zawodowego i sposoby ich realizacji na terenie szkoły/50/2/20/od X.2010-XII.2010 ŁĄCZNIE: 760 godzin+ 60 godzin superwizji np. w firmie symulacyjnej/12/250 osób b)kursy doskonalące w zakresie innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji /na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Termin realizacji (2010-2011) Nauczanie modułowe przedmiotów zawodowych/40 + 10/3/20/od X.2010-do III.2011 Ocenianie kształtujące w szkole zawodowej/40 + 10/3/20/od IX.2010-do X.2011 Innowacyjne metody nauczania- uczenia się w szkole zawodowej/ 40 + 10/3/20/od IX.2010-do XI.2011 Konstruowanie i modyfikacja programów nauczania przedmiotów zawodowych/ 40/1/20/od IX.2010 do X.2010 - Technologie multimedialne i sieciowe w nauczaniu przedmiotów zawodowych/50/2/15/od X.2010-II.2011 ŁĄCZNIE: 500 godzin+90 godz. superwizji/12/230 osób Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: program szkolenia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kpcen-torun.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach