Przetargi.pl
Przygotowanie opracowania pn. „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”

Województwo Opolskie ogłasza przetarg

  • Adres: 45-082 Opole, ul. Piastowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 775 416 400, , fax. 077 54 16 411
  • Data zamieszczenia: 2019-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Opolskie
    ul. Piastowska 14
    45-082 Opole, woj. opolskie
    tel. 775 416 400, , fax. 077 54 16 411
    REGON: 53141242100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/; https://bip.opolskie.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie opracowania pn. „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, z 2019 r. z późn. zm.) - o ile będzie wymagana oraz Planu działań krótkoterminowych. Przedmiot zamówienia obejmuje sporządzenie opracowania stanowiącego podstawę do określenia Programu ochrony powietrza dla stref w województwie opolskim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu. Integralną częścią „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, jest Plan działań krótkoterminowych. Opracowanie obejmuje wszystkie strefy województwa opolskiego tj. strefę opolską i strefę miasto Opole. Opracowanie sporządzane jest na podstawie „Rocznej oceny jakości powietrza w województwie opolskim. Raport wojewódzki za rok 2018”, dokonanej przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska oraz w związku z koniecznością realizacji ogłoszonego w dniu 22 lutego 2018 r. wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczącego skargi Komisji Europejskiej przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie utrzymujących się od lat przekroczeń poziomów dopuszczalnych dla pyłu zawieszonego PM10 (skarga C-336/16) i zmian przepisów prawa tj. ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. 2019 r. poz. 1211). Opracowanie obejmuje: 1. Przygotowanie „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną część stanowi Plan działań krótkoterminowych, w tym m.in.: • przygotowanie wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, w układzie uzgodnionym z Zamawiającym wraz z opracowaniem harmonogramu działań naprawczych i opracowaniem procedury wdrażania działań krótkoterminowych wraz z określeniem tychże działań oraz przeprowadzenie procedury oddziaływania na środowisko wraz ze sporządzeniem Prognozy oddziaływania na środowisko programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, z 2019 r. poz. 630 z późn. zm.) – o ile będzie wymagana. Tak opracowany „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych - zgodnie ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r.  Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.) zostanie przedłożony do zaopiniowania i będzie poddany konsultacjom społecznym, • przygotowanie ostatecznej wersji projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, w układzie uzgodnionym z Zamawiającym, • organizację spotkań konsultacyjnych w terenie: o celem zebrania potrzeb/uwag/wniosków interesariuszy w kontekście opracowania wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych  liczbę przeprowadzonych konsultacji społecznych wynoszącą …….. określa się zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia ……… (nie mniej niż 12 spotkań), o w ramach konsultacji społecznych i opiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych - liczbę przeprowadzonych konsultacji społecznych wynoszącą …….. określa się zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia ……… (nie mniej niż 12 spotkań), o spotkania powinny odbyć się w każdym powiecie. • przygotowanie zestawienia uwag zgłoszonych w trakcie: o konsultacji mających na celu zebranie potrzeb/uwag/wniosków interesariuszy w kontekście opracowania wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, z propozycją ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, o w trakcie konsultacji społecznych i opiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, z propozycją ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, • udział we wskazanych przez Zamawiającego spotkaniach z zarządem województwa, radnymi, ekspertami i mieszkańcami, • przygotowywanie wyjaśnień eksperckich na ewentualne uwagi/pytania związane z zapisami sporządzonych dokumentów. 2. Opracowanie sprawozdania z realizacji działań w ramach obowiązującego programu ochrony powietrza. 3. Przygotowanie rocznego podsumowania realizacji obowiązującego programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego za 2019 rok pn. „Raport z wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego za rok 2019”. 4. Aktualizację szablonu Sprawozdania z realizacji Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego z uwzględnieniem nowych działań naprawczych wynikających z opracowanego Programu ochrony powietrza. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90731100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: Grupa kapitałowa. Zgodnie z treścią art. 24 ust. 11 ustawy PZP. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (obowiązuje forma składania – oryginał). • Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy PZP: ust. 1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. ust. 2 W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. ust. 3 Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w ust.1. ust. 4 Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 1, została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współprace tych wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt VI.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1) WYPEŁNIONY DRUK OFERTOWY sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ Oferty sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci papierowej i opatruje się własnoręcznym podpisem oraz składa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe tj.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 ze zm., osobiście lub za pośrednictwem posłańca. W DRUKU ofertowym należy wpisać: W druku oferty należy uwzględnić: 1. Liczbę spotkań konsultacyjnych: a) liczbę przeprowadzonych spotkań konsultacyjnych celem zebrania potrzeb/uwag/wniosków interesariuszy w kontekście opracowania wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych nie może być mniejsza niż 12 spotkań i nie może być większa niż 24 spotkania, b) liczbę przeprowadzonych spotkań konsultacyjnych w ramach konsultacji społecznych i opiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych nie może być mniejsza niż 12 spotkań i nie może być większa niż 24 spotkania. 2. Termin gwarancji na opracowany „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych. (Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na opracowany „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych na zasadach określonych w paragrafie § 8 IPU)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną