Przetargi.pl
Przygotowanie koncepcji zagospodarowania Kanału Kapickiego i jego otoczenia, wraz z projektami budowlanymi i uzyskaniem pozwoleń na budowę.

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19-110 Goniądz, Osowiec-Twierdza 8
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 738 0620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2015-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8 8
    19-110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 85 738 0620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie koncepcji zagospodarowania Kanału Kapickiego i jego otoczenia, wraz z projektami budowlanymi i uzyskaniem pozwoleń na budowę.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Na obszarze Basenu Środkowego doliny Biebrzy znajdują się m. in. kanały melioracyjne: Kanał Kapicki i Kanał Łęg. Kanał Łęg łączył pierwotnie koryto Ełku z Kanałem Rudzkim. Krzyżuje się z nim Kanał Kapicki, który w dolnej części łączy się z Dybłą i uchodzi do Biebrzy. Kanał Kapicki powstał w latach 50-tych XIX w. Kanał ten został wykopany w celu ułatwienia odpływu nadmiaru wód z podmokłych łąk bagiennych dla umożliwienia rolniczego użytkowania terenu. Kanał stanowi sztucznie wytworzone koryto o regularnym kształcie w profilu poprzecznym i podłużnym, prowadzący wodę do celów melioracyjnych. Kanał Kapicki w swoim górnym biegu nie łączy się z żadnym naturalnym ciekiem, będącym podstawą rozwoju i migracji populacji ryb. Rzeka Dybła łącząca się z kanałem w dolnym biegu, z uwagi na zanik połączenia z rzeką Ełk również nie prowadzi wody, odprowadza jedynie wody opadowe ze zlewni. Na Kanale Kapickim są zlokalizowane 3 drewniane zastawki. Pierwsza z nich zlokalizowana jest poniżej dopływu rzeki Dybły, a dwie kolejne w dalszym biegu kanału (zlokalizowane powyżej granicy obszarów leśnych). Ich celem jest magazynowanie zapasów wody, które prowadzi kanał na wiosnę i w okresach mokrych. Zapasy własne są bardzo ograniczone, gdyż kanał ten nie posiada praktycznie własnej zlewni. Obecnie znajdujące się tam budowle nie spełniają odpowiednio swojej funkcji. Zastawki znajdują się w złym stanie technicznym. Zachodzi konieczność poprawy stosunków wodnych otoczenia Kanału Kapickiego. Brzeziny Kapickie w okresie letnim okresowo przesychają. Zwiększenie uwilgotnienia siedlisk przez utrzymanie wysokiego poziomu wody w glebie możliwe jest w przypadku hamowania odpływu zapasów wody zgromadzonych w okresie zimowym. Piętrzenie poziomu wody ma na celu zapobieganie dalszej degradacji dużych obszarów Brzezin Kapickich. Piętrzenie może odbyć się dzięki modernizacji oraz budowie nowych urządzeń hydrotechnicznych. W związku z tym konieczne jest wykonanie kompleksowej koncepcji zagospodarowania Kanału Kapickiego. Oprócz tego, planowane jest posadowienie nowej infrastruktury turystycznej, która umożliwi obserwowanie przyrody w otoczeniu Kanału Kapickiego w dogodnych i bezpiecznych warunkach. Niezbędne w tym celu jest wykonanie dokumentacji i uzyskanie wymaganych pozwoleń administracyjnych do jej wybudowania. Inwestycja z zakresu budownictwa hydrotechnicznego i infrastruktury technicznej jest przewidziana w treści Zadań Ochronnych dla Biebrzańskiego Parku Narodowego na lata 2015-2017. 2. Zamówienie obejmuje: 2.1. Opracowanie koncepcji budowy obiektów małej retencji na Kanale Kapickim. 1. Koncepcja zostanie opracowana w dwóch wariantach: 1) Wariant A dotyczy obszaru położonego w całości na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego (górny bieg Kanału Kapickiego). W tym wariancie nie jest przewidywany możliwy wpływ przedsięwzięcia na grunty prywatne. Szacunkowa długość odcinka tego wariantu wynosi 4 km. 2) Wariant B dotyczy obszaru odcinka Kanału Kapickiego od początku jego biegu do ujścia rzeki Dybły. Odcinek ten charakteryzuje się dużym udziałem gruntów prywatnych, położonych w sąsiedztwie Kanału. W tym wariancie należy tak zaplanować przedsięwzięcie, aby zminimalizować oddziaływanie przedsięwzięcia na te grunty (np. wzmocnienie grobli od strony gruntów prywatnych). Szacunkowa długość odcinka tego wariantu wynosi 6 km. 2. Wysokość piętrzenia budowli w obu wariantach nie może przekroczyć 1 m. 3. Obszar opracowania nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego (Załącznik nr 12 SIWZ). W wariancie B możliwy jest wpływ na tereny objęte tym planem, w związku z czym Wykonawca uzgodni z Burmistrzem Miasta i gminy Goniądz, czy będzie potrzebna zmiana przeznaczenia gruntów w MPZP i uzyska pisemną interpretację powyższego. 4. Opracowanie musi zawierać następujące rozdziały: 1) Dane ogólne (cel i zakres opracowania, wykorzystane materiały i metody). 2) Opis środowiska przyrodniczego zlewni Kanału Kapickiego. 3) Inwentaryzacja, sporządzenie dokumentacji fotograficznej, ocena stanu technicznego i przydatności istniejących urządzeń hydrotechnicznych dla potrzeb małej retencji na Kanale Kapickim. 4) Określenie charakterystyk hydrologicznych Kanału Kapickiego. 5) Propozycja lokalizacji infrastruktury hydrotechnicznej oraz obiektów towarzyszących (w tym uzupełnienia korony grobli, budowy brodów) dla dwóch wariantów (A i B), przedstawionych na mapach stanowiących załączniki nr 10 i nr 11 do SIWZ, wraz z opisem rodzajów proponowanych urządzeń oraz logistyki ich wybudowania. 6) Analiza zasięgu oddziaływania piętrzeń w dwóch wariantach (A i B), niezbędna dla celu uzyskania pozwolenia wodnoprawnego - np. analiza hydrauliczna funkcjonowania Kanału Kapickiego przed i po zrealizowaniu inwestycji. Analiza taka powinna zostać wykonana w zakresie niezbędnym do opracowania koncepcji, projektu infrastruktury hydrotechnicznej i uzyskania pozwolenia na jej budowę. 7) Analiza uwarunkowań prawnych realizacji inwestycji: a) lokalizacja i własność, w szczególności oddziaływanie piętrzeń na grunty prywatne, b) położenie względem obszarów chronionych oraz spodziewany wpływ przedsięwzięcia na obszary chronione, c) uwarunkowania prawne realizacji przedsięwzięcia w świetle istniejących aktów prawa miejscowego, d) uwarunkowania prawne realizacji przedsięwzięcia w świetle projektu Planu Zadań Ochronnych obszarów Natura 2000 położonych w dolinie Biebrzy, w szczególności siedlisk i gatunków priorytetowych, e) pozostałe uwarunkowania prawne realizacji przedsięwzięcia, f) ocena wpływu piętrzeń na szatę roślinną i faunę, g) informacja o rozwiązaniach projektowych zapewniających ochronę środowiska naturalnego, h) ocena wpływu piętrzeń na funkcjonowanie infrastruktury melioracyjnej, i) wnioski. 8) Opinia geotechniczna dotycząca warunków gruntowych pod planowanymi budowlami piętrzącymi dla obu wariantów, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. 2012 poz. 463). 9) Szacunkowe koszty realizacji poszczególnych wariantów. 5. Przedstawiciel Wykonawcy dokona przynajmniej 2 wizji terenowych wraz z przedstawicielem Zamawiającego w celu ustalenia koncepcji budowy. 6. Koncepcja lokalizacji piętrzeń na Kanale Kapickim powinna zostać przedstawiona w sposób opisowy, kartograficzny i fotograficzny. 7. W przypadku zmian w przepisach w okresie wykonywania opracowania, Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania ewentualnych dodatkowych uzgodnień, wynikających z tych zmian w ramach ceny ofertowej. 8. Dokumentację należy opracować i przekazać Zamawiającemu w wersji papierowej (w 2 egzemplarzach) oraz cyfrowej na nośniku elektronicznym - płyta CD_DVD, w formacie .pdf (tekst koncepcji z załącznikami) oraz .shp (dane przestrzenne, np. lokalizacja planowanych budowli). 2.2. Przygotowanie projektów budowlanych wraz z uzyskaniem pozwoleń administracyjnych, niezbędnych do budowy urządzeń hydrotechnicznych oraz obiektów towarzyszących (w tym uzupełnienia korony grobli, brodów) 1. Zamawiający, po dostarczeniu przez Wykonawcę dokumentu Koncepcja budowy obiektów małej retencji na Kanale Kapickim, podejmie niezwłocznie decyzję o wyborze wariantu zabudowy hydrotechnicznej Kanału Kapickiego, aby umożliwić Wykonawcy sporządzenie dokumentacji projektowej i uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń do realizacji inwestycji i uzyskania pozwolenia na budowę. 2. Wykonawca sporządzi dla przedmiotowego zadania m. in.: - mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych dla wybranego wariantu (jeżeli będzie wymagana - na obszarze zasięgu oddziaływania inwestycji), - dokumentację profilu Kanału Kapickiego w zakresie pomiarów geodezyjnych, w zakresie wykreślenia profilu poprzecznego i podłużnego Kanału, z zaznaczeniem istniejących obiektów hydrotechnicznych. Wykonanie pomiarów odbędzie w zakresie niezbędnym do opracowania projektów budowli hydrotechnicznych i uzyskania pozwolenia na ich budowę. - projekt budowlany oraz projekt budowlano-wykonawczy, wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi realizację zadania inwestycyjnego, opracowanego zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i spełniającego wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1133 z późn. zm.) oraz z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.), - informację dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, która posłuży do sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). - Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - przedmiar robót i kosztorys nakładczy, - kosztorys inwestorski. - inwentaryzację drzew przeznaczonych do wycięcia, ze względu na prowadzenie budowy oraz ze względów bezpieczeństwa (drzewa osłabione, przechylone w kierunku budowli i szlaku turystycznego, wraz z informacją o własności działek, na których znajdują się drzewa przeznaczone do wycięcia). 3. Zamawiający zastrzega, aby w przypadku, gdyby było to konieczne, Wykonawca sporządził inne niż ww. dokumenty, umożliwiające uzyskanie pozwolenia na budowę oraz rozpoczęcie robót budowlanych. Wykonawca z tego tytułu nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia, ponieważ wynagrodzenie podane przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym jest wynagrodzeniem ryczałtowym. 4. Zamawiający upoważni pisemnie Wykonawcę do występowania w jego imieniu o wydawanie stosownych pozwoleń administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych. Kopia każdego dokumentu, związanego z powyższymi czynnościami, zostanie przekazana niezwłocznie Zamawiającemu przez Wykonawcę. 5. Wykonawca jest zobowiązany do konsultacji planowanej inwestycji z: 1) Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku, 2) Starostą Monieckim, 3) Burmistrzem Gminy Goniądz, 4) Innymi zainteresowanymi wynikającymi z uwarunkowań inwestycji. 6. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do wykonania następujących czynności: 1) w razie nałożenia obowiązku, sporządzenia raportów oddziaływania na środowisko i operatów wodnoprawnych, 2) przygotowania i złożenia w imieniu Zamawiającego kompletnych wniosków z niezbędną dokumentacją do właściwego organu w celu uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót. Wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami przed złożeniem do właściwego organu muszą uzyskać akceptację Zamawiającego, 7. Wykonawca zapewni nadzór autorski w trakcie realizacji robót budowlanych (tj. od ich rozpoczęcia przez wykonawcę wyłonionego w trybie kolejnego zamówienia na ich budowę, do ich zakończenia). 1) Zamawiający przewiduje maksymalnie 5 pobytów na budowie. 2) W zależności od potrzeb, jakie wynikną w trakcie prowadzenia robót budowlanych Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę do realizacji nadzoru autorskiego poprzez pobyt na budowie, liczba pobytów może być mniejsza niż 5. Zrealizowanie mniejszej liczby pobytów nie powoduje po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 3) Pobyty na budowie będą rozliczane ceną jednostkową podaną w ofercie, stosownie do faktycznie zrealizowanych pobytów. 8. W przypadku zmian w przepisach w okresie wykonywania opracowania, Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania ewentualnych dodatkowych uzgodnień, wynikających z tych zmian w ramach ceny ofertowej. 9. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu w wersji papierowej oraz cyfrowej na nośniku elektronicznym - płyta CD-DVD wszelkie składane wnioski, uzyskane decyzje oraz dokumentację projektową w formacie .pdf oraz .shp (dane przestrzenne). 2.3. Przygotowanie projektów budowlanych wraz z uzyskaniem pozwoleń administracyjnych, niezbędnych do budowy infrastruktury turystycznej 1. Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej: 1) 2 drewnianych kładek turystycznych, miejsce posadowienia: ­ działka ewidencyjna nr 933, obręb Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, powiat moniecki. Klasyfikacja tej działki to nieużytek. Działka znajduje się w wieczystym użytkowaniu Biebrzańskiego Parku Narodowego, ­ działka ewidencyjna nr 962, obręb Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, powiat moniecki. Klasyfikacja tej działki to droga gruntowa. Działka znajduje się w użytkowaniu gminy Goniądz i jest własności Starostwa Powiatowego w Mońkach. Wykonawca w celu skutecznego uzyskania pozwolenia na budowę uzgodni zakres prac budowlanych z tymi organami. 2) drewnianej wieży widokowej, miejsce posadowienia - działka ewidencyjna nr 933, obręb Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, powiat moniecki. 2. Opracowana dokumentacja posłuży do wykonania robót budowlanych na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego i obszarach Natura 2000, na których obowiązują przepisy ustawy o ochronie przyrody. 3. Wstępna koncepcja dotycząca obiektów infrastruktury turystycznej znajduje się w Załączniku nr 9 SIWZ. 4. W przypadku odmowy organów administracji lokalnej lub wydania negatywnej opinii geotechnicznej przez Wykonawcę, odnośnie możliwości bezpiecznego i stabilnego posadowienia infrastruktury turystycznej w planowanym przez Zamawiającego miejscu, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru innej lokalizacji, bez zmiany stawki ryczałtowej wynagrodzenia Wykonawcy. Po zmianie lokalizacji, Wykonawca opracuje dokumentację projektową i uzyska wszelkie stosowne pozwolenia, umożliwiające rozpoczęcie prac budowlanych. 5. Na dokumentację projektową składa się: 1) sporządzenie map zasadniczych sytuacyjno - wysokościowych do celów projektowych (w przypadku, gdy inwestycja będzie wymagać ich wykonania); 2) projekt budowlany; 3) projekt budowlano-wykonawczy; 4) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z opisem technologii wykonania projektowanych robót; 5) przedmiar robót i kosztorys nakładczy; 6) kosztorys inwestorski; 7) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, która posłuży do sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). 8) inwentaryzacja drzew przeznaczonych do wycięcia, ze względu na prowadzenie budowy oraz ze względów bezpieczeństwa (drzewa osłabione, przechylone w kierunku budowli i szlaku turystycznego, a także zasłaniające widok z wieży widokowej), wraz z informacją o własności działek, na których znajdują się drzewa przeznaczone do wycięcia. 6. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do wykonania następujących czynności: 1) w razie potrzeby przygotowania i złożenia wniosków do urzędów gmin o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji i decyzji o warunkach zabudowy, 2) w razie nałożenia obowiązku, sporządzenia raportów oddziaływania na środowisko i operatów wodnoprawnych, 3) przygotowania i złożenia w imieniu Zamawiającego kompletnych wniosków z niezbędną dokumentacją do właściwego organu w celu uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót. Wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami przed złożeniem do właściwego organu muszą uzyskać akceptację Zamawiającego, 4) dostarczania na bieżąco Zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji związanej z uzyskaniem niezbędnych opinii, decyzji i uzgodnień. 5) Opracowania przez Wykonawcę i przekazania Zamawiającemu w wersji papierowej oraz cyfrowej na nośniku elektronicznym - płyta CD/DVD wszelkich składanych wniosków, uzyskanych decyzji oraz dokumentacji projektowej w formacie .pdf oraz .shp (dane przestrzenne). 6) wykonywania nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych (tj. od ich rozpoczęcia przez wykonawcę wyłonionego w trybie kolejnego zamówienia na ich budowę, do ich zakończenia). a) Zamawiający przewiduje maksymalnie 5 pobytów na budowie. b) W zależności od potrzeb, jakie wynikną w trakcie prowadzenia robót budowlanych Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę do realizacji nadzoru autorskiego poprzez pobyt na budowie, liczba pobytów może być mniejsza niż 5. Zrealizowanie mniejszej liczby pobytów nie powoduje po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. c) Pobyty na budowie będą rozliczane ceną jednostkową podaną w ofercie, stosownie do faktycznie zrealizowanych pobytów. 3. Wykonawca wg załącznika nr 1 SIWZ do ogłoszenia wskaże koszty związane z realizacją całego przedmiotu zamówienia. 4. Wykonawca uwzględni w dokumentacji projektowej drogi technologiczno-eksploatacyjne dla transportu materiałów, niezbędnych do realizacji budowy i eksploatacji infrastruktury hydrotechnicznej i turystycznej, w tym wskaże zakres niezbędnego przygotowania tych dróg. 5. Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymaganiom Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. 6. Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości oraz rękojmi za wady fizyczne i prawne wykonanej dokumentacji do czasu zakończenia realizacji zadania łącznie z okresem gwarancji tj.: 1) nieodpłatnego usunięcia wszelkich wad i usterek w dokumentacji, stwierdzonych przez Zamawiającego w wyznaczonym terminie, 2) nieodpłatnego uzupełnienia dokumentacji, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i w terminie przez niego wyznaczonym. 7. Wymagania odnośnie zamawianej dokumentacji: 1) Dokumentacja będzie służyć do opisu przedmiotu zamówienia, w oparciu o ustawę pzp na budowę, 2) Dokumentacja projektowa nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, w inwentaryzacji robót oraz wykonaniu warunków wynikających z opinii (uzgodnień) z jednostkami. W takim przypadku należy uwzględnić zapis lub równoważne. 3) Rozwiązania projektowe należy uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym. 8. Dostawa przedmiotu zamówienia odbędzie się na koszt i ryzyko Wykonawcy do lokalizacji wskazanej przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712420006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Maksymalny termin wykonania dokumentu - koncepcji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.biebrza.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach