Przetargi.pl
Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów przewidzianych w projekcie pt. Udział w projekcie szansą na lepsze jutro które Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski realizuje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego: realizacja szkoleń i kursów zawodowych: kurs obsługi wózków widłowych, kurs obsługi stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej, podstawowy kurs spawania metodą MAG-135 oraz kurs palacza pieców CO - centralnego ogrzewania na paliwa stałe, ciekłe lub gazowe.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, ul. Limanowskiego 17
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062 5921122 w. 244 , fax. 062 5921216
  • Data zamieszczenia: 2013-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Limanowskiego 17 17
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 062 5921122 w. 244, fax. 062 5921216
    REGON: 00334073600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów przewidzianych w projekcie pt. Udział w projekcie szansą na lepsze jutro które Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski realizuje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego: realizacja szkoleń i kursów zawodowych: kurs obsługi wózków widłowych, kurs obsługi stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej, podstawowy kurs spawania metodą MAG-135 oraz kurs palacza pieców CO - centralnego ogrzewania na paliwa stałe, ciekłe lub gazowe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Kurs obsługi wózków widłowych Ilość osób (uczestników kursu szkolenia) - minimum 20 osób - maksymalnie 32 osoby, Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku Ilość godzin - RAZEM 67 godzin dla jednego uczestnika (Godzina zegarowa kursu liczy się 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę). Program powinien miedzy innymi zawierać tematy: 1. Typy stosowanych wózków jezdniowych - 4 godziny (teoria) 2. Budowa wózka - 8 godzin (teoria) 3. Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami -8 godzin (teorii) 4. Czynności operatora w czasie pracy z wózkami - 8 godzin (teoria) 5. Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa - 4 godziny (teoria) 6. Wiadomości z zakresu BHP - 8 godzin (teoria) 7. Wiadomości o dozorze technicznym - 4 godzin (teoria) 8. Praktyczna nauka jazdy - 15 godzin (nauka jazdy 9. Wiadomości związane z wymianą butli gazowych - 2 godziny (teoria) 10. Wymiana butli gazowych - pokaz przez instruktora i samodzielna wymiana przez kursantów - 6 godzin (praktyka) Wykłady - 44 Nauka jazdy - 15 (dla każdego uczestnika) Wymiana butli - 8 Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp. lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania. Cel kursu szkolenia: celem kursu jest przygotowanie do samodzielnej i bezpiecznej obsługi wózków widłowych z napędem spalinowym i elektrycznym, W cenie szkolenia: 1. Zapewnienie sali dydaktycznej oraz palcu manewrowego do praktycznej nauki jazdy. 2. Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego oraz praktycznego (rzutnik, komputer, flipchart, stoły, krzesła, wózki widłowe itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 3. Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL. 4. Jeśli zajęcia będą odbywały się poza terenem Ostrowa Wielkopolskiego firma szkoleniowa musi zapewnić transport. 5. 1 egzemplarz materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu. Wykonawca na zajęcia teoretyczne zapewni, co najmniej dwa wózki widłowe, które będą wykorzystywane do nauki jazdy na zajęciach. W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego UDT (Urząd Dozoru Technicznego) oraz wydanie zaświadczenie ukończenia kursu. Uczestnicy kursu otrzymają dodatkowo zaświadczenie dotyczące usprawnień w zakresie wymiany butli gazowej. Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badanie lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz. U. Nr 169 z 2003r.) i p.póź. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego Prowadzenie dokumentacji kursu: 1. Sporządzenie harmonogramu spotkań zajęć teoretycznych i praktycznych 2. Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych 3. Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach 4. Karta jazdy z zajęć praktycznych 5. Protokół z egzaminu 6. Przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. W/w dokumenty będą potwierdzone przez wykładowcę podpisem. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy. Zapewnienie cateringu na zajęciach: do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek - obiad jednodaniowy. 2. Kurs ob. stacji LPG z obsługą kasy fiskalnej Ilość osób (uczestników kursu-szkolenia) - minimum 15 osób - maksymalnie 20 osób, Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku Ilość godzin - 40 godzin łącznie 1. Kurs LPG - Liczba godzin: 13 godz. teoretycznych, 7 godz. praktycznych. 2. Kasa fiskalna Liczba godzin: 10 godz. teoretycznych, 10godz. praktycznych. (Godzina zegarowa kursu liczy się 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę). Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp. lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania. Cel kursu-szkolenia oraz zakres tematyczny kursu: Zajęcia teoretyczne i praktyczne z napełniania zbiorników LPG: 1. Przekazanie wiedzy niezbędnej do pracy przy instalacjach zasilania pojazdów samochodowych gazem oraz przygotowanie do egzaminu 2. Wiadomości o właściwościach fizycznych i chemicznych gazów 3. Gazy stosowane do napędu pojazdów 4. Instalacje zasilania pojazdów samochodowych i osprzęt zbiorników LPG 5. Budowa zbiorników LPG 6. Oznakowanie zbiorników LPG 7. Warunki dodatkowe stawiane pojazdom napędzanym gazem, 8. Napełnianie zbiorników gazem skroplonym LPG - czynności robocze i kontrolne 9. Podstawowe wiadomości o dozorze technicznym 10. Przepisy BHP i PPOŻ(Przepisy przeciwpożarowe). Liczba godzin: 13 godz. teoretycznych, 7 godz. praktycznych Zajęcia teoretyczne i praktyczne z obsługi kasy fiskalnej i terminalu kart płatniczych. 1. Program do obsługi kasy fiskalnej i terminalu kart płatniczych - podstawowe pojęcia fiskalne 2. Podstawowe akty prawne 3. Kody kreskowe 4. Podatek od wartości dodanej 5. Budowa kasy 6. Rodzaje kart płatniczych 7. Rodzaje terminalów płatniczych oraz ich budowa i zasady działania 8. Logowanie użytkowania 9. Realizacja płatności oraz odwołań 10. Usterki i sposoby ich rozwiazywania - anulowanie dowolnego elementu transakcji i ostatniej pozycji, kasowanie całej transakcji, zerowanie stanu błędu 11. Rodzaje płatności na kasie fiskalnej 12. Programowanie podstawowych parametrów kasy 13. Sprzedaż na kasie fiskalnej - sprzedaż pojedyncza z powtórzeniem 14. Wystawianie paragonów fiskalnych 15. Wpłata i wypłata gotówki 16. Obrót towarami zwrotnymi 17. Raporty: raporty fiskalne i podglądowe, dzienne i miesięczne 18. Zapas gotówki w kasie 19. Niedobory i nadwyżki w kasie, Liczba godzin: 10 godz. teoretycznych, 10godz. praktycznych W cenie szkolenia: 1. Zapewnienie sali dydaktycznej wyposażonej w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu. 2. Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego (rzutnik, komputer, flipcharty, stoły, krzesła, kasy fiskalne, terminale kart płatniczych itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 3. Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL. 4. Wykonawca zapewni kasy fiskalne i terminale kart płatniczych na zajęcia teoretyczne w ilości nie mniejszej niż jeden sprzęt na dwóch uczestników szkolenia. 5. 1 egzemplarz materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu 6. Kserokopie zaświadczenia/certyfikatu potwierdzone za zgodność z oryginałem zostaną przekazane koordynatorowi. W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego TDT ( Transportowy Dozór Techniczny) - kserokopia wydanego uprawnienia zostanie przekazana Zamawiającemu. Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzony egzamin przez osobę upoważnioną do przeprowadzenia egzaminu. Wydanie zaświadczeń/certyfikatów ukończenia kursu zgodnie z MEN oraz wytycznymi oznaczenia projektów w ramach POKL. Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badania lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Kserokopia zaświadczenia lekarskiego zostanie przekazana Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz. U. Nr 169 z 2003 r.) i p. póź. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego. Prowadzenie dokumentacji kursu: 1. Sporządzenie harmonogramu spotkań teoretycznych i praktycznych 2. Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych 3. Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach 4. Protokołu z egzaminu 5. Przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. W/w dokumenty będą potwierdzone podpisem wykładowcy. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy. Zapewnienie cateringu na zajęciach - do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek - obiad jednodaniowy. 3. Kurs spawania Ilość osób (uczestników kursu/szkolenia) - minimalnie 3 osoby - maksymalnie 9 osób Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku Ilość godzin -145 godzin dla jednego uczestnika w tym zajęcia teoretyczne 25 godzin i praktyczne 120 godzin. Kurs spawania MAG obejmuje 25 jednostek szkoleniowych wykładów teoretycznych i 120 jednostek szkoleniowych ćwiczeń praktycznych. Przez jednostkę szkoleniową należy rozumieć: a. 45 minut zajęć w przypadku zajęć teoretycznych i instruktażu wstępnego b. 60 minut zajęć w przypadku ćwiczeń praktycznych Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp, lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania. Cel kursu: celem kursu spawania jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne oraz uzyskanie wiedzy i umiejętności spawania w technice zgodnej z prowadzonym kursem oraz uzyskanie uprawnień spawalniczych. Opracowanie programu szkolenia zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa. Program nauczania powinien między innymi zawierać: Szkolenie teoretyczne: 1. Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego 2. Urządzenia spawalnicze 3. Bezpieczeństwo i higiena pracy 4. Bezpieczna praca na hali produkcyjnej 5. Materiały dodatkowe do spawania 6. Spawanie w praktyce 7. Oznaczenie i wymiarowanie spoin 8. Metody przygotowania złączy do spawania 9. Kwalifikowanie spawaczy 10. Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG 11. Charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry Łącznie szkolenie teoretyczne - 25 godz. Szkolenie praktyczne: Instruktaż wstępny Ćwiczenia: 14 ćwiczeń Łącznie szkolenie praktyczne - 120 godz. Czas trwania i sposób organizacji kursu - łącznie cały kurs - 145 godzin W cenie szkolenia: 1. Zapewnienie sali dydaktycznej oraz pracowni spawalniczej wyposażonej w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu. 2. Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego (rzutnik, komputer, flipchart, stoły, krzesła, materiały spawalnicze itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 3. Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL. 4. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia odzież roboczą i ochronną zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP. 5. 1 egzemplarza materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu 6. Kserokopie zaświadczenia/certyfikatu potwierdzone za zgodność z oryginałem zostaną przekazane koordynatorowi W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego. Przeprowadzenie oraz wydanie dla każdego uczestnika szkolenia książeczki spawacza z uprawnieniami, certyfikat z Instytutu Spawalnictwa, zaświadczenia ukończenia kursu wydanego zgodne z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badania lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Wykonawca przekażę kserokopie zaświadczenia wydanego przez lekarza medycyny pracy Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi, zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz.U.nr 169 z 2003r.) i p.poź. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego Prowadzenie dokumentacji kursu: 1. Sporządzenie harmonogramu spotkań zajęć teoretycznych i praktycznych 2. Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych 3. Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach 4. Karta zajęć praktycznych 5. Protokołu z egzaminu 6. Przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. W/w dokumenty będą potwierdzone podpisem wykonawcy. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy. Zapewnienie cateringu na zajęciach- do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek w postaci jednodaniowego obiadu - drugie danie. 4. Kurs palacz pieców Co Ilość osób (uczestników kursu/szkolenia) - 2 osoby Termin realizacji - sukcesywnie do 15 grudnia 2013 roku Ilość godzin - czas trwania szkolenia - nie mniej niż 30 godzin w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne, Miejsce szkolenia - na terenie miasta Ostrowa Wlkp, lub poza miastem Ostrowem Wielkopolskim z zapewnieniem przez firmę szkoleniową dojazdu uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrotu uczestników do miejsca zamieszkania. Cel kursu oraz zakres tematyczny kursu: 1. Przepisy o dozorze technicznym 2. Organizacja pracy przy urządzeniach cieplnych 3. Obowiązki palacza pieców CO 4. Wybrane wiadomości z techniki cieplnej 5. Armatura i materiały 6. Schemat kotłowni CO 7. Woda w gospodarce cieplnej 8. Kotły parowe i wodne - ogólne wiadomości 9. Eksploatacja kotłów 10. Sieci i instalacje cieplne 11. Przemysłowe urządzenia pary i gorącej wody 12. Paliwa stałe, paliwa ciekłe, aparatura kontrolna pomiarowa 13. Zasady BHP ochrona p.poż, ratownictwo medyczne. W cenie szkolenia: 1. Zapewnienie sali dydaktycznej oraz miejsca do odbycia zajęć praktycznych. Sala powinna być wyposażona w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu. 2. Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia teoretycznego i praktycznego (rzutnik, komputer, flipchart, stoły, krzesła itp.) oraz materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub CD. 3. Materiały szkoleniowe zostaną oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach POKL. 4. 1 egzemplarz materiałów szk. popisany przez os. upoważnioną zostanie przekazany koordynatorowi projektu. 5. Kserokopie zaświadczeniacertyfikatu potwierdzone za zgodność z oryginałem zostaną przekazane koordynatorowi W ramach udzielanego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania egzaminu państwowego. Przeprowadzenie państwowego egzaminu kwalifikacyjnego. Wydawane uprawnienia na palacza CO świadectwa kwalifikacji - podstawa prawna DZIENNIK USTAW Z 2003 R. NR 89 POZ. 828 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1) z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z dnia 21 maja 2003 r.), oraz DZ.U. nr.129 z 22.07.2003 r. poz. 1184, oraz Dz.U. nr.141 z 29.07.2005r. poz.1189 oraz wydanie zaświadczenia ukończenia kursu wydanego zgodne z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykonawca opłaci wykonanie badań lekarskich przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy. Badania lekarskie muszą być przeprowadzone przed rozpoczęciem szkolenia przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Wykonawca przekażę kserokopie zaświadczenia wydanego przez lekarza medycyny pracy Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi, zgodnie z ogólnymi przepisami BHP (Dz.U.nr 169 z 2003r.) i p.poż. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursów skierowanych przez Zamawiającego Prowadzenie dokumentacji kursu: 1. Sporządzenie harmonogramu spotkań zajęć teoretycznych i praktycznych 2. Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych 3. Prowadzenie listy obecności Beneficjentów na zajęciach, 4. Protokołu z egzaminu, przeprowadzenie ankiety oceny szkolenia dla uczestników. Ww dokumenty będą potwierdzone podpisem wykonawcy. Oryginały ww dokumentów zostaną przekazane Zleceniodawcy. Zapewnienie cateringu na zajęciach- do 5 godzin szkolenia catering w postaci przerwy kawowej (kawa, herbata, zimne napoje, ciasto) powyżej 5 godzin szkolenia wykonawca zobowiązuje się zapewnić Beneficjentom ciepły posiłek w postaci jednodaniowego obiadu - drugie danie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 802300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną