Przetargi.pl
Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społeczej w Chojnicach w okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r.

Dom Pomocy Społecznej w Chojnicach ogłasza przetarg

  • Adres: 89-600 Chojnice, ul. Leśna 12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-52 3963800 , fax. 0-52 3963800
  • Data zamieszczenia: 2013-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej w Chojnicach
    ul. Leśna 12 12
    89-600 Chojnice, woj. pomorskie
    tel. 0-52 3963800, fax. 0-52 3963800
    REGON: 00123275800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społeczej w Chojnicach w okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczanie posiłków dla ok. 108 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chojnicach na bazie kuchni Wykonawcy zlokalizowanej poza obiektami Zamawiającego. 1. Wykonawca zobowiązuje się wytworzyć przedmiot zamówienia w oparciu o surowce i materiały zakupione we własnym zakresie i na własny koszt. 2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie właściwego poziomu sanitarnego posiłków dostarczanych oraz za jakość oferowanych posiłków: tj. odpowiednią gramaturę ,wartość odżywczą i właściwe walory smakowe i estetyczne, czystość dostarczanych potraw, dobór właściwych surowców oraz procesów technologicznych. 3. Dostarczane posiłki muszą być świeże, z bieżącej produkcji dziennej bez dodatkowej obróbki technologicznej przed dystrybucją w kuchenkach. Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych produktów zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywienia i Żywności. 4. Posiłki muszą być wysokiej jakości, urozmaicone, bez stosowania dodatkowych preparatów zastępczych oraz środków konserwujących w szczególności: - bez używania produktów typu instant oraz gotowych produktów np. pierogi mrożone, pyzy, klopsy, gołąbki itp. - używania masła a nie produktów masłopodobnych, - używania wędlin i mięsa wysokiej jakości. 5. Koszt transportu posiłków do siedziby zmawiającego obciąża Wykonawcę. 6. Posiłki powinny być urozmaicone, a ich skład nie powinien się powtarzać w ciągu 10 dni. 7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić 3 posiłki dziennie dla mieszkańców z dietą podstawową i 5 posiłków dziennie dla mieszkańców z określoną jednostką chorobową wymagających odpowiedniej diety zgodnie ze złożonym zamówieniem. 8. Obiad powinien składać się z dwóch dań. 9. W ramach całodziennego wyżywienia Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia napojów oraz podstawowych produktów żywnościowych między posiłkami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. z 2012 r., poz.964), wg tygodniowego zapotrzebowania kuchenek podręcznych. 10. W ramach wykonywanej umowy Wykonawca zapewni w okresie świątecznym posiłki mające charakter świąteczny z uwzględnieniem tradycyjnych potraw i ciast oraz na uroczystości okolicznościowe (Dzień Babci, Dzień Dziadka, Światowy Dzień Chorego itp.) i jeden raz w miesiącu składniki na tort urodzinowy dla mieszkańców. 11. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić codziennie 2 dodatkowe obiady dla pracowników Domu Pomocy Społecznej celem kontroli jakości przygotowanych potraw. 12. Wysokość tzw. wsadu do kotła nie może być niższa niż 8,50zł netto na jedną osobę. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do dokumentacji źródłowej celem sprawdzenia wartości wsadu do kotła. 13. Posiłki muszą być dostarczane 2 razy dziennie do kuchenki Zamawiającego z podziałem na piętra w wyznaczonych godzinach, wg harmonogramu tj.: a) - śniadanie i II śniadanie - w godz.6.30- 7:00 b) - obiad, podwieczorek i kolacja - w godz. 11.30- 12:00 14. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania 10-dniowych jadłospisów (dwa zestawy do wyboru) uwzględniających racje pokarmowe, wartość odżywczą i kaloryczną zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywienia i Żywności, zgodnie z ustalonymi przez lekarza Zamawiającego dietami. Jadłospis winien być przedstawiony do akceptacji wyznaczonej przez Zamawiającego osobie z 14-dniowym wyprzedzeniem. Zamawiający może wnieść w ciągu 7 dni w formie pisemnej zastrzeżenia co do przedłożonego jadłospisu. W razie wniesienia uwag do przedłożonego jadłospisu Wykonawca ma obowiązek je uwzględnić bez wnoszenia zastrzeżeń Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania zestawień wartości odżywczej (kaloryczności) każdego jadłospisu dekadowego. 15. O ewentualnych zmianach w jadłospisie należy niezwłocznie powiadomić zamawiającego 16. Wykonawca i Zamawiający są zobowiązani do prowadzenia ewidencji dostarczanych posiłków z podziałem na piętra: śniadania, obiady, kolacje, drugie śniadanie, podwieczorek oraz do każdorazowego imiennego potwierdzenia odbioru posiłków przez osoby upoważnione przez Zamawiającego do odbioru ilości i jakości posiłków. 17. Zamawiający zobowiązuje się do przekazywania informacji i dokumentacji dotyczącej zapotrzebowania na posiłki z podziałem na poszczególne piętra i wykazem diet (karty zapotrzebowania dziennego przekazane faksem lub e-mailem) do godziny 10:00 dnia poprzedniego. 18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych posiłków w stosunku do liczby przebywających mieszkańców. 19. Zamawiający dokonuje korekty zamawianych poszczególnych posiłków w związku z ruchem mieszkańców (urlopy, pobyty w szpitalu i zgony) na podstawie telefonicznego lub e-mailowego zgłoszenia co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem. Informacje uzupełniające 1. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z uwzględnieniem dziennych racji pokar-mowych, wartości kalorycznej, zawartości składników odżywczych określonych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie z uwzględnieniem wprowadzonych zmian w okresie trwania umowy. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli stosowanych surowców oraz przestrzegania przez Wykonawcę dziennych racji pokarmowych w obecności przedstawiciela Wykonawcy z możliwością sprawdzenia gramatury posiłków. W przypadku stwierdzenia uchybień Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecić badanie pokarmu odpowiednim instytucjom, na koszt Wykonawcy. 3. Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego zbadania dostarczanych posiłków. W razie stwierdzenia wad lub braków, złoży natychmiastowo do Wykonawcy pisemną reklamację. 4. W przypadku stwierdzenia wad lub braków Wykonawca jest zobowiązany do dostarcze-nia w ciągu jednej godziny właściwych posiłków. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo dostępu do kopii protokołów pokontrolnych oraz wszystkich atestów na surowce i sprzęt wykorzystany w procesie produkcji posiłków. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny i weryfikacji wszystkich parametrów wykonania zleconej usługi na każdym etapie produkcji i dostawy posiłków, a Wykonawca na każdym etapie produkcji i dostawy umożliwi dostęp do linii technologicznych i wyprodukowanych posiłków na każdym etapie produkcji. Wykonawca udostępni dokumentację dotyczącą ilościowo wartościowego wsadu surowcowego do potraw tzw. zapotrzebowania żywnościowe na poszczególne dni. 7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zatrudnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami, właściwie przeszkolonego personelu, spełniającego wymagania zdrowotne oraz higieniczne niezbędne do pracy z żywnością. 8. Wykonawca udostępni Zamawiającemu na żądanie listę osób i kwalifikacje z aktualnymi wpisami badań lekarskich mających kontakt z produkcją i dostawą posiłków na rzecz Zamawiającego, z podziałem na zakres świadczonych usług: przygotowanie posiłków - kuchnia, transport. 9. Wykonawca zapewnia na własny koszt i we własnym zakresie ciągłość żywienia w przypadku awarii urządzeń bądź wystąpienia innych okoliczności uniemożliwiających kontynuację procesu. 10. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę odpowiedzialną za stałe kontaktowanie się z Zamawiającym w zakresie przedmiotu zamówienia. Wymagania sanitarne 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania standardów sanitarno-epidemiologicznych, a także przepisów w zakresie organizacji żywienia zbiorowego (wymóg dotyczy pełnego okresu trwania umowy) zgodnie z Ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz.914 z późn.zm.) oraz zapewnienia właściwej jakości określonej w specyfikacji oferowanych posiłków. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania próbek żywnościowych poszczególnych posiłków i przechowywania zgodnie z wymaganiami ustawowymi. 3. Posiłki produkowane w kuchni Wykonawcy muszą być dowożone do placówki Zamawiającego samochodami przystosowanymi do transportu żywności w sposób zapewniający wymagany standard sanitarno - epidemiologiczny zgodny z Ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz.914 z późn.zm.) i załącznikiem II do rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 852/2004 w sprawie higieny środków spożywczych. 4. Transport posiłków w hermetycznych pojemnikach niezależnie od rodzaju posiłku, gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury, zgodnie z wymaganiami sanitarnymi. 5. Temperatura dostarczonych do kuchenek posiłków będzie monitorowana przy pomocy termometrów Wykonawcy. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru naczyń transportowych po dystrybucji posiłków w kuchence przy dowozie kolejnego posiłku. 7. Wykonawca zobowiązany jest do mycia i dezynfekcji naczyń transportowych, nie dopuszcza się zmywania naczyń transportowych w kuchence Domu Pomocy Społecznej. 8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć odzież roboczą i ochronną czystą podczas realizacji transportu posiłków na piętra.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiatchojnice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach