Przetargi.pl
Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia pn. Produkcja biogazu i recykling składników odżywczych z komunalnych odpadów żywnościowych i obornika - demonstracja systemowego podejścia do gospodarki odpadami organicznymi dla polskich gmin, Polska

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-800 Zabrze, ul. Matejki 6
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2716340, 2716640 w. 102 , fax. 032 2716340
  • Data zamieszczenia: 2013-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o.
    ul. Matejki 6 6
    41-800 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 032 2716340, 2716640 w. 102, fax. 032 2716340
    REGON: 27685464000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.zabrze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia pn. Produkcja biogazu i recykling składników odżywczych z komunalnych odpadów żywnościowych i obornika - demonstracja systemowego podejścia do gospodarki odpadami organicznymi dla polskich gmin, Polska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie prac przygotowawczych (przedprojektowych) związanych z realizacją przedsięwzięcia mającego na celu produkcję biogazu i recykling składników odżywczych z komunalnych odpadów żywnościowych i obornika na terenie miasta Zabrze. 1. Celem niniejszego postępowania przetargowego jest wyłonienie Wykonawcy, który, w ramach przygotowania budowy biogazowi o mocy 1 MW wykona następujące zadania: a. Przeprowadzenie oceny lokalizacji przedsięwzięcia Planowana biogazownia zlokalizowana zostanie w południowo-wschodniej dzielnicy Zabrza - Zaborze, na granicy miast Zabrza i Rudy Śląskiej na działkach1528/132, 1530/134, 1532/138, 1534/141, 1536/143, 1538/144, 146, 1540/147, 1542/148, 1544/151 stanowiących własność Zamawiającego, których usytuowanie odzwierciedla plan sytuacyjny stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Analiza terenu przewidzianego pod realizację planowanego przedsięwzięcia powinna uwzględniać wszelkie istotne dla planowanej biogazowi uwarunkowania, a w szczególności: - usytuowanie sąsiednich działek - wielkość niezbędnego terenu (wielkość zależy zarówno od mocy biogazowni jak również przyjętych rozwiązań technologicznych) oraz konieczności poszerzenia ciągu technologicznego o substraty pochodzące z selektywnej zbiórki odpadów żywnościowych pochodzących z gospodarstw domowych , - odizolowanie działki poprzez stworzenie specjalnych pasów zieleni i ogrodzenie terenu biogazowni. b. Przeprowadzenie analizy istniejącej infrastruktury w rejonie przedsięwzięcia W ramach przedmiotowego zadania należy dokonać rozeznania pod kątem dostępności/możliwości podłączenia do sieci elektroenergetycznej, gazowej, wodociągowej i kanalizacyjnej oraz komunikacji drogowej i innych niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia. c. Opracowanie analizy istniejącego i planowanego zagospodarowania działek sąsiadujących z przedsięwzięciem. Rozeznania należy dokonać również w oparciu o plan sytuacyjny stanowiący załącznik nr 1, na którym naniesiono również inwestycje będące na etapie planowania. d. Uaktualnienie uproszczonej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i dokumentacji określającej warunki hydrogeologiczne, względnie opracowanie nowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Dokumentacja ta musi spełniać wymogi niezbędne do uzyskania decyzji lokalizacyjnej inwestycji polegającej na budowie biogazowi. e. Przeprowadzenie analizy opcji technologicznych pod kątem przygotowania koncepcji technologicznych w kilku wariantach - min. 3 i wyrysowania ciągu technologicznego biogazowni przy dostępnej infrastrukturze. Zamawiający wymaga, aby zaproponowane warianty opracowane zostały w oparciu o technologie wskazane w załączniku nr 2 do SIWZ lub równoważne. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia co najmniej trzech wariantów technologii i zaproponowania wyboru jednej z nich opierając się na analizie i wyliczeniach potwierdzających wybór technologii najkorzystniejszej pod względem ekonomicznym, przy uwzględnieniu wyników inwentaryzacji substratów dokonanej uprzednio na zlecenie Zamawiającego, która zostanie udostępniona Wykonawcy (w tym należy przeprowadzić analizę wsadu/substratów zinwentaryzowanych wcześniej na zamówienie Zamawiającego pod kątem ustalenia parametrów poszczególnych elementów (węzłów ciągu technologicznego biogazowi) oraz możliwości wykorzystania masy pofermentacyjnej (bionawozu) w celach nawozowych. Każdy z zaproponowanych wariantów winien uwzględniać konieczność rozszerzenia ciągu technologicznego o substraty pochodzące z selektywnej zbiórki odpadów żywnościowych pochodzących z gospodarstw domowych. Warianty technologii winny zostać opracowane: - 3 egzemplarze w wersji papierowej - w formie elektronicznej: 1 egzepmplarz w wersji WORD i 1 egzemplarz z formacie PDF. Opracowania dotyczące inwentaryzacji substratów zostaną udostępnione Wykonawcy w dniu zawarcia umowy w formie elektronicznej. f. Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego przedsięwzięcia (biogazowni) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. PFU powinien zostać opracowany: - 3 egzemplarze w wersji papierowej - w formie elektronicznej: 1 egzepmplarz w wersji WORD i 1 egzemplarz z formacie PDF. g. Opracowanie dokumentacji do wystąpienia z wnioskiem do właściwego organu o uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych obejmującej zgodę na realizację przedsięwzięcia, udział w procedurze wszczętej przez właściwy organ w sprawie wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji administracyjnej. Wykonawca opracuje kompletną dokumentację do wniosku wraz ze złożeniem stosownego wniosku oraz uzyska decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie biogazowni. 2. Powyższe należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności na podstawie: - ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) , - ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.) oraz zgodnie z innymi obowiązującymi przepisami prawa, - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U 2004 Nr 202, poz. 2072 ze zm.), - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2002, nr 75, poz. 690 ze zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 000 zł. I.7.1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego PL 97 1050 1298 1000 0090 3022 3771. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć w formie oryginału w kasie MOSiR w Zabrzu Sp. z o.o. ul. Matejki 6, 41-800 Zabrze. Wadium w formie pieniężnej musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego, a poręczenie bankowe, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa lub poręczenie udzielone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości musi zostać złożone w kasie Zamawiającego najpóźniej do godz. 8:00 w dniu składania ofert. Zamawiający w dniu otwarcia ofert o godz. 8:05 komisyjnie sprawdzi, czy wadium wpłynęło na rachunek bankowy lub do kasy Zamawiającego. Z powyższej czynności zostanie sporządzony protokół. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. I.7.2. Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 21.10.2013 r. do godz. 8:00. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. (art. 24) I.7.3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. I.7.4. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. I.7.5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. I.7.6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt I.7.3. jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. I.7.7. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. I.7.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mosir.zabrze.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach