Przetargi.pl
Przygotowania, przeprowadzenia i opracowania Diagnozy i analizy społecznej problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego - w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Żwirki i Wigury 4a
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2015-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    ul. Żwirki i Wigury 4a 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowania, przeprowadzenia i opracowania Diagnozy i analizy społecznej problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego - w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie Diagnozy i analizy społecznej problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego - w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujace części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie : 2.1 Część 1 - Diagnoza potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego 2.1.1 Kontekst Opracowanie diagnozy społecznej jest niezbędnym etapem w trakcie procesu w prowadzania zmian: zarówno, jeśli planowane są całkowicie nowe rozwiązania, jak i gdy konieczność dokonania konkretnych zmian wynika z uciążliwości obecnych warunków. 2.1.2 Poziomy diagnozy Diagnoza potrzeb zostanie przeprowadzona co najmniej na następujących poziomach: a) diagnoza historyczno - przyczynowa - powinna wskazywać na przyczyny i mechanizmy pojawienia się poruszanego problemu społecznego; b) diagnoza twórcza / kreatywna - powinna wskazywać czynniki społeczne, które mogą stać się zalążkiem pożądanych zmian; c) diagnoza poznawcza - powinna dawać w sposób opisowy lub porównawczo-opisowy charakterystykę diagnozowanego fragmentu rzeczywistości w zestawieniu z szerszymi procesami i zjawiskami społecznymi, stanowi podstawę budowania wiedzy teoretycznej o danym problemie społecznym. 2.1.3 Przedmiot diagnozy Diagnoza powinna zwierać co najmniej: 1. charakterystykę obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 2. analizę SWOT obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 3. analizę najważniejszych wyzwań i potencjałów rozwoju obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 4. analizę koncentracji problemów w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 5. analizę trendów rozwojowych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 6. wnioski z diagnozy potrzeb obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego. 2.1.4 Metody badawcze Wykonawca zastosuje co najmniej następujące metody badawcze: a) analiza danych zastanych (desk research); b) badanie ilościowe CATI na losowo wybrane reprezentatywnej grupie mieszkańców powiatu; c) badanie ilościowe techniką ankiety audytoryjnej ze zdefiniowanymi grupami respondentów (np.: przedsiębiorcy, rolnicy, sektor pozarządowy itd.); d) badanie jakościowe techniką indywidualnego wywiadu pogłębionego z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym; e) metody i techniki badawcze oraz pozostałe sposoby pozyskiwania danych winny zostać dobrane w sposób gwarantujący poprawność metodologiczną prowadzonych analiz, miarodajność i reprezentatywność wyników. 2.1.5 Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania diagnozy w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się dane starsze niż 3 lata po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiającego. 2) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest zebrać dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz. Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy itp.). Diagnoza powinna zawierać źródła danych. 2.1.6 Produkt Części 1 Efektem prac Wykonawcy w Części 1 jest dokument - Raport pn. Diagnoza potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego, w którym opisuje się określone sytuacje, zdarzenia i społeczne uwarunkowania danej społeczności, stanowiąc podstawę do przeprowadzenia prognoz przyszłych wydarzeń oraz działań. Wykonawca dostarczy Raport w: 1) formie drukowanej w nakładzie 6 szt.; 2) wersji elektronicznej w nakładzie 6 szt. płyt DVD (format PDF) w kopertach zawierających nazwę publikacji oraz zgodnymi z Podręcznikiem Komunikacji i Identyfikacji Wizualnej oraz Wymogami dot. Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. 2.2 Część 2 - Opracowanie metodologii obszarów strategicznych w ramach obszarów funkcjonalnych Powiatu Mikołowskiego 2.2.1 Kontekst Wyspecyfikowanie metodologii obszarów funkcjonalnych pozwoli na otrzymanie produktów projektu o wysokiej jakości i użyteczności. 2.2.2 Elementy kluczowe dla opracowania Metodologii obszarów strategicznych w ramach obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego Wykonawca, opracowując Metodologię, powinien wziąć pod uwagę: 1) wyniki opracowywanej przez siebie w Części 1 Diagnozy potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego 2) Wstępna Analiza wykonalności wykazała, iż na obszarze powiatu mikołowskiego zauważono istotne powiązania funkcjonalne; wyróżniono 9, które wydają się kluczowe dla zdynamizowania rozwoju obszaru o poprawy warunków życia mieszkańców. Są to: a) Oświata; b) Rekreacja: turystyka, kultura, sport; c) Opieka zdrowotna, bezpieczeństwo, pomoc społeczna; d) Usługi administracyjne, informatyzacja; e) Rynek pracy; f) Gospodarka; g) Środowisko przyrodnicze; h) Infrastruktura komunikacyjna; i) Przestrzeń. 2.2.3 Przedmiot metodologii Metodologia powinna zwierać co najmniej: 1. analizę powiązań przestrzennych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 2. analizę powiązań informatycznych, telekomunikacyjnych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 3. analizę powiązań społecznych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 4. analizę powiązań demograficznych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 5. analizę powiązań rynków pracy w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 6. analizę powiązań środowiskowych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 7. analizę powiązań komunikacyjnych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 8. analizę powiązań administracyjnych w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 9. analizę powiązań w obszarze tożsamości i dziedzictwa kulturowego w obszarze funkcjonalnym powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze; 10. wnioski z przeprowadzonych analiz. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Metodologii w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego. 2) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest zebrać dane niezbędne do wykonania opracowania i przeprowadzenia analiz. Analiza danych liczbowych powinna obejmować również formę tabelaryczną i graficzną (wykresy, diagramy, mapy itp.). Metodologia powinna zwierać źródła danych. 2.2.5 Produkt Części 2: Efektem prac Wykonawcy w Części 2 jest dokument pn. Metodologia obszarów strategicznych w ramach obszarów funkcjonalnych Powiatu Mikołowskiego, w którym opisuje się metodologię i logikę obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na tym obszarze. Metodologia powinna stanowić użyteczny element do wykorzystania w konstruowaniu pozostałych produktów projektu, tj. następujących dokumentów, które zostaną wykonane na kolejnych etapach Projektu: 1) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020; 2) Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych); 3) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego; 4) Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu; 5) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji); 6) Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników; 7) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów; 8) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych; 9) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej; 10) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego. Wykonawca dostarczy Metodologię w: 1. formie drukowanej w nakładzie 6 szt.; 2. wersji elektronicznej w nakładzie 6 szt. płyt DVD (format PDF) w kopertach zawierających nazwę publikacji oraz zgodnymi z Podręcznikiem Komunikacji i Identyfikacji Wizualnej oraz Wymogami dot. Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski 2.3 Część 3 - Organizacja spotkań studyjnych i konsultacji społecznych 2.3.1 Kontekst Celem organizacji spotkań studyjnych i konsultacji społecznych jest włączenie partnerów społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny. Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną. 2.3.2 Liczba spotkań Wykonawca w celu przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych przygotuje i przeprowadzi 56 spotkań służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.: 1) Spotkania z radnymi: 6 gmin x 1 spotkanie = 6 spotkań (liczba uczestników zgodna ze składem osobowym Rady Powiatu / Gminy / Miasta - min. 30% składu Rady). 2) Spotkania z mieszkańcami: 30 spotkań a) 1 ogólne spotkanie (mieszkańcy Powiatu Mikołowskiego) - maksymalnie 40 osób; b) 4 spotkania (Gmina Łaziska Górne, 4 dzielnice: Łaziska Średnie, Łaziska Dolne, Brada, Kopanina) - każde po minimum 5 uczestników; c) 12 spotkań (Gmina Mikołów, 12 dzielnic: Centrum, Borowa Wieś, Bujaków, Goj, Jamna, Kamionka, Mokre, Nowy Świat, Paniowy, Regielowiec, Reta, Śmiłowice) - każde po minimum 5 uczestników; d) 10 spotkań (Gmina Orzesze, 10 dzielnic: Gardawice, Jaśkowice, Królówka, Mościska, Orzesze, Woszczyce, Zawada, Zawiść, Zazdrość, Zgoń) - każde po minimum 5 uczestników; e) 1 spotkanie (Gmina Ornontowice) - minimum 10 uczestników; f) 2 spotkania (Gmina Wyry, 2 miejscowości: Wyry, Gostyń) - każde po minimum 5 uczestników; 3) Spotkania z przedsiębiorcami: 5 gmin x 2 spotkania = 10 spotkań - każde po minimum 3 uczestników; 4) Spotkania z OPP i NGO: 5 gmin x 2 spotkania = 10 spotkań - każde po minimum 3 uczestników. 2.3.3 Miejsce spotkań Ww spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.3.4 Obowiązki Wykonawcy W ramach Części 3 Wykonawca zapewni: 1. przeprowadzenie analizy interesariuszy konsultacji (przedstawiciele organizacji pozarządowych, przedsiębiorców, mieszkańców) przy pomocy Lidera i Partnerów Projektu. Lider oraz Partnerzy zastrzegają sobie prawo do przekazania bazy adresów Wykonawcy; 2. przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne (w tym co najmniej wydruk zaproszeń i ich przekazanie zaproszonym gościom, plakaty , ogłoszenia informujące o spotkaniach i ich umieszczenie w miejscach uzgodnionych z Liderem Projektu i Partnerami Projektu, przygotowanie informacji o spotkaniach na stronę www i ich przekazanie Liderowi Projektu i Partnerom celem umieszczenia na stronach www: Projektu oraz Lidera i Partnerów Projektu, zaproszenia telefoniczne);Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.); 3. dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu; 4. opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań; 5. przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy; 6. materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery); 7. materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań); 8. poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach; 9. moderację, opracowanie raportu ze spotkań zawierającego wyniki i analizę ankiet oraz sprawozdanie wraz z wnioskami ze spotkań; 10. przekazanie Zamawiającemu raportu ze spotkań wraz z ankietami zebranymi podczas spotkań oraz listami obecności z podpisami uczestników na spotkaniach oraz dokumentacją fotograficzną (wraz ze zgodą na korzystanie z wizerunku osób uczestniczących w spotkaniach). Raport zostanie przygotowany i przedstawiony do akceptacji Zamawiającego w formie elektronicznej w terminie 5 dni roboczych od ostatniego spotkania. Zamawiający w ciągu 3 dni roboczych zaakceptuje go lub przekaże uwagi do treści. Wykonawca w ciągu 1 dnia roboczego naniesie zgłoszone uwagi. 11. Zaakceptowany raport Wykonawca przekaże Zamawiającemu w formie wydruku papierowego oraz w formie elektronicznej (plik .doc oraz .pdf). a) formie drukowanej w nakładzie 6 szt.; b) wersji elektronicznej w nakładzie 6 szt. płyt DVD (format PDF) w kopertach zawierających nazwę publikacji oraz zgodnymi z Podręcznikiem Komunikacji i Identyfikacji Wizualnej oraz Wymogami dot. Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. 2.4 Część 4 - Przygotowanie i udostępnienie ankiet elektronicznych służących do konsultacji poszczególnych dokumentów strategiczno-operacyjnych. Obowiązki Wykonawcy W ramach Części 4 Wykonawca zobowiązuje sie do: 1. opracowania projektów 10 kwestionariuszy ankiet konsultacyjnych oraz scenariuszy konsultacji następujących dokumentów strategiczno-operacyjnych, które zostaną wykonane na kolejnych etapach Projektu: a) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020; b) Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych); c) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego; d) Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu; e) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji); f) Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników; g) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów; h) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych; i) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej; j) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego. 2. opracowywania ankiet i scenariuszy z uwzględnieniem produktów Części 1, 2, 3; 3. przedstawienia do akceptacji Zamawiającego projektów kwestionariuszy ankiet oraz scenariuszy konsultacji. Zamawiający zastrzega sobie 5 dni roboczych na dokonanie pisemnego zatwierdzenia projektów. Wykonawca dokona ewentualnych poprawek w nieprzekraczalnym terminie 5 dni roboczych od daty przekazania przez Zamawiającego ewentualnych zastrzeżeń. 4. udostępnienia ankiet konsultacyjnych wraz z instrukcją użytkowania w formie elektronicznej on-line. Sposób udostępnienia musi zostać uzgodniony z Liderem i Partnerami Projektu. Aplikacja ankiety on-line powinna: a) być przyjazna w użytkowaniu dla przeciętnego obywatela; b) możliwa do uruchomienia na stronach www: Projektu oraz Lidera i Partnerów Projektu; c) umożliwiać edycję projektu ankiet Liderowi i Partnerom Projektu; d) umożliwiać analizę wyników ankiet w formie raportów zbiorczych. III. Ogólne obowiązki Wykonawcy: Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1. przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 2. bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia. 3. pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną), 4. bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. 5. odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego. 6. do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. 7. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. 8. zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. 9. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym. 10. W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych): a) Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; b) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020; c) Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych); d) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego; e) Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu; f) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji); g) Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników; h) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów; i) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych; j) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej; k) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego; l) Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. 11. Odbiór produktów poszczególnych części odbywał się będzie na podstawie pisemnych protokołów zdawczo-odbiorczych, w tym częściowych. IV. Prawa autorskie: Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu. 2. Pożądany termin realizacji całości zamówienia: 60 dni kalendarzowych licząc od daty podpisania umowy , w tym: Część 1 - Diagnoza potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego - 60 dni kalendarzowych Część 2 - Opracowanie metodologii obszarów strategicznych w ramach obszarów funkcjonalnych Powiatu Mikołowskiego - 40 dni kalendarzowych Część 3 - Organizacja spotkań studyjnych i konsultacji społecznych - 55 dni kalendarzowych Część 4 - Przygotowanie i udostępnienie ankiet elektronicznych służących do konsultacji poszczególnych dokumentów strategiczno-operacyjnych - 60 dni kalendarzowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 21.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 9000 zł (słownie: dziewięćtysięcyzłotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 21.07.2015 r. do godz.9 30. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Pozostałe formy wadium należy złożyć , w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 21.07.2015 r. do godz.9:30. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,pełnomocnictw,listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: sposób realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach