Przetargi.pl
Przydomowe oczyszczalnie ścieków na terenie gminy Byczyna - Kostów, Jakubowice, Janówka, Miechowa i Ciecierzyn-w formule zaprojektuj-wybuduj

Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie ogłasza przetarg

  • Adres: 46-220 Byczyna, Rynek 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 413 41 50 , fax. 77 413 41 50
  • Data zamieszczenia: 2014-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie
    Rynek 1 1
    46-220 Byczyna, woj. opolskie
    tel. 77 413 41 50, fax. 77 413 41 50
    REGON: 53141299300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przydomowe oczyszczalnie ścieków na terenie gminy Byczyna - Kostów, Jakubowice, Janówka, Miechowa i Ciecierzyn-w formule zaprojektuj-wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu 52 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków. FAZA PROJEKTOWANIA -Sporządzenie projektu - wykonawczego na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego (w tym projektów wielobranżowych opracowań kosztorysowych oraz specyfi?kacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), wykonanie projektu infrastruktury technicznej, tj. przyłączy i sieci w niezbędnym zakresie, wynikającym z uzgodnień i warunków technicznych . -Wykonanie według opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej oraz w oparciu o pozwolenie na budowę lub zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych całości robót stanowiących przedmiot umoy . -Opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej w zakresie umożliwiającym oddanie obiektów do użytkowania i do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. -Złożenie do Starostwa Powiatowego w Kluczborku prawidłowego i kompletnego zgłoszenia rozpoczęcia robót . FAZA BUDOWY -Przystąpienie do wykonania robót budowlanych nie wcześniej niż po spełnieniu warunków określonych w Rozdziale 4 Prawa budowlanego ustawa z dnia 07.07.1994 r. (Dz. U. 2010 r. nr 243. poz. 1623 z późn zm.) - Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych. -Przystąpienie do wykonania robót budowlanych polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu kompletnych Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3+A1:2009 w liczbie nie mniejszej niż 52 sztuki -PBOŚ zlokalizowane zostaną na terenie Gminy Byczyna. Wykaz działek poszczególnych sołectw, na których nastąpi montaż zawiera Program Funkcjonalno Użytkowy. -Zapewnienie dozoru a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, -Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, -Zakup, dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie pompowni ścieków w przypadkach, kiedy będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni, Utrzymanie zaplecza budowy, -Prace demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, -Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej, -Naprawa i doprowadzenie do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzenia powstałych w toku realizacji, -Przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników PBOŚ w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi, -Przeprowadzenie szkolenia dla serwisantów PBOŚ, -Pełna obsługa geodezyjna na etapie wykonawstwa robót i inwentaryzacja powykonawcza wraz z naniesieniem na mapę zasadniczą ośrodka geodezyjnego, -Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi w obecności przedstawiciela producenta zamontowanych oczyszczalni. FAZA PO ZAKOŃCZENIU PRAC BUDOWLANYCH. Poniższe czynności wykonywane będą w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji: -Raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r., Nr 137, poz. 984 z późn. zm.) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego, -W terminie do 30.04.2015r., wykonawca przedstawi wyniki badań (wykonanych przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych ze 100% wykonanych przydomowych oczyszczalni, potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r., Nr 137, poz. 984 z późn. zm.) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego, -Do zakończenia terminu obowiązywania gwarancji Wykonawca przedstawi co rok, nie później niż do 31 grudnia każdego kolejnego roku, wyniki badań (wykonanych przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych z 100% wykonanych przydomowych oczyszczalni (w przypadku oczyszczalni posiadających aktualne pozwolenie wodnoprawne na odprowadzanie ścieków, badania należy wykonać w ilości wskazanej w pozwoleniu tj., 4 próbki w ciągu pierwszego roku - 2 próbki w następnych latach) potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r. Nr 137, poz. 984 z późn. zm.), jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego. W przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę z powyższych obowiązków, Zamawiający zleci ich wykonanie podmiotowi trzeciemu na koszt Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącenia kosztów wykonania tych czynności z wniesionego przez Wykonawcę zabezpieczenia. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera: Program funkcjonalno - użytkowy- zał. Nr 9 do SIWZ, 2.2. Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV: 71221000-3 Usługa architektoniczna w zakresie obiektów budowlanych 45252127-4 Instalacje uzdatniania wody ściekowej 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45317000-2 Inne instalacje elektryczne 1. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w wybranych miejscowościach Gminy Byczyna: Kostów, Jakubowice, Janówka, Miechowa i Ciecierzyn. 2. Szczegółowy wykaz działek w poszczególnych miejscowościach Zamawiający przekaże Wykonawcy, z którym podpisze umowę. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji, protokolarnego przekazania wykonanych urządzeń oraz przeszkolenia użytkowników oczyszczalni. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia serwisu gwarancyjnego zamontowanych urządzeń przez cały okres gwarancji oraz dokonania niezbędnych przeglądów gwarancyjnych w okresie 6 lat od dnia odbioru. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z realizacji części przedmiotu zamówienia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie poszczególnych mieszkańców gminy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie korekcie proporcjonalnie do faktycznie wykonanych PBOŚ. 6. Dokumentacja projektowa musi być wykonana zgodnie z wiedzą techniczną, obowiązującym prawem krajowym z uwzględnieniem prawa lokalnego. Wykonawca musi stosować się w zakresie technicznym ściśle do zapisów zawartych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. 7. Po stronie Wykonawcy leży: -Pozyskanie map do celów projektowych. -Uzgodnienie UZD. 8. Wszelkie uzgodnienia dokumentacji projektowej wynikające z prawa krajowego i lokalnego. 9. Uzyskanie prawomocnego zgłoszenia na budowę. 10. Przydomowa biologiczna oczyszczalnia ścieków (PBOŚ) to urządzenie lub zespół urządzeń, w których na drodze procesów mechanicznych, biologicznych i chemicznych następuje redukcja ładunku zanieczyszczeń w ściekach do wielkości dopuszczalnych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r. Nr 137, poz. 984 ze zm.) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego. Kompletna PBOŚ musi spełniać wytyczne normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3 - Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 - Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków i być znakowana znakiem CE. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem z badań PBOŚ, tzn. badania: wodoszczelności, trwałości, skuteczności oczyszczania i wytrzymałości, zgodnym z normą PN-EN 12566-3, wystawionym przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej. Wszystkie badania na zgodność z normą PN-EN 12566-3 muszą być wykonane wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską zgodnie z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.). Do ofert należy dołączyć Deklarację Właściwości Użytkowych CE wystawioną przez producenta na podstawie dokonanych badań przez jednostkę notyfikowaną sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. U. Unii Europejskiej z dnia 4 kwietnia 2011 r. L 88/5) i obowiązującymi przepisami krajowymi oraz raport zbiorczy wydany przez jednostkę notyfikowaną przeprowadzającą badania, zawierający wszystkie szczegółowe, wartościowe wyniki badań na zgodność z normą PN-EN 12566-3. Wymogi dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia 1. Zamawiający wymaga, by gwarancja na wykonane roboty, dla zainstalowanych zbiorników, dla zainstalowanych pozostałych urządzeń - minimum 6 lat. Jeżeli na poszczególne materiały lub urządzenia udzielona jest gwarancja producenta na okres dłuższy niż wskazany powyżej, okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę odpowiada okresowi gwarancji udzielonej przez producenta. 2. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej, przy opisywaniu przedmiotu zamówienia Zamawiający użył znaków towarowych i nazw producentów, należy je traktować wyłącznie jako przykładowe. Wymienione znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia służą wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń równoważnych. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. 3. Przeglądy gwarancyjne, będą wykonywane z częstotliwością zgodną z wymaganiami technicznymi producenta dla zaoferowanego typu urządzeń zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę, harmonogramem przeglądów. Przegląd musi odbyć się minimum raz w roku. 4. Wykonawca przez okres 6 letniej gwarancji będzie świadczył nieodpłatne usługi serwisu gwarancyjnego (w tym usługi przeglądów gwarancyjnych) zainstalowanych urządzeń. Koszty dotyczące serwisu i ewentualnej wymiany części należy zawrzeć w cenie oferty. 5. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na 12 miesięcy. Informacja dotycząca częstotliwość wywozu osadów z oferowanych oczyszczalni ścieków musi być zawarta w specyfikacji technicznej zaprojektowanych i oferowanych zespołów urządzeń. 6. Wymaga się, aby oferowane urządzenia nie wymagały w trakcie eksploatacji stosowania biopreparatów wyłączając okres ich rozruchu (pierwszy oraz po każdej naprawie). 7. Zamawiający wymaga, aby w celu potwierdzenia wysokiej jakości oferowanych PBOŚ wykonawca załączył do oferty Certyfikat zgodności systemu zarządzania jakością z wymaganiami normy ISO 9001 (norma PN-EN ISO 9001:2009P - Systemy zarządzania jakością) dla producenta PBOŚ w zakresie wysokich standardów produkcji. 8. Zamawiający wymaga, aby producent PBOŚ spełniał wymogi standardów zarządzania środowiskowego PN-EN ISO14001:2004 - Systemy Zarządzania Środowiskowego. Certyfikat ISO 14001 należy dołączyć do oferty. 2.4. Wykonawca przed sporządzeniem oferty powinien zapoznać się z dokumentacją projektową wraz z decyzjami administracyjnymi oraz dokonać oględzin miejsca wykonania zamówienia, aby uwzględnić jego specyfikę w cenie swojej oferty. 2.5. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712210003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Określa rozdział 11 SIWZ: 11.1. Wysokość wadium. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 25.000,00 PLN słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 złotych. 11.2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji bezwarunkowo i nieodwołalnie na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Postanowienie pkt. 11.2.2) stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 11.2.1) b) i 11.2.1) e). 2) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Urząd Miejski w Byczynie: B.S. Namysłów O/Byczyna, nr 56 8890 1040 0000 1818 2005 0004 dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Zgodnie z Prawem bankowym (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 6) art. 63 ust. 3 polecenie przelewu jest rozliczeniem bezgotówkowym. Zgodnie z art. 63c. Polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi z zastrzeż. art. 63g, dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 11.3. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 15.09.2014 r. do godz. 09.00 przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 11.4. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 uPzp. 11.5. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, a także w sytuacji wskazanej w art. 46 ust. 4a uPzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach