Przetargi.pl
Przewóz uczniów z terenu Gminy Siewierz do szkół i placówek szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021

Gmina Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, ul. Żwirki i Wigury
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 326499471, 6499400 , fax. 326 499 402
  • Data zamieszczenia: 2019-05-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siewierz
    ul. Żwirki i Wigury 16
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 326499471, 6499400, fax. 326 499 402
    REGON: 53076100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przewóz uczniów z terenu Gminy Siewierz do szkół i placówek szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przewóz uczniów z terenu Gminy Siewierz do szkół i placówek szkolno-wychowawczych w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021, w podziale na dwie odrębne części: Część 1: Świadczenie usługi transportu uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Siewierz w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021 Część 2: Świadczenie usługi transportu uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Siewierz wraz z zapewnieniem opieki do szkół i placówek kształcenia specjalnego w Czeladzi, Będzinie i Dąbrowie Górniczej 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części odrębnie obejmuje: Część 1: Świadczenie usługi transportu uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Siewierz w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021 1) Przewóz będzie wykonywany autobusami Wykonawcy. Wykonawca powinien zapewnić pojazdy dostosowane do przewozu dzieci w wieku szkolnym. Przewozy uczniów odbywać się mogą wyłącznie autobusami szkolnymi - środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2018, poz. 1990 z późn. zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2019, poz. 58 z późn. zm.). 2) Wykonawca zapewni dowóz uczniów z wyznaczonych miejsc przystankowych do następujących placówek oświatowych: - Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Księstwa Siewierskiego w Siewierzu z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 31, , - Szkoły Podstawowej Nr 2 w Siewierzu z siedzibą przy ul. Długiej 2, - Szkoły Podstawowej w Brudzowicach z siedzibą przy ul. Szkolnej 41, Brudzowice, - Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Żelisławicach z siedzibą przy ul. Przyszłości 9, - Oddziału przedszkolnego w Dziewkach przy ul. Niwy 16, Dziewki oraz transport powrotny do wyznaczonych przystanków. 3) Wykonawca zapewni co najmniej dwa autobusy przewożące dzieci do placówek (w tym jeden autobus - co najmniej 60 miejsc pasażerskich, drugi autobus - co najmniej 55 miejsc pasażerskich). 4) Trasy przejazdu i wskazanie sposobu realizacji przewozu:  trasa nr 1: Siewierz – Gołuchowice – Sulików – Siewierz – Czekanka ¬– Leśniaki – Żelisławice – Nowa Wioska – Piwoń – Siewierz. szacunkowa długość linii – od pierwszego do ostatniego przystanku i z powrotem wynosi ok. 83 km dziennie, a szacunkowa ilość przewożonych osób wynosi 55  trasa nr 2: Siewierz – Dziewki – Brudzowice – Dziewki – Podżarze – Żelisławice szacunkowa długość linii – od pierwszego do ostatniego przystanku i z powrotem wynosi ok. 75 km dziennie, a szacunkowa ilość przewożonych osób wynosi 60  ponadto: dowóz uczniów szkół wskazanych w pkt. 2) oraz uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wojkowicach Kościelnych z siedzibą przy ulicy Zachodniej 4 w Wojkowicach Kościelnych na zawody sportowe na terenie Miasta i Gminy Siewierz, przedsięwzięcia w Miejsko-Gminnym Centrum Kultury Sportu i Turystyki w oraz Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej im. L. Korusiewicza w Siewierzu. Wyjazdy poza teren gminy obejmują powiatowe, wojewódzkie lub ogólnopolskie zawody oraz konkursy szkolne. Średnioroczna liczba kilometrów wynosi około 2000 km, a w trakcie zawartej umowy wynosi łącznie około 4000 km. Wyjazdy poza teren gminy obejmują wyłącznie powiatowe, wojewódzkie lub ogólnopolskie zawody sportowe. Zlecenia będą składane Wykonawcy na 2 dni przed wyjazdem faxem, telefonicznie lub e-mailem. 5) Planowany harmonogram trasy nr 1 i trasy nr 2 zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. 6) Zamawiający nie ponosi kosztów za kilometry dojazdowe i zjazdowe na trasie Gmina Siewierz - siedziba Wykonawcy. 7) Transport będzie organizowany w dni zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021 oraz zgodnie z pkt 4 tiret 3. 8) Przewóz dzieci powinien odbywać się dopuszczonym do ruchu, odpowiednio oznakowanymi pojazdami (wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2004 r.), zgodnie z obowiązującymi przepisami o transporcie drogowym co zostanie potwierdzone przez Wykonawcę na formularzu oferty – załącznik nr 1a do SIWZ. Wiek pojazdu stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z zapisami Części XIX SIWZ. Wiek pojazdów nie powinien przekraczać 15 lat. Część 2: Świadczenie usługi transportu uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Siewierz wraz z zapewnieniem opieki do szkół i placówek kształcenia specjalnego w Czeladzi, Będzinie i Dąbrowie Górniczej 1) Przewóz będzie wykonywany pojazdami Wykonawcy przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych – środkiem transportu spełniającym wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2018, poz. 1990 z późn. zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2019, poz. 58 z późn. zm.). 2) Wykonawca zapewni dwa pojazdy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych:  na trasie nr 1: pojazd z minimum 17 miejscami pasażerskimi (w tym 2 stanowiska przystosowane do przewozu osób na wózku inwalidzkim) wraz z zapewnieniem opiekuna w czasie przewozu.  na trasie nr 2: - pojazd z co najmniej 17 miejscami pasażerskimi (w tym 1 stanowisko przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich) wraz z zapewnieniem opiekuna w czasie przewozu. 3) Trasy przejazdu i wskazanie sposobu realizacji przewozu:  trasa nr 1: Brudzowice – Dziewki - Siewierz – Gołuchowice – Karsów - Wojkowice Kościelne – Marcinków – Będzin – Czeladź szacunkowa długość linii – od pierwszego do ostatniego przystanku i z powrotem wynosi ok. 110 km dziennie, a szacunkowa ilość przewożonych osób wynosi 15  trasa nr 2: Siewierz – Karsów – Wojkowice Kościelne – Dąbrowa Górnicza szacunkowa długość linii – od pierwszego do ostatniego przystanku i z powrotem wynosi ok. 59 km dziennie, a szacunkowa ilość przewożonych osób wynosi 11. 4) Wykonawca zapewni dowóz oraz odwóz uczniów i wychowanków wraz z zapewnieniem opiekunów w czasie przewozu z miejsca zamieszkania uczniów (Brudzowice, Dziewki, Siewierz, Gołuchowice, Wojkowice Kościelne, Karsów, Marcinków) do następujących szkól i placówek kształcenia specjalnego:  Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego w Będzinie z siedzibą przy ul. 11-go Listopada 7 w Będzinie,  Zespołu Szkół Specjalnych w Czeladzi z siedzibą przy ul. Szpitalnej 66 w Czeladzi,  Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej z siedzibą przy ul. Swobodnej 59, w Dąbrowie Górniczej,  Środowiskowego Domu Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi „Ostoja”, z siedzibą w Czeladzi przy ul. Sikorskiego 5; oraz odwóz dzieci po zajęciach z wymienionych placówek do miejsca zamieszkania. 5) Łączna, dzienna szacunkowa długość trasy obejmująca dowóz i powrót dzieci ze szkół i placówek do miejsca zamieszkania wynosi ok. 169 km dziennie. 6) Transport będzie organizowany w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021. 7) Planowany harmonogram trasy nr 1 i trasy nr 2 zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. 8) Zamawiający nie ponosi kosztów za kilometry dojazdowe i zjazdowe na trasie Gmina Siewierz - siedziba Wykonawcy. 9) Przewóz dzieci powinien odbywać się dopuszczonymi do ruchu, odpowiednio oznakowanymi pojazdami, specjalnie przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, np. wyposażonymi w szyny do mocowania wózków dla osób niepełnosprawnych oraz rampę/podjazd lub windę umożliwiającą wjazd wózkiem z osobą niepełnosprawną do pojazdu. 10) Przewóz dzieci powinien odbywać się dopuszczonym do ruchu, odpowiednio oznakowanymi pojazdami (wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2012 r.), zgodnie z obowiązującymi przepisami o transporcie drogowym co zostanie potwierdzone przez Wykonawcę na formularzu oferty – załącznik nr 1b do SIWZ. Wiek pojazdu stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z zapisami Części XIX SIWZ. 11) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki nad uczniami przez osoby pełnoletnie, niekarane, które są przeszkolone w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. 12) Opiekun zobowiązany jest do sprawowania opieki nad dziećmi w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. 13) Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać wymagane kwalifikacje i uprawnienia. Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobowiązany do przedstawienia: a) kopii aktualnego prawa jazdy kierowców uprawniającego do kierowania pojazdami, którymi będą przewożeni uczniowie, b) kopii dowodów rejestracyjnych pojazdów, c) kopii zaświadczenia o niekaralności opiekunów, d) kopii zaświadczenia o ukończonym kursie/szkoleniu pierwszej pomocy przedmedycznej opiekunów. 3. Pozostałe wymagania wspólne dla obu części: 1) Stan techniczny pojazdu musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu drogowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami o transporcie drogowym. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dzieciom bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny, w tym miejsca siedzące oraz wygodę i należytą obsługę, a w szczególności czystość, estetykę wewnątrz i na zewnątrz pojazdów. 2) Wykonawca zobowiązany jest, w przypadku awarii pojazdów, do zapewnienia w czasie nie dłuższym niż 1 godziny od uzyskania informacji o awarii pojazdu zastępczego o przynajmniej równorzędnym standardzie i ilości miejsc, dostosowanego do przewozu dzieci szkolnych. 3) Wykonawca jest zobowiązany przez okres realizacji zamówienia do ubezpieczenia dowożonych uczniów i wychowanków od następstw nieszczęśliwych wypadków. 4) Nie dopuszcza się aby Wykonawca w takcie realizowania przewozu przewoził inne osoby niż dzieci wskazane przez Zamawiającego oraz inne osoby niż wyznaczone do realizacji zamówienia. 5) Autobusy służące do przewozu dzieci muszą być w pełni sprawne, spełniać wymogi bezpieczeństwa (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa), posiadać pasy bezpieczeństwa oraz aktualne badania techniczne i aktualną polisę ubezpieczeniową. 6) Zamawiający zastrzega sobie modyfikację tras oraz zmianę liczby dowożonych osób w czasie trwania umowy. W szczególności możliwa jest zmiana trasy, w tym jej wydłużenie z uwagi na przebudowy i remonty dróg, zmiany organizacji ruchu i itp. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia trzeźwości kierowców i opiekunów oraz stanu technicznego pojazdu Wykonawcy w trakcie realizacji umowy. 8) Zmiana osób wyznaczonych przez Wykonawcę do świadczenia usług (kierowców/opiekunów) na inne osoby jest możliwa w uzasadnionych przypadkach (na skutek zdarzeń losowych, utraty uprawnień itp.) pod warunkiem wykazania uprawnień i spełnienia innych wymogów w zakresie nie mniejszym niż wskazane w SIWZ 9) Rozliczenie zamówienia będzie następowało w okresach miesięcznych zgodnie z rzeczywistą ilością przejechanych kilometrów. Zamawiający nie płaci Wykonawcy za kilometry dojazdowe i zjazdowe z trasy. 10) Zamawiający nie określa wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób zaangażowanych w wykonanie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości: Część 1: Świadczenie usługi transportu uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Siewierz w roku szkolnym 2019/2020 oraz w roku szkolnym 2020/2021 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) Część 2: Świadczenie usługi transportu uczniów niepełnosprawnych z terenu Miasta i Gminy Siewierz wraz z zapewnieniem opieki do szkół i placówek kształcenia specjalnego w Czeladzi, Będzinie i Dąbrowie Górniczej 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) Postanowienia wspólne dla obu części: 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie Nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem „wadium”. 4. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy złożyć w oryginale w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz pok. nr 18 za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert albo załączyć bezpośrednio do oferty. W przypadku załączenia dokumentu wadialnego do oferty, zaleca się, aby był on dołączony w sposób umożliwiający jego zwrot bez naruszania integralności oferty (np. umieszczony w odrębnej koszulce, kopercie, itp. co pozwoli na jego niezależne odłączenie). 7. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie aktualnej licencji uprawniającej do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2019, poz. 58 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy zobowiązani są wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Formularz oferty wg: Część Nr 1 – zał. Nr 1a do SIWZ, Część Nr 2 – zał. Nr 1b do SIWZ, 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, jeżeli oferta będzie podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) lub w przypadku występowania podmiotów wspólnie w trybie art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wg zał. Nr 2 do SIWZ, 4) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, wg Zał. nr 3 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1 3) i 4) (wg załącznika 2 i 3 do SIWZ) składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokumenty dotyczące grup kapitałowych Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wstępnie oceniona jako najkorzystniejsza nie złoży oświadczenia, o którym mowa w ppkt 1, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach