Przetargi.pl
"Przewóz dzieci do szkół i przedszkola, w tym również dzieci niepełnosprawnych, w roku szkolnym 2019/2020 t.j. od 02.09.2019 do 31.12.2019 r.”

Centrum Usług Wspólnych w Santoku ogłasza przetarg

  • Adres: 66-431 Santok, Gorzowska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 287 526
  • Data zamieszczenia: 2019-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Centrum Usług Wspólnych w Santoku
    Gorzowska 59
    66-431 Santok, woj. lubuskie
    tel. 957 287 526
    REGON: 21036122100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://santok.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przewóz dzieci do szkół i przedszkola, w tym również dzieci niepełnosprawnych, w roku szkolnym 2019/2020 t.j. od 02.09.2019 do 31.12.2019 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: a) Przewóz (dowóz i odwóz) uczniów z terenu gminy Santok do Szkoły Podstawowej im. prof. gen. E. Zawackiej w Santoku i Szkoły Podstawowej w Janczewie roku szkolnym 2019/2020 t.j. od 02.09.2019 do 31.12. 2019 r. w oparciu o harmonogram dowozu i odwozu (załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia) w ramach regularnej komunikacji autobusowej na podstawie sprzedanych przez Wykonawcę imiennych biletów miesięcznych szkolnych, autobusami własnymi lub będącymi w dyspozycji Wykonawcy. W załączniku nr 10 określono szacunkową maksymalną liczbę kilometrów między miejscowościami a szkołami podstawowymi, do których będą dowożeni uczniowie. Szczegółowy rozkład jazdy oraz liczba uczniów zostaną określone w dniu podpisania umowy. Na dzień składania oferty należy kierować się danymi przedstawionymi przez Zamawiającego w w/w załączniku. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby osób maksymalnie do 58 oraz maksymalnej liczby kilometrów do 30 bez potrzeby zmiany wynagrodzenia dla Wykonawcy. b) Przewóz (dowóz i odwóz) uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Santok do placówek w Gorzowie Wlkp. w roku szkolnym 2018/2019 t.j . od 02.09.2019 do 31.12. 2019 r. w oparciu o harmonogram dowozu i odwozu (załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia), po drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych gruntownych. Zgodnie z opracowanym przez Zamawiającego szacunkiem wyjściowym dzienna liczba uczniów do przewozu (rozumianego jako przewóz na trasie dom ucznia – szkoła – dom ucznia) wyniesie około 16 uczniów. Liczba uczniów może ulec zmianie, ponieważ na dzień przygotowania niniejszego postępowania Zamawiający opierał się o liczbę dzieci dowożonych do placówek oświatowych na dzień 19.06.2019 r. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby osób maksymalnie do 19 bez potrzeby zmiany wynagrodzenia dla Wykonawcy. c) Przewóz (dowóz i odwóz) dzieci do przedszkola z przystanków autobusowych w m. Janczewo, Płomykowo, Stare Polichno, Nowe Polichno do Gminnego Przedszkola im. Małych Kasztelanów w Santoku, ul. Gorzowska 19 oraz do oddziałów przedszkolnych Gminnego Przedszkola im. Małych Kasztelanów w Santoku, zlokalizowanych w Szkole Podstawowej im. gen. prof. E. Zawackiej w Santoku, ul. Gralewska 9 w roku szkolnym 2019/2020 t.j. od 02.09.2019 do 31.12. 2019 r. w oparciu o harmonogram dowozu i odwozu (załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia) autobusami własnymi lub będącymi w dyspozycji Wykonawcy. W załączniku nr 10 określono szacunkową maksymalną liczbę kilometrów między miejscowościami a przedszkolem/oddziałami przedszkolnymi w SP Santok, do których będą dowożone dzieci. Szczegółowy rozkład jazdy oraz liczba uczniów zostaną określone w dniu podpisania umowy. Na dzień składania oferty należy kierować się danymi przedstawionymi przez Zamawiającego w w/w załączniku. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby osób maksymalnie do 32 oraz maksymalnej liczby kilometrów do 27 bez potrzeby zmiany wynagrodzenia dla Wykonawcy 2. Obowiązki Wykonawcy: a) pojazd używany do transportu dzieci musi być przystosowany do ich przewozu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. 2018, poz. 1990) b) Wykonawca posiada ważny Certyfikat dla systemu Zarządzania ISO 9001-2015 w zakresie przewozu osób niepełnosprawnych c) W myśl art. 29 ust. 3a Pzp Wykonawca jest zobowiązany zatrudnić na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące czynności objęte zakresem przedmiotu umowy, w szczególności opiekunów i kierowców, jeśli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców. W każdej umowie o podwykonawstwo Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć postanowienia zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują czynności wskazane w niniejszym punkcie. Jeśli czynności, o których mowa nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy, Wykonawca winien to udowodnić Zamawiającemu składając stosowne oświadczenia wraz z uzasadnieniem. Szczegółowe regulacje w zakresie zatrudnienia na umowę o pracę zostały zawarte w Projekcie Umowy. d) Wykonawca zatrudnia kierowców, do w/w przedmiotu zamówienia, o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, wymaganych przepisami prawa. e) Wykonawca zapewnia bezpieczeństwo, bezawaryjność i punktualność oraz opiekę nad dziećmi w ramach przedmiotu zamówienia (w tym świadczenie pomocy dzieciom i opiekunowi w zależności od zgłoszonych potrzeb, np. wyjście/wejście dzieci z/do pojazdu). f) Wykonawca odpowiada za opiekę oraz bezpieczeństwo dzieci w drodze z pojazdu do budynku przedszkola, szkoły lub placówki oświatowej oraz w drodze z budynku przedszkola, szkoły lub placówki oświatowej do pojazdu, g) Wykonawca nie może przewozić większej liczby dzieci i towarzyszących im opiekunów niż liczba miejsc siedzących, w używanych do przewozu środkach transportu objętych ubezpieczeniem OC, h) w sytuacjach awaryjnych Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia transportu zastępczego, przystosowanego do ich przewozu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1990), spełniając wymagania określone w SIWZ w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu i nie powodować nadmiernego (ponad limit miejsc siedzących) zwiększenia liczby przewożonych dzieci, i) przestrzegania warunków określonych w wytycznych MENiS, ustawie Prawo o ruchu drogowym oraz w ustawie o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 58) i ustawie o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2019 r. poz.1412) ze szczególnym uwzględnieniem przewozu dzieci niepełnosprawnych, j) odpowiedniego oznakowania pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami, k) poniesienia wszelkich kosztów związanych z utrzymaniem i obsługą pojazdu, np. wynagrodzenia kierowcy, wynagrodzenia opiekuna, zakupu paliwa, utrzymania w czystości, ubezpieczenia OC i NNW, przeglądów technicznych, napraw i innych niezbędnych kosztów eksploatacyjnych, l) pojazdy dowożące dzieci muszą posiadać opony zachowujące dobre właściwości jezdne nawet na ośnieżonej nawierzchni ł) zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniej opieki nad przewożonymi dziećmi na trasie do i ze szkoły/przedszkola/placówki oświatowej, m) zapewnienia obsługi pojazdu - kierowcy z odpowiednimi uprawnieniami i kwalifikacjami oraz z aktualnymi badaniami lekarskim. Kierowcy prowadzący pojazdy muszą wykazywać się odpornością psychiczną na nietypowe, często głośne zachowanie dzieci oraz prowadzić pojazdy w sposób łagodny nie powodujący u dzieci choroby lokomocyjnej, n) Wykonawca winien współpracować z Zamawiającym w zakresie przedmiotu zamówienia, o) Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia opiekuna dla dowożonych dzieci, p) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków transportu dzieci i ich opiekuna. r) Wykonawca musi posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r., o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58) 3. Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia, niezależnie od kierowcy, opiekuna przewożonym dzieciom. Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci do szkół, przedszkola i placówek oświatowych. 4. Obowiązki opiekuna: Do obowiązków opiekuna będzie należało w szczególności: a) Opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu. b) W trakcie wykonywania czynności związanych z opieką, ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu w zakresie bezpieczeństwa przewozu, a w szczególności: - w trakcie realizacji przewozu przebywa wewnątrz środka transportu (w miejscu zapewniającym dobrą widoczność wszystkich uczniów); - w trakcie wsiadania uczniów, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi pojazdu i wychodzi na zewnątrz, - sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, - w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom natychmiastowe podjęcie działań zapewniających bezpieczeństwo dzieci oraz poinformowanie o tym fakcie, Zamawiającego i Wykonawcę, - po wejściu wszystkich uczniów do pojazdu opiekun sprawdza, czy uczniowie zajęli miejsca siedzące, - w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej), - w trakcie wysiadania uczniów, opiekun otwiera drzwi pojazdu i wychodząc na zewnątrz sprawdza, czy zachowane są warunki bezpiecznego wysiadania, - nadzoruje wysiadanie uczniów, służąc im w razie potrzeby pomocą, - zwraca uwagę na zachowanie się dzieci podczas przewozu, - po opuszczeniu autobusu opiekun dokonuje przeglądu pojazdu i w przypadku znalezienia przedmiotów pozostawionych przez uczniów (np. torba, odzież, telefon) powiadamia o tym fakcie kierowcę i dyrektora szkoły/przedszkola/placówki oświatowej, - w przypadku awarii lub wypadku autobusu opiekun sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami zapewniając im bezpieczeństwo do czasu przyjazdu autobusu zastępczego lub rodziców uczniów. Opiekun informuje o tym Zamawiającego. O liczbie opiekunów w autobusie/samochodzie decyduje Wykonawca. 5. Wykonawca w terminie do 10 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy, będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (kopię umów o pracę), a także oświadczenia ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2019, poz. 1040 ze zm.) z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. 2018, poz. 2177) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia na stanowisku kierowca autobusu i opiekun. 6.Wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie do 5 dni kalendarzowych będzie przedkładał Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. 7. Wykonawca może zastąpić ww. osobę lub osoby, pod warunkiem że zostaną spełnione wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia. 8. Wykaz pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia związanych z przedmiotem umowy będzie stanowił załącznik do umowy. (załącznik nr 5 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 (dziesięć tysięcy złotych, 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób, zgodnie z ustawa z dnia 6 września 2001 r., o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo (jeżeli umocowanie osoby podpisującej złożoną ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych). 2. Pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeżeli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). 3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy). 4. w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp , przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, a w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, zobowiązany jest złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 5. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, przedstawienia w odniesieniun do tych podmiotów dokumentu wskazanego w niniejszym podpunkcie. 6. Aktualna licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób, uprawniająca do przewozu na terenie Polski zgodnie z ustawą z dn. 6 wrzesnia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2017, poz. 2200). 7. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których zostały wykonane, w zakresie wymaganym do spełnienia warunków w postępowaniu. Do wykazu należy dołączyć dowody określające czy usługi te zostały lub są wykonywane należycie wraz z określoną wartością tych usług, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi wyły wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte ich wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż trzy (3) miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8. Wykaz urządzeń technicznych (wykaz pojazdów) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami w zakresie wymaganym do spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach