Przetargi.pl
Przewóz dzieci do szkół i placówek oświatowych, w tym również dzieci niepełnosprawnych, w roku szkolnym 2017/2018 od dnia 02. 01. 2018 do dnia 22. 06. 2018 r.

GMINA SANTOK ogłasza przetarg

  • Adres: 66-431 Santok, Gorzowska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957287510 , fax. 957287511
  • Data zamieszczenia: 2017-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SANTOK
    Gorzowska 59
    66-431 Santok, woj. lubuskie
    tel. 957287510, fax. 957287511
    REGON: 210966906
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://santok.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przewóz dzieci do szkół i placówek oświatowych, w tym również dzieci niepełnosprawnych, w roku szkolnym 2017/2018 od dnia 02. 01. 2018 do dnia 22. 06. 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: a) Przewóz (dowóz i odwóz) uczniów z terenu gminy Santok do Szkoły Podstawowej w Santoku i Szkoły Podstawowej w Janczewie roku szkolnym 2017/2018 t.j. od 02.01.2018 do 22. 06. 2018 r. w oparciu o harmonogram dowozu i odwozu (załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia) w ramach regularnej komunikacji autobusowej na podstawie sprzedanych przez Wykonawcę imiennych biletów miesięcznych szkolnych, autobusami własnymi lub będącymi w dyspozycji Wykonawcy. b) Przewóz (dowóz i odwóz) dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Santok do placówek w Gorzowie Wlkp. w roku szkolnym 2017/2018 t.j .od 02.01.2018 do 22. 06. 2018 r. w oparciu o harmonogram dowozu i odwozu, autobusami własnymi lub będącymi w dyspozycji Wykonawcy, (załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia), po drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych gruntownych. Zgodnie z opracowanym przez Zamawiającego szacunkiem wyjściowym dzienna liczba dzieci do przewozu (rozumianego jako przewóz na trasie dom ucznia – szkoła – dom ucznia) wyniesie około. 15 uczniów. Liczba osób może ulec zmianie, ponieważ na dzień przygotowania niniejszego postępowania Zamawiający opierał się o listę dzieci dowożonych do placówek oświatowych z dnia 04.09.2017 r. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby osób maksymalnie do 19 bez potrzeby zmiany wynagrodzenia dla Wykonawcy. c) Przewóz (dowóz i odwóz) dzieci do przedszkola z przystanków autobusowych w m. Gralewo, Płomykowo, Stare Polichno do Przedszkola Gminnego w Santoku w roku szkolnym 2017/2018 t.j. od dnia 02.01.2018 do 22.06.2018 r. w oparciu o harmonogram dowozu i odwozu (załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia) autobusami własnymi lub będącymi w dyspozycji Wykonawcy. 2. Obowiązki Wykonawcy: a) pojazd używany do transportu dzieci musi być przystosowany do ich przewozu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 ze zm.) b) wykonawca jest zobowiązany zatrudnić na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące czynności objęte zakresem przedmiotu umowy, w szczególności opiekunów i kierowców, jeśli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców. W każdej umowie o podwykonawstwo Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć postanowienia zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują czynności wskazane w niniejszym punkcie. Jeśli czynności, o których mowa nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy, Wykonawca winien to udowodnić Zamawiającemu składając stosowne oświadczenia wraz z uzasadnieniem. Szczegółowe regulacje w zakresie zatrudnienia na umowę o pracę zostały zawarte w Projekcie Umowy. c) Wykonawca zatrudnia kierowców, do w/w przedmiotu zamówienia, o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, wymaganych przepisami prawa d) Wykonawca zapewnia bezpieczeństwo, bezawaryjność i punktualność oraz opiekę nad dziećmi w ramach przedmiotu zamówienia (w tym świadczenie pomocy dzieciom i opiekunowi w zależności od zgłoszonych potrzeb, np. wyjście/wejście dzieci z/do pojazdu) e) Wykonawca odpowiada za opiekę oraz bezpieczeństwo dzieci w drodze z pojazdu do budynku szkoły lub placówki oświatowej oraz w drodze z budynku szkoły lub placówki oświatowej do pojazdu, f) Wykonawca nie może przewozić większej liczby dzieci i towarzyszących im opiekunów niż liczba miejsc siedzących, w używanych do przewozu środkach transportu objętych ubezpieczeniem OC, g) w sytuacjach awaryjnych Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia transportu zastępczego, przystosowanego do ich przewozu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 ze zm.), spełniając wymagania określone w SIWZ w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu i nie powodować nadmiernego (ponad limit miejsc siedzących) zwiększenia liczby przewożonych dzieci, h) przestrzegania warunków określonych w wytycznych MENiS, ustawie Prawo o ruchu drogowymi oraz ustawie o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm.) i ustawie o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem przewozu dzieci niepełnosprawnych, i) odpowiedniego oznakowania pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami, j) poniesienia wszelkich kosztów związanych z utrzymaniem i obsługą pojazdu, np. wynagrodzenia kierowcy, wynagrodzenia opiekuna, zakupu paliwa, utrzymania w czystości, ubezpieczenia OC i NNW, przeglądów technicznych, napraw i innych niezbędnych kosztów eksploatacyjnych, k) pojazdy dowożące dzieci muszą posiadać opony zachowujące dobre właściwości jezdne nawet na ośnieżonej nawierzchni, l) zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniej opieki nad przewożonymi dziećmi na trasie do i ze szkoły, ł) zapewnienia obsługi pojazdu - kierowcy z odpowiednimi uprawnieniami i kwalifikacjami oraz z aktualnymi badaniami lekarskim. Kierowcy prowadzący pojazdy muszą wykazywać się odpornością psychiczną na nietypowe, często głośne zachowanie dzieci oraz prowadzić pojazdy w sposób łagodny nie powodujący u dzieci choroby lokomocyjnej, m) Wykonawca winien współpracować z Zamawiającym w zakresie przedmiotu zamówienia, n) Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia opiekuna dla dowożonych dzieci, o) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków transportu dzieci i ich opiekuna p) Wykonawca posiada ważny certyfikat dla systemu Zarządzania ISO 9001 w zakresie przewozu osób niepełnosprawnych r) wykonawca musi posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób, zgodnie z ustawą z dn. 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2017, poz. 2200) 3. Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia - niezależnie od kierowcy, opiekuna przewożonym dzieciom. Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, niekarana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz dająca rękojmię bezpiecznego dojazdu dzieci do szkół i placówek oświatowych. 4. Obowiązki opiekuna: Do obowiązków opiekuna będzie należało w szczególności: 1. Opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu. 2 W trakcie wykonywania czynności związanych z opieką, ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu w zakresie bezpieczeństwa przewozu, a w szczególności: a) w trakcie realizacji przewozu przebywa wewnątrz środka transportu (w miejscu zapewniającym dobrą widoczność wszystkich uczniów); b) w trakcie wsiadania uczniów, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi pojazdu i wychodzi na zewnątrz, c) sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, d) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom natychmiastowe podjęcie działań zapewniających bezpieczeństwo dzieci oraz poinformowanie o tym fakcie, Zamawiającego i Wykonawcę, e) po wejściu wszystkich uczniów do pojazdu opiekun sprawdza, czy uczniowie zajęli miejsca siedzące, f) w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej), g) w trakcie wysiadania uczniów, opiekun otwiera drzwi pojazdu i wychodząc na zewnątrz sprawdza, czy zachowane są warunki bezpiecznego wysiadania, h) nadzoruje wysiadanie uczniów, służąc im w razie potrzeby pomocą, i) zwraca uwagę na zachowanie się dzieci podczas przewozu, j) po opuszczeniu autobusu opiekun dokonuje przeglądu pojazdu i w przypadku znalezienia przedmiotów pozostawionych przez uczniów (np. torba, odzież, telefon) powiadamia o tym fakcie kierowcę i dyrektora szkoły, k) w przypadku awarii lub wypadku autobusu opiekun sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami zapewniając im bezpieczeństwo do czasu przyjazdu autobusu zastępczego lub rodziców uczniów. Opiekun informuje o tym Zamawiającego. O liczbie opiekunów w autobusie/samochodzie decyduje Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3.000,00 (trzy tysiące złotych, 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób, uprawniającą do przewozu na terenie Polski, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2200)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo (jeżeli umocowanie osoby podpisującej złożoną ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych); 2. Pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia); 3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępniania zasobów lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy); 4. Dowód wniesienia wadium – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium, a w przypadku innej formy niż pieniężna - oryginał dokumentu dołączyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię załączyć do oferty; 5. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, a w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, zobowiązany jest złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, ze powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 6. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp., przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wskazanego w niniejszym podpunkcie. 7. Aktualna licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób, uprawniająca do przewozu na terenie Polski, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. 2016 r., poz. 1907 ze zm.) 8. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane, w zakresie wymaganym do spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Do wykazu należy dołączyć dowody określające czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9.Wykaz urządzeń technicznych (wykaz pojazdów) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami w zakresie wymaganym do spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach