Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony „Zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych selektywnie pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, poprzez przetransportowanie ich z PSZOKu w Rozwarzynie do miejsca zagospodarowania i ich zagospodarowanie w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2020 r.”

Gmina Nakło nad Notecią ogłasza przetarg

  • Adres: 89-100 Nakło nad Notecią, Ks. Piotra Skargi
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60 , fax. 52 386 79 02
  • Data zamieszczenia: 2020-03-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nakło nad Notecią
    Ks. Piotra Skargi 7
    89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60, fax. 52 386 79 02
    REGON: 09235089500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-naklo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony „Zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych selektywnie pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, poprzez przetransportowanie ich z PSZOKu w Rozwarzynie do miejsca zagospodarowania i ich zagospodarowanie w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2020 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest „Zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych selektywnie pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, poprzez przetransportowanie ich z PSZOKu w Rozwarzynie do miejsca zagospodarowania i ich zagospodarowanie w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2020 r.” 2.2 Wykonawca zobowiązany będzie do systematycznego odbioru z PSZOK, zlokalizowanego w miejscowości Rozwarzyn 40 (gmina Nakło nad Notecią), transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje części (frakcje) odpadów przedstawione w poniższej tabeli wraz z prognozowanymi ilościami: Tab. nr 1 Prognozowane ilości odpadów komunalnych L.p. Rodzaj odpadu Kod odpadu Prognozowana masa odpadów do zagospodarowania w 2020 r. (w Mg) 1 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 800 2 Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 100 3 Opakowania wielomateriałowe 15 01 05 8 4 Zużyte opony 16 01 03 40 5 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 800 6 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 01 27* 0,5 7 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 32 2 8 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 400 9 Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 250 Wskazane w tabeli nr 1 ilości odpadów komunalnych stanowią prognozowaną ilość odpadów, które zostaną odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w roku 2020, na podstawie ilości odebranych odpadów w latach ubiegłych. Wykonawca zobowiązuje się przyjąć z PSZOKu w Rozwarzynie i zapewnić zagospodarowanie faktycznej i rzeczywistej ilości odpadów, wszystkich wymienionych w powyższej tabeli części (frakcji) odpadów, odebranych w okresie trwania przedmiotu zamówienia przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. 2.3 Zagospodarowanie odpadów zbieranych w instalacjach odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.). 2.4 Zasady dotyczące odbioru z PSZOKu w Rozwarzynie oraz przetransportowania do miejsca zagospodarowania odpadów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania pojazdów niezbędnych do świadczenia usług i ponosi wszelkie koszty związane z ich zabezpieczeniem, utrzymaniem, dokonywaniem napraw lub wymiany, 2) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania minimum 1 pojazdem przystosowanym do transportu odpadów, 3) wszystkie pojazdy używane podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi normy emisji spalin nie niższą niż EURO 4, zgodnie z Dyrektywą 98/969/EC (i 200/80/EC), 4) pojazdy powinny spełniać standardy techniczne, określone w przepisach szczególnych z uwzględnieniem zabezpieczenia przed wydostaniem się odpadów oraz wydzielaniem zapachów, 5) każdego dnia po zakończeniu świadczenia usług pojazdy powinny być opróżnione z odpadów, 6) Wykonawca zapewni zachowanie właściwego stanu sanitarnego i technicznego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu, serwis) w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i wymogów sanitarnych. Jeżeli w opinii Zamawiającego stan sanitarny pojazdów (w tym czystość i estetyka zewnętrzna) nie jest właściwa, Wykonawca zastosuje się do wydanych przez Zamawiającego w tym zakresie zaleceń, 7) Niedopuszczalne jest ładowanie pojazdów ponad dopuszczalną ładowność, 8) Transport odpadów winien odbywać się w sposób uniemożliwiający rozprzestrzenianie się odpadów poza środki transportu, w szczególności ich wysypywanie, pylenie i wyciek oraz ograniczający do minimum uciążliwość zapachową, 9) Transport odpadów winien odbywać się w sposób ograniczający do minimum oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, jeżeli mogą one spowodować negatywne oddziaływanie transportowanych odpadów na środowisko lub życie i zdrowie ludzi, 10) Odpady winne być transportowane wraz z dokumentem potwierdzającym rodzaj transportowanych odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz danymi zlecającego transport odpadów, 11) Pojazdy transportujące odpady winne być oznaczone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. Poz. 1742). 2.5 Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z wymogami właściwych przepisów prawa, w tym ochrony środowiska, sanitarnych, bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowych, przepisów prawa miejscowego, a w szczególności: 1) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz aktami wykonawczymi do ustawy, 2) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska oraz aktami wykonawczymi do ustawy, 3) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktami wykonawczymi do ustawy. 2.6 Wykonawca zobowiązany jest do: 1) posiadania wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach 2) posiadania aktualnego zezwolenia na zbieranie lub przetwarzanie wszystkich odpadów lub na poszczególne rodzaje selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, wymienionych w tab. nr 1, zgodnie ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2.7 Pozostałe wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 1) dni oraz godziny, a także sposób odbioru odpadów komunalnych z PSZOKu należy uzgodnić z prowadzącym PSZOK w Rozwarzynie. 2) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwą organizację odbioru odpadów z PSZOKu, koordynację i dostosowanie do częstotliwości odbioru wynikającej z potrzeb. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, w których będą zagospodarowywane selektywnie zbierane odpady. 2.8 Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacja przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) Odpady będą ważone na certyfikowanej wadze na PSZOKu, a następnie na certyfikowanej wadze w instalacjach do zagospodarowania selektywnie zbieranych odpadów, z tym, że do rozliczenia może zostać przyjęta waga Wykonawcy pod warunkiem, że różnica pomiędzy wynikami ważenia nie przekroczy 30kg. W przypadku wystąpienia większej różnicy, po wyjaśnieniu rozbieżności, do rozliczenia zostanie przyjęta waga, na podstawie porozumienia stron, 3) Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia miesięcznego raportu świadczonych usług. W raporcie należy wskazać dla poszczególnych frakcji ilość w Mg oraz częstotliwość transportu i zagospodarowania odpadów. Do miesięcznego raportu świadczonych usług Wykonawca zobowiązany jest dołączyć prawidłowo wypełnione karty przekazania odpadów, jako załącznik do faktury VAT. 4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania sprawozdań, informacji, niezbędnych Zamawiającemu m.in. do sporządzenia sprawozdań, analiz, zwłaszcza przekazania informacji wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2.9 Personel Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, aby przedmiot zamówienia realizowany był przez odpowiednią ilość personelu wykwalifikowanego, przeszkolonego, działającego z należytą starannością oraz zatrudnionego na umowę o pracę. 2.9.1 Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Rozpoczęcia wykonywania przedmiotu zamówienia nie może być dłuższe niż do 72 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego (termin uzależniony od oferty Wykonawcy). 2. Zgłoszeń w imieniu Zamawiającego dokonywać będzie Komunalne Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Nakle nad Notecią. Dopuszczalne formy zgłoszenia to przekazanie informacji za pomocą fax, e-mail lub telefonicznie. 2.9.2 Warunki rozliczenia przedmiotu zamówienia: 1) Fakturowanie za wykonanie usługi będzie odbywało się za każdy miesiąc kalendarzowy po jego zakończeniu. Podstawą ustalenia wynagrodzenia za zagospodarowanie odpadów komunalnych stanowić będzie stawka za 1 Mg zagospodarowanych odpadów każdej z części (frakcji). Do stawki za zagospodarowanie odpadów należy wliczyć koszty przetransportowania odpadów ze stacji przeładunkowej do instalacji do zagospodarowania selektywnie zbieranych odpadów. 2) Warunkiem rozliczenia jest przedłożenie Zamawiającemu załącznika do FV - miesięcznego raportu świadczonych usług wraz z prawidłowo wypełnionymi kartami przekazania odpadów. W raporcie należy wskazać dla poszczególnych części ( frakcji) odpadów ilość w Mg oraz częstotliwość transportu i zagospodarowania odpadów. 3) W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprawidłowości w przekazanym miesięcznym raporcie, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych raportu miesięcznego. 4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu danych w zawartych miesięcznych raportach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. Wykonawcy, którzy posiadają: 1.1.1. aktualny wpis do rejestru Marszałka Województwa podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, zezwolenie na przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach dot. części 1-9, 1.1.2. zezwolenie na zbieranie lub zbieranie i przetwarzanie wszystkich odpadów lub na poszczególne rodzaje selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, wymienionych w tab. nr 1, zgodnie ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. dot. części 1-9. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ETAP I 1. Do oferty w postępowaniu wykonawca dołącza: 1.1. Aktualne na dzień składania ofert udziału w postępowaniu oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ (załącznik Nr 2 i Nr 3 do SIWZ). 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 1.1. SIWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 1.3.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia- w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby- warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenie, o którym mowa w załączniku 3a. 1.4.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Pzp składa oświadczenie, o którym mowa w załączniku 3a. ETAP II 2. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp (informację z sesji otwarcia ofert) przekaże Zamawiającemu, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp ( załącznik nr 5 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wg wzoru załącznika nr 5 ETAP III ( złożenie dokumentów na wezwanie Zamawiającego) 3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa Wykonawcę którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy o Pzp. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VIII w pkt 3.1; ppkt 3.1.1., składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ( dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem Zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 1. Na ofertę składają się: 1) Wypełniony załącznik nr 1 – Formularz ofertowy. 2) Wypełniony załącznik Nr 2 – Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 3) Wypełniony załącznik Nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania; 4) Wypełniony załącznik nr 3a – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania ( dot. podmiotów trzecich i podwykonawców) 5) Wypełniony/e załącznik/i Nr 4 – Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby wykonawcy, (jeżeli występują). 6) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach