Przetargi.pl
przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 30.000 euro na kompleksowe wykonywanie usług pralniczych

Katowickie Centrum Onkologii ogłasza przetarg

  • Adres: 40-074 Katowice, Raciborska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 514 533 , fax. 322 514 533
  • Data zamieszczenia: 2021-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Katowickie Centrum Onkologii
    Raciborska 26
    40-074 Katowice, woj. śląskie
    tel. 322 514 533, fax. 322 514 533
    REGON: 276201240
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kco.katowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia powyżej 30.000 euro na kompleksowe wykonywanie usług pralniczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonywanie usług pralniczych dla Katowickiego Centrum Onkologii w pralni spełniającej wymogi sanitarno – epidemiologiczne określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia z dnia 26 marca 2019r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2019 r. poz. 595) zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu oraz technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia, bezwzględnie przestrzegając Zarządzeń i Zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, z zastosowaniem preparatów będących wyrobami medycznymi posiadających oznakowanie znakiem CE i dopuszczonych do prania bielizny noworodkowej. Oznaczenie przedmiotu zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień: 98310000-9 – usługi prania i czyszczenia na sucho, 98311000-6 – usługi odbierania prania Kompleksowe wykonywanie usług pralniczych obejmuje w szczególności: odbiór brudnego prania z poszczególnych oddziałów, transport do pralni, dezynfekcję, pranie, płukanie przy użyciu płynu antystatycznego w zależności od potrzeb, suszenie, maglowanie, prasowanie, bieżącą reperację ( serwis bieliźniarski), sortowanie i pakowanie prania, transport do szpitala i dostarczanie czystego prania bezpośrednio na oddziały wraz z wdrożeniem i utrzymaniem technologii znakowania asortymentu prania posiadanego przez Zamawiającego. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli ( Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna, Państwowa Inspekcja Pracy, Bezpieczeństwo i Higiena Pracy ) Usługa musi być wykonana zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Zakładu Higieny dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą z zastosowaniem środków piorąco – dezynfekujących skutecznie działających na B,F,V,Tbc co muszą potwierdzać odpowiednie atesty, badania. Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy przedstawienia 4 razy w roku tj. raz na 3 miesiące badań mikrobiologicznych na czystość prania. Wynik badania musi zawierać informacje ilościowe i jakościowe o wyhodowanych drobnoustrojach wraz z oceną spełnienia normy zastosowanej w badaniu. Przy dostarczeniu pierwszego wyniku należy dołączyć informację o sposobie autoryzacji badania mikrobiologicznego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykonania własnych wymazów czystościowych w chwili dostarczenia asortymentu, w obecności pracownika Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli (audytu) prawidłowości wykonywania usług przez Wykonawcę. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia procedur dotyczących świadczonych usług. W przypadku wykonywania usług w odległości powyżej 100 km od siedziby Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia transportu i pokrycia kosztów przejazdu przedstawiciela Zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia audytu. W całym okresie trwania umowy Zamawiający zapewni odpowiednią ilość worków rozpuszczalnych przeznaczonych dla prania skażonego. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1. dotyczące wdrożenia i utrzymania technologii znakowania asortymentu prania Trwałe oznakowanie całego asortymentu prania posiadanego przez Zamawiającego np. przy pomocy chipów pozwalających na odczyt z dużej odległości z zastosowaniem urządzenia mobilnego posiadanego przez pracownika pralni w trakcie odbioru brudnego prania i dostawy prania czystego. Zastosowana technologia pozwala na identyfikację i ewidencję asortymentu prania przyjmowanego upranego i oddawanego do prania z poszczególnych komórek organizacyjnych Szpitala, umożliwia bezdotykowe liczenie asortymentu prania oznakowanego. Urządzenie mobilne posiadane przez pracownika pralni obsługujące oznakowany asortyment prania umożliwia odczyt zawartości opakowania z informacją o rodzaju asortymentu, ilości, a także o komórce organizacyjnej oddającej lub przyjmującej pranie bez konieczności ograniczania ilości sztuk w czasie procesu skanowania. Odczyt urządzeniem mobilnym pozwala na przygotowanie dokumentu potwierdzającego odbiór brudnego/ dostarczenie czystego prania. Rozliczenia on-line muszą być prowadzone osobno dla wszystkich komórek organizacyjnych Zamawiającego. Zamawiający oczekuje od wdrożonej technologii funkcjonalności w zakresie wymaganym do prowadzenia ewidencji i rozliczeń, w szczególności możliwości generowania raportów obejmujących przekazywane pranie do prania (sztuki) oraz przyjmowane czyste pranie (sztuki) z możliwością generowania raportów zbiorczych za cały szpital jak również na poszczególne komórki organizacyjne szpitala. 2. dotyczące przyjmowania i wydawania prania: Pranie brudne będzie odbierane, a pranie czyste będzie dostarczane przez Wykonawcę bezpośrednio z i do każdej komórki organizacyjnej. Czynność przekazania i dostarczenia prania zostanie każdorazowo udokumentowana elektronicznie w miejscu jej odbioru i dostarczenia. Wykonawca w trakcie czynności odbioru czystego prania w komórce organizacyjnej umożliwi pracownikowi tej komórki kontrolę wagi prania. 3. dotyczące sortowania i pakowania czystego prania: Sortowanie należy wykonać z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia. Czyste pranie należy pakować wg asortymentu w worki foliowe lub rękawy foliowe zgrzane obustronnie. Do pakowania czystej bielizny Wykonawca użyje własnych worków foliowych lub rękawów foliowych, których koszt jest uwzględniony w cenie 1 kg czystego prania. Odzież personelu ( m.in. fartuchy, kitle, kostiumy, ubrania itp.) ma być dostarczana na wieszakach jezdnych w workach foliowych, wyprasowana i oznakowana wg kodu przedstawionego poniżej: Katowickie Centrum Onkologii ▼ ODDZIAŁ ▼ NAZWISKO UŻYTKOWNIKA IDENTYFIKATOR LUB INNE OZNAKOWANIE OKREŚLAJĄCE ODBIORCĘ Zwrot prania reklamowanego należy przekazać w osobno spakowanym i odpowiednio oznaczonym pakiecie np. „ Pranie reklamowane – nazwa oddziału”. 4. dotyczące transportu: Transport asortymentu z uwzględnieniem podziału na transport „czysty” i „brudny” odbywać się ma w wózkach/ pojemnikach specjalnie do tego dedykowanych, o pełnych ściankach wykonanych z materiałów umożliwiających mycie i dezynfekcję. Dopuszcza się stosowanie pokrowca do osłony ścianek wózka/ pojemnika. Brudny asortyment nie może być przewożony równocześnie z upranym asortymentem dostarczanym do Zamawiającego. Transport samochodowy musi odbywać się z podziałem na transport „czysty” i „brudny”. Jednoczesny transport dopuszczalny jest przy użyciu samochodu posiadającego barierę higieniczną. Mycie i dezynfekcja wózków/ pojemników należeć będzie do Wykonawcy. Transport na koszt i środkiem Wykonawcy. 5. dotyczące terminu wykonania usługi: Wykonawca będzie dostarczał czyste pranie/ odbierał brudne pranie bezpośrednio na/z każdego oddział/u, codziennie / od poniedziałku do soboty, w tym również w dni ustawowo wolne od pracy, z wyłączeniem niedzieli / w godz. od 7.00-13.30, za wyjątkiem poradni i pracowni, gdzie dostarczane będzie czyste pranie / odbierane brudne pranie bezpośrednio na / z każdej pracowni, poradni codziennie / od poniedziałku do piątku, w godz. 7:00 – 13: 30 i za wyjątkiem administracji, gdzie odbiór brudnego prania, dowóz czystego odbywa się według potrzeb, na koszt i transportem Wykonawcy przez jego personel. 6. dotyczące serwisu bieliźniarskiego: Wykonawca ma obowiązek oddzielić rzeczy uszkodzone i dokonywać bieżących reperacji ponosząc koszty potrzebnych/ użytych materiałów. Jeżeli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych i /lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie rzeczy Wykonawca będzie umieszczał je w osobnych workach z napisem „ kasacja” Do czasu wdrożenia technologii znakowania asortymentu prania, liczenie oddawanego i przyjmowanego prania będzie odbywać się ręcznie. Rozliczanie w trakcie obowiązywania umowy następować będzie na podstawie kilogramów wypranego asortymentu. Termin wdrożenia technologii znakowania asortymentu prania nie może być dłuższy niż .......... dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. Załącznik nr 1 do SIWZ zawiera informacje dla Wykonawcy jakie oddziały znajdują się w szpitalu i jaki rodzaj prania występuje w szpitalu. Miejsce realizacji Zespół nr 1 „ Wiktoria Szpital” – Katowice ul. Raciborska 27 Zespół nr 2 „ Szpital Geriatryczno – Onkologiczny” - Katowice ul. Józefowska 119 Budynek Poradni - Katowice ul. Raciborska 28 Budynek Dyrekcji – Katowice ul. Raciborska 26 Warunki realizacji zamówienia W cenie brutto Wykonawca uwzględni koszty związane z transportem od i do Zamawiającego, odbiorem brudnego i dostarczaniem czystego prania bezpośrednio z/ na oddziały, dezynfekcją, praniem, płukaniem, suszeniem, maglowaniem, prasowaniem, sortowaniem, pakowaniem, serwisem bieliźniarskim, wdrożeniem i utrzymaniem technologii znakowania asortymentu prania. Cena brutto obejmować będzie 1 kilogram suchego, czystego prania niezależnie od asortymentu. Wykonawca będzie zobowiązany do zachowania niezmienności ceny brutto za 1kg suchego, czystego prania niezależnie od asortymentu, przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca zobowiązuje się również do znakowania nowej bielizny, zakupionej przez Zamawiającego w celu jej uzupełnienia, w całym okresie trwania umowy. Asortyment prania powinien być znakowany na bieżąco. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia W przypadku, w którym wymagania wynikające z logiki procesu wykonywania zamówienia będą wymagały zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.), gdyż wykonują one pracę zarobkową, osobiście, powtarzalną, wykonywaną na ryzyko Wykonawcy zamówienia świadczoną pod jego „kierownictwem” Zamawiający będzie żądał złożenia oświadczenia o sposobie zatrudnienia pracowników. Zamawiający w okresie obowiązywania umowy zastrzega możliwość żądania oświadczenia o sposobie zatrudnienia pracowników realizujących umowę. Zamawiający nie ogranicza form zatrudnienia z uwzględnieniem przepisów powszechnie obowiązujących, przy czym Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w swoje ofercie wartości wynagrodzeń wynikające z wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w danym roku, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zapewnienia stawki minimalnej w przypadku umów cywilnoprawnych. Przy czym Wykonawca zatrudniający pracowników na podstawie umowy cywilnoprawnej ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytuł realizacji zobowiązań takich jak odprowadzania za te osoby stosownych zaliczek z tytułu podatku od osób fizycznych, czy zaliczek na ubezpieczenie, społeczne, zdrowotne, itd.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach