Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na zaprojektowanie i budowę budynku urzędu gminy w systemie budynku pasywnego

Gmina Rząśnia ogłasza przetarg

  • Adres: 98332 Rząśnia, ul. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 317 122 , fax. 446 317 129
  • Data zamieszczenia: 2019-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rząśnia
    ul. Kościuszki 16
    98332 Rząśnia, woj. łódzkie
    tel. 446 317 122, fax. 446 317 129
    REGON: 59064793100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzasnia.pl,www.rzasnia.eobip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na zaprojektowanie i budowę budynku urzędu gminy w systemie budynku pasywnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa budynku Urzędu Gminy w Rząśni w systemie budynku pasywnego przy ul. 1 go Maja 37 w Rząśni wraz z zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą techniczną. 2. Zakres zamówienia obejmuje: a) opracowanie dokumentacji projektowej rozbiórki istniejącej cześci budynku, b) opracowanie dokumentacji projektowej budynku Urzędu Gminy w Rząśni wraz z infrastrukturą techniczną, w której skład wchodzi: a. koncepcja wraz z zagospodarowaniem terenu – 2 egz. b. projekt budowlany budynku Urzędu Gminy Rząśnia w systemie budynku pasywnego – 5 egz.(wraz z niezbędnymi pozwoleniami, opiniami, uzgodnieniami, ekspertyzami, informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia) opracowane zgodnie z założeniami Programu funkcjonalno-użytkowego c. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – 2 egz d. Kosztorys robót – 2 egz. na całość robót zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 139). e. Przedmiar robót – 2 egz. f. projekt wykonawczy – 3 egz. g. projekty branżowe - 5 egz. c) zakupieniu niezbędnych materiałów i zrealizowaniu dostawy wg kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę, przy czym materiały powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j.Dz.U.2016.1570 ze zm.) d) budowie, montażu i uruchomieniu infrastruktury technicznej e) opracowaniu dokumentacji powykonawczej niezbędnej do prawidłowego użytkowania instalacji przez użytkowników, f) dokonanie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi. 3. W ramach przedmiotu umowy Wykonawca wykona: a) koncepcję rozwiązań projektowych wraz z zagospodarowaniem terenu inwestycji b) projekt budowlany, budynku Urzędu Gminy Rząśnia w systemie budynku pasywnego i infrastruktury technicznej (projekty branżowe) c) projekt wykonawczy oraz, projekty szczegółowe branżowe na bazie zatwierdzonej przez Zamawiającego koncepcji oraz dokumentacji projektowej oraz opracuje wszelką niezbędną dokumentację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym: obowiązującą wiedzą techniczną, wytycznymi zawartymi w Programie funkcjonalno-użytkowym, przepisami techniczno-budowlanymi, zasadami wiedzy technicznej oraz sztuką budowlaną, w tym niezbędnymi do wykonawstwa rysunkami warsztatowymi oraz rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j.Dz.U.2018.1935 ze zm.), d) projekt wyposażenia biurowego na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego e) rozbiórkę istniejącej części budynku f) wybuduje budynek Urzędu Gminy w Rząśni w systemie budynku pasywnego g) wykona montaż, roboty budowlane, roboty wykończeniowe, roboty instalacyjne zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym budynku,, h) usunie z terenu rozbiórki materiały zbędne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.Dz.U.2018.992 ze zm.) i) montaż wyposażenia stałego (meble i wyposażenie biurowe) oraz wszystkie dostawy i usługi konieczne do przeprowadzenia przedsięwzięcia aż do momentu przekazania Zamawiającemu do użytkowania j) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, k) instrukcję bezpieczeństwa pożarowego 4. Wykonawca przekaże Zamawiającemu egzemplarz dokumentacji projektowej wymienione w pkt 2 na nośniku CD lub DVD w formatach plików otwartych: a. Rysunki zapisane w formatach plików PDF b. Opisy techniczne do projektów oraz informacja BIOZ zapisane zostaną w formacie powszechnie używanym edytorze tekstowym DOC lub PDF c. Przedmiary zostaną zapisane w formacie PDF oraz ATH d. Pozostałe dokumenty takie jak: uzgodnienia, opinie, ekspertyzy itp. Zostaną zeskanowane i dołączone do dokumentacji przekazane na nośniku CD lub DVD w formacie PDF 5. Obiekt po budowie ma spełniać następujące kryteria stawiane budynkom pasywnym: a) zapotrzebowanie na energię niezbędną do ogrzania jednego metra kwadratowego powierzchni, podczas jednego sezonu grzewczego będzie a poziomie ok. 14 kWh/(m2·rok) b) współczynnik przenikania ciepła U dla przegród zewnętrznych (dach, ściany, podłoga na gruncie) mniejszy niż 0,15 W/(m2·K) c) szczelność powłoki zewnętrznej budynku, sprawdzona przy pomocy testu ciśnieniowego, podczas badania przy różnicy ciśnienia zewnętrznego i wewnętrznego wynosząca 50 Pa, krotność wymiany powietrza nie powinna przekraczać 0,6 h-1 d) przegrody zewnętrzne wykonane w taki sposób, aby maksymalnie zredukować mostki termiczne e) okna o współczynniku przenikania ciepła U poniżej 0,8 W/(m2·K) dla ramy i przeszklenia, całkowitej przepuszczalności energii promieniowania słonecznego dla przeszklenia g≥50% f) wydajność rekuperatora, stosowanego do odzysku ciepła z wentylacji, powyżej 75% g) ograniczenie strat ciepła w procesie przygotowania i zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkową h) efektywne wykorzystanie energii elektrycznej 6.Parametry powierzchniowe i wielkościowe inwestycji a) powierzchnia inwestycyjna: 14 777,00 m2 (1,4777ha), b) działka nr 766/1 - 1772,00 m2, c) działka nr 766/2 - 13005,00 m2 d) powierzchnia zabudowy proj. budynkiem 781,92 m2, e) powierzchnia utwardzeń 1022,00 m2 f) pow. utwardzeń - droga wewnętrzna 835,00 m2 g) pow. utwardzeń - chodnik 187,00 m2 h) powierzchnia wewnętrzna proj. budynku 1966,20 m2 i) powierzchnia użytkowa proj. budynku 1922,00 m2, j) powierzchnia pom. tech. i gosp. 44,40 m2, k) powierzchnia całkowita proj. budynku 2345,76 m2, l) gabaryty budynku proj. budynku 54,00 m × 14,48 m × 12,00 m (dł.×szer.×wys.) m) ilość kondygnacji proj. budynku 3, n) kubatura proj. budynku 8 408,34 m3, o) powierzchnia zabudowy pod budynkiem przeznaczonym do rozbiórki 794,38 m3, p) powierzchnia wewnętrzna budynku przeznaczonego do rozbiórki 736,00 m2, q) gabaryty budynku budynku przeznaczonego do rozbiórki 60,64 m × 13,10 m × 4,50 m (dł.×szer.×wys.), r) ilość kondygnacji 1 budynku przeznaczonego do rozbiórki s) kubatura budynku przeznaczonego do rozbiórki 2 859,77 m3 7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy uwzględnienia na etapie opracowywania projektów stosowania wytycznych wynikających w szczególności z poniższych publikacji: - Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami - Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020 . - Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 – Minister Infrastruktury i Rozwoju. - Przepisy prawa budowlanego - Art. 5 „Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapewniając: niezbędne warunki do korzystania z obiektów użyteczności publicznej i mieszkaniowego budownictwa wielorodzinnego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; 6.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla robót budowlanych zgodnie z art. 31 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych opisany został za pomocą programu funkcjonalno – użytkowego - załącznik nr 1 do SIWZ 7.W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest uzyskać dla wybudowanego budynku certyfikat budynku pasywnego wystawiony przez Polski Instytut Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej lub innej niezależnej instytucji, posiadającej akredytacje do przeprowadzania certyfikacji budynków pasywnych. 8.Wyposażenie biurowe budynku określone w PFU wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia 9. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę minimum 8 osób wykonujących bezpośrednio roboty budowlane przy realizacji przedmiotu zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016r. poz. 1666 z późn. zm.) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określają zapisy projektu umowy – załącznik nr 3 do SIWZ stanowiący jej integralną część. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące prace: a) roboty budowlane związane z wykonaniem ścian zewnętrznych, c) roboty budowlane związane z wykonaniem ścian wewnętrznych, d) roboty budowlane związane z wykonaniem stropu, e) roboty budowlane związane z wykonaniem dachu, f) montaż stolarki okiennej i drzwiowej, g) montaż instalacji wod.-kan., h) montaż instalacji elektrycznej. 11. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane za wyjątkiem pokrycia dachowego (blachy) na które wymaga się udzielenia minimum 20 letniej gwarancji 12. Zamawiający informuje, iż projekt pn.: „Budowa pasywnego budynku użyteczności publicznej w Rząśni” jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.3 Ochrona powietrza, Poddziałanie IV.3.1 Ochrona powietrza 13.Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 200.000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.- zgodnie z załącznikiem Nr 2 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach