Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej dostawy gazu ziemnego dla obiektów AST w Krakowie i Bytomiu

Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-109 Kraków, Straszewskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 422 81 96 , fax. 12 422 02 09
  • Data zamieszczenia: 2020-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie
    Straszewskiego 21-22
    31-109 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 422 81 96, fax. 12 422 02 09
    REGON: 00027584300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ast.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: publiczna uczelnia wyższa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej dostawy gazu ziemnego dla obiektów AST w Krakowie i Bytomiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej dostawy gazu ziemnego, obejmującej sprzedaż oraz dystrybucję do obiektów, na terenie Województwa Małopolskiego i Śląskiego, Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego zlokalizowanej przy ul. Straszewskiego 21-22 w Krakowie. Paliwo gazowe zużywane jest przez Zamawiającego do celów ogrzewania obiektów i ciepłej wody użytkowej. Dla każdego punktu poboru obowiązuje grupa taryfowa Operatora: W-5.1. 1.1 Zamówienie obejmuje w szczególności: 1.1.1 Kompleksową dostawę, sprzedaż i dystrybucję gazu ziemnego do obiektu AST zlokalizowanego przy ul. Straszewskiego 21-22 w Krakowie, nr identyfikacyjny punktu wyjścia – 002019833, nr punktu poboru – CO16329, taryfa W5, prognozowane zużycie za 12 miesięcy 572 855 kWh/h, moc zamawiana – 330 kWh/h; obiekt przyłączony do OSD Regionu Karpackiego; 1.1.2 Kompleksową dostawę, sprzedaż i dystrybucję gazu ziemnego do obiektu AST zlokalizowanego przy ul. Warszawskiej 5 w Krakowie, nr identyfikacyjny punktu wyjścia – 002018354, nr punktu poboru – CO16264, taryfa W5, prognozowane zużycie za 12 miesięcy 257 863 kWh/h, moc zamawiana – 122 kWh/h; obiekt przyłączony do OSD Regionu Karpackiego; 1.1.3 Kompleksową dostawę, sprzedaż i dystrybucję gazu ziemnego do obiektu AST zlokalizowanego przy ul. Piłsudskiego 24a w Bytomiu, nr klienta – 10822, nr punktu poboru – PL0030003403, taryfa W5, prognozowane zużycie za 12 miesięcy 284 175 kWh/h, moc zamawiana – 121 kWh/h; obiekt przyłączony do OSD Regionu Górnośląskiego. 1.2 Wskazane zużycie ma charakter szacunkowy i orientacyjny, który służy jedynie wycenie, a następnie porównaniu ofert, a w konsekwencji nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zakupu gazu w podanej ilości, która może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w okresie realizacji umowy, a rozliczenie następować będzie miesięcznie na podstawie faktycznego zużycia gazu w poszczególnych obiektach, zgodnie ze wskazaniami liczników. 1.3 Dostarczany przez Wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (t.jedn. Dz. U. 2020 poz. 833, z późn. zm.) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami. 2.Zamawiający informuje, iż nie jest zwolniony z podatku akcyzowego, dlatego też Wykonawca obliczając cenę oferty musi uwzględnić podatek akcyzowy, zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami. 3.Zamawiający posiada obecnie na każdy punkt poboru zawarte z jednym wykonawcą kompleksowe umowy na sprzedaż i dystrybucję gazu ziemnego, obowiązujące do 30 września 2020 r. Zamawiający po raz kolejny przeprowadza procedurę zmianę sprzedawcy. Po zakończeniu postępowania Zamawiający przekaże Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wszelkie dane niezbędne do przeprowadzenia przez Wykonawcę zmiany sprzedawcy. 4.Termin płatności z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie krótszy niż do 14 dni od daty prawidłowego wystawienia, nie częściej niż raz w miesiącu, faktur VAT Zamawiającemu, ze wskazaniem punktów odbioru i zużycia i dostarczenia ich zgodnie z zapisami umowy stanowiącej załącznik do nin. SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza otrzymywania faktur wstępnych (zaliczkowych). 5.Termin dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionych faktur VAT ustala się na nie więcej niż 7 dni przed terminem zapłaty określonym na fakturze. W razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia. 6.Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu w danym okresie rozliczeniowym wg. ceny jednostkowej wynikającej z oferty Wykonawcy. 7.Cena jednostkowa netto sprzedaży gazu ziemnego jest stała przez cały okres trwania umowy, za wyjątkiem możliwości jej zmiany w przypadku ustawowej zmiany podatku akcyzowego za sprzedaż gazu ziemnego oraz zmiany wysokości stawek opłat dystrybucyjnych (sieciowa stała i sieciowa zmienna) w przypadku wprowadzenia do stosowania nowej Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej Decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 8. Cena jednostkowa brutto może ulec zmianie również w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany ceny jednostkowej paliwa gazowego spowodowanej zmianą kosztu zakupu „białego certyfikatu” ani zmiany opłaty abonamentowej. 10.Zamawiający dopuszcza możliwość obciążenia Zamawiającego przez Wykonawcę opłatą z tytułu przekroczenia przez Zamawiającego zamówionej mocy cieplnej oraz opłatą za stałą usługę przesyłową, zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 7 kwietnia 2020 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń z tytułu zaopatrzenia w ciepło (Dz. U. 2020 poz. 718). 11.Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4) SIWZ terminie, tj. przez okres 12 miesięcy, liczonych od dnia 01.10.2020 r. do dnia 30.09.2021 r., z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie świadczenie usługi kompleksowej nastąpi nie wcześniej niż z dniem rozpoczęcia świadczenia usługi dystrybucji przez OSD w ramach umowy. 12.Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ. 13.Wykonawca powinien przedstawić cenę oferty za przedmiot zamówienia po przeprowadzeniu indywidualnej kalkulacji, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca najpóźniej w dniu składania ofert, przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium, w wysokości wynoszącej kwotę 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy PLN). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Santander Bank Polska S.A. nr 91 1500 1487 1214 8007 2258 0000. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.1 odmówił podpisania umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2 jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać dołączona do oferty, a w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia, dlatego też musi posiadać aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym lub także dystrybucji gazu ziemnego, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. 2020 poz. 833, z późn. zm.). Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik A do formularza oferty oraz o dokumenty (kopię aktualnej koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym lub także dystrybucji gazu ziemnego, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. 2020 poz. 833, z późn. zm.) i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty składane wraz z ofertą: 1) kalkulacja ceny oferty - wg wzoru stanowiącego załącznik A do formularza oferty, 2) formularz oferty z załącznikami, 3) wskazanie w ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeżeli dotyczy), wraz z firmami podwykonawców, 4) dowód wniesienia wadium, 5) pełnomocnictwo (o ile dotyczy). 2. W przypadku, gdy Wykonawca w miejsce któregoś z dokumentów, o których mowa w SIWZ dostarczy jego kopię, kopia ta musi być poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości). 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 5. Wykonawca powołujący się na zasoby innych podmiotów w zakresie ich zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, którym to podmiotom zamierza powierzyć realizację części niniejszego zamówienia w charakterze swojego podwykonawcy, zobowiązany jest podać nazwy (firmy) podwykonawców. Zamawiający zastrzega, iż zmiana albo rezygnacja przez Wykonawcę z podmiotu będącego podwykonawcą na zasoby, którego powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać, że proponowany inny podwykonawca lub samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż określony w dokumentacji postępowania. 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 8. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń i dokumentów. 9. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 10. Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendację opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca, który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia dotyczącego istnienia lub braku powiązań kapitałowych przedstawiony jest w załączniku A do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach