Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na usługi pralnicze wraz z dzierżawą bielizny

Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Miejski im. Jana Pawła II w Elblągu ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Żeromskiego 22
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 055 230-41-97 , fax. 055 230-41-50
  • Data zamieszczenia: 2010-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Miejski im. Jana Pawła II w Elblągu
    ul. Żeromskiego 22 22
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 055 230-41-97, fax. 055 230-41-50
    REGON: 17074575100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalmiejski.elblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na usługi pralnicze wraz z dzierżawą bielizny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia są: 1. Usługi prania następującego asortymentu: - bielizna pościelowa, - podkłady płócienne i gumowe, - bielizna zakażona z Oddziału Zakaźnego, - bielizna niemowlęca i noworodkowa, - bielizna operacyjna, bielizna operacyjna z tkaniny hydrofobowej, - ręczniki, podkłady, chusty, - materace, pokrowce na materace, udogodnienia przeciwodleżynowe, poduszki, koce, kołdry, - zasłony, firany, parawany, serwety, obrusy, szlafroki, piżamy, koszule, czapki, - odzież ochronną lekarską i pielęgniarską, ubrania lekarskie i kostiumy pielęgniarskie, kurtki ocieplane, bluzy, spodnie, fartuchy robocze, - odzież pacjentów Zakładu Opiekuńczo Leczniczego (swetry, sukienki, koszule, spodnie, dresy itp.), - tutory (stabilizatory ortopedyczne), - mopy, ścierki, - itp. Podstawowy zakres usług prania z kompleksowym serwisem obejmuje: - pranie, - maglowanie, - prasowanie, - dezynfekcja, - czyszczenie chemiczne, - oraz inne, jeżeli producent bielizny i odzieży takie przewiduje, (np. płukanie w płynie antystatycznym odzieży fasonowej) - drobne naprawy uszkodzonej bielizny lub odzieży. 2. Dzierżawa bielizny płaskiej. a) Przedmiotem dzierżawy jest bielizna pościelowa w asortymencie i ilości: - Poszwy białe (z zakładką 200x160) - 700 sztuk - Poszewki białe (z zakładką 70x80) - 700 sztuk - Poszewki białe (z zakładką 40x40) - 100 sztuk - Prześcieradła białe (220 x 180) - 1000 sztuk - Serwety białe (80x80) - 100 sztuk - Serwety białe (90x90) - 200 sztuk - Podkłady białe (160 x 90) - 300 sztuk Opis tkanin, z jakich wykonana będzie ww. bielizna dzierżawiona: Bielizna pościelowa powinna spełniać wymogi sanitarne i inne obowiązujące w tym zakresie (pościel dzierżawiona musi posiadać gramaturę minimum 180 g/m2 (wyjątkiem jest tkanina posiadająca w swoim składzie włókno węglowe, wówczas musi posiadać gramaturę minimum 140 g/m2, temperatura prania dostosowana do rodzaju tkaniny), możliwość sterylizacji, b) Przedmiotem dzierżawy jest bielizna operacyjnej w asortymencie i ilości: - Prześcieradła operacyjne zielone (220x160) - 300 sztuk - Serwety operacyjne zielone (150x100) - 400 sztuk - Serwety operacyjne zielone (90x75) - 400 sztuk - Fartuchy operacyjne zielone (S, M, L, XL) - 100 sztuk Opis tkanin, z jakich wykonana będzie ww. bielizna dzierżawiona: Serweta 220x160 - Na całej powierzchni z hydrofobowej tkaniny bawełniano poliestrowej z włóknem węglowym (69% bawełna, 30 % poliester, 1% włókno węglowe) 152 g/m2. Pole krytyczne (130x50cm) dodatkowo wzmocnione hydrofilową (chłonną) tkaniną bawełniano poliestrową z włóknem węglowym (69% bawełna, 30 % poliester, 1% włókno węglowe) 152 g m2. Serweta 150x100 - Na całej powierzchni z hydrofobowej tkaniny bawełniano poliestrowej z włóknem węglowym (69% bawełna, 30 % poliester, 1% włókno węglowe) 152 g m2. Pole krytyczne (120x60 cm) dodatkowo wzmocnione hydrofilową (chłonną) tkaniną bawełniano poliestrową z włóknem węglowym (69% bawełna, 30 % poliester, 1% włókno węglowe) 152 g m2. Serweta 90x75 - Na całej powierzchni z hydrofobowej lub hydrofilowej tkaniny bawełniano poliestrowej z włóknem węglowym (69% bawełna, 30 % poliester, 1% włókno węglowe) 152 g m2. Fartuchy operacyjne - Pole krytyczne - barierowa tkanina poliestrowa z włóknem węglowym o gramaturze 105g m2, Obszar poza polem krytycznym - hydrofobowa tkanina bawełniano poliestrowa z włóknem węglowym (69% bawełna, 30 % poliester, 1% włókno węglowe) 152 g m2. Od dnia obowiązywania umowy ilość przekazanej bielizny w dzierżawę będzie stanowiła 100% wykazanego zapotrzebowania. II. Kompleksowy serwis obejmuje: 1. Odbiór brudnej bielizny i odzieży: - Odbiór brudnej bielizny i odzieży z magazynu bielizny brudnej Zleceniodawcy w Szpitalu Miejskim przy ul. Żeromskiego 22 w Elblągu, odbywać się będzie transportem Zleceniobiorcy w godzinach od 12-15, sześć razy w tygodniu (bez niedziel). W przypadku zaistnienia konieczności świadczenia ww usługi w inne dni wolne od pracy, szczegółowy jej zakres będzie uzgadniany z 5 dniowym wyprzedzeniem. - Transport musi odbywać się środkami transportu dostosowanymi do przewozu bielizny brudnej. - Bielizna brudna zapakowana będzie w worki foliowe z opisem zawierającym: nazwę oddziału, z którego pochodzą, rodzaj i ilość znajdującej się w nim bielizny. - Worki umieszczone będą na dostosowanych do tego celu wózkach jezdnych, dostarczonych przez Zleceniobiorcę. Brudna bielizna z jednego oddziału składowana będzie w jednym wózku. - Brudną bieliznę, z magazynu odbiera pracownik Zleceniobiorcy. 2. Dostawę czystej bielizny i odzieży: - Dostawy czystej bielizny i odzieży do magazynu bielizny czystej Zleceniodawcy w Szpitalu Miejskim przy ul. Żeromskiego 22 w Elblągu, odbywać się będą transportem Zleceniobiorcy w godzinach od 8-10, sześć razy w tygodniu (bez niedziel). W przypadku zaistnienia konieczności świadczenia ww usługi w inne dni wolne od pracy, szczegółowy jej zakres będzie uzgadniany z 5 dniowym wyprzedzeniem. - Transport musi odbywać się środkami transportu dostosowanymi do przewozu bielizny czystej oraz zapewnić przewóz bielizny fasonowej w pozycji wiszącej. - Czysta bielizna winna być dostarczona do magazynu bielizny czystej Zleceniodawcy posegregowana wg. oddziałów i zafoliowana, umieszczona w wózkach przeznaczonych do przewozu bielizny czystej. - Bieliznę czystą, do magazynu dostarcza pracownik Zleceniobiorcy. 3. Odbiór bielizny (brudnej i czystej) będzie dokonywany na podstawie protokółu przekazania (§ 4 umowy), którego wzór zostanie uzgodniony między Zleceniodawcą, a Zleceniobiorcą po podpisaniu umowy. 4. Pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie pranie bielizny szpitalnej i operacyjnej połączone z pełną dezynfekcja chemiczno-termiczną, niezbędną impregnacją tkanin hydrofobowych (bez ich sterylizacji). Prasowanie jest wymagane w przypadku bielizny fasonowej, chyba że co innego wynika z zaleceń producenta odzieży i bielizny ochronnej. Wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania bielizny pochodzących z oddziałów szpitalnych, oddziału noworodków, sal operacyjnych i oddziału zakaźnego. 5. Dezynfekcja i pranie materacy, 6. Czyszczenie chemiczne - koce, poduszki, inne, 7. Sortowanie i segregacja poszczególnych asortymentów bielizny musi odbywać się według podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia, a następnie powinno być zafoliowane, odzież fasonowa na wieszakach i w workach foliowych, Bielizna nie nadająca się do dalszego użytkowania bądź naprawienia winna być zapakowana w oddzielnym worku z opisem kasacja lub naprawa. 8. Naprawę, zszywanie, cerowanie, przyszywanie troczków, przyszywanie guzików, wszywanie uszkodzonych zamków, itp. 9. Trwałe oznakowanie bielizny i odzieży, która uwzględniać ma dane identyfikacyjne szpitala, oddziału, użytkownika. 10. Świadczenie wyżej wymienionych usług w systemie 24 godzinnym od chwili przekazania asortymentu pralniczego, za wyjątkiem odzieży fasonowej, materacy, kocy i poduszek, które musza wracać do Zleceniodawcy do 48 godz. od chwili przekazania. III. Przedmiot dzierżawy jest własnością Zleceniobiorcy, nie obejmuje wykupu przedmiotu dzierżawy po zakończeniu umowy. IV. Szacunkowa ilość suchej bielizny do prania wynosi około 100 000 kg rocznie (w tym ok. 3500 kg. bielizny z Oddziału Zakaźnego). Bielizna Zamawiającego stanowi ok. 50%. Zleceniodawca oświadcza, ze ilości prania ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie. V. Zleceniobiorca, w celu prawidłowego wykonania zamówienia, zapewni Zleceniodawcy niezbędną ilość wózków jezdnych do odbioru bielizny brudnej i czystej (min. 20 szt.). (szerokość wózka mniejsza,równa 750 mm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie wymagane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi spełniać warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm.) zwanej w dalszej części SIWZ ustawą: - posiadanie uprawnień do wykonywania działalności będącej przedmiotem niniejszego postępowania - oceny spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentów określonych w części VI SIWZ; - posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówiania; - znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - niepodleganie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, - oceny spełniania powyższych warunków Zamawiający dokona na podstawie dokumentów określonych w części VI SIWZ;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie, że spełnia warunki wynikające z art. 22 ust.1 i 24 ust.1 i 2 Ustawy - zgodnie z załącznikiem nr 3. 2. Oświadczenie, że uważa się za związanego ofertą - zamieszczone w druku oferty. 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 5. Wykaz wykonanych, a ze względu na charakter niniejszego zamówienia również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości brutto, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały (lub są w trakcie) wykonane należycie (z wyłączeniem dzierżawy bielizny). Spełnieniem warunku będzie wykazanie, co najmniej 3 zamówień tego typu o wartości nie niższej niż wartość oferty, poświadczone dokumentami potwierdzającym należyte wykonanie zamówienia w zakładach opieki zdrowotnej. Wzór wykazu stanowi załącznik Nr 4 do SIWZ. 6. Wykaz wszystkich środków, jakich wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia. Zaświadczenie wystawione przez podmiot posiadający publiczne uprawnienia weryfikacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności (Dz. U Nr 166 poz. 1360 z, zm.), że środki odpowiadają określonym normom: - deklaracja zgodności CE dla środków dezynfekcyjnych, - wpis do Rejestru Wytwórców i Wyrobów Medycznych lub do Rejestru Produktów Biobójczych dla środków piorąco-dezynfekujących, - pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej, - karty charakterystyk wszystkich środków jakie będą użyte do realizacji zamówienia. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5. Do wykazu należy załączyć niezbędne dokumentów (np. certyfikaty, dokumenty rejestracyjne, atesty itd.) 7. Wykaz sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia, jakim dysponuje Wykonawca. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca będzie dysponował min.: pralnicą tunelową, urządzeniem do obróbki fartuchów i ubrań operacyjnych w pozycji wiszącej - za pomocą gorącego powietrza (tunel Finischera), komorą do mycia i dezynfekcji wózków, komorą do dezynfekcji kocy kołder i materacy, pojazdem (pojazdami) przystosowanym do transportu bielizny czystej i brudnej. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6. 8. Opinia sanitarna dotycząca środków transportu, które będą wykorzystywany podczas realizacji zamówienia, wydana przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego 9. Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w oparciu o przeprowadzone kontrole, potwierdzająca spełnienie wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 213, poz. 1568) dotycząca pralni, w której będzie realizowane zamówienie. 10. Minimum 2 badania mikrobiologiczne z ostatnich 3 miesięcy przed złożeniem oferty, celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji wózków do transportu bielizny, potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno - Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Wykonawcy mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 11. Minimum 2 badanie mikrobiologiczne z ostatnich 3 miesięcy przed złożeniem oferty, celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji pojazdu przystosowanego do transportu bielizny czystej i brudnej, potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno - Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Wykonawcy mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 12. Minimum 2 badania mikrobiologiczne wykonane w pralni Wykonawcy w ciągu 3 ostatnich miesięcy przed złożeniem oferty, celem potwierdzenia skuteczności dezynfekcji w procesie prania - potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno - Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Oferenci mający siedzibę poza terenem polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. 13. Polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż wartość złożonej oferty. 14. Dokumenty potwierdzające gramaturę, temperaturę prania oraz możliwość przeprowadzania procesu sterylizacji, tkanin uzytych do produkcji bielizny oferowanej w dzierżawę. 15. Dokumenty potwierdzające procedury postępowania (w pralni wykorzystywanej przez Wykonawcę w celu wykonania usługi) z brudną i czystą bielizną oraz środkami transportu (pojazdy, wózki) używanymi do wykonania zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalmiejski.elblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach