Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na ubezpieczenie pojazdów Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie

Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-728 Kraków, ul. Nowohucka
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 423 50 94, , fax. 12 269 90 40
  • Data zamieszczenia: 2020-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie
    ul. Nowohucka 33a
    30-728 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 423 50 94, , fax. 12 269 90 40
    REGON: 35139140200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mord.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na ubezpieczenie pojazdów Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Ubezpieczenie pojazdów Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie. 2. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (kod CPV): 66.51.00.00-8 – Usługi ubezpieczeniowe; 66.51.21.00-3 – Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków; 66.51.41.10-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych; 66.51.60.00-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. 66.51.61.00-1 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej; 3.Zamówienie podstawowe obejmuje: 3.1. Ubezpieczenie obowiązkowe odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu mechanicznego; 3.2. Ubezpieczenie auto casco; 3.3. Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów; 3.4. Ubezpieczenie assistance. 3.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ - Program ubezpieczenia. 3.6. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca działający w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych posiadał statut, z którego wynika, że towarzystwo będzie ubezpieczało także osoby (jednostki) nie będące członkami towarzystwa. Zamawiający (oraz wszystkie jego jednostki) będzie traktowany przez takiego Wykonawcę jako osoba nie będąca członkiem towarzystwa, a co za tym idzie nie będzie zobowiązany do udziału w pokrywaniu strat towarzystwa przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 111 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 381 z późn. zm.), dalej „ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej”. 3.7. Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia. 3.8. Przy wykonywaniu umów ubezpieczenia Zamawiający korzysta z usług świadczonych przez Kancelarię Brokerską ASPERGO sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-701) przy ul. Przemysłowej 13/73, na podstawie udzielonego ze strony Zamawiającego zlecenia. 4. Szczegółowe okresy polis ubezpieczeniowych: Rodzaj ubezpieczenia Okresy ubezpieczenia Ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu mechanicznego; Ubezpieczenie auto casco; Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów; Ubezpieczenie assistance. Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ 4.1. Ubezpieczenia pojazdów nabywanych w trakcie trwania umowy o udzielenie zamówienia będą zawierane na okresy zgodnie z wnioskiem Zamawiającego. 4.2. Ostatnim dniem umożliwiającym zgłoszenie i ubezpieczenie pojazdu na warunkach umowy o udzielenie zamówienia publicznego jest 5.11.2021 r. 4.3. Maksymalnie okres ubezpieczenia pojazdu zakończy się dnia 4.11.2022 r. 4.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 4.5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 7 ustawy p.z.p. 6. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia przy pomocy podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom i podania firm (nazw) podwykonawców. 7. Zamawiający dopuszcza w postępowaniu komunikację pisemną realizowaną za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, przy użyciu poczty elektronicznej (e–mail: biuro@mord.krakow.pl). Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zamawiający dopuszcza również składanie oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, jak również dokumentów wadium (wnoszonego w formie innej niż pieniężna), a także dokumentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (wnoszonego w formie innej niż pieniężna) w postaci elektronicznej jeżeli zostaną one podpisane elektroniczne przez odpowiednie osoby, za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W takim przypadku dokumenty należy przesyłać na adres mailowy Zamawiającego: biuro@mord.krakow.pl 8. Prawo opcji 8.1. W zakresie Zamówienia podstawowego Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania w trakcie trwania umowy z określonego w art. 34 ust. 5 Ustawy PRAWA OPCJI, przez które należy rozumieć dodatkowe: 8.1.1. ubezpieczenie nowo nabywanych pojazdów [z poz. od 80 do 124 włącznie wg załącznika numer 2 do SIWZ ] w przypadku wymiany pojazdów wskazanych w SIWZ [z poz. od 1 do 45 włącznie wg załącznika numer 2 do SIWZ], 8.1.2. zwiększenia sumy ubezpieczenia pojazdów Zamawiającego, np. w związku z ich doposażeniem. 8.2. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji polega na zwiększeniu maksymalnie do 90 % wartości Zamówienia podstawowego tj. zwiększenia należnej w tym zakresie składki ubezpieczeniowej (wynagrodzenia Wykonawcy). 8.3. Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach i w takim samym zakresie jak Zamówienie podstawowe zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ (Program ubezpieczenia) i z zastosowaniem tych samych składek i stawek jednostkowych (cen) za poszczególne ryzyka ubezpieczeniowe podanych przez Wykonawcę w ofercie dla Zamówienia podstawowego. 8.4. Składka ubezpieczeniowa należna Wykonawcy z tytułu skorzystania z prawa opcji zwiększenia Zamówienia podstawowego będzie obliczona przy uwzględnieniu składki ubezpieczeniowej za udzielaną ochronę ubezpieczeniową w zakresie Zamówienia podstawowego. Składka, o której mowa w zdaniu poprzednim będzie potwierdzona w polisie lub certyfikacie wystawionym przez Wykonawcę lub w aneksie do wystawionego już dokumentu ubezpieczenia w ramach Zamówienia podstawowego. 8.5. Warunkiem uruchomienia prawa opcji w ramach Zamówienia podstawowego jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli pod rygorem nieważności o skorzystaniu z prawa opcji. Zamawiający uprawniony jest do złożenia takiego oświadczenia w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej (okresie ubezpieczenia), nie wcześniej jednak niż od dnia 6.11.2020 r. do upływu terminu, na który została zawarta z Wykonawcą umowa dot. Zamówienia podstawowego (do końca okresu ubezpieczenia). W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji oświadczenie Zamawiającego w tym zakresie będzie stanowiło integralną część niniejszej Umowy. 8.6. Zamawiający gwarantuje jedynie wykonanie Zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem pkt. 7.7. Natomiast prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. 8.7. Zamawiający przewiduje prawo opcji zmniejszenia zamówienia podstawowego do 20% łącznej ceny w danej części zamówienia w przypadku zmniejszonych potrzeb Zamawiającego, w szczególności w przypadku zbycia pojazdu/ów, wyrejestrowania lub zniszczenia pojazdu/ów mechanicznego/ych wskazanego/ych w wykazie pojazdów stanowiących Załącznik nr 2 do SIWZ. Niewykonanie przez Zamawiającego zamówienia podstawowego w zakresie do 80% łącznej ceny zamówienia, nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Do skorzystania z prawa opcji zmniejszenia zamówienia podstawowego niezbędne jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w tym zakresie. W tej sytuacji rozliczenie składek ubezpieczeniowych (zwrot składek za niewykorzystany okres ochrony ubezpieczeniowej oraz ewentualne inne rozliczenia) dokonywane będzie proporcjonalnie za każdy dzień ochrony ubezpieczeniowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66510000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej obejmującej przedmiot przepisów – tj. zaświadczenie właściwego organu państwowego, że wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 895, 1180) w co najmniej następującym zakresie: Grupa 1. Ubezpieczenia wypadku, w tym wypadku przy pracy i choroby zawodowej: 1) świadczenia jednorazowe; 2) świadczenia powtarzające się; 3) połączone świadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2; 4) przewóz osób. Grupa 3. Ubezpieczenia casco pojazdów lądowych, z wyjątkiem pojazdów szynowych, obejmujące szkody w: 1) pojazdach samochodowych; 2) pojazdach lądowych bez własnego napędu. Grupa 10. Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wszelkiego rodzaju, wynikającej z posiadania i użytkowania pojazdów lądowych z napędem własnym, łącznie z ubezpieczeniem odpowiedzialności przewoźnika lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów zaświadczenie właściwego organu nadzoru, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów oświadczenie organu uprawnionego do reprezentowania Wykonawcy, ze prowadzi on działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej na potwierdzenie spełnienia warunku o którym mowa w sekcji II ppkt 1.2 SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach