Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września.

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 62-300 Września, ul. Fryderyka Chopina 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 6402051, 6404457 , fax. 061 6402051
  • Data zamieszczenia: 2013-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Fryderyka Chopina 10 10
    62-300 Września, woj. wielkopolskie
    tel. 061 6402051, 6404457, fax. 061 6402051
    REGON: 63126570000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wrzesnia.powiat.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na obszarze miasta Września 1. Wstęp 1.1. Przedmiot Przedmiotem niniejszego opracowania są wymagania dotyczące wykonania i odbioru prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na obszarze miasta Września. Przedmiot zamówienia przedstawiono w następujących załącznikach: a) załącznik nr 1 (zwalczanie śliskości), b) załącznik nr 2 (odśnieżanie), c) załącznik nr 3 (graficzne przedstawienie sieci dróg z zaznaczeniem standardów zimowego utrzymania dróg) Powyższe załączniki znajdują się w SIWZ- opis przedmiotu zamówienia. 1.2. Zakres stosowania Opis przedmiotu zamówienia jest stosowany, jako dokument przetargowy i kontraktowy przy zlecaniu zimowego utrzymania dróg. 1.3. Zakres prac Ustalenia zawarte w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia dotyczą zasad prowadzenia prac i obejmują w szczególności: zwalczanie śliskości w miejscach wyznaczonych i odśnieżanie. Szczegółowy zakres robót przedstawiono na załącznikach omówionych w ppkt. 1.1 oraz w pkt. 5. 2. Materiały 2.1. Ustala się zwalczanie śliskości przy użyciu solanki w postaci stałej lub zwilżonej. Dopuszcza się stosowanie innych materiałów niż wyżej wymienione, tylko na polecenie zamawiającego. 2.2. Zużycie materiału zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 roku w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. nr 230 poz. 1960) wynosi: środki chemiczne w postaci stałej do 0,00003 tony m2 środki chemiczne w postaci zwilżonej do 0,00016 m3 m2 2.3. Wykonawca we własnych zakresie zakupi, przygotuje i przechowa materiał do zwalczania śliskości. 2.4. Kosztu materiału nie należy uwzględniać w cenie jednostkowej pracy sprzętu. 3. Sprzęt oraz personel 3.1. Ustala się zalecany sprzęt do prowadzenia zimowego utrzymania dróg: a) Zwalczanie śliskości Przy zwalczaniu śliskości na drogach można stosować solarki na nośnikach samochodowych i ciągnikowych. Ładowność solarek minimum 3 m3. Nośniki wykorzystane przy solarkach powinny poruszać się po drogach z prędkością zapewniającą dawkowanie środków chemicznych do zwalczania śliskości w ilości zgodnej z pkt. 2.2. Wykonawca, w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadania, zobowiązany jest dysponować co najmniej 1 solarką. b) Odśnieżanie Do odśnieżania dróg w zależności od wykorzystywanego nośnika (samochody ciężarowe lub ciągniki) stosować pługi: lekkie (pojazdy z napędem na jedną oś o nośności do 6 t), średnie (pojazdy z napędem na 2 lub 3 osie o nośności 3 - 6 t), ciężkie (pojazdy o nośności powyżej 8 t). Nośniki wykorzystane przy pługach powinny poruszać się po drogach z prędkością zapewniającą najlepszą efektywność pracy. Do odśnieżania dróg przy szczególnie dużych opadach śniegu lub w przypadku zawiewania dróg należy zabezpieczyć i stosować sprzęt ciężki, czyli maszyny drogowe oraz ogólnobudowlane takie jak: równiarki, spycharki, spycharko - ładowarki ciągniki gąsienicowe itp. Wykonawca, w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadania, zobowiązany jest dysponować co najmniej 1 pługiem i 1 sprzętem ciężkim. 3.2. Sprzęt pracujący przy zimowym utrzymaniu dróg winien być sprawny technicznie, wyposażony w urządzenia rejestrujące ilość pracy zgodnie z aktualnymi wymogami prawa oraz wyposażony w osprzęt elektryczny, a także w lampy ostrzegawcze, jeżeli takie wymagane są przepisami prawa. 4. Transport - nie dotyczy. 5. Wykonanie robót 5.1. Wykonawca zobowiązany jest: a) przygotować sprzęt do zwalczania śliskości i odśnieżania, b) zgromadzić zapas materiału w ilości 11 m3, wystarczającej na dwukrotne posypanie. 5.2. W ramach zimowego utrzymania dróg wykonawca zobowiązany jest do: a) obserwacji zjawisk pogodowych oraz kontroli stanu dróg, b) uzgadniania wszelkich działań z zamawiającym; w przypadku podjęcia działań bez zgody zamawiającego, wykonawca nie może żądać wynagrodzenia, c) składania zamawiającemu meldunków o stanie dróg oraz wykonywanych działaniach, d) prowadzenia dokumentacji: dziennik pracy sprzętu i karty pracy sprzętu (na wzorach dostarczonych przez zamawiającego). Dziennik pracy sprzętu podlega zwrotowi do zamawiającego po zakończeniu sezonu zimowego, e) wykonywania poleceń przedstawiciela zamawiającego, f) używania materiałów do zwalczania śliskości zgodnie z warunkami zawartymi w pkt. 2. 5.3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wobec osób trzecich, powstałe w wyniku wykonywania czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 5.4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wobec osób trzecich, w związku z wykonaniem prac niezgodnie ze standardami zimowego utrzymania dróg. 5.5. Szczegółowy opis robót. a) Zestawienie ilości robót zimowego utrzymania dróg powiatowych dla jednokrotnego wykonania zadania: Zadanie odśnieżanie Zwalczanie śliskości (standardy) I II III km km zużycie materiału km zużycie materiału km zużycie materiału obszar miasta Września 5,379 5,379 5,46 m3 0,000 0,00 m3 0,000 0,00 m3 b) Zestawienie ilości zakładanych działań Lp. Zadanie Przewidywana liczba działań Odśnieżanie (ilość działań) Zwalczanie śliskości (ilość działań) Sprzęt ciężki (godz.) 1 2 3 4 5 1. obszar miasta Września 10 20 10 c) Standardy zimowego utrzymania dróg powiatowych: Standard Opis standardu I Zwalczanie śliskości wykonywane jest przy użyciu soli, solanki lub mieszaniny soli (15%) i piasku (85%) na całych długościach dróg. Odśnieżanie wykonywane jest na całych długościach dróg - drogi odśnieżane są na całej szerokości jezdni, a w przypadkach silnego zawiewania i tworzenia się zasp odśnieżany jest jeden pas ruchu. Czas rozpoczęcia działań nie może być dłuższy niż 1 godzina po ustaniu zjawisk atmosferycznych. Dopuszcza się występowanie śniegu zajeżdżonego i języków śnieżnych. 6. Kontrola prac 6.1. Kontrola prac dokonywana będzie w zakresie: a) wizualnej oceny stanu dróg, b) zgodności z zakresem robót, c) zgodności ze zgłoszeniem rozpoczęcia i zakończenia działań zimowego utrzymania dróg, d) zgodności wykonanej pracy z dziennikiem pracy sprzętu i kartami pracy sprzętu. 7. Obmiar prac 7.1. Jednostkami obmiarowymi są: a) w zakresie zwalczania śliskości: 1 km jazdy solarki po całej długości drogi powiatowej, na której wyznaczono miejsca do posypywania (bez dojazdów i przejazdów powrotnych) łącznie z kosztem materiału tj. solanki), b) w zakresie odśnieżania 1 km odśnieżenia jezdni drogi powiatowej na całej jej szerokości i długości (bez dojazdów i przejazdów powrotnych drogami innymi), 1 godz. pracy sprzętu ciężkiego przy usuwaniu śniegu, powstałego na zawiewanych odcinkach dróg (bez dojazdów i przejazdów powrotnych). 8. Odbiór prac 8.1. Odbiory prac wykonują pracownicy Referatu Dróg Powiatowych po dokonaniu kontroli w zakresie zgodności z pkt. 6 i po potwierdzeniu podpisem na karcie pracy sprzętu. 9. Termin wykonania zamówienia Termin wykonania zamówienia ustala się od daty podpisania umowy do 15 kwietnia 2013 roku lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację niniejszego zadania. 10. Podstawa płatności 10.1. Podstawą płatności jest zbiorcze zestawienie ilości wykonanych i odebranych prac wraz z załączonymi kartami pracy sprzętu. 10.2. Faktury winny być wystawiane w okresach miesięcznych. Zapłata za wykonane usługi nastąpi w terminie 30 dni daty otrzymania faktury wraz z załączonym zbiorczym zestawieniem ilości wykonanych prac oraz kartami pracy sprzętu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrzesnia.powiat.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach