Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na opracowanie „Strategii Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią” w ramach zadania pn.: „Zintegrowane zadania partycypacyjne przy użyciu nowych technologii na rzecz redukcji emisji komunikacyjnej w Nakle nad Notecią”

Gmina Nakło nad Notecią ogłasza przetarg

  • Adres: 89-100 Nakło nad Notecią, Ks. Piotra Skargi
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60 , fax. 52 386 79 02
  • Data zamieszczenia: 2020-02-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nakło nad Notecią
    Ks. Piotra Skargi 7
    89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60, fax. 52 386 79 02
    REGON: 09235089500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-naklo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na opracowanie „Strategii Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią” w ramach zadania pn.: „Zintegrowane zadania partycypacyjne przy użyciu nowych technologii na rzecz redukcji emisji komunikacyjnej w Nakle nad Notecią”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie "Strategii Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią”. Przedmiot zamówienia obejmuje: - część I - aktualizacja diagnozy mobilności i komunikacji, - część II - opracowanie projektu Strategii Zrównoważonej Mobilności, - część III - przeprowadzenie konsultacji społecznych, - część IV - przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, - część V - opracowanie studium wykonalności infrastruktury niezbędnej do realizacji Strategii Zrównoważonej Mobilności, - część VI – udział przedstawiciela Wykonawcy w procesie przyjęcia Strategii przez Radę Miejską w Nakle nad Notecią Strategię należy opracować w oparciu o:dokument Komisji Europejskiej pt. „Wytyczne. Opracowanie i wdrożenie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej”, (dokument umieszczony na serwisie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju https://www.pois.gov.pl/strony/o-programie/plan-zrownowazonej-mobilnosci-miejskiej-sump/dokumenty/ ) Zarys opracowania studialnego "Strategia Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią” ma stanowić zasadniczy dokument planistyczny, w którym w części pierwszej przeprowadzone zostaną analizy ruchowe, natomiast w finalnej jego części, przedstawione zostaną wizje, cel oraz plan działań ukierunkowany na zrównoważony i zintegrowany rozwój wszystkich środków transportu w Nakle nad Notecią oraz w najbliższym otoczeniu zwanych dalej obszarem analizy. Celem opracowania będzie przedstawienie optymalnych kierunków rozwoju systemu transportowego oraz propozycji działań w całym obszarze gminy. Główną ideą opracowania jest dążenie do stworzenia zrównoważonego systemu transportu miejskiego, poprzez realizację takich działań, których rezultatem będzie osiągnięcie takich korzyści jak m.in.:  zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym (pieszych, rowerzystów, kierowców/ pasażerów samochodów) i bezpieczeństwa w pojazdach transportu zbiorowego,  redukcja hałasu i zanieczyszczeń powietrza, emisji dwutlenku węgla, tlenków azotu i zużycia energii,  poprawa skuteczności i efektywności transportu osób i towarów,  poprawa atrakcyjności i jakości obszaru miejskiego,  poprawa jakości życia mieszkańców,  poprawa dostępności usług transportowych dla mieszkańców. Dokument należy sporządzić z perspektywą oddziaływania na rok 2025, 2030 i 2035. Opracowanie studialne powinno zawierać minimalny zakres rzeczowy przedstawiony poniżej: ETAP I Część I. Aktualizacja diagnozy mobilności i komunikacji Część I A 1. Wprowadzenie. 2. Diagnoza stanu istniejącego. 2.1 Informacje ogólne o obszarze. 2.2 Charakterystyka systemu transportowego – uwarunkowania zewnętrzne. 2.2.1 Przegląd dokumentów strategicznych o znaczeniu krajowym oraz wojewódzkim. 2.2.2 Dane statystyczne dotyczące kraju, województwa, powiatów i gmin ościennych – dane demograficzne, ekonomiczne, gospodarcze, sport, edukacja, kultura, handel. 2.2.3 Transport drogowy. 2.2.4 Transport kolejowy. 2.2.5 Transport autobusowy. 2.2.6 Transport ciężarowy oraz materiałów niebezpiecznych. 2.2.7 Ruch rowerowy i pieszy. 2.2.8 Transport intermodalny i kombinowany (zintegrowane węzły transportowe). 2.2.9 Ocena stanu istniejącego elementów transportu zewnętrznego - analiza SWOT. 2.3 Charakterystyka systemu transportowego – uwarunkowania wewnętrzne. 2.3.1 Przegląd dokumentów strategicznych o znaczeniu regionalnym i lokalnym. 2.3.2 Dane statystyczne dotyczące obszaru gminy i miasta Nakło nad Notecią – dane demograficzne, ekonomiczne, gospodarcze, sport, edukacja, kultura, handel. 2.3.3 Transport drogowy. 2.3.4 Transport publiczny 2.3.5 Ruch rowerowy. 2.3.6 Ruch pieszy wraz z audytem mobilności osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej. 2.3.7 Bezpieczeństwo ruchu drogowego. 2.3.8 Transport ciężarowy oraz materiałów niebezpiecznych. 2.3.9 Zarządzanie przestrzenią parkingową. 2.3.10 Transport intermodalny i kombinowany. 2.3.11 Ocena stanu istniejącego elementów transportu wewnętrznego - analiza SWOT. 2.4 Ocena stanu środowiska. Należy dokonać analizy ogólnej oceny stanu środowiska wynikającej z eksploatacji dróg, linii kolejowych, szlaków wodnych oraz przystani. Dokonać oceny stanu rozwiązań technicznych ograniczających rozprzestrzenianie zanieczyszczeń, w szczególności: • zabezpieczeń akustycznych, • zabezpieczeń przed przedostawaniem się zanieczyszczonych wód opadowych do gleby lub ziemi, • środków umożliwiających usuwanie odpadów powstających w trakcie ich eksploatacji, a także właściwej organizacji ruchu, • wpływających na ograniczenie emisji polegających na wprowadzaniu gazów lub pyłów do powietrza, • możliwości zastosowania pojazdów przyjaznych środowisku, • wprowadzaniu wód opadowych do wód lub ziemi, • wytwarzaniu odpadów i powodowaniu hałasu. Analizy należy przeprowadzić w zakresie i szczegółowości pozwalającej sporządzić strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko. Wszelkie materiały niezbędne do opracowania przedmiotu zamówienia wykonawca pozyska we własnym zakresie. 2.5 Rysunki. Rysunki należy sporządzić dla poszczególnych środków transportu w np. formacie A-3 (skala do uzgodnienia na etapie realizacji) oraz w formacie A-1 (skala do uzgodnienia na etapie realizacji) oraz rysunek zbiorczy wszystkich środków transportu, również w formacie A-3 (do uzgodnienia na etapie realizacji) oraz w formacie A-1 (do uzgodnienia na etapie realizacji). Wyżej wymienione formaty są przykładowe, a ostateczny format rysunków zostanie uzgodniony z Zamawiającym na etapie realizacji. 2.6 Pomiary i analizy cech ruchu drogowego. 2.6.1 Analiza dostępnych wyników badań cech ruchu drogowego i transportu publicznego w układzie zewnętrznym oraz wewnętrznym. Należy przeprowadzić analizy dostępnych badań cech ruchu drogowego oraz transportu publicznego w układzie zewnętrznym opracowywane m. in. na zlecenie GDDKiA, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego, Starostw Powiatowych, Urzędu Gminy Nakło nad Notecią, zarządów dróg, przewoźników i operatorów transportu zbiorowego. 2.6.2 Badania ankietowe. Należy przeprowadzić badania ankietowe losowo wybranych podróżnych na liczbie 1000 respondentów. Szczegółowy zakres ankiety oraz zasady losowego wyboru respondentów do badań musi być wcześniej uzgodniony z Zamawiającym. 2.6.3 Badania podmiotów gospodarczych i stowarzyszeń. Należy przeprowadzić badania ankietowe wśród: • przedsiębiorców o liczbie pracowników powyżej 30 osób (zakładając próbę min. 5% liczby pracowników), • grup / organizacji / stowarzyszeń wskazanych przez zamawiającego na etapie realizacji. 2.6.4 Badania uzupełniające w zakresie cech ruchu drogowego. 2.6.4.1 Badania uzupełniające w wybranych przekrojach dróg publicznych (pomiar cech ruchu drogowego tj. natężenie ruchu pojazdów, struktura rodzajowa pojazdów), na wszystkich drogach prowadzących do miasta oraz na wlotach do obszaru gminy w miejscach określonych przez wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego. Pomiary należy wykonać dla całej doby. Jako wlot należy rozumieć ruch wjazdowy i wyjazdowy. 2.6.4.2 Badania uzupełniające napełnień w pojazdach transportu publicznego w przekrojach tras drogowych i kolejowych (pomiary przeprowadzić w miejscach jak w punkcie 2.6.4.1). 2.6.4.3 Badania uzupełniające transportu kolejowego na wszystkich przystankach i stacjach kolejowych (pomiary dobowe). 2.6.4.4 Badania uzupełniające transportu autobusowego podmiejskiego i regionalnego na wszystkich przystankach. 2.6.4.5 Analiza statystyczna przeprowadzonych badań. Część I B 3. Informacje o zagospodarowaniu przestrzennym – stan istniejący. Rozmieszczenie generatorów ruchu w gminie i mieście Nakło nad Notecią oraz ich potencjałów w stanie istniejącym (rozmieszczenie i liczba ludności w strukturze przestrzennej, rozmieszczenie i liczba miejsc zatrudnienia, rozmieszczenie i liczba miejsc w szkołach, rozmieszczenie i wielkość innych generatorów ruchu – np. obiekty usługowo – handlowe). 3.1 Podział obszaru na mikrorejony komunikacyjne. W ramach opracowania należy dokonać podziału obszaru na mikrorejony komunikacyjne minimum 200 Podział musi być dokonany w oparciu o szczegółową analizę zagospodarowania przestrzennego miasta. 3.2 Charakterystyka poszczególnych mikrorejonów komunikacyjnych. 3.3 Rysunki. 3.4 Podsumowanie. 4. Modelowanie cech ruchu z uwzględnieniem uwarunkowań zewnętrznych w stanie istniejącym. 4.1 W ramach zadania należy opracować za pomocą specjalistycznego oprogramowania numeryczny interaktywny, czterostopniowy model transportowy obszaru, uwzględniający transport indywidualny, transport publiczny, transport towarowy (ciężki i dostawczy), rowerowy, a także podróże piesze. Model oparty musi być o cztery składniki: a) Powstawanie ruchu (generowanie popytu), b) Rozkład przestrzenny ruchu (wybór celu podróży), c) Wybór środka transportowego, d) Rozkład ruchu na sieci transportowej (obciążenie poszczególnych odcinków sieci). 4.2 Model powinien umożliwiać prowadzenie analiz dla okresu doby, oraz szczytu porannego. Funkcjonalność modelu powinna umożliwiać określenie efektów zmian w rozkładach jazdy, zmian w zagospodarowaniu przestrzennym (np. miejsca pracy, handlu, nowe miejsca zamieszkania) w sposób interaktywny, tzn. zmiana w/w danych wprowadzona przez operatora powinna umożliwić zmianę w macierzach potrzeb transportowych dla minimum poszczególnych motywacji podróży w podziale: • Dom – praca, • Praca – dom, • Dom – szkoła, • Szkoła – dom, • Dom – zakupy, • Zakupy – dom, • Dom – rekreacja, • Rekreacja – dom, • Dom – inne, • Inne – dom, • Dom – praca – zakupy – dom, • Niezwiązane z domem. 4.3 Zamawiający nie dopuszcza wykonania modelu statycznego, o stałych, skalibrowanych macierzach potrzeb transportowych. Macierze potrzeb transportowych muszą być generowane w specjalistycznym oprogramowaniu, w czterostopniowym modelu. 4.4 Po wykonaniu modelu ruchu należy dokonać: 4.4.1 Rozkładu ruchu na sieć transportową w stanie istniejącym z podziałem na poszczególne środki transportu. 4.4.2 Określić podstawowe wskaźniki określające cechy ruchu drogowego i transportu publicznego w stanie istniejącym. 4.4.3 Oceny dokładności modelu. 4.4.4 Rozkładu przestrzennego ruchu w ujęciu globalnym. 4.4.5 Rozkładu przestrzennego ruchu w transporcie publicznym z podziałem na poszczególne środki transportu (szynowy – kolej, kołowy - autobus). 4.4.6 Rozkładu przestrzennego ruchu kołowego z podziałem na ruch kołowy indywidualny i ruch kołowy towarowy. 4.4.7 Rozkładu przestrzennego ruchu rowerowego. 4.4.8 Rozkładu przestrzennego ruchu pieszego. Diagnozę w formie papierowej i elektronicznej należy dostarczyć Zamawiającemu w jednym egzemplarzu. Część II. Opracowanie projektu Strategii Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią Część II A 5. Uwarunkowania i kierunki zrównoważonego rozwoju transportu w układzie zewnętrznym, 5.1 Przegląd dokumentów strategicznych o znaczeniu krajowym oraz wojewódzkim. 5.2 Uwarunkowania i kierunki rozwoju przestrzennego kraju, województwa. 5.3 Uwarunkowania i kierunki rozwoju kolei. 5.4 Uwarunkowania i kierunki rozwoju dróg zewnętrznych. Na podstawie dostępnych dokumentów źródłowych należy przedstawić uwarunkowania i kierunki rozwoju poszczególnych środków transportu wymienionych w punktach od 5.3 do 5.4. 5.5 Rysunki. Rysunki należy sporządzić dla poszczególnych środków transportu w np. formacie A-3 (skala do uzgodnienia na etapie realizacji) oraz w formacie A-1 (skala do uzgodnienia na etapie realizacji) oraz rysunek zbiorczy wszystkich środków transportu, również w formacie A-3 (do uzgodnienia na etapie realizacji) oraz w formacie A-1 (do uzgodnienia na etapie realizacji). Wyżej wymienione formaty są przykładowe, a ostateczny format rysunków zostanie uzgodniony z Zamawiającym na etapie realizacji. 5.6 Podsumowanie. Część II B 6. Uwarunkowania i kierunki rozwoju zrównoważonego transportu dla obszaru analizy. 6.1 Koncepcja rozwoju systemu zrównoważonego transportu w świetle dotychczasowych opracowań planistyczno – projektowych oraz dokumentów operacyjnych (np. Strategie rozwoju, Studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, zintegrowane plany rozwoju transportu publicznego, plany zrównoważonego rozwoju transportu, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, ważniejsze projekty torowo-drogowe, wieloletnie plany inwestycyjne gmin). 6.2 Rozwój transportu publicznego. Analiza planowanych korytarzy transportowych dla transportu publicznego wskazanego we wcześniejszych opracowaniach studialnych oraz wskazanie nowych kierunków dotychczas niepodejmowanych w opracowaniach studialnych. Wskazanie działań – inwestycji i priorytetów w ruchu drogowym dla transportu publicznego (drogowego i szynowego), niezbędnych dla osiągnięcia stanu niezależności transportu publicznego od istniejących i potencjalnych stałych zjawisk kongestii ruchu drogowego. Prowadzone analizy w zakresie rozwoju transportu publicznego należy przeprowadzić w oparciu o przejściowe i docelowe schematy funkcjonowania linii oraz powiązanych z nimi linii w obszarach miast wraz z określeniem niezbędnych parametrów progowych (częstotliwość, prędkość komunikacyjna, prędkość eksploatacyjna, zdolność przewozowa, liczba taboru w okresie szczytu komunikacyjnego, niezbędna rezerwa taboru). Szczególny nacisk powinien być położony na wskazanie działań – inwestycji prowadzących do zwiększenia wykorzystania transportu publicznego rowerowego oraz pieszego, zamiast samochodowego w każdym aspekcie celowości tj. dojazd do pracy, szkół, itp. W przedstawionych kierunkach rozwoju transportu publicznego należy uwzględnić wszystkie połączenia z miejscowościami w gminach sąsiednich. 6.2.1 Transport szynowy. Analiza korytarzy transportowych dla transportu szynowego np.:  Rewitalizacja linii kolejowej nr 281 na odcinku Nakło – Kcynia,  linia kolejowa nr 18 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła. 6.2.2 Transport autobusowy (w ramach PTZ i komercyjny). Należy przeprowadzić analizy związane z dostosowanie przebiegu linii autobusowych do zdiagnozowanych potrzeb (etapowanie i układ docelowy) oraz należy przedstawić analizę istniejących połączeń gminnych i międzygminnych z możliwością rozbudowy niezbędnej infrastruktury transportowej (np. przystanki, parkingi, dostosowanie parametrów technicznych dróg, itp.). 6.3 Rozwój systemu dróg rowerowych. Szczególny nacisk powinien być położony na wskazanie działań – inwestycji prowadzących do zwiększenia wykorzystania rowerów zamiast samochodów w każdym aspekcie celowości tj. dojazd do pracy, szkół, itp. Wszystkie wskazane w tym punkcie kierunki rozwoju i nowe inwestycje w systemie transportowym należy podzielić na cząstkowe, możliwe do rozdzielenia i etapowania zadania realizacyjne. 6.4 Obszarowe ograniczenie dostępności dla ruchu samochodów. W oparciu o rozwój układu transportowego oraz stan istniejący opracować strefy ograniczenia ruchu samochodów w obszarze miasta z możliwością etapowania wprowadzanych ograniczeń (transport indywidualny i ciężarowy). 6.5 Rozwój układu drogowego. Analiza planowanych korytarzy komunikacyjnych wskazanych we wcześniejszych opracowaniach studialnych oraz wskazanie nowych kierunków dotychczas niepodejmowanych w opracowaniach studialnych. Należy przedstawić etapowanie rozwoju układu drogowego wraz z krokową zmianą dostosowawczą przebiegu dróg. Należy przygotować docelowy układ drogowy z podziałem na klasy funkcjonalno – techniczne oraz kategorie administracyjne. 6.6 Zintegrowane węzły transportowe. 6.7 Zarządzanie transportem towarów. 6.8 System Park & Ride (w rejonie przystanków kolejowych i węzłów przesiadkowych). 6.9 System Bike & Ride (w rejonie przystanków kolejowych i węzłów przesiadkowych). 6.10 Kierunki rozwoju zrównoważonego transportu z uwzględnieniem ochrony środowiska, w tym elementów zieleni izolacyjnej ograniczającej emisję hałasu i zanieczyszczeń. 7. Etapowanie rozwoju, priorytety realizacyjne i alternatywne scenariusze rozwoju systemu transportowego. 7.1 Polityka zrównoważonego rozwoju sytemu transportowego. 7.2 Określenie realnych możliwości rozwoju systemu transportowego w trzech scenariuszach (optymistycznym, zrównoważonym i pasywnym). 7.3 Wybór scenariuszy rozwoju systemu transportowego. 7.4 Etapowanie rozwoju zgodne z przyjętą polityką transportową i wynikającymi z niej scenariuszami rozwojowymi. Na podstawie przyjętej polityki transportowej oraz w oparciu o przewidywane koszty poszczególnych zadań należy wskazać inwestycje do realizacji w perspektywie roku 2025, 2030 i 2035 z gradacją ich pilności oraz inwestycje wytypowane do realizacji w dalszych perspektywach czasowych, dla których należy zachować rezerwy terenowe. Należy wykonać trzy scenariusze etapowania rozwoju systemu transportowego w perspektywie 15 lat. 7.5 Roczne koszty utrzymania i eksploatacji projektowanych przedsięwzięć inwestycyjnych w perspektywie 15 lat od uruchomienia inwestycji. 8. Informacje o zagospodarowaniu przestrzennym dla potrzeb symulacji ruchu. 8.1 Planowane zagospodarowanie przestrzenne miasta. 8.2 Planowane zagospodarowanie przestrzenne gminy. Powyższe należy ustalić na podstawie obowiązujących strategii, studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego sporządzonych dla określonych wyżej jednostek samorządowych i administracyjnych. Część II C 9. Symulacja ruchu z uwzględnieniem uwarunkowań zewnętrznych oraz scenariuszy etapowania w stanie prognozowanym. Model powstawania ruchu w układzie prognozowanym na rok 2025, 2030 i rok 2035. Wykonawca opracuje przy pomocy specjalistycznego oprogramowania, wg idei opisanej w punkcie 4, numeryczny model symulacyjny ruchu dla poszczególnych okresów prognostycznych. 9.1 Rozkład ruchu na sieć transportową w prognozowanych okresach z podziałem na poszczególne środki transportu. 9.2 Podstawowe wskaźniki określające cechy ruchu drogowego i transportu publicznego w stanach prognostycznych. 9.3 Statystyczna ocena modelu ruchu, dokładność modelu. 9.4 Rozkład przestrzenny ruchu w ujęciu globalnym. 9.5 Rozkład przestrzenny ruchu w transporcie publicznym z podziałem na poszczególne środki transportu (szynowy – kolej; kołowy – autobus). 9.6 Rozkład przestrzenny ruchu kołowego z podziałem na ruch kołowy indywidualny i ruch kołowy towarowy). 9.7 Rozkład przestrzenny ruchu rowerowego. 9.8 Rozkład przestrzenny ruchu pieszego. 9.9 Rysunki. 9.10 Podsumowanie. Zamawiający wymaga aby produktem części III było opracowanie projektu dokumnetu Strategii Zrównoważonej Mobilności. Część III - Konsultacje społeczne 10. Opracowany dokument studialny Wykonawca podda konsultacjom społecznym. Konsultacje społeczne przeprowadzić należy w dwóch etapach: 10.1 etap I - rozpocznie się po przygotowaniu przez Wykonawcę części I " Aktualizacja diagnozy mobilności i komunikacji " i będzie obejmował konsultacje pisemne, które potrwają ok. 3 tygodni. Informacje o konsultacjach zostaną zamieszczone na stronie internetowej Gminy i Miasta Nakło nad Notecią. Informacje o planowanych działaniach rozpowszechnione zostaną poprzez portale społecznościowe wykorzystywane do promocji oraz poprzez ulotki informacyjne rozdystrybuowane wśród podróżnych (około 200 szt.). Wraz z informacją o konsultacjach społecznych zostanie zamieszczony szkic "Diagnozy mobilności i komunikacji” stanu istniejącego i analizy ruchu dla obszaru gminy i miasta Nakło nad Notecią. Uwagi będzie można przesyłać w wersji elektronicznej na adres e-mailowy oraz dostarczyć w wersji papierowej do punktów informacyjnych wskazanych przez Zamawiającego. 10.2 etap II - rozpocznie się po przygotowaniu przez Wykonawcę projektu całego dokumentu - Strategii Zrównoważonej Mobilności i będzie obejmował: 10.2.1 Informacje o konsultacjach. Informacje o konsultacjach oraz o planowanych działaniach zostaną zamieszczone na stronie internetowej Gminy i Miasta Nakło nad Notecią i portalach społecznościowych. O rozpoczęciu konsultacji oraz planowanych spotkaniach mieszkańcy zostaną poinformowani także poprzez ulotki i plakaty oraz poprzez spoty reklamowe w radiu regionalnym / lokalnym. Wykonawca zadania w ramach części III zadania wykona materiały informacyjne. Projekt plakatów i ulotek Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego, następnie po uzyskaniu akceptacji rozpocznie druk materiałów informacyjnych. 10.2.2 Konsultacje pisemne. Konsultacje pisemne będą prowadzone po tygodniu od rozpoczęcia akcji informacyjnej i tydzień po zakończeniu spotkań otwartych. Wraz z informacjami o konsultacjach opracowania, na stronie internetowej Projektu zostaną zamieszczone główne założenia Strategii wraz z formularzem do zgłaszania uwag oraz informacją o możliwości składania uwag osobiście w jednostce odpowiedzialnej za przeprowadzenie konsultacji, z podaniem nazwy i adresu. Uwagi będzie można przesłać w wersji elektronicznej na podany adres mailowy oraz dostarczyć w wersji papierowej do punktów informacyjnych wskazanych przez Zamawiającego. 10.2.3 Spotkania otwarte. Pierwsze spotkanie odbędzie się po ok. miesiącu od zamieszczenia informacji o prowadzeniu konsultacji. Wykonawca zorganizuje 2 spotkania otwarte dla wszystkich zainteresowanych osób. Wykonawca na każde spotkanie wynajmie salę wraz z nagłośnieniem, zatrudni moderatora oraz zapewni catering (catering: kawa, herbata, napoje, wyroby piekarnicze min. 3 szt. na osobę). Podczas każdego spotkania Wykonawca przedstawi główne założenia Strategii oraz wyświetli prezentację multimedialną na temat głównych propozycji scenariuszy rozwoju systemu transportowego na obszarze Gminy i miasta Nakło nad Notecią. Przez cały okres trwania spotkań otwartych będą prowadzone konsultacje pisemne. 10.2.4. Punkty konsultacyjno- informacyjne Po około miesiącu od zamieszczenia informacji o przeprowadzeniu konsultacji Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi minimum dwukrotnie punkt konsultacyjno- informacyjny (w dzień powszedni i w weekend) zlokalizowany na terenie miasta. Lokalizacja do ustalenia z zamawiającym na etapie realizacji. 10.2.5 Konsultacje eksperckie Spotkanie eksperckie odbędzie się po zakończeniu spotkań otwartych i zebraniu wszystkich uwag z konsultacji pisemnych. Wykonawca na spotkanie wynajmie salę wraz z nagłośnieniem, zatrudni moderatora oraz zapewni catering (catering: kawa, herbata, napoje, wyroby piekarnicze min. 3 szt. na osobę). Spotkanie eksperckie to spotkanie ze specjalistami i organizacjami pozarządowymi związanymi tematycznie z transportem. Wykonawca zobowiązany będzie do zaangażowanie co najmniej 2 specjalistów i przedstawicieli 2 organizacji pozarządowych. Podczas spotkania przedyskutowane zostaną uwagi, które wpłynęły podczas pierwszego (konsultacje pisemne) i drugiego etapu konsultacji (konsultacje pisemne i spotkania otwarte). Celem spotkania będzie wypracowanie ostatecznego stanowiska oraz wprowadzenie ewentualnych zmian do projektu Strategii. Zaproszenia na spotkanie zostaną wysłane do organizacji pozarządowych, przedsiębiorców i ekspertów z całego regionu. Wykonawca przygotuje raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych zawierający zestawienie zgłoszonych uwag wraz z przedstawieniem końcowego stanowiska (które uwagi zostały rozpatrzone, jak i dlaczego). Część IV Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko. 11. Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko. Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr. 199, poz. 1227 z późn. zm.) zasadniczy dokument tzn. Strategię Zrównoważonej Mobilności Wykonawca podda strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko. W ramach procedury przewidziano: Część IV A 11.1 Zlecenie artykułu w gazecie regionalnej o zasięgu obejmującym całą gminę Nakło nad Notecią informujące o rozpoczęciu prac nad przygotowaniem Strategii i możliwości składania wniosków do Strategii. Część IV B 11.2 Złożenie wniosku o uzgodnienie stopnia szczegółowości informacji zawartych w prognozie oddziaływania na środowisko i uzyskanie uzgodnień z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Państwowej Inspekcji Sanitarnej , 11.3 Wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko po przygotowaniu Strategii, 11.4 Uzyskanie opinii od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Państwowej Inspekcji Sanitarnej odnośnie Strategii, 11.5 Przeprowadzenie dodatkowych konsultacji społecznych w związku z zakończeniem prac nad Strategią w ramach procedury Strategicznej Oceny oddziaływania na Środowisko. Dodatkowe konsultacje pisemne poprzez stronę internetową . Wszystkie informacje zebrane podczas postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko muszą być uwzględnione w ostatecznej wersji dokumentu. Produktem etapu I jest ostateczna wersja strategii Zrównoważonej Mobilności dla Miasta Nakła nad Notecią wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. ETAP II Część V 12. Studium wykonalności infrastruktury niezbędnej do realizacji Strategii Zrównoważonej Mobilności. Po akceptacji Strategii Zrównoważonej Mobilności przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do opracowania Studium Wykonalności infrastruktury niezbędnej do realizacji założeń wynikających ze Strategii. Z przedstawionych przez Wykonawcę w Strategii założeń Zamawiający wybierze maksymalnie do 5 elementów infrastruktury, dla których Wykonawca opracuje Studium Wykonalności. Część VI – Udział przedstawiciela Wykonawcy w procesie przyjęcia Strategii przez Radę Miejską. W ramach realizacji zadania Zamawiający wymaga udziału przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach np. z Radnymi Miejskimi wg potrzeb, celem przedstawienia wyników prac, przy wykorzystaniu opracowanych przez Wykonawcę prezentacji (czy innych form przekazu (np. wydruku opracowań)), aż do czasu przyjęcia przez Radę Miejską w Nakle nad Notecią przedmiotowego dokumentu. 13. Prezentacja multimedialna tematu Należy przygotować min. 30 minutową prezentację opracowania studialnego w formacie oprogramowania Microsoft Office PowerPoint (*.ppt./*.pptx). 14. Forma opracowania Należy dostarczyć następujące materiały: • Diagnozę należy przekazać zamawiającemu w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie *.pdf i *.doc/ .docx. • Ostateczną, odebraną wersję dokumentu - Strategia Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią, w liczbie 5 egzemplarzy w wersji papierowej oprawiony wydruk w twardej oprawie oraz w wersji elektronicznej w formacie *.pdf i *.doc/ *.docx wraz ze wszystkim rysunkami opracowanymi w formacie *.dgn/*.dwg. Format *.pdf musi być przygotowany w taki sposób, aby umożliwiał wykonanie dodatkowych egzemplarzy tej publikacji, • Syntezę jako zbiorczy dokument należy wykonać w formie wydania broszurowego w języku niespecjalistycznym o objętości w granicach od 30 do 50 stron w liczbie 10 egzemplarzy, • Modele transportowe – należy opracować modele transportowe dla stanu istniejącego oraz stanów prognozowanych przy użyciu dedykowanego oprogramowania specjalistycznego oraz przekazać je Zamawiającemu w formie elektronicznej, w postaci plików wsadowych i bazy danych (np. Microsoft SQL Server lub PostGres SQL) • Ocenę oddziaływania na środowisko– wykonać w formie papierowej w liczbie 5 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej w formacie *.doc/*.docx oraz *.pdf. • Studium Wykonalności należy wykonać w formie papierowej w liczbie 5 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej w formacie *.doc/*docx. oraz *.pdf. • Wszystkie rysunki należy opracować w układzie współrzędnych w formatach *.dgn/*.dwg i *.pdf. Pozyskanie niezbędnych map leży w gestii Wykonawcy. • Całość opracowania należy przekazać Zamawiającemu w formie elektronicznej. • Raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych w formie papierowej i elektronicznej. 15. Wspólny Słownik Zamówień (CPV). Kod CPV: 73000000-2 Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze 74275000-7 usługi badawcze 74312000-9 usługi analizy 74275200-9 wykonywanie badań 74130000-9 usługi badania rynku i opinii publicznej i podobne usługi 93000000-8 różne usługi 16. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia 1) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia. W ramach wynagrodzenia wykonawca wykona zakres rzeczowy wynikający z SIWZ wraz załącznikami oraz wskazań i wytycznych zawartych we wzorze umowy. 2) Podstawą ustalenia wynagrodzenia wykonawcy (ceny brutto oferty) będzie oferta opracowana na podstawie wytycznych i zaleceń określonych w niniejszym SIWZ. 3) Cenę oferty należy podać w złotych polskich w formularzu ofertowym w kwocie brutto, z wyodrębnieniem wartości podatku VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku; 4) Zamawiający przewiduje rozliczenia za wykonanie robót jedną fakturą częściową oraz fakturą końcową. Faktura częściowa płatna będzie po dostarczeniu kompletnego dokumentu strategii i podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego (po zakończeniu I etapu). Faktura końcowa płatna będzie po wykonaniu i odbiorze pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, po dokonanym odbiorze i uchwalenia dokumentu przez Radę Miejską w Nakle nad Notecią. Faktura częściowa nie może przekroczyć 75% ceny oferty, pozostałe wynagrodzenie płatne będzie po zakończeniu etapu 2 zamówienia. 5) Odpowiednie etapowanie prac stanowić będzie podstawę do sporządzenia przez Wykonawcę harmonogramu; 6) Harmonogram powinien być sporządzony w sposób uwzględniający założenia określone w pkt 4 i 5; 7) Końcowe rozliczenie nastąpi po dokonaniu odbioru przedmiotu zamówienia i podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego, bez uwag; 8) Płatności będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy wykonawcy wskazany w fakturze VAT, w ciągu 30 dni licząc od dnia złożenia u zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury; 9) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek; 10) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody zamawiającego, przenieść zobowiązań na osobę trzecią; 11) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody zamawiającego, scedować na osobę trzecią swoich wierzytelności; 12) Zamawiający nie przewiduje faktury pro-forma. 17. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudnił na umowę o pracę osoby wszędzie tam, gdzie wykonanie czynności wynikających z SIWZ w tym z opisu przedmiotu zamówienia, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy oraz otrzymywać będą wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Przedmiotowy wymóg dotyczy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w okresie trwania etapu 1 zamówienia: A. Kierownik ds. opracowania Strategii Zrównoważonej Mobilności – w wymiarze min. ½ etatu, w okresie całości trwania umowy, 2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 KP. 3) Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności polegać będzie na: a) na etapie składania ofert – Wykonawca składa oświadczenie w formularzu ofertowym; b) na etapie realizacji umowy – w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy Wykonawca złoży oświadczenie o ilości osób zatrudnionych na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę do wykonania poszczególnych czynności określonych w pkt 1. W razie zaistnienia potrzeby (nie później niż na 5 dni przed przystąpieniem do realizacji danych czynności określonych w pkt 1) ww. oświadczenie będzie podlegać modyfikacji/aktualizacji w zakresie ilości zatrudnionych osób do wykonania przedmiotowych czynności. 4) Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia zastrzega możliwość żądania przedłożenia: a) wykazu osób zatrudnionych na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wykonujących czynności wskazane w pkt 1 SIWZ wraz ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę, wymiaru czasu pracy i określeniu czynności wykonywanych przez poszczególne osoby; b) druków ZUS RCA dot. każdego pracownika (zanonimizowane – zawierające tylko imię, nazwisko pracownika, wymiar czasu pracy i kod tytułu ubezpieczenia); c) zanonimizowanych umów o pracę (zanonimizowane – zawierające tylko nazwę pracodawcy, imię i nazwisko pracownika, wymiar czasu pracy). 5) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca realizować będzie przedmiot zamówienia, z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy, których Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. 6) W przypadku wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7) Za niedopełnienie wymogu zatrudnienia pracowników wykonujących przedmiot zamówienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę ( obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników wykonujących przedmiot zamówienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę poniżej liczby wskazanych pracowników w pkt 3 lit. b, wykonujących przedmiot zamówienia na podstawie umowy o pracę wskazanej przez Zamawiającego w pkt 1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73000000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 10.000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank: Bank Spółdzielczy w Nakle nad Notecią Nr rachunku: 11 8179 0009 0000 3014 2000 0020 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium w przetargu nieograniczonym na opracowanie „Strategii Zrównoważonej Mobilności dla Nakła nad Notecią” w ramach zadania pn.: „Zintegrowane działania partycypacyjne realizowane przy użyciu nowych technologii na rzecz redukcji emisji komunikacyjnej w Nakle nad Notecią”. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w formie: a. w pieniądzu, b. poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, c. gwarancji bankowej, d. gwarancji ubezpieczeniowej e. poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprze złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę : dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed-siębiorczości, b) oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 7. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 12. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. W przypadku wniesienia odwołania, zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty w postępowaniu Wykonawca dołącza: 1.1. Aktualne na dzień składania ofert udziału w postępowaniu oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ (załącznik nr 2 i Nr 3 do SIWZ). 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 1.1. SIWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w załączniku 3a. 1.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Pzp także oświadczenie o którym mowa w załączniku 3a. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp (informację z sesji otwarcia ofert) przekaże Zamawiającemu, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp (załącznik nr 5 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wg wzoru załącznika nr 5 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VIII w pkt 3.1; ppkt 3.1.1., składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że: 1) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp; 2) łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznych lub zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej; 3) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą przesłanki do wykluczenia z postępowania o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 5. Na ofertę składają się: 1) wypełniony załącznik nr 1 – Formularz ofertowy, 2) wypełniony załącznik Nr 2 – Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, 3) wypełniony załącznik Nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, 4) wypełniony załącznik nr 3a – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (dot. podmiotów trzecich i Podwykonawców), 5) wypełniony/e załącznik/i Nr 4 – Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby wykonawcy (jeżeli występują), 6) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 7) dokument potwierdzający wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną