Przetargi.pl
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA WYKONANIE ZADANIA PN.: REWALORYZACJA PARKU ZABYTKOWEGO W BRZOZIE, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE

Urząd Gminy Grabica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-306 Grabica, Grabica
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6161188 , fax. 44 6161188
  • Data zamieszczenia: 2017-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Grabica
    Grabica 66
    97-306 Grabica, woj. łódzkie
    tel. 44 6161188, fax. 44 6161188
    REGON: 53542200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZETARG NIEOGRANICZONY NA WYKONANIE ZADANIA PN.: REWALORYZACJA PARKU ZABYTKOWEGO W BRZOZIE, GMINA GRABICA, POWIAT PIOTRKOWSKI, WOJ. ŁÓDZKIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST REWALORYZACJA PARKU ZABYTKOWEGO W BRZOZIE, z podziałem na dwie części polegające na: A) Część I – Gospodarka drzewostanem i urządzenie zieleni, której zakres rzeczowy obejmuje m.in.: Etap I:  wykonanie pielęgnacji drzew, wymagających zabiegów przyrodniczych w zakresie przeprowadzenia w koronie cięć przyrodniczych maksymalnie do 30% razem;  wykonanie pielęgnacji drzew charakteryzujących się posuszem do 50% oraz koniecznością przeprowadzenia w koronie cięć przyrodniczych maksymalnie 31%-50% razem;  usuwanie drzew;  przeprowadzenie zabiegów specjalistycznych-zabezpieczenie ran po oderwanych konarach;  formowanie krzewów;  karczowanie pni drzew; Etap II:  wykonanie nasadzeń drzew, krzewów i pnącza;  urządzenie i przywrócenie warstwy runa parkowego poprzez nasadzenia roślin okrywowych;  wykonanie trawników (w tym odpornych na deptanie) i łąk kwietnych; Pielęgnacja roślin w okresie gwarancyjnym. B) Część II – Odbudowa czterech stawów parkowych wraz z budową czterech mnichów piętrząco – upustowych oraz wykonaniem i posadowieniem mostka, której zakres rzeczowy obejmuje m.in.:  odmulenie warstwą ca 20 cm dna istniejących stawów z wywozem namułow;  ponowne wyprofilowanie skarp stawów do nachylenie 1:1,5;  wykonanie ubezpieczenia stopy skarpy stawów kołkami i kiszka faszynową fi 20 cm;  ubezpieczenie skarp stawów darniną na siatce stalowej;  humusowanie skarp stawów i obsiew mieszanką traw powyżej darniny;  budowa czterech nowych mnichów piętrząco – upustowych (w tym wykonanie i posadowienie);  dokonanie obsiewu mieszanką traw gazonowych w rejonie prowadzonych prac;  wykonanie i posadowienie mostka;  pielęgnacja ręczna zasianej trawy i darniny do pełnego ukorzenienia, 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęty został w Dokumentacji projektowej (Projekcie budowlanym, Przedmiarze robót) oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót stanowiących Załączniki do SIWZ. UWAGA! Zamawiający informuje, iż w wyniku huraganu (z dnia 11.07.2016 r.) zmieniła się ilość drzew wskazana w dokumentacji projektowej - gospodarka drzewostanem. (szczegóły w Załączniku nr 11.9) Zamawiający rezygnuje z wykonania następujących prac wymienionych w dokumentacji projektowej: 1) W zakresie robót przygotowawczych: a) rozbiórki opaski betonowej wokół budynku gospodarczego zlokalizowanego w części parkowej, b) demontażu słupków do siatki szt. 2 z utylizacją, c) demontażu bramek do piłki nożnej i ponownego montażu w innej lokalizacji –szt. 2, d) likwidacji wzniesienia ziemnego (rozplantowanie) h= 2,5,m (V= ok. 70m3) 2) W zakresie budowli: a) budowy układu komunikacyjnego z bezpośrednim wejściem na teren parku od strony drogi gminnej, b) podkreślenia miejsca posadowienia dworu sposobem zagospodarowania – utwardzony plac rekreacyjno wypoczynkowy, c) budowy placu zabaw dla dzieci – nawierzchnia piasek, d) budowy boiska do piłki nożnej o nawierzchni z trawy naturalnej wygrodzonego niezależnym ogrodzeniem, e) budowy boiska wielofunkcyjnego (piłka ręczna, siatkówka) o nawierzchni z poliuretanu wygrodzonego niezależnym ogrodzeniem, 3) W zakresie zieleni: a) usuwania krzewów; b) usuwania odrostów, odroślaków, pojedynczych pni drzew oraz rozwiniętych samosiewów drzew nie wymagających decyzji na usunięcie; c) przesadzania drzew; d) usuwania podrostów drzew i krzewów wraz z wywozem i utylizacją; e) wyłączono wykonanie części nasadzeń tj.: nasadzeń roślin nadbrzeżnych (bylin) i rabat kwiatowych wokół placu na miejscu starego dworu (w zakresie nasadzenia trwałej roślinności zielnej-wskazanej w projekcie zieleni), 4) W zakresie małej architektury i elementów ogrodzenia: a) wykonania małej architektury, w tym m.in.: zakupu, dostawy i montażu koszy na śmieci, ławek parkowych; dowiezienia i montażu ławek parkowych; zakupu, dostawy i montażu tablic informacyjnych oraz zakupu, dostawy i montażu furtki. b) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i demontażowych; 5) W zakresie odbudowy czterech stawów: a) konserwacji rowu melioracyjnego R-3; 4. W RAMACH W/W ROBÓT, WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST DO: a) wykonania wszystkich badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonanych robót i zużytych materiałów, szczególnie zastosowanego materiału roślinnego, kory oraz ziemi; b) zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania prac; c) zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania terenu budowy; d) zawarcia na własny koszt umów ubezpieczenia zgodnie z §5 ust. 8–9 projektu umowy i przedłożenia ich Zamawiającemu; e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymania terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; f) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót; g) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; h) pokrycia kosztów związanych z bieżącą obsługą geodezyjną inwestycji w tym przeniesienia na swój koszt znaków osnowy geodezyjnej w przypadku gdy w/w znaki znajdują się na terenie realizacji robót; i) współpracy z projektantem i prowadzenia robót pod jego nadzorem autorskim. j) przestrzegania w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony zabytków, w szczególności Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.) k) przestrzegania w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego i ochrony przyrody, w szczególności: Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2013 poz. 627 z późn. zm), l) przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia terminów wskazanych w STWiORB i projekcie budowlanym. m) wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 1 pkt.32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.). W cenie ryczałtowej Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość i koszt wywozu, składowania oraz utylizacji odpadów. n) prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401). o) sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BIOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy. p) uporządkowania terenu parku po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; q) przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Zamawiającego, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego; r) udzielenia na przedmiot zamówienia minimum 24 miesięcy, a maksymalnie 36 miesięcy gwarancji jakości i wydłużenia okresu rękojmi za wady fizyczne do okresu równego gwarancji jakości od dnia odbioru końcowego. s) DLA CZEŚCI I - zapewnienia trwałości nasadzeń i pielęgnacji nasadzonych roślin w pierwszym roku gwarancji, o której mowa w pkt. III pkt. 4 lit. r). DLA CZEŚCI II - pielęgnacji ręcznej zasianej trawy i darniny na skarpach i w rejonie prowadzonych prac do pełnego ukorzenienia, minimum przez okres 6 tygodni, w pierwszym roku gwarancji, o której mowa w pkt. III pkt. 4 lit. r). t) DLA CZEŚCI II - Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) w terminie do 21 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Każda z części została opisana w ppkt. 1, jako CZĘŚCI od I – II. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na wykonanie poszczególnych części zamówienia, jednej lub dwóch. Jeżeli w dokumentacji projektowej znajdują się nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) to mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Pzp. Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zmienione i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne. UWAGA ! • Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, z zasadami wiedzy technicznej, wskazaniami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami i normami, a w szczególności z zapisami zawartymi w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, załączonej do niniejszej SIWZ. • Warunkiem koniecznym dla prawidłowego przygotowania oferty przetargowej jest zapoznanie się z SIWZ, z dokumentacją projektową oraz STWiORB dotyczącą przedmiotowego zamówienia, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. • Prowadzone roboty budowlane muszą odbywać się zgodnie z przepisami prawa budowlanego, BHP, PPOŻ, sanitarnymi i przepisami ochrony środowiska, pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. • Materiały, urządzenia i wyposażenie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z dnia 30 kwietnia 2004 r. Nr 92 poz. 881) oraz m.in. w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym z 11 sierpnia 2004r. (Dz. U. z 2004r., Nr 198, poz. 2041). Wszystkie nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne, oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na wykonawcy zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Pzp. W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do załączenia do oferty wykazu tych materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, załączenia stosownych dokumentów m. in.: atest, aprobaty techniczne. W przypadku, gdy podczas oceny ofert zostanie stwierdzone, że zaoferowane materiały nie spełniają warunku „równoważny” w odniesieniu do wymienionych w dokumentacji projektowej, Zamawiający odrzuci taką ofertę. • Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, iż wszystkie wyroby budowlane użyte do wykonania zamówienia nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych. Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne Certyfikaty, Aprobaty Techniczne i Deklaracje Zgodności. UWAGA ! Szczegółowe rozwiązania projektowe, zalecenia dotyczące zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót oraz zakres robót określa dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Przedmiary robót załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako załączniki, pełnią funkcję pomocniczą. Jeżeli przedmiary robót w pozycji podstawa, posiadają podstawę wyceny, należy ją traktować pomocniczo. Wykonawca może wycenić ofertę na podstawie dowolnych podstaw wyceny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112700-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: Dla Części I - 2.000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych zero groszy). Dla Części II - 4.000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych zero groszy). W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż PLN należy stosować średni kurs NBP dla danej waluty, obowiązujący w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 07.02.2017r. do godz. 10:00 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.): a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium w wysokości określonej w ppkt. 1 należy wnieść: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej o/Grabica Nr r-ku: 81 89730003 0090 0090 0068 0006. tytułem: WADIUM w postępowaniu znak ZP.271.1.1.2017 Części I /Część II lub WADIUM Gospodarka drzewostanem i urządzenie zieleni w Parku Zabytkowym w Brzozie/ Odbudowa czterech stawów parkowych w Parku Zabytkowym w Brzozie. b) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. c) w formie innej niż pieniądz (poręczeniach lub gwarancjach) oryginał dokumentu należy przekazać za pokwitowaniem do pok. nr 21 Urzędu Gminy w Grabicy przed terminem składania ofert, a do oferty załączyć kserokopię. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ (tj. we właściwej formie, terminie i kwocie) zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b Pzp. 6. Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. 3 lit. b) – e) musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7. UWAGA! a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). b) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach