Przetargi.pl
Gmina Sokoły ogłasza przetarg:

  • Adres: 18-218 Sokoły, Rynek Mickiewicza 10
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. (86) 4763010, 519412532, fax. (86) 2194164
  • Data zamieszczenia: 2024-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

Nazwa zamawiającego: Gmina Sokoły

Adres: 18-218 Sokoły, Rynek Mickiewicza 10

Adres email: sekretariat@sokoly.pl

Telefon: +48 (86) 4763010, 519412532

Strona internetowa: http://sokoly.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia

Nazwa zamówienia: Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej w miejscowości Idźki Młynowskie

Opis zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa drogi gminnej w miejscowości Idźki Młynowskie. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji. Inwestycja realizowana jest w formule zaprojektuj – wybuduj.Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu:- klasa drogi D, Vp=30 km/h, obciążenie ruchem KR2, - długość proj. odcinka ok. 1,279 km, - odcinek trasowy, - szerokość pasa ruchu 2,50m, - nawierzchnia bitumiczna, - pobocze z mieszanki niezwiązanej 0-31,50 mm z kruszywa C50/30 gr. 15 cm o szerokości od 0,75m do 1,00m po stronie prawej i lewej.2.Zamówienie obejmuje: a)opracowanie koncepcji rozbudowy i przebudowy drogi wraz z warstwami konstrukcyjnymi i zaakceptowanie przez Zamawiającego;b)wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami określonymi w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU);c)opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów do uzyskania decyzji administracyjnych, postanowień, uzgodnień, opinii itp.;d)uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych, postanowień, opinii i uzgodnień umożliwiających wykonanie zadania;e)rozbudowę i przebudowę drogi gminnej w miejscowości Idźki Młynowskie zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową i uzyskaną decyzją o pozwoleniu na budowę/zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;f)spełnienie wymagań określonych w wydanych decyzjach administracyjnych;g)wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności połączenia przebudowanego odcinka drogi gminnej do istniejącego układu komunikacyjnego (drogowego) wraz ze zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;h)doprowadzenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami dróg;i)opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym inwentaryzacji geodezyjnej (w 2 egz.);j)przygotowanie wniosku do skutecznego zgłoszenia o zakończeniu budowy oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, w przypadku konieczności ich uzyskania. 3.W cenie ryczałtowej Wykonawca powinien również uwzględnić:a)Zagospodarowanie materiałów z rozbiórki zgodnie z ustawą o odpadach.b)Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z wykonaniem oznakowania zgodnie z zatwierdzonym projektem, jego utrzymanie i demontaż.c)Organizację terenu i zaplecza budowy w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielem danego terenu.d)Utrzymanie objazdów tymczasowych wraz z dojazdami w okresie technologicznych przerw w wykonywaniu robót. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji dotyczącej postępowania, zawarto odniesienia do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Kod CPV: 45233120-6

Sekcja III - Warunki udziału

Opis warunków udziału: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie dotyczy,b)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów – nie dotyczy,c)sytuacji ekonomicznej lub finansowejW celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca winien wykazać się posiadaniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość, tj. co najmniej 1.500.000,00 zł posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem oraz posiadaniem dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 1,500.000,00 zł.d) zdolności technicznej lub zawodowej-dla dokumentacji projektowo-kosztorysowej:W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę lub rozbudowę lub przebudowę dróg o nawierzchni bitumicznej długości min. 0,5 km, na którą zostało uzyskane pozwolenie na budowę lub otrzymano decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane (załącznik nr 3a do SWZ).-dla realizacji robót budowlanych:W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej jedną robotę związaną z budową lub rozbudową lub przebudową drógo nawierzchni bitumicznej długości min. 1 km wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania, podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 3b do SWZ).W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).Ponadto Wykonawca winien wykazać, że do wykonania zamówienia skieruje osoby posiadające niżej wymienione kwalifikacje i doświadczenie:-dla dokumentacji projektowo-kosztorysowej:osobę, jako projektanta posiadającą uprawnienia do projektowania (bez ograniczeń)w specjalności inżynieryjnej drogowej z co najmniej 3 - letnim doświadczeniemw projektowaniu (po uzyskaniu uprawnień budowlanych) oraz w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert brała udział w opracowaniu co najmniej jednej dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę dróg o nawierzchni bitumicznej długości min. 0,5 km, na którą zostało uzyskane pozwolenie na budowę lub otrzymano decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (załącznik nr 4a do SWZ).- dla realizacji robót budowlanych:osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnieniado kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.Ponadto Wykonawca winien wykazać, że kierownik budowy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie prowadził jedną robotę związaną z budową lub przebudową dróg o nawierzchni bitumicznej długości min. 1 km (załącznik nr 4b do SWZ).Projektant oraz kierownik budowy powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).UWAGA:W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane”.Wykonawca ma obowiązek zapewnić potrzebny personel posiadający odpowiednie kwalifikacje, umożliwiające prowadzenie robót branżowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania.

Sekcja IV - Procedura

Tryb udzielenia zamówienia:

Termin składania ofert:

Powrót na stronę główną