- Adres: 72-310 Płoty, pl. Konstytucji 3 Maja 1
- Województwo: zachodniopomorskie
- Telefon/fax: tel. 913033405, fax. 913210745
- Data zamieszczenia: 2025-01-10
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
Nazwa zamawiającego: GMINA PŁOTY
Adres: 72-310 Płoty, pl. Konstytucji 3 Maja 1
Adres email: um@ploty.pl
Telefon: 913033405
Strona internetowa: www.bip.ploty.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia: „Administrowanie cmentarzami komunalnymi w gminie Płoty”
Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest administrowanie cmentarzem komunalnym w Płotach oraz cmentarzami komunalnymi w miejscowościach: Pniewo, Wicimice, Natolewice, Wytok, Mechowo, Gostyń Łobeski, Dąbie celem prowadzenia kompleksowych usług cmentarnych w okresie od 01.02.2025r. do 31.01.2028r.”.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje (obowiązki administratora):1) Wyznaczanie miejsc pochówków poprzez racjonalna gospodarkę miejscami grzebalnymi pod poszczególne rodzaje grobów, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 07 marca 2008r. w sprawie wymagań, jakie musza spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U z 2008r., Nr 48, poz. 284),2) Nadzór nad korzystaniem z cmentarzy, w tym nad pochówkami, ekshumacjami, zakładaniem grobów, grobowców, ustawianiem nagrobków itp.,3) Weryfikacja i przestrzeganie wnoszenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych,4) Prowadzenie dokumentacji poprzez systematyczne dokonywanie wpisów podstawowych i uzupełniających elektronicznie oraz w księgach osób pochowanych na danym cmentarzu,5) Konserwację istniejącej sieci urządzeń wodociągowych, tj. bieżące naprawy zaworów czerpalnych oraz demontaż zaworów z chwilą wystąpienia przymrozków,6) Utrzymanie w należytym stanie obiektów, urządzeń, instalacji i ogrodzenia w tym wykonywanie drobnych napraw bieżących.7) Utrzymanie czystości i porządku na cmentarzach oraz w ich najbliższym otoczeniu (chodniki i trawniki przyległe)8) Utrzymywanie zieleni poprzez:a) zabiegi przycinania żywopłotów,b) koszenie trawy,c) odchwaszczanie ręczne lub środkami chwastobójczymi alejek na cmentarzu,9) Zamiatanie alejek,10) Usuwanie odpadów gromadzących się w alejkach,11) Dbanie o porządek na mogiłach opuszczonych oraz NN ,poprzez min. usuwanie chwastów,12) Bieżące prowadzenie zimowego utrzymania (odśnieżanie i posypywanie piaskiem) ciągów komunikacyjnych,13) Nadzór nad przestrzeganiem postanowień regulaminu korzystania z cmentarzy przez firmy budowlane, osoby wykonujące prace kamieniarskie i prace związane z kopaniem grobów,14) Udostępnianie kaplicy cmentarnej oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym jej wyposażenia,15) Informowanie na bieżąco Zamawiającego o wszelkich zaistniałych okolicznościach mających istotny wpływ na funkcjonowanie cmentarzy w tym o uszkodzeniach mienia, drzewach zagrażających bezpieczeństwu itp.,16) Podejmowanie wszelkich możliwych czynności w celu zapewnienia bezpieczeństwa na cmentarzach i zapobieganie uszkodzeniom nagrobków i innego mienia,17) Zbieranie i transport odpadów z cmentarzy komunalnych.a) rodzaj odpadów pozostałości po sprzątaniu grobów i otoczenia, ziemia i kamienie z wykopów pod groby(kod odpadu 20 02 - odpady z ogrodów i parków, w tym z cmentarzy, w szczególności:- 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji,- 20 02 02 - gleba i ziemia w tym kamienie,- 20 02 03 - inne odpady nie ulegające biodegradacji,- 20 01 02 – selektywnie gromadzone i segregowane szklane odpady komunalne,- 15 01 02 – opakowania z tworzyw sztucznych..b) Zebrane odpady Administrator zobowiązany będzie przekazać na składowisko odpadów w Słajsinie, gmina Nowogard. Administrator przedłoży Zamawiającemu refakturę za przekazane odpady oraz fakturę za transport odpadów wg stawki ryczałtowej za 1 tonę wywiezionych odpadów, wskazanej w swojej ofercie.c) Odpady z cmentarza w Płotach należy odbierać z 18 pojemników 1100 l zlokalizowanych w 5 boksach na terenie cmentarza komunalnego w Płotach oraz z cmentarzy wiejskich, wg harmonogramu wywozu opracowanego przez Gminę.d) Szacunkowa ilość odpadów wytworzonych na wszystkich cmentarzach w gminie wynosi ok. 278 ton rocznie.e) Ilość wytworzonych odpadów na terenie cmentarzy wiejskich i cmentarza w Płotach nie jest zależna od Zamawiającego. f) Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy. Podane przez Zamawiającego wielkości należy traktować wyłącznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w przedmiotowym postępowaniu.g) Podana cena nie będzie obejmować ceny odbioru odpadów przez składowisko w Słajsinie.18) Zamawiający zobowiązuje Administratora do prowadzenia biura na terenie miasta Płoty. Biuro musi być czynne co najmniej w dni robocze od poniedziałku do piątku przez 5 godzin dziennie w przedziale czasowym 7.00 – 17.00, natomiast w dni wolne od pracy powinien być zapewniony dyżur telefoniczny. 19) Udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z administrowaniem cmentarzami na żądanie Zamawiającego, 20) Zamawiający udostępni Administratorowi program komputerowy celem prowadzenia ksiąg cmentarnych, bieżącej aktualizacji grobów, rezerwacji miejsc grzebalnych. Administrator zobowiązany będzie do użytkowania i obsługi programu zgodnie z jego funkcjami.21) Administrator zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów określonych w:a) Ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 576).b) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. Nr 48, poz. 284).c) Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. z 2001 r., Nr 90, poz. 1013, ze zmianami).d) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. z 2011 r., nr 75, poz. 405).
Kod CPV: 98371110-8
Sekcja III - Warunki udziału
Opis warunków udziału: Zamawiający stawia następujące warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczące posiadania:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada:a) wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Płotów, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w przepisie art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem.b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO) zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r., poz. 699);3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizowanie lub realizowanie co najmniej jednej usługi administrowania cmentarzem komunalnym przez okres minimum 12 miesięcy w ramach jednej umowy.
Sekcja IV - Procedura
Tryb udzielenia zamówienia:
Termin składania ofert: