Przetargi.pl
Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach projektu Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 21-400 Łuków, ul. Broniewskiego 20/26
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 25 798 99 13 , fax. 25 798 99 13
  • Data zamieszczenia: 2014-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Broniewskiego 20/26 20/26
    21-400 Łuków, woj. lubelskie
    tel. 25 798 99 13, fax. 25 798 99 13
    REGON: 71158683400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.lukow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach projektu Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach projektu Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. Celem projektu jest utworzenie skoordynowanego systemu współpracy instytucjonalnej wobec wielodzietnych rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje 11 następujących części: Część 1 - Warsztaty radzenia sobie ze stresem Tematyka zajęć: Przekazanie wiedzy na temat stresu, metod konstruktywnego postrzegania rzeczywistości - strategii radzenia sobie ze stresem, planowania czasu - korzyści z efektywnego wykorzystania czasu, formułowania celów i planowanie krótko, średnio i długoterminowych, planowania na piśmie - rozwijania nowych umiejętności. Przeprowadzenie praktycznych ćwiczeń skutecznego odreagowywania i radzenia sobie ze stresem; Część 2 - Warsztaty twórczego spędzania czasu Zajęcia podzielone na część teoretyczną i praktyczną przy wykorzystaniu przykładów wizualnych (zdjęcia, schematy, prezentacje, przykładowe szablony). Tematyka zajęć: Przekazanie rodzicom na zajęciach wiedzy na temat tego, jakie są możliwości twórcze dziecka na poszczególnych etapach rozwoju rysunku dziecka, oraz jak konstruować zabawy dostosowane do wieku dziecka, przekazanie wiedzy teoretycznej dotyczącej edukacji estetycznej oraz sztuki małego dziecka, zapoznanie z cechami charakteryzującymi dziecko zdolne, oraz możliwościami rozwijania różnych zdolności dziecka, umożliwienie nabycia umiejętności zainicjowania zabawy z dziećmi, rozwijającej nie tylko motorykę małą i dużą dziecka, ale także poczucie piękna i estetyki otaczającego świata, propagowanie kreatywnego stylu życia m.in. przez inicjowanie i prowadzenie zabaw artystycznych z dziećmi; Część 3 - Trening asertywności Tematyka zajęć: Przekazanie wiedzy nt. budowania postawy asertywnej i uczenia się związanych z nią zachowań. Nauka zachowań takich jak m.in. umiejętność odmawiania, wyrażania próśb i oczekiwań, przyjmowania i wyrażania krytyki, wyrażania uczuć pozytywnych i negatywnych, obrony własnych przekonań, prezentowania siebie w pozytywny sposób. Umożliwienie możliwości pracy nad przekształcaniem własnych nieefektywnych zachowań w kierunku bardziej korzystnym dla siebie i swoich relacji z innymi. Trening kluczowych zachowań asertywnych podczas warsztatów teoretycznych i praktycznych; Część 4 - Warsztaty motywacyjne Tematyka zajęć: Umożliwienie nabycia umiejętności efektywnego działania oraz organizacji swojego życia, poprzez m.in. nabycie umiejętności sprawnego podejmowania decyzji, nabycie umiejętności radzenia sobie z odkładaniem obowiązków (zwlekaniem), naukę technik motywowania się do realizowania swoich celów; Część 5 - Warsztaty - Zarządzanie sobą w czasie Tematyka zajęć: Umożliwienie podwyższenia kompetencji z zakresu planowania i organizowania czasu: - nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania, - dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy, - nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu, - poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem, - wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem; Część 6 - Nauka koncentracji i szybkiego czytania dla dzieci w wieku szkolnym. Tematyka zajęć: Umożliwienie dzieciom pragnącym łatwiej i skuteczniej uczyć się, czytać szybciej ze zrozumieniem i wszechstronnie rozwijać się intelektualnie (myślenie kreatywne i logiczne, sprawne kojarzenie, wyćwiczona pamięć i koncentracja) oraz dzieciom mającym: problemy z koncentracją, problemy z czytaniem, kłopoty z pamięcią, trudności z uczeniem się, podejrzenia lub rozpoznaną dysleksję lub dysleksję rozwojową oraz dla dzieci nie mających powyższych kłopotów podniesienie swoich zdolności oraz zniwelowanie braków; Część 7 - Warsztaty - Jak rozmawiać z dzieckiem o dojrzewaniu Tematyka zajęć: Przekazanie wiedzy na temat prawidłowości rozwojowych okresu dorastania ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju psychoseksualnego nastolatka. Omówienie złożoności rozwoju seksualnego, wpływu dojrzewania cielesnego na sferę emocjonalną, osobowościową i społeczną. Zwrócenie uwagi na to jak pomóc nastolatkom poradzić sobie z nowymi wyzwaniami, jakie przed nimi stają i rozwijać swoje umiejętności, siłę i odporność, która jest potrzebna, by oprzeć się narkotykom, przemocy i innym negatywnym wpływom współczesnego świata; Część 8 - Spotkania indywidualne z psychologiem, Czas: łącznie 52 godziny Osoby: dorośli i dzieci; Tematyka zajęć powinna obejmować min : -umiejętność rozwiązywania problemów, -radzenie sobie ze stresem i lękiem, -wyrażanie własnego zdania, -podnoszenie samooceny, -pomoc w samoakceptacji itp. Część 9 - Spotkania indywidualne z psychoterapeutą Czas: łącznie 52 godziny Osoby: dorośli i dzieci; Tematyka zajęć powinna obejmować min : -umiejętność rozwiązywania problemów, -radzenie sobie ze stresem i lękiem, -wyrażanie własnego zdania, -podnoszenie samooceny, -pomoc w samoakceptacji itp. Część 10 - Spotkania indywidualne z coachem Tematyka zajęć powinna obejmować min : -umiejętność rozwiązywania problemów, -radzenie sobie ze stresem i lękiem, -wyrażanie własnego zdania, -podnoszenie samooceny, -pomoc w samoakceptacji itp. Czas: łącznie 52 godziny Osoby: dorośli i dzieci Część 11 - Zajęcia z logopedą Tematyka zajęć: Zaplanowano przeprowadzenie: - ćwiczeń ortograficznych (kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną), - ćwiczeń rytmicznych, słuchowych, usprawniających narządy mowy, artykulacyjnych, dykcyjnych, - innych zajęć zgodnie z indywidualnymi potrzebami dziecka. Czas: 108 godzin (4 h/tydzień) 3. Poszczególne warsztaty zostaną przeprowadzone według harmonogramu zatwierdzonego przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łukowie, sporządzonego uprzednio przez Wykonawcę. 4. Warsztaty odbywać się będą w wynajętych pomieszczeniach w budynkach administracji samorządowej w Łukowie lub Krzywdzie. 5. Po zakończeniu warsztatów Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić ankietę służącą ocenie zasadności przeprowadzenia warsztatów. 6. Godzina warsztatów w ramach niniejszego zamówienia wynosi 60 minut zajęć. 7. Wykonawca zobowiązuje się do: - pisemnego (e-mailowe) informowania z min. 1-dniowym wyprzedzeniem, o każdym przypadku uniemożliwiającym realizację zajęć zgodnie z harmonogramem; - bieżącego dokumentowania prowadzonych zajęć w dzienniku zajęć; - współpracy z personelem projektu w celu prawidłowej realizacji zajęć, - przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.), - przestrzegania przepisów BHP oraz ppoż. w czasie trwania zajęć, - wykorzystywania wzorów dokumentów przekazanych przez koordynatora projektu, - prowadzenia miesięcznej ewidencji czasu pracy własnej, - dyspozycyjności w zakresie czynności kontrolno-wyjaśniających (również po terminie wygaśnięcia umowy ws. przedmiotowego zamówienia), wynikających z wytycznych odnośnie realizacji projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 801000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://splukow.bip.e-zeto.eu/?public/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach