Przetargi.pl
przeprowadzenie warsztatów prowadzących do podniesienia kompetencji życiowych umożliwiających powrót do życia społecznego oraz aktywności zawodowej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2010-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przeprowadzenie warsztatów prowadzących do podniesienia kompetencji życiowych umożliwiających powrót do życia społecznego oraz aktywności zawodowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 4-dniowych warsztatów wyjazdowych, prowadzących do podniesienia kompetencji życiowych umożliwiających powrót do życia społecznego oraz aktywności zawodowej dla 25 uczestników projektu Pora na aktywność, zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1. Realizacja usługi polega na przeprowadzeniu zajęć w formie: 1) Wizyt studyjnych w co najmniej 4 przedsiębiorstwach społecznych lub spółdzielniach socjalnych celem zapoznania beneficjentów z inicjatywą w zakresie rozwiązywania problemu bezrobocia w łącznym wymiarze 12 godzin (zajęcia grupowe). Wizyty studyjne będą prowadzone przez założycieli lub współzałożycieli przedsiębiorstw społecznych lub spółdzielni socjalnych istniejących od co najmniej 6 miesięcy. 2) Wykładu dotyczącego zasad tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstw społecznych oraz możliwości wspierania inicjatyw przedsiębiorczości społecznej w wymiarze 2 godzin. (zajęcia grupowe) 3) Doradztwa zawodowego w wymiarze 2 godzin na każdego uczestnika. (zajęcia indywidualne). 4) Warsztatów podnoszących umiejętności społeczne i zawodowe przydatne na rynku pracy w łącznym wymiarze 4 godzin (zajęcia grupowe). 2. Wizyty studyjne odbędą się w przedsiębiorstwach społecznych lub spółdzielniach socjalnych zlokalizowanych w odległości nie większej niż 250 km od Krakowa, wykonujących usługi w zakresie: 1) catering, obsługa imprez okolicznościowych, bary lub 2) organizacja szkoleń lub 3) usługi porządkowe lub 4) opieka nad osobami starszymi lub 5) opieka nad dziećmi lub 6) usługi stolarskie lub 7) gospodarstwo, przetwórnia warzyw i owoców lub 8) usługi ślusarskie, spawalnicze itp. lub 9) usługi budowlane lub 10) wykonywanie nadruków na koszulkach i czapeczkach lub 11) tworzenie stron www. 3. Cele warsztatów: 1) aktywizacja społeczna i zawodowa osób długotrwale bezrobotnych zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez zapoznanie ich z działalnością przedsiębiorstw społecznych, jako alternatywą rozwiązania ich problemów dotyczących braku zatrudnienia na otwartym rynku pracy, 2) pobudzenie kreatywności, pomysłowości i pozytywnego myślenia u osób długotrwale bezrobotnych, 3) integracja uczestników, współdziałanie, przejmowanie odpowiedzialności za swoje działania oraz przezwyciężenie niechęci do podejmowania ryzyka związanego z założeniem własnej spółdzielni socjalnej. 4) stworzenie biznes planu, będącego punktem wyjścia do założenia spółdzielni socjalnej. 5) wzmocnienie umiejętności interpersonalnych, autoprezentacji - kreowania własnego wizerunku, a w przyszłości promocji i reklamy własnego przedsiębiorstwa społecznego - spółdzielni socjalnej. 4. Wykonawca przedstawi uczestnikom warsztatów podstawowe zagadnienia związane ze spółdzielczością (nie tylko socjalną), zasady oraz podstawy prawne funkcjonowania tego typu firm, w tym: 1) omówienie kto może założyć spółdzielnie socjalne, w oparciu o jakie przepisy oraz warunki, które ograniczają jej powstanie, a także przywileje jakie przysługują jej założycielom. 2) wskazanie, że spółdzielnie socjalne są tworzone na kształt przedsiębiorstw połączonych z działalnością organizacji pozarządowych. 5. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: 1) prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć, 2) dostarczenia materiałów dydaktycznych i publikacji z zakresu problemów ekonomii społecznej 3) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika: a) kompletu cienkopisów 4 w kolorach (czerwony, niebieski, zielony, czarny) b) długopisu metalowy typu Zenit, c) teczki tekturowej zamykanej lakierowanej, d) zeszytu 30 kartkowy w kratkę, e) identyfikatora. 4) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, materiałów, sal w których odbywać się będą zajęcia itp. zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, (http://www.efs.gov.pl/Documents/wytyczne_04_02.pdf) 5) wydania po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w/w wytycznymi, 6) prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi, 7) zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych. 6. Zamawiającego będzie reprezentował pracownik, którego zadaniem będzie wizytowanie przebiegu wyjazdu i pobytu uczestników Koszt pobytu pracownika Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie oferty 7. Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego. 8. W razie potrzeby Wykonawca zapewni opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala. 9. Miejsce zakwaterowania i realizacji zajęć w czasie wyjazdu: 1) Ośrodek wypoczynkowy, szkoleniowy, hotel, pensjonat lub gospodarstwo agroturystyczne w odległości nie większej niż 250 km od Krakowa. 2) Pokoje 2 lub 3 - osobowe z łazienkami wyposażonymi w natryski i WC. Pokoje powinny być wyposażone co najmniej w szafy, krzesła, stolik, łóżka z pościelą, ręczniki, wieszaki, szklanki lub kubki oraz szafki przy łóżkach. 3) Ośrodek musi posiadać: a) własną kuchnię i stołówkę b) salę do zajęć - świetlicową lub konferencyjną na min. 25 osób, wyposażonych we flipczart z pisakami oraz papierem, oraz projektor multimedialny, c) pokój do zajęć indywidualnych, wyposażony w co najmniej krzesła i stolik d) kompleks rekreacyjno - sportowy (sala sportowa, basen, boiska sportowe itp.) oferujący spędzanie aktywnie wolnego czasu przez co najmniej 2 godziny dziennie, e) zadaszone miejsce na grill lub miejsce na ognisko posiadające miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika wyjazdu Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania przynajmniej 1 raz grilla lub ogniska dla wszystkich uczestników wyjazdu. 10. Wykonawca zapewni dojazd uczestnikom wyjazdu z Krakowa z siedziby Zamawiającego do miejsca pobytu, przedsiębiorstw społecznych lub spółdzielni socjalnych i z powrotem autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi przewozu osób. Wyjazd z Krakowa w godzinach porannych. Wyjazd powrotny do Krakowa w godzinach popołudniowych. Wyjazd z Krakowa w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym (umożliwiający dojazd do miejsca pobytu nie później niż na godzinę 10.00, celem zakwaterowania i spożycia śniadania). Wyjazd z miejsca pobytu w godzinach popołudniowych (po obiedzie, wykwaterowaniu i wyposażeniu w prowiant uczestników wyjazdu przez Wykonawcę. Wykonawca zapewnia sprawdzenie stanu technicznego autokarów przez Policję w dniu wyjazdu (z Krakowa i z miejscowości pobytu). Kierowca musi uzyskać protokół dopuszczenia pojazdu i kierowcy do przewozu osób. Kierowca musi posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika. Wykonawca zapewni autokar sprawny technicznie. Przewoźnik musi posiadać wymagane prawem ubezpieczenia. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży (zewnątrz jak i wewnątrz). 11. Uczestnicy wyjazdu zostaną ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie przejazdów oraz w trakcie trwania wyjazdu oraz kosztów leczenia na kwotę nie mniejszą niż 10 000,00 PLN na każdego uczestnika. Wykonawca zobowiąże się do przedłożenia Zamawiającemu polisy - umowy ubezpieczenia uczestników wyjazdu nie później niż 48 godzin przed terminem wyjazdu. 12. Wyżywienie: Wykonawca zapewni minimum 3 posiłki dziennie (śniadanie, dwudaniowy obiad, kolacja), zgodnie z normami żywieniowymi zalecanymi przez Instytut Żywienia i Żywności. Wykonawca zapewni dla uczestników poczęstunek podczas każdych zajęć i całodzienne wyżywienie podczas całego pobytu. Menu - poczęstunek podczas zajęć: kawa - 250 ml/osoba herbata - 250 ml/osoba woda mineralna butelka 0,5 l /osoba soki owocowe / jabłkowy, pomarańczowy / w dzbankach 250 ml na osobę, ciasteczka konferencyjne - 15 dkg na osobę /osoba Menu 4 dni - jadłospis zajęć wyjazdowych (ilości podane na 1 osobę) 1 dzień Śniadanie: serek homogenizowany owocowy - 1 sztuka 200 ml , rolada z indyka -50 gr, zupa mleczna -400 ml masło - 50 gr, dżem - 50 gr, miód - 30 gr, pomidor -1 szt., herbata -250 ml, bułka - 1 sztuka , pieczywo mieszane -5 kromek obiad : 1 danie : zupa pomidorowa z makaronem / 400 ml/ 2 danie : kotlet mielony, 150 gr ziemniaki 200gr sałata ze śmietaną, 150 gr banan, 1 sztuka butelka wody mineralnej 500 ml kolacja: Bigos - 400 ml , ser żółty-50 gr, masło -50gr , blok szynkowy -50gr, dżem -50gr, miód -20 gr, pomidor 1 sztuka , pieczywo mieszane 5 kromek , herbata 250 ml, cukier 2 łyżeczki 2 dzień Śniadanie: szynka tyrolska - 50 gr , jajko gotowane- 1 szt. , masło- 50gr, dżem-50gr, miód -30 gr, pieczywo mieszane 5 kromek , herbata -250 ml, cukier 2 łyżeczki, pomidor- 1 szt, soki z owoców 250 ml obiad 1 danie : zupa jarzynowa / 400 ml/ 2 danie : zrazy wołowe zwijane w sosie, 300 gr ziemniaki 200gr surówka z warzyw mieszanych, 150 gr jabłko, 1 sztuka butelka wody mineralnej 500 ml kolacja: spaghetti 400 gr , ser żółty- 50gr, blok szynkowy- 50gr, ogórek świeży plasterkowany - 100 gr , masło- 50gr, dżem- 50gr, miód- 30 gr , pieczywo mieszane - 5 kromek , herbata 250 ml, cukier 2 łyżeczki 3 dzień Śniadanie: kakao 250 ml, rogal - 1 szt., polędwica- 50gr, pieczeń rzymska- 50gr, serek topiony 1 szt., masło- 50gr, pomidor - 1 szt. , dżem- 50gr, miód - 30 gr , pieczywo mieszane - 5 kromek , herbata 250 ml, cukier 2 łyżeczki Obiad 1 danie : biały barszcz z 1 jajkiem / 400 ml/ 2 danie : gulasz wołowy, 300 gr kasza 100gr ogórek małosolny, 150 gr jabłko, 1 sztuka kompot wieloowocowy 250 ml kolacja: kiełbaski na gorąco - 200 gr. ,ser żółty - 50 gr , szynka pieczona- 50 gr, masło- 50 gr, dżem- 50 gr, miód - 30 gr , pieczywo mieszane - 5 kromek , herbata 250 ml, cukier 2 łyżeczki/ 4 dzień Śniadanie: kawa Inka 250 ml lub herbata 250 ml , bułka maślana- 1 szt, serek topiony - 1 szt. , blok łopatkowy- 50 gr , pieczeń węgierska- 50 gr , masło- 50 gr, dżem- 50 gr, miód - 30 gr , pieczywo mieszane - 5 kromek , herbata 250 ml, cukier 2 łyżeczki obiad 1 danie : rosół z makaronem / 400 ml/ 2 danie : kotlet drobiowy panierowany 200 gr ziemniaki 200gr mizeria ze śmietaną , 150 gr jabłko - 1szt butelka wody mineralnej 500 ml W ramach kolacji suchy prowiant na podróż powrotną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=27000
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach