Przetargi.pl
Przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiające podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2011-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiające podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiające podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi, zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1. Zajęciami będzie objętych: 1) 25 osób dorosłych, w tym : a) 19 osób dorosłych z rodzin z problemem opiekuńczo - wychowawczym, w których współistnieje problem alkoholowy i przemoc; b) 6 osób dorosłych (rodziców w wieku od 18 - 25 lat) z problemem opiekuńczo - wychowawczym 2) 33 dzieci w tym: a) w wieku od 5 miesięcy do 5 lat: 11 dzieci, b) w wieku od 6-17 lat: 22 dzieci. 2. Sposób organizacji zajęć: 1) Warsztaty prowadzone będą oddzielnie dla 3 grup po nie więcej niż 10 osób. 2) W trakcie zajęć Wykonawca zapewni możliwość indywidualnych konsultacji z psychologiem w ilości 2 godzin zegarowych dla każdego uczestnika; 3) Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów oraz metodami aktywnymi: dyskusja, wchodzenie w role, praca w grupie. 4) W czasie zajęć osób dorosłych, Wykonawca zapewni opiekę dla 33 dzieci. 3. Wykonawca zapewni zajęcia według poniższej specyfikacji (liczba godzin na 1 osobę) Nazwa usługi Forma Odbiorca Ilość godzin łącznie na uczestnika Trening kompetencji i umiejętności społecznych - zajęcia grupowe. Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 23 Poradnictwo specjalistyczne- psychologiczne Zajęcia indywidualne Uczestnicy dorośli 2 Usługi wspierające - Szkoła dla rodziców /zajęcia grupowe/ Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 34 Trening kompetencji i umiejętności i społecznych - nauka zachowań i trening zachowań w miejscach publicznych Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli, dzieci 8 Zajęcia grup wsparcia Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 12 Opieka nad dziećmi Zajęcia grupowe Dzieci 71 5. Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia : 1) Lokal w granicach administracyjnych Krakowa dysponujący minimum 2 salami do zajęć - świetlicową lub konferencyjną na min. 13 osób, stanowiącymi oddzielne pomieszczenia, układ sali umożliwiający przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole/okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe . Wyposażenie sal: w sprzęt audio - video lub DVD (telewizor, DVD lub video, możliwość podłączenia laptopa do rzutnika multimedialnego, ekran, flipczart z pisakami 4 x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem,) 1 ryza papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć; 2) Lokal musi znajdować się w odległości nie większej niż 1 km od najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej 3) Lokal musi posiadać 3 sale do zajęć dla dzieci wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, zestaw do oglądania filmów, miejscem do odpoczynku ( telewizor, DVD i filmy dla dzieci i młodzieży) 4) Lokal musi posiadać 1 salę przystosowaną dla dzieci w wieku od 5 m-ca życia do 5 lat (11 dzieci) wyposażona w wykładzinę dywanową, kojec, przewijak, łóżeczka do spania dla niemowląt 2 szt. z pościelą, zabawki dostosowane do wieku dzieci; 5) Na terenie obiektu lub w odległości nie większej, niż 500 m musi znajdować się wyposażony plac zabaw z min. 3 urządzeniami do zabawy. 6. Opieka nad dziećmi beneficjentów podczas zajęć rodziców, 1) Harmonogram opieki nad dziećmi będzie równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. 2) Na dzieci w wieku: a) od 5 tego m-ca życia do 3 r.ż. (6 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów b) w wieku od 4 r.ż. do 6 r.ż. (8 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów c) w wieku od 7 r.ż. do 12 r.ż. (12 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów d) w wieku od 13 r.ż. do 17 r.ż. ( 7 dzieci) wymagany jest 1 opiekun 3) Podczas zajęć dorosłych beneficjentów, Wykonawca zapewni dla dzieci od 4 roku życia poza zajęciami w salach wyjścia do Ogrodu Zoologicznego, Muzeum Przyrodniczego, Ogrodu Doświadczeń, kina, Ogrodu Botanicznego, Muzeum Etnograficznego, Muzeum Inżynierii Miejskiej. Koszt wejściówek i transportu pokrywa Wykonawca. 4) Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci 5) Wykonawca zabezpieczy dla dzieci materiały plastyczne, dydaktyczne, gry oraz sprzęt sportowy. 7. Tematyka zajęć: 1) Trening kompetencji społecznych: a) organizacja funkcjonowania rodziny tj. planowanie obowiązków domowych, planowanie wspólnego czasu wolnego, organizacja rutynowych czynności codziennych (tj: higiena, utrzymywanie porządku w mieszkaniu, itp.; udział w zajęciach szkolnych i pozaszkolnych, wyjazdów rodzinnych ); profilaktyka zdrowotna b) przełamywanie niewłaściwych nawyków dotyczących planowania dnia, ustalanie priorytetów rodziny; c) trening ekonomiczny (dochody, wydatki, planowane zakupy, remonty, naprawy; zachcianki, uporządkowywanie dokumentów rodziny np: rachunki za prąd, gaz, czynsz, dokumentacja medyczna, zawodowa) d) trening asertywnych zachowań wobec członków rodziny; e) przełamywanie ról stereotypowych dla poszczególnych członków rodziny; f) przeciwdziałanie manipulacji i radzenie sobie z manipulacją dzieci; g) autoprezentacja w rodzinie; h) budowanie pozytywnych relacji: początek dobrych relacji, wzmacnianie, budowanie poczucia bezpieczeństwa i poszanowania, dziecko jako partner do rozmowy, wyrażanie pozytywnych emocji, poszanowanie odrębności, tolerancja odmienności, i) zasady savoir vivre, j) toksyczne emocje w rodzinie: nadopiekuńczość; przemoc; zachowania dyrektywne; kłamstwo i manipulacja; bierność; zamiana ról; wyręczanie; system kar i nagród; deprecjonowanie osiągnięć, k) rozpoznawanie zagrożeń (alkohol, środki odurzające, Internet, nikotyna, prostytucja nieletnich) l) nawiązanie relacji z innymi członkami grupy ; m) organizacje i instytucje które mogą wesprzeć w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i opiekuńczych n) zachowanie w miejscu publicznym i korzystanie z dostępnych ofert kulturalnych; 2) Szkoła dla rodziców: a) Program kursu psychoedukacyjnego dla rodziców wg Adele Faber i Elaine Mazlish - Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (Szkoła dla Rodziców); b) Komunikacja: rozbudowanie sieci kontaktów społecznych; formułowanie czytelnych komunikatów; formułowanie i przekazywanie informacji zwrotnych; uważne słuchanie; konstruktywna krytyka; kłamstwo; agresja słowna c) Zasady utrzymania higieny dzieci, pielęgnacji dostosowanej do wieku i stanu zdrowia dzieci, udzielania pierwszej pomocy, właściwego wyboru odzieży dostosowanej do pory roku i warunków atmosferycznych 3) Grupy wsparcia: zasady tworzenia i funkcjonowania grup wsparcia, liderzy grup. 4) Trening zachowań w miejscach publicznych - Gra Miejska Wykonawca zorganizuje dla wszystkich uczestników zabawę (trwającą 5 godzin zegarowych), na otwartej przestrzeni angażującą całe rodziny zawierającą elementy : a) współpracy rodziców z dziećmi, b) przełamujące negatywny obraz rodzica w oczach dziecka c) pozwalające dostrzec w dziecku partnera d) budujące obraz rodzica jako osoby obdarzonej autorytetem Zajęcia będą łączyć elementy podchodów, współpracy i współzawodnictwa grup stworzonych przez rodziny. Gra miejsca winna zostać zorganizowana z wykorzystaniem historii miasta (np. baśnie i legendy krakowskie). 8. Cel zajęć Po ukończeniu cyklu zajęć każdy beneficjent powinien: 1) poznać zasady prawidłowych relacji i komunikacji w rodzinie i wykorzystywać ją w życiu codziennym, 2) umieć angażować członków rodziny w zajęcia domowe i podejmować właściwe role społeczne, 3) poznać zasady tworzenia prawidłowego harmonogramu dnia, 4) umieć zaplanować czas wolny przeznaczony na wypoczynek i rozwój indywidualny, 5) umieć budować poczucie bezpieczeństwa i własnej wartości u członków rodziny; 6) umieć dostrzec potencjał dzieci i odpowiednio je zainspirować adekwatnie do ich potencjału; 7) umieć zachować się w miejscu publicznym i umieć korzystać z dostępnych mu ofert kulturalnych; 8) nauczyć się gospodarowania budżetem rodziny i racjonalne planować wydatki; 9) znać zasady savoir vivre; 10) znać swoje moce i słabe strony; 11) określić swój wizerunek w rodzinie, umieć go zmienić lub ukształtować zgodnie z indywidualnymi predyspozycjami; 12) nawiązać relacje z innymi członkami grupy; 13) zapoznać się z tematyką uzależnień wśród dzieci i młodzieży oraz wynikającymi z tego tytułu zagrożeniami; 9. Podczas całej usługi Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierającego listę obecności( podpisywaną przez Beneficjentów na koniec każdych zajęć), wymiar godzin, 2) Uzyskania potwierdzenia odbioru przez beneficjentów materiałów piśmienniczych, wyżywienia oraz publikacji; 3) Przedstawienia szczegółowego programu zajęć, opieki nad dziećmi oraz konspektów zajęć do akceptacji Zamawiającego w terminie do 10 dni po podpisaniu umowy . 4) Dostarczenia materiałów dydaktycznych i publikacji o łącznej objętości minimalnie 100 stron A 4, ilustrowanych z zakresu problemów określonych w punkcie 7 treści zamówienia; 5) Zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika: a) planu zajęć b) długopisu metalowego typu zenit; c) bloku biurowego 60 stron kratka A4 d) skryptu zawierającego tematy omawiane na zajęciach, wskazówki, porady 6) Oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx; 7) Wydania po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z wytycznymi POKL, 8) Prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi Zamawiającemu ; 9) Zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych 10) Przeprowadzenia oceny skuteczności podjętych działań w odniesieniu do założonych celów oraz przedstawienia ich na spotkaniu podsumowującym. 11) Zorganizowania w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia usługi w zasobach lokalowych Zamawiającego spotkania podsumowującego, podczas którego przekaże Zamawiającemu zgromadzoną dokumentację tj: listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych , wyżywienia oraz publikacji, dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji usługi; 12) Przedstawienia pisemnej opinii psychologa o każdym dorosłym uczestniku oraz wskazówki do dalszej pracy dla każdego dorosłego uczestnika 14. Podczas każdych zajęć, Wykonawca zapewni wyżywienie każdemu uczestnikowi wg poniższego menu: Dorośli :kawa - 250 ml, herbata - 250 ml, woda mineralna - butelka 0,5 l., soki owocowe 100%/ jabłkowy, pomarańczowy / w dzbankach 250 ml., ciasteczka konferencyjne - 15 dkg na osobę Dzieci: drożdżówka - 1 sztuka, serek homogenizowany o różnych smakach - 1 sztuka - 150 g., soki owocowe 100 %, w zakręcanych butelkach , poj. 330 ml., woda mineralna - butelka 500 ml, owoc - 1 sztuka (jabłko lub banan) 15. Ustalenia dodatkowe: 1) Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego; 2) W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura pokojowa; 3) W przypadku gdy beneficjent zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach w trakcie ich realizacji Zamawiający zapłaci Wykonawcy wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części zamówienia tj. faktycznie przeprowadzonych godzin warsztatów; 4) W przypadku gdy beneficjent zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach przed ich rozpoczęciem, Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek wynagrodzenie; 5) W trakcie zajęć stacjonarnych dzień tygodnia spotkań może być zmieniony w czasie zajęć stacjonarnych na wniosek grupy; 6) Zamawiający wymaga aby cały cykl zajęć dla danej grupy będzie prowadziła 1 osoba od początku do końca (nie dotyczy sytuacji losowych osób prowadzących zajęci 7) Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów, o których mowa w rozdz. II ust. 2 siwz 16. Pozostałe ustalenia: 1) (Dotyczy Wykonawców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą) Zamówienia nie może wykonywać osoba: a) zatrudniona przy realizacji projektu Pora na aktywność na podstawie umowy o pracę lub b) jeśli zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie - zatrudniona jednocześnie w: Instytucji Zarządzającej - Departamencie Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, Instytucji Pośredniczącej - Departamencie Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia) - Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie, Regionalnym Ośrodku EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej - Centrum Projektów Europejskich Konflikt interesów ma miejsce wtedy, gdy ta sama osoba realizuje zadania na rzecz projektu Pora na aktywność, a jednocześnie we wskazanej powyżej instytucji zajmuje stanowisko związane np. z oceną tego projektu, przyznaniem mu dofinansowania, uznaniem poniesionych w ramach projektu wydatków za kwalifikowalne. Każdą sytuację, w której praca w danej instytucji może mieć związek i wpływ na realizację projektu Pora na aktywność należy traktować jako potencjalny konflikt interesów, co uniemożliwia zatrudnienie w ramach projektu. Podwójne finansowanie zachodzi wtedy, gdy zarówno praca w ramach projektu Pora na aktywność, jak i praca we wskazanej powyżej instytucji finansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Pracy. W przypadku wykonywania zadania na rzecz więcej niż jednego projektu finansowanego ze środków EFS, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego lub Funduszu Spójności lub wykonywania innych zadań w ramach projektu Pora na aktywność na podstawie umowy cywilno-prawnej Wykonawca zobowiązany jest się do prowadzenia ewidencji czasu pracy wykonywanej na rzecz każdego z projektów, z wyszczególnieniem w jakich godzinach wykonuje pracę dla poszczególnych projektów, których jest pracownikiem. Ewidencja zostanie załączona każdorazowo do rachunku za zrealizowaną usługę. 2) Wszelkie kontakty z Zamawiającym mogą odbywać się w godzinach pracy Zamawiającego, tj. w poniedziałek w godzinach od 9:00 do 17:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. 3) Zamawiający ustala, że oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie w formie pisemnej, faksem lub drogą elektroniczną, na adres: do@mops.krakow.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu, Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium do dnia 3.06.2011 r. do godz. 8:00 w kwocie: 3200 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6. Ustawy 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego nr 80 1240 4722 1111 0000 4860 8042. 4. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie załączone do oferty potwierdzenie bankowe wykonania przelewu na konto Zamawiającego. 5. Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach opisanych w art. 46 ust. 1, 2 i 4 Ustawy. 6. Zamawiający zatrzyma wadium gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 7. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=30232
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach