Przetargi.pl
Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn.Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela

Powiat Brzeziński ogłasza przetarg

  • Adres: 95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8741111, 8743164 , fax. 046 8741111
  • Data zamieszczenia: 2011-01-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Brzeziński
    ul. Sienkiewicza 16 16
    95-060 Brzeziny, woj. łódzkie
    tel. 046 8741111, 8743164, fax. 046 8741111
    REGON: 75073171100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-brzeziny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn.Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kompleksowych szkoleń z zakresu innowacyjnych technik edukacyjnych w ramach programu Kwantowy Umysł jako programu autorskiego Akademii Nauki spółka jawna z siedzibą 61-816 Poznań, ul. Ratajczaka 35 m 9. Wyspecjalizowany program zawiera nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauce, planowaniu i życiu. Zawiera elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy. Część programu stanowią również zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia. Kluczowym elementem są Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą, Fazy rozwoju dr Richarda Meyera, praca z uczniem utalentowanym i- lub z uczniem z dysfunkcjami, profilaktyka walki z uzależnieniami. Program zawiera również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych. Na zajęciach wykorzystywana jest edukacja polisensoryczna, metoda Weroniki Sherborne, Glena Domana, kinezjologia edukacyjna i żonglowanie. Elementy warsztatu w zakresie kompetencji trenerskich. Zajęciom towarzyszy odpowiednia muzyka procesowa, a w trakcie treningów muzyka barokowa. Program realizuje powyższe treści tak, aby Nauczyciele uczestniczący w programie: 1. nabyli wyżej wymienione techniki i umiejętności i potrafili je stosować na swoich lekcjach ucząc różnych przedmiotów. 2. praktycznie i teoretycznie przygotowani zostali do prowadzenia zajęć Kwantowy Umysł lub równoważny z uczniami w wieku ponadgimnazjalnym - poprzez uzyskanie przez nich certyfikatu trenera szybkiego czytania i nowoczesnych technik edukacyjnych programu Kwantowy Umysł lub równoważny. 3. zakończyli kurs egzaminem praktycznym i teoretycznym. Program Kwantowy Umysł uznano za wzorcowy ze względu na swoją bogatą i wszechstronną zawartość merytoryczną zawierającą nie tylko skuteczne i nowoczesne metody edukacyjne i techniki szybkiego czytania, ale również wszystkie powyższe elementy metodologii gwarantujące uzyskanie założonego celu, którym jest: efektywne prowadzenie zajęć i osiąganie założonych przez ten program celów. Szkolenie dla 30 nauczycieli, 3 grupy po 10 osób każda. Czas trwania - 48h zajęć z każdą grupą. Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń bez odniesienia się do już istniejącego programu. Zamawiający zdecydował się na posłużenie tym programem jako potencjalnie oczekiwanym, gdyż jest to program który spełnia wszystkie cele projektu Autostrada kompetencji Ucznia i Nauczyciela realizowanego w ramach PO KL, Działanie 9.2; wpisuje się w kompetencje kluczowe zdefiniowane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006-962-WE). Przedmiot zamówienia jest trudny do opisania za pomocą obiektywnych norm, aprobat i innych systemów odniesienia. Opisując parametry konkretnego programu Zamawiający wskazał jakie minimalne brzegowe parametry muszą być spełnione, aby zrealizować cele zamierzone przez Zamawiającego. Jednocześnie zamawiający dopuszcza wykonania zamówienia w oparciu o inny równoważny program szkoleniowy dla nauczycieli, który posiadać będzie wszystkie cechy i elementy opisane wyżej dla wskazanego programu. Przez pojęcie równoważne rozumie się, że oferowany przez wykonawcę program inny niż wskazany powyżej będzie posiadał parametry równe lub wyższe nie zaś niższe niż założone przez Zamawiającego. Dodatkowo elementem zamówienia jest udostępnienie materiałów dla nauczycieli - 30 zestawów materiałów do realizacji programu Kwantowy Umysł lub równoważnego zaproponowanego przez Wykonawcę. W skład materiałów wchodzi komplet materiałów do szybkiego czytania: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny jak również w komplet materiałów nauczycielskich (dydaktycznych oraz merytorycznych) niezbędnych do realizacji zajęć. Dostarczone materiały winny być nowe, wykonane w ramach bezpiecznej technologii. Materiały dydaktyczne muszą być oparte na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. Zadanie 2. Dostawa materiałów. Polegające na dostawie pomocy dydaktycznych dla 280 uczniów uczestników projektu Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela w ilości - 280 sztuk i 28 zestawów dla każdej grupy. Pomoce dydaktyczne muszą być przygotowane na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Celem nauki W. Sherborn, G. Domana jest przede wszystkim rozwinięcie nauki wzrokowej oraz nauczenie mózgu odróżniania poszczególnych symboli graficznych. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 280 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny 28 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - scenariusze poszczególnych zajęć, - podręcznik nauczyciela - formularze ćwiczeniowe, - materiały i pomoce, na bazie których przygotowywane są poszczególne zajęcia. - testy sprawdzające, - formularze zajęć. - dodatkowe zestawy kości, wskaźników, kółeczek do synchronizacji półkul mózgowych, piłeczek do żonglowania. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany dla młodzieży ponadgimnazjalnej. Oferent jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 400 sztuk książek do treningu szybkiego czytania - odpowiednich dla rozwoju osobistego i szkolnego ucznia oraz technik i umiejętności ćwiczonych w programie. UWAGA: Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w oparciu o przesłanki art. 93 ust. 1 a Ustawy- Prawo zamówień publicznych, jeżeli środki pochodzące z Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane. Powyższe zastrzeżenie zostało zawarte także w ogłoszeniu o niniejszym zamówieniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 391622007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-brzeziny.4bip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach