Przetargi.pl
Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa.

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5202147, 5202475
  • Data zamieszczenia: 2015-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Kolejowa 32 32
    19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 5202147, 5202475
    REGON: 79067556500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.olecko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szkolenia doskonalące adresowane są do kadry różnego sektora działającej na rzecz zdrowia mieszkańców, w tym pracowników podmiotów leczniczych, służb bezpieczeństwa, pomocy społecznej, kadry zarządzającej podmiotami różnego sektora zarówno publicznego, jak i niepublicznego. Celem tego działania jest wzmocnienie potencjału kadr działających na rzecz zdrowia mieszkańców powiatu oleckiego Ze względów organizacyjnych zakładów, w których pracują uczestnicy szkoleń oraz życie zawodowe i rodzinne uczestników, szkolenia realizowane będą w Olecku oraz innych miejscowościach na terenie powiatu (nie dotyczy części IV-praktyki oraz części V). W przypadku części IV Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i pokryć koszt dojazdu uczestników na zajęcia praktyczne. W budżecie należy uwzględnić wszystkie koszty szkolenia, w tym materiały szkoleniowe, wynagrodzenia kadry szkoleniowej, koszty dojazdu wykładowców, zakwaterowanie, certyfikaty, poczęstunek dla uczestników kursów i szkoleń. Wszystkie formy dokształcania mają zakończyć się wydaniem zaświadczenia/dyplomu/certyfikatu o ukończeniu szkolenia/kursu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Część I. Szkolenia z zakresu zaawansowanych zabiegów ratujących życie w obrażeniach ciała osób dorosłych i dzieci w opiece przedszpitalnej. ALSPC (Advanced Life Support Prowider Course): podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zasady postępowania w chorobie wieńcowej, zasady postępowania w zachorowaniu zagrażającym zatrzymaniu krążenia, postępowanie w sytuacjach zagrażających życiu oraz zaburzeniach rytmu serca, stosowanie leków w resuscytacji, problemy etyczne intensywnej terapii - (19 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 9 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 56 osób (34 pielęgniarki, 8 położnych, 14 ratowników medycznych). Pediatric Advanced Life Suport Prowider Course: zaburzenia oddechowe u dzieci., zagrażające życiu zaburzenia rytmu, urazy u dzieci, podstawy toksykologii pediatrycznej, stany zagrożenia życia u noworodków, opieka nad dzieckiem przewlekle chorym - 11 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 17 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych. Adresaci szkolenia - 36 osób 2 lekarzy, 23 pielęgniarki, 11 ratowników medycznych. ITLS Advanced Provider Course: zabezpieczenie miejsca zdarzenia, urazy czaszkowo-mózgowe i kręgosłupa, urazy klatki piersiowej, brzucha i kończyn, postępowanie z chorym we wstrząsie, postępowanie w oparzeniach, specyfika urazów u dzieci, kobiet ciężarnych i osób starszych, postępowanie z chorym znajdującym się pod wpływem alkoholu i narkotyków, zatrzymanie krążenia w urazach - (lekarze 18 pkt edukacyjnych OIL, ratownicy medyczni - 32 pkt). Adresaci szkolenia - 20 osób (2 lekarzy, 5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). ACLS Advanced Cardiovascular Lafe Support Prowider Course: podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zaburzenia rytmu serca, bezpieczna obsługa defibrylatora, ostre zespoły wieńcowe, postępowanie w udarze mózgu - (13 pkt. edukacyjnych dla lekarzy, 12 pkt. edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 18 osób (5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). Część II. Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy (KPP) Program kursu określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Kurs realizowany zgodnie Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 grudnia 2008 r. w sprawie szkoleń w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Pozytywne zaliczenie egzaminu nadaje tytuł ratownika. Kurs składa się z 25 godzin wykładów i 41 godzin ćwiczeń (66 godzin). Kurs kończy się egzaminem państwowym. Wymagania dla zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy KPP. Wymagania dotyczące szkoleniowców- osoby wymienione we wniosku o pozwolenie na prowadzenie kursów KPP w tym 1 osoba z ukończonym kursem instruktorskim BLS-AED, wykształceniem wyższym (przynajmniej I stopnia) z zakresu ratownictwa medycznego lub pielęgniarstwa lub pedagogiki (w przypadku pedagogiki również dyplom ratownika medycznego lub pielęgniarki co najmniej szkoły policealnej). Adresaci szkolenia - 65 osób (kierowcy karetek pogotowia nie posiadający tytułu ratownika medycznego, policjanci, strażacy). Część III. Kurs doskonalący dla ratowników medycznych. Kurs doskonalący skierowany jest do ratowników medycznych i ma na celu pogłębienie i aktualizację wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny ratunkowej i organizacji ratownictwa medycznego. Wynika z ustawowego obowiązku samodoskonalenia na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych, na podstawie art.12 ust. 2 Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191 poz. 1410). Kurs trwa 48 godzin dydaktycznych. (120 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 3 ratowników medycznych Część IV. Kurs kwalifikacyjny dla pielęgniarek psychiatrycznych. Kształcenie podyplomowe dla pielęgniarek określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039 ze zm.), zgodne z wymaganiami Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych. W programie blok ogólnozawodowy, blok specjalistyczny, część teoretyczna, część praktyczna. Część praktyczna kursu ma się odbyć w szpitalu psychiatrycznym specjalizującym się w leczeniu osób z zaburzeniami psychicznymi pod kierunkiem specjalistycznej kadry. Wymagania dla Zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Adresaci szkolenia - 15 osób (pielęgniarki). Część V. Przeszkolenie personelu na potrzeby otwarcia Szkoły Rodzenia Szkolenie ma na celu dostarczenie wszechstronnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w prowadzeniu Szkoły rodzenia. Organizacyjno - prawne aspekty funkcjonowania szkoły rodzenia. Zespół instruktorów Szkoły rodzenia - cechy osobowości, wiedza i umiejętności. Przebieg ciąży, porodu, połogu. Opieka nad noworodkiem. Zasady karmienia piersią. Elementy arteterapii i muzykoterapii w programie szkoły rodzenia. Ćwiczenia fizyczne, oddechowe, wizualizacyjne i relaksacyjne przydatne podczas ciąży, porodu i połogu. Wsparcia psychologiczne ciężarnych, rodzących oraz kobiet w okresie połogu. Jak dbać o dobry wizerunek i zadowolenie klientów szkoły rodzenia. Adresaci szkolenia - 4 osoby. Część VI. Szkolenia doskonalące dla lekarzy i pielęgniarek, pracowników pomocy społecznej, kadry zarządzającej różnego sektora ( łącznie 15 grup po 10-20 osób po 8 godzin każda grupa tj. 120 godzin). Standardy diagnostyczne i terapeutyczne, w tym wykrywania objawów depresji (8 godz.). Depresja. Przyczyny depresji. Objawy depresji. Podziały depresji. Rozpoznanie depresji. Leczenie depresji. Myśli samobójcze. Farmakoterapia i psychoterapia. Adresaci szkolenia - 40 osób. Przygotowanie do prowadzenia edukacji pacjentów i rodzin pacjentów z nowo wykrytymi zaburzeniami psychicznymi (8 godz.): Istota edukacji zdrowotnej pacjentów z zaburzeniami psychicznymi i rodzin pacjentów. Edukacja zdrowotna jako element pracy zespołu zadaniowego: Skład zespołu zadaniowego. Rola i zadania członków zespołu zadaniowego. Planowanie edukacji zdrowotnej ukierunkowanej na chorobę. Rola i znaczenie planowania w edukacji zdrowotnej. Podstawy planowania edukacji zdrowotnej: dobór tematu, określenie celu głównego i celów szczegółowych, dobór metod oraz środków dydaktycznych. Planowanie oceny skuteczności edukacji. Realizacja funkcji edukacyjnej ukierunkowana na potrzeby edukacyjne pacjentów: Źródła wiedzy pacjentów. Wiedza pacjentów na temat zależności między stylem życia a obecnym stanem zdrowia. Czy istnieje związek między stylem życia a chorobą. Świadomość pacjentów dotycząca zachowań prozdrowotnych. Sposoby pozyskiwania informacji na temat zachowań zdrowotnych. Oczekiwania pacjentów w zakresie edukacji. Komunikacja z osobami chorymi psychicznie: Co to jest proces komunikacji. Zakłócenia w komunikacji. Werbalne i niewerbalne środki przekazu. Klucze do odczytywania mowy ciała. Poznanie swoich mocnych stron w kontakcie z osobami zaburzonymi i dostosowanie stylu komunikacji. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Aktywne słuchanie jako skuteczny instrument komunikacji. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Asertywne radzenie sobie ze złością pacjenta. Adresaci szkolenia - 40 osób. Szkolenia dla pracowników pomocy społecznej z zakresu postępowania z osobą z zaburzeniami psychicznymi, w tym osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia (8 godz.). Specyfika osób z zaburzeniami psychicznymi (osoby z psychozami, zaburzeniami afektywnymi, starsze, w kryzysie psychicznym, z niepełnosprawnością intelektualną, z agresją, odmawiające kontaktu): Główne deficyty w zakresie umiejętności społecznych. Diagnozowanie zaburzeń psychicznych przez pracownika socjalnego. Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami psychicznymi. Prawa i potrzeby osób z zaburzeniami psychicznymi. Standardy pracy socjalnej z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Organizacja wsparcia środowiskowego w miejscu zamieszkania. Pomoc poza miejscem zamieszkania ( DPS). Współpraca z innymi instytucjami - inicjowanie, koordynowanie i zasady współpracy wsparcia kierowanego do osób z zaburzeniami psychicznym. Współpraca z instytucjami medycznymi - min. szpitalami psychiatrycznymi, poradniami zdrowia psychicznego, ośrodkami wsparcia środowiskowego i całodobowego, służby miejskie i porządkowe, rehabilitacji leczniczej, społecznej i zawodowej, ośrodki leczenia uzależnień. Postępowanie z osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia. Specyfika pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi: Zasady pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Indywidualne podejście do osoby z niepełnosprawnością. Koncentracja na zasobach i mocnych stronach osoby z zaburzeniami psychicznymi. Komunikacja opiekuna z podopiecznymi (komunikacja, efektywna komunikacja, komunikacja terapeutyczna). Kształtowanie motywacji u chorego do akceptowanych przez otoczenie zachowań. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi z uwzględnieniem specyfiki ich choroby, min. rozwiązywanie konfliktów, agresja, stosowanie przymusu bezpośredniego, zachowania seksualne. Adresaci szkolenia -20 osób. Trudne sytuacje z pacjentem zdenerwowanym i pacjentem o zwiększonych wymaganiach i roszczeniach (8 godzin): Podstawowe zasady w kontaktach z pacjentami. Trudne rozmowy - komunikacja bezpośrednia i telefoniczna. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki trudności pacjenta. Charakterystyka kłopotliwych pacjentów (starszy; niepełnosprawny; dziecko i rodzic dziecka; pacjent o postawie roszczeniowej, niezadowolony, rozczarowany; pacjent nieuprzejmy lub agresywny; pacjent upośledzony umysłowo lub chory psychicznie; pacjent, który kłamie lub manipuluje; inne osobowości). Wpływ typu osobowości pacjenta na przebieg rozmowy. Warunki zewnętrzne i ich wpływ na przebieg spotkania pacjent - pracownik. Pozytywne pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne. Elementy robienia dobrego wrażenia: mowa ciała, sposób wypowiadania się, etykieta, kontakt z pacjentem, empatia. Zasady prowadzenia rozmowy w zależności od wieku, cech, statusu rozmówcy. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Emocje na linii pacjent - pracownik placówki służby zdrowia. Jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać np. gdy ten reaguje zbyt gwałtownie i emocjonalnie; co robić, gdy pacjent płacze. Zarządzanie czasem. Jak obsłużyć pacjenta w sposób szybki i rzeczowy. Adresaci szkolenia - 60 osób, 3 grupy po 20 osób (pielęgniarki, położne, rejestratorki, sekretarki medyczne). Budowanie zespołu, zarządzanie zespołem poprzez cele - (8 godzin): Grupa a zespół (etapy budowania zespołu, zasady funkcjonowania zespołu, cechy efektywnego i zintegrowanego zespołu, czynniki wpływające na atmosferę w zespole). Budowanie pozytywnych relacji między członkami zespołu (integracja, zaufanie, komunikacja, informacja zwrotna i jej rola w zarządzaniu zespołem). Struktura socjometryczna zespołu. Rola lidera w zespole, style kierowania zespołem. Podejmowanie decyzji w zespole. Rozwiązywanie problemów w zespole. Zarządzania przez cele (ZPC): Formułowanie celów. Analiza celów strategicznych związanych z wdrożeniem systemu. Kryteria wyboru celów. Klasyfikacja celów. Warunki realizacji celów. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób. Dyskryminacja i mobbing w środowisku pracy - przyczyny występowania, metody unikania (8 godzin): Istota, pojęcie i zakres mobbingu, dyskryminacji. Dyskryminacja w miejscu pracy. Uregulowania prawne dotyczące dyskryminacji. Molestowanie seksualne jako szczególna forma dyskryminacji. Przyczyny i uwarunkowania powstawania mobbingu. Osobowość ofiary i sprawcy mobbingu. Taktyki mobbingu. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy. Odpowiedzialność prawna z tytułu wystąpienia mobbingu. Wpływ zachowań mobbingowym na jednostkę i na organizację. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spolecko.bip.doc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach