Przetargi.pl
Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikacji gospodarki leśnej w nadleśnictwach nadzorowanych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Pile, zgodnie ze standardami FSC i PEFC

Lasy Państwowe- Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, Kalina
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (67) 2124844 , fax. (67) 2126478
  • Data zamieszczenia: 2017-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe- Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile
    Kalina 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. (67) 2124844, fax. (67) 2126478
    REGON: 570536970
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej - Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikacji gospodarki leśnej w nadleśnictwach nadzorowanych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Pile, zgodnie ze standardami FSC i PEFC
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający informuje, że zamówienie podzielone jest na dwie części: a. Część I - przeprowadzenie audytu wznawiającego certyfikacji gospodarki leśnej w systemie FSC b. Część II - przeprowadzenie audytu wznawiającego certyfikacji gospodarki leśnej w systemie PEFC Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I: 2. Przedmiotem zamówienia jest: przeprowadzenie audytu wznawiającego certyfikacji gospodarki leśnej w systemie FSC i ocena prowadzonej gospodarki leśnej według standardów FSC dla Polski, dla 20 nadleśnictw wchodzących w skład Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Pile zwanej dalej RDLP w Pile, z wyłączeniem wszystkich istniejących szkółek leśnych na terenie RDLP w Pile. Szczegółowo zamówienie dotyczy przeprowadzenia audytu certyfikacyjnego i wydania certyfikatu. 3. Cały proces przeprowadzenia certyfikacji gospodarki leśnej według systemu FSC winien odbyć się przy udziale Wykonawców spełniających określone wymagania aktualnych standardów akredytacji jednostek certyfikujących gospodarkę leśną w systemie FSC i posiadających akredytację FSC. 4. Przedmiot zamówienia powinien być realizowany zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi zakresu przedmiotu zamówienia. 5. RDLP w Pile posiada 5-letni certyfikat FSC nr SGS-FM/COC-004337 z ważnością do 09.03.2018 r. 6. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a. ważność certyfikatu przez okres 1 roku od 10 marca 2018 do 09 marca 2019 roku, b. audyt będzie wykonywany w języku polskim lub w obecności tłumacza, zatrudnionego przez wykonawcę, c. Wykonawca przyjmie informacje na temat gospodarki leśnej niezbędne do przeprowadzenia audytu dostarczone przez nadleśnictwa oraz RDLP w Pile w języku polskim, d. Raport z audytu dostarczony do RDLP w Pile zostanie sporządzony w języku polskim, e. Wstępna wersja raportu zostanie przedstawiona RDLP w Pile nie później niż 14 dni od zakończenia audytu, raport końcowy zostanie dostarczony w terminie 14 dni od dostarczenia wstępnej wersji raportu. 7. Podstawowe dane charakteryzujące przedmiot zamówienia: a. Powierzchnia lasów gospodarczych – 247.781 ha b. Powierzchnia lasów ochronnych – 98.265 ha c. Powierzchnia lasów łącznie – 349.186 ha. d. Powierzchnia szkółek wyłączonych z certyfikacji 164 ha Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II: 8. Przedmiotem zamówienia jest: przeprowadzenie audytu wznawiającego certyfikacji gospodarki leśnej w systemie PEFC i ocena prowadzonej gospodarki leśnej według standardów PEFC dla Polski, dla 20 nadleśnictw wchodzących w skład Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Pile zwanej dalej RDLP w Pile, z wyłączeniem wszystkich istniejących szkółek leśnych na terenie RDLP w Pile. Szczegółowo zamówienie dotyczy przeprowadzenia audytów certyfikujących, audytów okresowych oraz wydania certyfikatów i nadzoru nad certyfikatami poprzez przeprowadzenie dwóch audytów okresowych. 9. Cały proces przeprowadzenia certyfikacji gospodarki leśnej według systemu PEFC winien odbyć się przy udziale Wykonawców spełniających określone wymagania aktualnych standardów akredytacji jednostek certyfikujących gospodarkę leśną w systemie PEFC i posiadających akredytację PEFC. 10. Przedmiot zamówienia powinien być realizowany zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi zakresu przedmiotu zamówienia. 11. RDLP w Pile posiada 5-letni certyfikat PEFC nr BVCPL/PEFCFM/01/01 z ważnością do 29.01.2018 r. 12. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a. ważność certyfikatu przez okres 1 roku od 30 stycznia 2018 do 29 stycznia 2021 roku, b. Pierwszy audyt nadzoru Wykonawca przeprowadzi przed upływem 12 miesięcy od daty zakończenia audytu certyfikującego, c. Drugi audyt nadzoru Wykonawca przeprowadzi przed upływem 12 miesięcy od daty zakończenia pierwszego audytu nadzoru, d. Audyt będzie wykonywany w języku polskim lub w obecności tłumacza, zatrudnionego przez wykonawcę, e. Wykonawca przyjmie informacje na temat gospodarki leśnej niezbędne do przeprowadzenia audytu dostarczone przez nadleśnictwa oraz RDLP w Pile w języku polskim, f. Raport z audytu dostarczony do RDLP w Pile zostanie sporządzony w języku polskim, g. Wstępna wersja raportu zostanie przedstawiona RDLP w Pile nie później niż 14 dni od zakończenia audytu, raport końcowy zostanie dostarczony w terminie 14 dni od dostarczenia wstępnej wersji raportu. 13. Podstawowe dane charakteryzujące przedmiot zamówienia: a. Powierzchnia lasów gospodarczych – 247.781 ha b. Powierzchnia lasów ochronnych – 98.265 ha c. Powierzchnia lasów łącznie – 349.186 ha. d. Powierzchnia szkółek wyłączonych z certyfikacji 164 ha
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74121200-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z przepisem art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełnią określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej tj. – Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że: • posiada akredytację systemu certyfikacji zgodnie ze standardem FSC -STD -POL -01 -01 -2013 PL – dla części I; • posiada akredytację systemu certyfikacji według wymagań normy PN -EN ISO/IEC 17021:2007 i aktualnego standardu PEFC PL ST 100 4:20 – dla części II.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11. Dokumenty wymagane przez zamawiającego, które należy dołączyć do oferty: a. formularz oferty W przypadku składania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. dokument należy złożyć w oryginale. b. oświadczenie, o którym mowa w rozdziale VIII ust. 2 niniejszej SIWZ (oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu); W przypadku składania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z wykonawców. Ww. dokument należy złożyć w oryginale. c. zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem VIII ust. 6 pkt b. SIWZ; jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. d. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikało przedmiotowe pełnomocnictwo. Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. e. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie do podpisania innych dokumentów składanych z ofertą, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 570 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. f. oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom wraz ze wskazaniem firm podwykonawców (jeżeli przewidywany jest udział podwykonawców); W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 12. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: a. w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; b. ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, c. w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną, d. ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną