Przetargi.pl
PRZEPROWADZENIE KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO ZAŁOŻENIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY PN. WŁASNA FIRMA

Powiatowy Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 61-538 Poznań, ul. Czarnieckiego 9
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8345640, 8345688 , fax. 061 8339808
  • Data zamieszczenia: 2016-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy
    ul. Czarnieckiego 9 9
    61-538 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8345640, 8345688, fax. 061 8339808
    REGON: 63969471700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEPROWADZENIE KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO ZAŁOŻENIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY PN. WŁASNA FIRMA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na przeprowadzeniu kursu przygotowującego do założenia i prowadzenia własnej firmy pn. Własna firma finansowanego ze środków: -Funduszu Pracy, dla maksymalnie 116 osób bezrobotnych, -Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Projekt: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie poznańskim (II) dla maksymalnie 148 osób bezrobotnych, -Europejskiego Funduszu Społecznego Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny Projekt: Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie poznańskim (II) dla maksymalnie 57 osób bezrobotnych, skierowanych w grupach liczących po 5-10 uczestników. Zamawiający planuje przeprowadzenie kursów w terminie do końca października 2016 roku. Uczestnikami będą osoby ubiegające się o przyznanie ze środków Funduszu Pracy, Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Projekt: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie poznańskim (II), Europejskiego Funduszu Społecznego Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny Projekt: Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie poznańskim (II) jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, które złożyły w Urzędzie kompletny wniosek, oceniony pozytywnie pod względem merytorycznym i formalnym. Efektem kursu powinno być zapoznanie uczestników z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej, zasadami rozliczeń obrotu oraz zdobycie umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zakresie podatków obowiązujących w 2016 roku. Zamawiający wymaga, aby kurs obejmował 50 godzin lekcyjnych zajęć, realizowanych w okresie 5 kolejnych dni roboczych, najwcześniej od godziny 8.00, w wymiarze maksymalnie 10 godzin lekcyjnych dziennie, a program uwzględniał zagadnienia: 1.Od pomysłu do firmy - podstawy zarządzania firmą (maksymalnie 8 godzin) - ocena realności przedsięwzięcia w odniesieniu do sytuacji makroekonomicznej na wybranym rynku, na podstawie biznesplanów uczestników złożonych w Urzędzie - wprowadzenie do działalności gospodarczej: a)ryzyko działalności gospodarczej a optymalizacja wyborów i podejmowanie decyzji gospodarczych, b)cel i stosowanie badań rynku, c)poszukiwanie nisz rynkowych w działalności podejmowanej przez uczestników szkolenia, d)planowanie marketingowe - strategie marketingu MIX, e)szanse i zagrożenia oraz mocne i słabe strony planowanej działalności gospodarczej - analiza SWOT, f)zarządzanie finansami firmy - planowanie efektywności ekonomicznej, ryzyko finansowe w mikrofirmie i sposoby przeciwdziałania oraz niwelowania ryzyka na przykładzie działalności podejmowanej przez uczestników szkolenia. Zamawiający oczekuje, że zajęcia będą realizowane z wykorzystaniem biznesplanów, jakie uczestnicy składali do wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej w Urzędzie, aby mieli możliwość zweryfikowania realności przyjętych w nich założeń dotyczących planowanego przedsięwzięcia. 2.Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej, rozliczenia finansowe w firmie (minimum 37 godzin): a)omówienie podstawowych aktów prawnych: - ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, - ustawy podatkowe i rozporządzenia dotyczące podatków: dochodowego od osób fizycznych, podatku VAT, akcyzowego, podatków lokalnych, podatku od czynności cywilno - prawnych, w tym rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 1931) w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od niektórych dochodów (przychodów) podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 1544) w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, - przepisy wykonawcze regulujące zasady fakturowania obowiązujące w 2016 roku, - przepisy o ubezpieczeniach społecznych, - pozostałe akty prawne związane z prowadzeniem działalności - w tym ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r., ustawa o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r., elementy kodeksu cywilnego, kodeksu postepowania cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego, prawa handlowego i prawa wekslowego, b)warsztaty rejestrowania działalności gospodarczej - opracowanie praktyczne, w tym w wersji papierowej kompletu dokumentów potrzebnych każdemu uczestnikowi do prawidłowego dokonania rejestracji działalności, c)warsztaty prowadzenia własnej firmy: wybór formy opodatkowania, praktyczne prowadzenie rozliczeń finansowo-księgowych w firmie z uwzględnieniem profili działalności gospodarczej każdego z uczestników (praktyczne rejestrowanie zdarzeń gospodarczych w odpowiednich księgach, wystawianie dokumentów związanych z obrotem gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych przepisów podatkowych obowiązujących w 2016 roku, w tym faktury, rachunki, paragony i dokumenty potwierdzające dokonanie zapłaty z wykorzystaniem różnych form płatności, dokumenty związane z transakcjami zagranicznymi), rozliczenia z urzędami, rozliczenia z ZUS, inne niezbędne rodzaje ubezpieczeń w działalności gospodarczej, d)zatrudnianie pracowników: obowiązki i prawa pracownika oraz pracodawcy, formy zatrudniania, prowadzenie dokumentacji dotyczącej zatrudniania, płace i podatki, przygotowanie ogłoszenia o pracę (wymogi formalno - prawne), zatrudnianie na podstawie umów zlecenia i związane z tym rozliczenia z ZUS, e)zawieranie umów w działalności gospodarczej - rodzaje umów, spełnienie warunków formalno - prawnych, negocjowanie warunków umów, f)reklamowanie działalności firmy: podstawy prawne i kwestie podatkowe, przygotowanie ogłoszenia prasowego i oferty firmy zgodnie z wymogami prawa. Zamawiający wymaga, aby w tej części szkolenia każdy uczestnik w ramach warsztatu rejestrowania działalności gospodarczej miał przygotowany i sprawdzony przez prowadzących pod kątem poprawności wypełnienia pełen komplet dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarejestrowania działalności gospodarczej. 3.Internet jako źródło pozyskiwania informacji do prowadzenia działalności gospodarczej w firmie (maksymalnie 8 godzin): a)rejestrowanie działalności gospodarczej z wykorzystaniem Internetu na przykładzie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), b)rozliczenia z ZUS, program PŁATNIK, c)rozliczenia bankowe - konta internetowe i dokonywanie przelewów przez Internet, potwierdzanie dokonania płatności w różnych systemach. Zamawiający oczekuje, aby kurs kończył się egzaminem weryfikującym uzyskane umiejętności,kompetencje.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805320002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 9 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie pobiera się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pup.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach