Przetargi.pl
Przeprowadzenie kursów zawodowych w zakresie posadzkarz/glazurnik oraz malarz poprzedzonych zajęciami aktywizacyjnymi dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Łowiczu

Zakład Karny w Łowiczu ogłasza przetarg

  • Adres: 99-400 Łowicz, ul. Wiejska 3
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8309740
  • Data zamieszczenia: 2009-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny w Łowiczu
    ul. Wiejska 3 3
    99-400 Łowicz, woj. łódzkie
    tel. 046 8309740
    REGON: 00078294200015
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie kursów zawodowych w zakresie posadzkarz/glazurnik oraz malarz poprzedzonych zajęciami aktywizacyjnymi dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Łowiczu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach kursu posadzkarz/glazurnik wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia 1 kursu zawodowego dla 12 osób, natomiast w ramach kursu malarza 2 edycji po 12 osób. Każdy z wymienionych kursów poprzedzony będzie zajęciami aktywizacyjnymi. 1.Głównym celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usług w zakresie: Część I - posadzkarz/glazurnik - 1 kurs dla 12 osób. Program winien obejmować m.in. posługiwanie się dokumentacją techniczną, - wykonywanie rysunków roboczych i drobnych aranżacji, - organizowanie miejsca pracy i dróg transportowych materiałów, - wykonywanie podkładów pod różne rodzaje posadzek oraz izolacji akustycznych i przeciwwodnych podłóg, - przygotowanie zapraw cementowych, klejów, kitów, lepików, mas plastycznych, itp. sposobem ręcznym i mechanicznym, - dobieranie, sortowanie i obróbka wstępna materiałów podłogowych i posadzkowych, - układanie posadzek z różnych materiałów zgodnie z przyjętą technologią i warunkami technicznymi wykonania robót, - układanie i mocowanie elementów wykończeniowych posadzek, - wykańczanie i konserwacja nawierzchni podłogi, - naprawianie i konserwowanie istniejących posadzek z różnych materiałów, - dobieranie sprzętu, maszyn i narzędzi zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi, warunkami technicznymi oraz zasadami racjonalnej gospodarki materiałami i ochrony środowiska, - przygotowanie lica ścian (podłoża) pod ułożenie glazury, - zaplanowanie okładziny - sortowanie i rozmieszczenie, dobór elementów wykończeniowych i ozdobnych, - obróbka płytek - przycinanie, szlifowanie, wykonanie otworów. - przyklejanie płytek na zaprawie cementowej i klejowej, - spoinowanie, - licowanie cokołów, schodów, podokienników, słupów, itp. płytkami i kształtkami ceramicznymi lub klinkierowymi, - naprawianie okładzin ściennych z różnych rodzajów płytek i na różnych podłożach. Część II - Malarz - 2 edycje po 12 osób. Program winien obejmować m.in. - Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisy przeciwpożarowe oraz ochrona środowiska w zakresie dotyczącym robót malarskich oraz przy obsłudze maszyn, narzędzi i sprzętu wykorzystywanego do pracy, - Prawa i obowiązki dotyczące pracownika i pracodawcy, - Elementy dokumentacji technicznej, - Posługiwanie się dokumentacją techniczną przez malarza oraz organizacja robót zgodnie z dokumentacją, - Technologie i materiałoznawstwo. - Organizacja miejsca pracy malarza, - Dobór oraz nauka posługiwania się odpowiednimi maszynami, narzędziami i sprzętem do wykonywania robót malarskich, - Ocena jakości materiałów malarskich, - Wykonywanie prostych robót tynkarskich, w tym gładzi, - Usuwanie starych powłok olejnych metodą ługowania lub odpalania, - Gruntowanie ręczne i mechaniczne podłoży, - Przygotowywanie podłoża ścian i sufitów pod malowanie, - Przygotowywanie materiałów malarskich, - Zastosowanie różnych barwników przy dobieraniu kolorów, - Malowanie różnego rodzaju nawierzchni przy użyciu farb wodnych, - malowanie farbami olejnymi powierzchni metalowych, drewnianych i tynkowych, - Nanoszenie lakierów i emalii na powierzchnie metalowe, drewniane i tynkowe, - Dekoracja powierzchni malowanych, - Sposoby unikania wad robót malarskich oraz usuwanie usterek tych robót,, - Przygotowanie podłoża i malowanie elementów stolarki budowlanej. Część III- zajęcia aktywizacyjne - 3 edycje po 12 osób. Program winien obejmować m.in.: zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie poruszania się po rynku pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności; - analiza swoich mocnych i słabych stron, - preferencje zawodowe - poruszanie się na rynku pracy Komunikacja z pracodawcą - CV i list motywacyjny - Odkrywanie własnych możliwości i umiejętności. - zwiększenie poczucia pewności siebie, - identyfikacja umiejętności, słabych i mocnych stron - wzmocnienie przekonania, że znalezienie pracy jest możliwe. - zmiana sposobu myślenia na temat rynku pracy, - poznanie zasad ułatwiających poszukiwanie pracy, - zapoznanie z technikami znajdowania ofert pracy - dokumenty aplikacyjne - rozmowa kwalifikacyjna. Organizacja kursów: a)Kursy zawodowe winno być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych. b)Zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się na terenie Zakładu Karnego w Łowiczu, ul. Wiejska 3, 99-400 Łowicz. Miejsce realizacji kursu każdy z potencjalnych Wykonawców może obejrzeć po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym w godzinach pracy administracji Zakładu Karnego c)Kursy powinny odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku. d)Zajęcia nie mogą rozpoczynać się wcześniej niż o godzinie 8:30 a kończyć później niż o godzinie 15:45. e)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu, rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia. f)Szkolenie zakończy się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu oraz wydaniem zaświadczenia potwierdzającego ukończenie kursu i nabycie uprawnień do pracy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz. 216). Egzamin sprawdzający przeprowadzi komisja powołana przez Wykonawcę. Do składu komisji Wykonawca powoła jednego przedstawiciela Zamawiającego. Czasu trwania egzaminu nie wlicza się do czasu trwania kursu. g)Wykonawca zapewnia w ramach zajęć teoretycznych uprawnionych wykładowców, a w ramach zajęć praktycznych uprawnionych instruktorów praktycznej nauki zawodu: malarza i/lub posadzkarza/glazurnika. h)Wykonawca zapewni w trakcie trwania kursu warunki pracy zgodne z przepisami BHP i komplet narzędzi potrzebnych do nauki zawodu oraz zapewni taką ilość materiałów budowlanych, która pozwoli na prawidłowe przeprowadzenie zajęć praktycznych na każdym z kursów, a także wszelkie niezbędne materiały szkoleniowe potrzebne do realizacji przedmiotu zamówienia. i)Wykonawca w trakcie trwania kursu zapewnia odpowiednią odzież roboczą i ochronną zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, w tym m.in. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (rękawice, kombinezon, obuwie itp.) , dostosowaną do pory roku oraz wykonywanej pracy. j)Przedmiot zamówienia obejmuje również ubezpieczenie uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. Koszt ubezpieczenia należy uwzględnić w cenie szkolenia. k)Zamawiający wymaga przedstawienia przez Wykonawcę wymagań wstępnych dla uczestników szkolenia w tym określenia stanu zdrowia uczestnika kursu. Przedmiot zamówienia obejmuje poddanie skierowanych przez Zamawiającego osób pozbawionych wolności badaniom lekarskim stwierdzającym brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku posadzkarza/glazurnika i/lub malarza. Przeprowadzenie badań lekarskich organizuje Zamawiający na terenie Zakładu Karnego w Łowiczu, natomiast Wykonawca ponosi koszty badań lekarskich. l)Zamawiający zapewnia lokalizację miejsca szkolenia na terenie Zakładu Karnego w Łowiczu. Zamawiający w ramach części praktycznej dla kursu malarza udostępni elewacje wewnętrzne (sufity i ściany o pow. 1025m?, lamperie o pow. 375 m?, kraty o pow. 135M?, drzwi o pow. 90 m?), natomiast w ramach kursu posadzkarza/glazurnika powierzchnią 200m? ścian i 150m? podłóg. W celu optymalnego przyswojenia umiejętności praktycznych kursu Zamawiający oczekuje od Wykonawcy pełnego wykorzystania w/w powierzchni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek nr 1 - posiadają uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. Warunek nr 2 - nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 i ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (upzp). Warunek nr 3 - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Warunek nr 4 - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Zamawiający oceni spełnienie ww warunków wg formuły : spełnia_ nie spełnia - na podstawie załączonych do ofert dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunku nr 1 Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2)aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych właściwego Wojewódzkiego Urzędu Pracy, 3) Aktualne zaświadczenie/a właściwego naczelnika urzędu skarbowego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie/a, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego. 4) Aktualne zaświadczenie/a z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających nie zaleganie Wykonawcy z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności. Ww. dokument/y winny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5) decyzja kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki o przyznaniu akredytacji stanowiącej potwierdzenie spełniania określonych wymogów i zapewniania wysokiej jakości prowadzonego kształcenia. 6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Dokument/y potwierdzający/e spełnienie warunku nr 1 może/mogą być przedłożony/e w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione ze strony Wykonawcy. Na potwierdzenie spełnienia warunku nr 2 Wykonawcy zobowiązani są załączyć: 1/ Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu - złożone na druku wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ, zgodnie z objaśnieniami zawartymi we wzorze oświadczenia. Ww. oświadczenie/a składane jest/są przez Wykonawcę lub przez wszystkich konsorcjantów lub wspólników spółki cywilnej w oryginale/oryginałach. (Niniejsze oświadczenie potwierdza również spełnienie warunku nr 4). 2/ Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia: W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiegać się będą wykonawcy - przedsiębiorcy, którzy są lub będą związani umową konsorcjum lub umową spółki cywilnej do oferty winni załączyć oryginał pełnomocnictwa, określającego zakres czynności prawnych, do których upoważniony jest pełnomocnik, tzn. do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Oryginał ww. pełnomocnictwa winien być podpisany przez osobę/y uprawnioną/e do zaciągania zobowiązań w imieniu każdego z przedsiębiorców - wykonawców, którzy występują wspólnie o udzielenie zamówienia. Przedsiębiorcy związani umową spółki cywilnej (wspólnicy spółki cywilnej) zamiast oryginału ww. pełnomocnictwa mogą przedłożyć do oferty kserokopię aktualnej umowy spółki cywilnej poświadczonej za zgodność z oryginałem przez każdego przedsiębiorcę - wspólnika spółki cywilnej, jeżeli wynikać z niej będzie pełnomocnictwo i zakres czynności do których umocowany jest pełnomocnik. 3/ W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo szczegółowe wystawione przez osobę/y uprawnioną/e/ do występowania w imieniu wykonawcy, które winno zawierać rodzaj i zakres czynności prawnych, do których pełnomocnik/cy jest/są upoważniony/nieni z uwzględnieniem poniższych wymagań: Wykonawca winien załączyć do oferty : a) oryginał jednorazowego pełnomocnictwa szczegółowego uprawniającego pełnomocnika co najmniej w zakresie złożenia oferty w niniejszym postępowaniu lub b) kserokopię aktualnego i ważnego pełnomocnictwa stałego, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione przez Wykonawcę lub osobę podpisującą dokumenty składające się na ofertę. 4/ Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty wymienione w niniejszej części SIWZ z tym, że zamiast dokumentów wymienionych: w punkcie 3-4 oraz pkt 6 warunku nr 1, w punktach 2 i 3 warunku nr 2 SIWZ winien złożyć dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a/ nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument datowany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, b/ nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokument datowany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, c/ nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument datowany nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. 4.1. Tylko jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie nr 4 warunku nr 2 SIWZ wówczas Wykonawca ten składa w zastępstwie dokument/y zawierający/e oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty zastępcze w stosunku do wyszczególnionych w pkt.: 4a, 4b - winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Dokument zastępczy w stosunku do wyszczególnionego w pkt.: 4c - winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4.2. Jeżeli dokumenty wymagane w niniejszym rozdziale SIWZ będą przedkładane do oferty w innym języku aniżeli język polski, Wykonawca winien załączyć do nich również ich tłumaczenie na język polski poświadczone przez Wykonawcę. 4.3. Dokumenty załączone do oferty winny być podpisane lub w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy lub przez jego pełnomocnika. Na potwierdzenie spełnienia warunku nr 3 Wykonawca zobowiązany jest załączyć: 1.wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - złożone na druku wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do SIWZ. 2.oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu - złożone na druku wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ. 3.Program nauczania,który powinien odpowiadać wymogom określonym w § 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych ( DZ. U. Nr 31 z 2006r. poz 216) Program szkolenia powinien zawierać w szczególności: nazwę i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji szkolenia, wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej, treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, sposób sprawdzania efektów szkolenia. Program powinien zawierać nie mniej niż 120 godzin 4. Dokumenty potwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Na potwierdzenie spełnienia warunku nr 4 Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu - złożone na druku wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach