Przetargi.pl
Przeprowadzenie badania socjologicznego Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłasza przetarg

  • Adres: 00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5560129 , fax. 022 8270843
  • Data zamieszczenia: 2012-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    Pl. Powstańców Warszawy 1 1
    00-950 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5560129, fax. 022 8270843
    REGON: 00621278900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie badania socjologicznego Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania socjologicznego: Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców. Cele badania: 1.Diagnoza znajomości prawa konkurencji z uwzględnieniem przepisów dotyczących zmów cenowych, podziału rynku, zmów przetargowych, nadużywania pozycji dominującej, fuzji, podstawowych kwestii dotyczących kontroli w siedzibie przedsiębiorcy oraz kar nakładanych za utrudnianie postępowania lub inne naruszenia procedury postępowania przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 2.Ocena znajomości instytucji leniency z uwzględnieniem zagadnień dotyczących znajomości programu, skłonności przedsiębiorców do ewentualnego skorzystania z instytucji leniency, znajomości kampanii informacyjnej dotyczącej programu łagodzenia kar. 3.Diagnoza poziomu znajomości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako instytucji, do której zadań należy ochrona konkurencyjnych reguł funkcjonowania rynku z uwzględnieniem znajomości kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 4.Diagnoza znajomości działań podejmowanych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w tym: - Wydawanie decyzji w zakresie kontroli koncentracji, nadużywania pozycji dominującej oraz porozumień ograniczających konkurencję, - Nakładanie na przedsiębiorców kar za naruszenie prawa konkurencji, - Podejmowanie działań w sferze komunikacji: wystąpienia w mediach, komunikaty prasowe, strona internetowa Urzędu, konferencje prasowe, kampanie informacyjne, konferencje naukowe, szkolenia i seminaria 5. Określenie źródeł zdobywania wiedzy na temat działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w tym m.in. próba ustalenia pożądanego kanału informacyjnego dotyczącego orzecznictwa Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie ochrony konkurencji. 6. Znajomość zasad przydzielania pomocy publicznej. 7. Diagnoza wizerunku wśród przedsiębiorców: ocena działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 8. Określenie standardów etycznych polskich przedsiębiorców w kontekście działania zgodnego z regułami prawa konkurencji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w celach badania (uwzględniając zakładaną wielkość narzędzia badawczego). Metodologia badania: - Populacja Badaną populację stanowią przedsiębiorstwa zlokalizowane i prowadzące działalność gospodarczą w Polsce. Uczestnikami badania będą właściciele lub współwłaściciele przedsiębiorstw (w małych przedsiębiorstwach z wyłączeniem spółek komunalnych i przedsiębiorstw gminnych) oraz przedstawiciele zarządu lub dyrektorzy ds. marketingu (w większych przedsiębiorstwach również w spółkach komunalnych lub przedsiębiorstwach gminnych). Wywiady muszą zostać przeprowadzone z osobami odpowiedzialnymi za faktyczne kierowanie przedsiębiorstwem, w tym za marketing przedsiębiorstwa (próbą należy objąć terytorium całej Polski). Badaniem objętych będzie N=1200 przedsiębiorców, reprezentujących N=1200 przedsiębiorstw (tzn. w każdej z firm wytypowanej do badania może zostać przeprowadzony tylko 1 wywiad). Zakładamy losowo-kwotowy dobór próby, reprezentujący różne kategorie, różne typy własności oraz trzy podstawowe sektory gospodarki (handel, produkcje i usługi). Próbą należy objąć spółki użyteczności publicznej (spółki komunalne, przedsiębiorstwa gminne). Wykonawca jest zobowiązany do zaproponowania Zamawiającemu źródła operatu losowego wraz ze szczegółowym uzasadnieniem wyboru - do zaakceptowania przez Zamawiającego (termin akceptacji 1 dzień roboczy od dnia przedstawienia). Badanie obejmie: - Firmy mikro (zatrudniające do 9 pracowników) - 150 firm - Firmy małe (zatrudniające 10-49 pracowników) - 250 firm - Firmy średnie (zatrudniające 50-249 pracowników) - 500 firm - Firmy duże (zatrudniające 250 i więcej pracowników) - 300 firm Ostateczną strukturę próby badawczej, określającą udział liczebny jednostek badania poszczególnych typów oraz jej układ terytorialny (warstwowanie według wielkości, branży, regionu oraz rodzaju spółki - podział na spółki użyteczności publicznej vs pozostałe), opracuje Wykonawca po konsultacjach z Zamawiającym. Zamawiający dokona akceptacji struktury próby w terminie 1 dnia roboczego od dnia przedstawienia struktury próby przez Wykonawcę przed rozpoczęciem realizacji terenowej badania przez Wykonawcę. - Metoda pomiaru Indywidualny wywiad kwestionariuszowy z użyciem kwestionariusza liczącego min. 40 pytań. Kwestionariusz zostanie opracowany przy udziale Eksperta ds. konkurencji. Kwestionariusz zostanie zaakceptowany przez Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedstawienia przez Wykonawcę. W przypadku zgłoszenia uwag Wykonawca jest Zobowiązany do ich uwzględnienia w terminie 2 dni od daty zgłoszenia. Ankieterzy uczestniczący w badaniu przed jego rozpoczęciem muszą zostać przeszkoleni przez osobę odpowiedzialną za merytoryczną stronę badania - tj. Eksperta ds. badań społecznych. - Opracowanie pełnego raportu wraz z wnioskami i rekomendacjami Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania pełnego raportu wraz z wnioskami i rekomendacjami oraz do opracowania graficznego materiału według następujących założeń: 1) Format raportu - A4 2) Objętość materiału - minimum 50 stron znormalizowanego maszynopisu (jedna strona = 1800 znaków ze spacjami) 3) Format pliku - opracowany graficznie plik PDF do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu (zawierający graficzną prezentację danych w formie wykresów i rysunków) oraz plik Word. 4) Materiał zostanie poddany korekcie pod względem stylistycznym, interpunkcyjnym i ortograficznym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 1 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin realizacji zamówienia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uokik.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach