Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłasza przetarg
- Adres: 00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1
- Województwo: mazowieckie
- Telefon/fax: tel. 022 5560129 , fax. 022 8270843
- Data zamieszczenia: 2012-08-21
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1 1
00-950 Warszawa, woj. mazowieckie
tel. 022 5560129, fax. 022 8270843
REGON: 00621278900000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania socjologicznego Konsumenci zawierający umowy przy pomocy środków porozumiewania się na odległość - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania socjologicznego Konsumenci zawierający umowy przy pomocy środków porozumiewania się na odległość I. Cele badania 1. Diagnoza znajomości praw i obowiązków konsumentów zawierających umowy przy pomocy środków porozumiewania się na odległość w szczególności: 1) znajomości procedur związanych z zakupem czy konsumenci wiedzą jakie informacje powinni otrzymywać od sprzedawcy jak powinna być prawidłowo skonstruowana oferta sprzedaży, 2) zasad realizacji umowy zawiadomienie o kosztach oraz terminie i sposobie dostawy, 3) procedur dokonywania zwrotów termin zwrotu, koszty ponoszone przez strony, 4) zasad składania reklamacji. 2. Weryfikacja zagrożeń oraz potrzeb konsumentów na rynku produktów i usług sprzedawanych za pośrednictwem Internetu w tym loterie SMS-owe w szczególności: celowe wprowadzanie w błąd, nieudostępnianie wszystkich informacji przez sprzedawcę. 3. Skłonność konsumentów do nabywania wiedzy na temat przysługujących im praw w obszarze nabywania, zwrotu bądź reklamacji towarów i usług sprzedawanych na odległość gdzie taka wiedzę znajdują. 4. Ustalenie preferowanego kanału informacyjnego. W jaki sposób i skąd konsumenci chcieliby czerpać wiedzę na temat obowiązującego prawa w zakresie umów zawieranych na odległość. 5. Skłonność konsumentów do zapoznawania się z warunkami umów, regulaminów itp. sklepy internetowe, aukcje internetowe, loterie SMS-owe. II. Metoda Badania będą składać się z dwóch komponentów: 1. Komponent 1 - metoda jakościowa FGI, 2. Komponent 2 - metoda ilościowa CATI. Komponent 1 metoda jakościowa FGI 1) Próba Celowo dobrana próba kupujących internautów. Osoby, które kupiły przez Internet dowolny produkt/usługę w ciągu ostatnich 6 miesięcy oraz korzystają z Internetu przynajmniej raz w miesiącu. 2) Miejsce realizacji duże miasto ponad 500 000 mieszkańców. 3) Wiek 18-34 lata oraz 35-65 lat. 4) Wielkość próby N 4 FGI 1 FGI młode kobiety 18-34 lata 2 FGI starsze kobiety 35-65 lat 3 FGI młodzi mężczyźni 18-34 lata 4 FGI starsi mężczyźni 35-65 lat Komponent 2 metoda ilościowa CATI 1) technika CATI. 2) Celowo dobrana próba kupujących internautów. Osoby, które kupiły przez Internet dowolny produkt usługę w ciągu ostatnich 6 miesięcy oraz korzystają z Internetu przynajmniej raz w miesiącu 18+. Wielkość próby N 700 Wykonawca zobowiązuje się wykonać badania zgodnie z aktualnym stanem wiedzy przy dołożeniu należytej staranności i przy uwzględnieniu zasad Kodeksu European Society for Opinion and Marketing Research ESOMAR oraz standardów określonych przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku OFBOR. Wykonawca jest odpowiedzialny za stworzenie scenariusza FGI, kwestionariusza CATI i raportu końcowego. Scenariusz badania jakościowego, kwestionariusz do badania ilościowego oraz raportu z przeprowadzonego badania zostanie opracowany przy udziale Eksperta ds. konsumenckich oraz Eksperta ds. badań społecznych. UOKiK zgłosi uwagi do scenariusza i kwestionariusza w ciągu 5 dni roboczych od dnia przedstawienia przez Wykonawcę. Dokumenty zostaną poprawione przez Wykonawcę w ciągu 3 dni roboczych i przesłane do ostatecznej akceptacji Urzędu, która nastąpi w terminie 3 dni roboczych. Wyniki badań zostaną przekazane Zamawiającemu w formie raportu opisowego, zawierającego, analizę danych, omówienie wyników, wnioski i rekomendacje. W komentarzach do wyników badań należy omówić uzyskane wyniki oraz wskazać na prawidłowy sposób postępowania konsumenta. Raport będzie zawierał wykresy graficzne oraz tabele statystyczne. Objętość dokumentu: minimum 50 stron maszynopisu. Wykonawca jest zobowiązany przesłać projekt raportu końcowego do zatwierdzenia przez UOKiK. Urząd zgłosi uwagi do projektu raportu końcowego w ciągu 5 dni roboczych od dnia przekazania projektu. Poprawiony raport zostanie przesłany do ostatecznej akceptacji Urzędu, która nastąpi w terminie 4 dni roboczych od dnia przekazania raportu przez Wykonawcę. Wykonawca zarejestruje wszystkie FGI w systemie audio i video i przekaże je do UOKiK wraz z raportem oraz danymi surowymi CATI w formacie SPSS lub Excel. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia badań oraz przedłożenia Zamawiającemu raportu w ciągu 35 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793000007
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 35 dni
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uokik.gov.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Przeprowadzenie badań ankietowych wśród Polaków pracujących za granicą
Dodano: 2016-07-20 - Ewaluacja ex post działania IV.1 Infrastruktura drogowa Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013
Dodano: 2016-06-29 - Usługa wykonania analizy ankiet z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (oznaczenie sprawy: KC/AIDS/DZ/270-15/2016)
Dodano: 2016-06-01 - Przeprowadzenie badań ilościowych techniką CAPI dotyczących kosztów instrumentów płatniczych ponoszonych przez przedsiębiorstwa na rynku polskim
Dodano: 2015-12-07 - Usługa w zakresie realizacji badania Badanie potrzeb informacyjnych w ramach projektu Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1. POKL
Dodano: 2015-09-24 - Usługę w zakresie realizacji badania Kształcenie ustawiczne a potrzeby mazowieckiego rynku pracy w ramach projektu Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1. POKL
Dodano: 2015-08-18 - Usługa w zakresie realizacji badania Badanie satysfakcji klienta powiatowych urzędów pracy na potrzeby Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie
Dodano: 2015-07-14 - Usługa w zakresie realizacji badania Potencjał tworzenia zielonych miejsc pracy na Mazowszu w ramach projektu Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1. POKL
Dodano: 2015-07-09 - Wykonanie badania oraz przygotowanie opartej na jego wynikach ekspertyzy dotyczącej wpływu rozwoju internetu szerokopasmowego na społeczeństwo i gospodarkę w Polsce w ramach Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu
Dodano: 2015-06-17 - Dostarczenie danych o preferencjach obywateli Polski, Norwegii, Szwecji, Białorusi odnośnie transgranicznych obszarów chronionych (Puszczy Białowieskiej oraz Fulufjellet/Fulufjället) w drodze realizacji badania sondażowego za pomocą narzędzia programowego
Dodano: 2015-06-16