Przetargi.pl
PRZEPROWADZENIE BADAŃ ARCHEOLOGICZNYCH NA POTRZEBY BUDOWY BOISK SPORTOWYCH PRZY ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W BRWINOWIE PRZY UL. PIŁSUDSKIEGO 11

Urząd Gminy Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2009-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Brwinów
    ul. Grodziska 12 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brwinow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEPROWADZENIE BADAŃ ARCHEOLOGICZNYCH NA POTRZEBY BUDOWY BOISK SPORTOWYCH PRZY ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W BRWINOWIE PRZY UL. PIŁSUDSKIEGO 11
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badań archeologicznych na potrzeby budowy boisk sportowych przy Zespole Szkół nr 1 w Brwinowie przy ul. Piłsudskiego 11, który obejmuje: 1) zdjęcie warstwy humusu na powierzchni 90 arów, 2) przeprowadzenie archeologicznych badań wykopaliskowych (wyprzedzających działania inwestycyjne) - na obszarze stanowiska archeologicznego Nr AZP 58-63/11 i w jego strefie ochronnej - wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-1008/1153 z dnia 15.01.1973r (ślady osady kultury łużyckiej, osady hutniczej z młodszego okresu przedrzymskiego i okresu wpływów rzymskich oraz osady wczesnośredniowiecznej), położonego w rejonie ul. Żytniej i ul. Piłsudskiego w Brwinowie - w granicach działki nr ew. 35 obręb 04, 3) przeprowadzenie badań geotechnicznych, polegających na wykonaniu kilku odwiertów o głębokości 2-3 m, usytuowanych w różnych punktach nieruchomości, oraz sporządzenie dokumentacji z badań, 4) wykonanie sprawozdań i dokumentacji badań archeologicznych, 5) doprowadzenie terenu działki do stanu przed rozpoczęciem badań, 6) wykonawca uzyska i dostarczy deklarację muzeum posiadającego dział archeologiczny warunkującą przyjęcie materiałów pozyskanych podczas badań. 2. Obowiązki Wykonawcy: 1) badaniami archeologicznymi należy objąć obszar działki o powierzchni 90 arów oznaczony na załączniku do decyzji Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie Nr 10/2009 z dnia 06.01.2009, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej umowy - oznaczony kolorem zielonym; 2) należy przeprowadzić badania geotechniczne, polegające na wykonaniu kilku odwiertów o głębokości 2-3 m, usytuowanych w różnych punktach nieruchomości, oraz sporządzić dokumentację z w/w badań; 3) prace ziemne związane z badaniami archeologicznymi należy prowadzić ręcznie, przy rozmarzniętym gruncie i temperaturze dziennej min. + 12 C; 4) dopuszcza się użycie sprzętu mechanicznego wyłącznie do usunięcia humusu na głębokość 25 cm od istniejącego poziomu oraz do zasypania wykopów, po zakończeniu badań; 5) wykopy badawcze o wymiarach min. 5x10 m należy lokalizować w siatce arowej, sporządzonej na podkładzie planu sytuacyjno - wysokościowego; 6) kierownik badań archeologicznych zobowiązany jest zawiadomić Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie odbiorów częściowych i końcowego z wyprzedzeniem co najmniej 3 - dniowym w przypadku odbioru częściowego i 7- dniowym w przypadku odbioru końcowego; 7) kierownik badań zobowiązany jest przekazać MWKZ w terminie 7 dni po odbiorze częściowym lub końcowym - sprawozdanie, plan działki z zaznaczonym obszarem przebadanym i ujawnionymi obiektami; 8) po zakończeniu prac badawczych teren działki należy doprowadzić do stanu przed ich rozpoczęciem; 9) odkryte obiekty powinny posiadać dokumentację rysunkową wykonaną w kolorze - w skali 1:10 (obiekty) i 1:20 (profile wykopów) oraz dokumentację fotograficzną wykonana aparatem cyfrowym - zgodnie z zaleceniami dla kierujących badaniami wykopaliskowymi Generalnego Konserwatora Zabytków z dnia 27.12.2004 ( pismo OODA/2040/2004); 10) kierownik prac archeologicznych zobowiązany jest przekazać Mazowieckiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków w ciągu 6-ciu miesięcy po zakończeniu badań terenowych dokumentację, wykonaną w 2 egz. (1 egz. w wersji elektronicznej) - zgodnie z określonymi powyżej warunkami, materiał zabytkowy przygotowany do muzeum posiadającego dział archeologiczny (na warunkach określonych przez Dyrektora Muzeum) oraz sprawozdanie do Informatora Archeologicznego;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451124504
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, a) w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wykonali co najmniej 3 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. badania wykopaliskowe lub nadzory archeologiczne, potwierdzone dokumentami o ich należytym wykonaniu; b) posiadają kwalifikacje do prowadzenia prac archeologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r. Nr 150, poz. 1579), potwierdzone oświadczeniem złożonym z trybie art.22 ust.1 na wzorze w załączniku nr 2 do SIWZ; Uwaga: § 10.1. Badania archeologiczne mogą być prowadzone przez osoby, które posiadają tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologa oraz odbyły po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesieczna praktykę zawodową w zakresie tych badań. § 13. Osoby, które uzyskały zaświadczenie o kwalifikacjach na podstawie § 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197) oraz § 17-19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo do prowadzenia tej działalności (Dz. U. Nr 16, poz. 55) zachowują uprawnienia wskazane w tym zaświadczeniu w dotychczasowym zakresie w odniesieniu do prac konserwatorskich i robót budowlanych w rozumieniu niniejszego rozporządzenia. 3) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) Nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy z dnia 29.01.2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 223 poz.1655 z późn.zm.) i potwierdzą spełnianie warunków określonych w art. 22 ust.1 Prawa zamówień publicznych: a) oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 pzp i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 pzp sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, a) w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wykonali co najmniej 3 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. badania wykopaliskowe lub nadzory archeologiczne, potwierdzone dokumentami o ich należytym wykonaniu; - Wykonawca sporządzi wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia zamówień odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. badania wykopaliskowe lub nadzory archeologiczne - na załączniku nr 3 do SIWZ i załączy dokumenty/referencje potwierdzające ich należyte wykonanie. b) posiadają kwalifikacje do prowadzenia prac archeologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r. Nr 150, poz. 1579), potwierdzone oświadczeniem złożonym z trybie art.22 ust.1 na wzorze w załączniku nr 2 do SIWZ; Uwaga: § 10.1. Badania archeologiczne mogą być prowadzone przez osoby, które posiadają tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologa oraz odbyły po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczna praktykę zawodową w zakresie tych badań. § 13. Osoby, które uzyskały zaświadczenie o kwalifikacjach na podstawie § 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197) oraz § 17-19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo do prowadzenia tej działalności (Dz. U. Nr 16, poz. 55) zachowują uprawnienia wskazane w tym zaświadczeniu w dotychczasowym zakresie w odniesieniu do prac konserwatorskich i robót budowlanych w rozumieniu niniejszego rozporządzenia. 3) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) Nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy z dnia 29.01.2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 223 poz.1655 z późn.zm.) i potwierdzą spełnianie warunków określonych w art. 22 ust.1 Prawa zamówień publicznych: a) oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 pzp i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 pzp sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. 2. Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. nr 87 poz. 605 z póżn. zm.) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.1 ppkt.1 lit.a - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2) Dokumenty, o których mowa w pkt.2 ppkt.1 lit. a i lit. c, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt.2 ppkt.1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3) Stosownie do treści § 2 ust.3 ww. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt. 3 stosuje się odpowiednio. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. 4. Zgodnie z art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2) Umocowanie Pełnomocnika musi wynikać z treści pełnomocnictwa przedłożonego wraz z ofertą. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie i precyzować zakres umocowania, musi też wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie. Na dokumencie pełnomocnictwa, w imieniu poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, muszą podpisać się osoby, które są uprawnione do działania w imieniu poszczególnych Wykonawców. Pełnomocnictwo to powinno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 3) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach