Przetargi.pl
Przejęcie długoterminowych zobowiązań finansowych Gminy Byczyna w kwocie 16 227 573,64 zł, realizowane w trybie art. 518 §1 pkt 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny

Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie ogłasza przetarg

  • Adres: 46-220 Byczyna, Rynek 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 413 41 50 , fax. 77 413 41 50
  • Data zamieszczenia: 2016-04-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie
    Rynek 1 1
    46-220 Byczyna, woj. opolskie
    tel. 77 413 41 50, fax. 77 413 41 50
    REGON: 53141299300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przejęcie długoterminowych zobowiązań finansowych Gminy Byczyna w kwocie 16 227 573,64 zł, realizowane w trybie art. 518 §1 pkt 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    KOD CPV:66.00.00.00-0 Usługi finansowe i ubezpieczeniowe Przedmiotem zamówienia jest usługa przejęcia długoterminowych zobowiązań finansowych Zamawiającego w kwocie 16 227 573,64 zł, realizowana w trybie art. 518 §1 pkt 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny (Dz.U. 2014 poz. 121 z późn. zm.). Na kwotę 16 227 573,64 zł składają się zobowiązania: 1) Wobec ING Bank Śląski S.A. - 100 000 zł (na podstawie umowy nr 870/14092010/2205142578/A00 zawartej w 2010 roku); 2) Wobec ING Bank Śląski S.A. - 170 000 zł (na podstawie umowy nr 685/2009/00002223/00 zawartej w 2009 roku); 3) Wobec ING Bank Śląski S.A. w - 241 024 zł (na podstawie umowy nr 870/14092010/22051142578/B00 zawartej w 2010 roku); 4) Wobec ING Bank Śląski S.A. - 170 000 zł (na podstawie umowy nr 685/2010/00003626/00 zawartej w 2010 roku); 5) Wobec Banku Spółdzielczego w Praszce - 1 517 636 zł (na podstawie umowy nr 2/36126/2010 zawartej w 2010 roku); 6) Wobec Banku Spółdzielczego w Łubnianach- 1 200 000 zł (na podstawie umowy nr 5/JST/4499/2014/ŁUB zawartej w 2014 roku); 7) Wobec Banku Spółdzielczego Rolników w Opolu - 870 424 zł (na podstawie umowy nr 1/JST/11 zawartej w 2011 roku); 8) Wobec Banku Spółdzielczego Rolników w Opolu - 740 000 zł (na podstawie umowy nr 1/JST/13 zawartej w 2013 roku); 9) Wobec Banku Spółdzielczego w Namysłowie - 100 000 zł (na podstawie umowy nr KR-13-02440 zawartej w 2013 roku); 10) Wobec Banku Spółdzielczego w Namysłowie - 780 000 zł (na podstawie umowy nr KR-10-01638 zawartej w 2010 roku); 11) Wobec Banku Spółdzielczego w Namysłowie - 4 710 000 zł (na podstawie umowy nr KR-15-01512 zawartej w 2015 roku); 12) Wobec Banku Spółdzielczego w Namysłowie - 356 699,64 zł (na podstawie umowy nr KR-12-02251 zawartej w 2012 roku); 13) Wobec Banku Spółdzielczego w Namysłowie - 750 000 zł (na podstawie umowy nr KR-13-02438 zawartej w 2013 roku); 14) Wobec Banku Spółdzielczego w Wołczynie - 1 630 000 zł (na podstawie umowy nr 1/JST/14/5 zawartej w 2014 roku); 15) Wobec Banku Spółdzielczego w Wołczynie - 2 001 790 zł (na podstawie umowy nr 2/JST/11/5 zawartej w 2011 roku); 16) Wobec Banku Spółdzielczego w Wołczynie - 500 000 zł (na podstawie umowy nr 1/JST/15/5 zawartej w 2015 roku); 17) Wobec Banku Spółdzielczego w Wołczynie - 390 000 zł (na podstawie umowy nr 3/JST/11/5 zawartej w 2011 roku); Wykonawca dokona spłaty długoterminowych zobowiązań finansowych Zamawiającego w kwocie 16 227 573,64 zł. zgodnie z art. 518 §1 pkt 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny stanie się jego wierzycielem. Przejęcie zobowiązań przez Wykonawcę poprzedzone będzie zawarciem umowy z Zamawiającym, w której strony szczegółowo określą sposób spłaty przejętych zobowiązań. Planowane przejęcie długoterminowych zobowiązań finansowych nastąpi w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy. Spłata przejętego zobowiązania nastąpi w 64 kwartalnych ratach płatnych w terminie od dnia 31marca2019 roku do dnia 31 grudnia 2034 roku, zgodnie z poniższym harmonogramem: Numer raty Data płatności Kwota Numer raty Data płatności Kwota 1 31 marzec 2019 10 000,00 zł 33 31 marzec 2027 300 000,00 zł 2 30 czerwiec 2019 10 000,00 zł 34 30 czerwiec 2027 300 000,00 zł 3 30 wrzesień 2019 10 000,00 zł 35 30 wrzesień 2027 300 000,00 zł 4 31 grudzień 2019 10 000,00 zł 36 31 grudzień 2027 300 000,00 zł 5 31 marzec 2020 10 000,00 zł 37 31 marzec 2028 500 000,00 zł 6 30 czerwiec 2020 10 000,00 zł 38 30 czerwiec 2028 500 000,00 zł 7 30 wrzesień 2020 10 000,00 zł 39 30 wrzesień 2028 500 000,00 zł 8 31 grudzień 2020 10 000,00 zł 40 31 grudzień 2028 500 000,00 zł 9 31 marzec 2021 25 000,00 zł 41 31 marzec 2029 500 000,00 zł 10 30 czerwiec 2021 25 000,00 zł 42 30 czerwiec 2029 500 000,00 zł 11 30 wrzesień 2021 25 000,00 zł 43 30 wrzesień 2029 500 000,00 zł 12 31 grudzień 2021 25 000,00 zł 44 31 grudzień 2029 500 000,00 zł 13 31 marzec 2022 25 000,00 zł 45 31 marzec 2030 500 000,00 zł 14 30 czerwiec 2022 25 000,00 zł 46 30 czerwiec 2030 500 000,00 zł 15 30 wrzesień 2022 25 000,00 zł 47 30 wrzesień 2030 500 000,00 zł 16 31 grudzień 2022 25 000,00 zł 48 31 grudzień 2030 500 000,00 zł 17 31 marzec 2023 75 000,00 zł 49 31 marzec 2031 500 000,00 zł 18 30 czerwiec 2023 75 000,00 zł 50 30 czerwiec 2031 500 000,00 zł 19 30 wrzesień 2023 75 000,00 zł 51 30 wrzesień 2031 500 000,00 zł 20 31 grudzień 2023 75 000,00 zł 52 31 grudzień 2031 500 000,00 zł 21 31 marzec 2024 75 000,00 zł 53 31 marzec 2032 500 000,00 zł 22 30 czerwiec 2024 75 000,00 zł 54 30 czerwiec 2032 500 000,00 zł 23 30 wrzesień 2024 75 000,00 zł 55 30 wrzesień 2032 500 000,00 zł 24 31 grudzień 2024 75 000,00 zł 56 31 grudzień 2032 500 000,00 zł 25 31 marzec 2025 75 000,00 zł 57 31 marzec 2033 500 000,00 zł 26 30 czerwiec 2025 75 000,00 zł 58 30 czerwiec 2033 500 000,00 zł 27 30 wrzesień 2025 75 000,00 zł 59 30 wrzesień 2033 500 000,00 zł 28 31 grudzień 2025 75 000,00 zł 60 31 grudzień 2033 500 000,00 zł 29 31 marzec 2026 175 000,00 zł 61 31 marzec 2034 250 000,00 zł 30 30 czerwiec 2026 175 000,00 zł 62 30 czerwiec 2034 250 000,00 zł 31 30 wrzesień 2026 175 000,00 zł 63 30 wrzesień 2034 250 000,00 zł 32 31 grudzień 2026 175 000,00 zł 64 31 grudzień 2034 397 573,64 zł Zamawiający dokona spłaty odsetek w kwartalnych okresach obrachunkowych. Przejęte zobowiązanie oprocentowane będzie w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej, ustalonej w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą, niezmienną i równą marżę obowiązującą w całym okresie trwania umowy, ustalaną na podstawie złożonej oferty. Stawka bazowa WIBOR 3M ustalana będzie w okresach kwartalnych, zgodnie z notowaniem stawki na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. O każdej zmianie wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. Spłata odsetek następować będzie na koniec każdego kwartału, począwszy od 30 września 2016 roku. Odsetki będą naliczane od niespłaconej części zobowiązania finansowego. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmować się będzie rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (365/366 dni). W przypadku, gdy termin spłaty zobowiązania przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do spłaty przejętego zobowiązania przed pierwotnie zakładanym terminem bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy może nastąpić wydłużenie okresu spłaty zobowiązań. Wniosek musi zostać złożony na 30 dni przez założonym terminem spłaty. Wydłużenie terminu spłaty będzie wymagało zawarcia aneksu do umowy. Wykonawca ma prawo pobrać prowizję nie większą niż 0,3%kwoty przejętego zobowiązania. Prowizja nie podlega zwrotowi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za wyjątkiem opłat określonych w umowie. Zabezpieczenie wierzytelności stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą skarbnika. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych oraz nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających oraz zawarcia umowy ramowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 660000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). Wadium wniesione w każdej formie musi obejmować okres związania z ofertą, tj. 60 dni od ostatecznego terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 2. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacać na konto Zamawiającego: Urząd Miejski w Byczynie, ul. Rynek 1 46-220 Byczyna B.S. Namysłów O/Byczyna, nr 56 8890 1040 0000 1818 2005 0004 tytułem Wadium na przetarg - przejęcie długoterminowych zobowiązań finansowych Gminy Byczyna w kwocie 16 227 573,64 zł. 3. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy przekazać Zamawiającemu w osobnej kopercie: Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1 46-220 Byczyna 4. Termin wniesienia wadium w każdej formie: do dnia 10 czerwca 2016 roku do godz. 9.00. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku Zamawiającego. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ww. ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gotowość do przejęcia zobowiązań
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach