Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, zwanych dalej nieruchomościami, położonych na obszarze Gminy Lutowiska i ich zagospodarowanie.

Gmina Lutowiska ogłasza przetarg

  • Adres: 38-713 Lutowiska, Lutowiska 14
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 461-00-13 , fax. 13 461-00-13
  • Data zamieszczenia: 2013-05-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lutowiska
    Lutowiska 14 14
    38-713 Lutowiska, woj. podkarpackie
    tel. 13 461-00-13, fax. 13 461-00-13
    REGON: 37044004000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lutowiska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, zwanych dalej nieruchomościami, położonych na obszarze Gminy Lutowiska i ich zagospodarowanie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    zakres przedmiotu zamówienia w całym okresie realizacji zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych (kod 20 03 01), zgromadzonych w pojemnikach oznaczonych w sposób umożliwiający identyfikację właściciela lub użytkownika pojemnika odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach oznaczonych w sposób umożliwiający identyfikację właściciela lub użytkownika pojemnika lub workach oznaczonych napisem GMINA LUTOWISKA, z opisem rodzaj zbieranego odpadu i indywidualnym kodem nieruchomości ustalonym przez Wykonawcę obejmujących papier i tekturę (kod 15 01 01, 20 01 01),szkło (kod 15 01 07, 20 01 02),tworzywa sztuczne (kod 15 01 02, 20 01 39),metal (kod 15 01 04, 20 01 40),opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05), odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny obejmujących odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 20 01 08),odpady zielone (kod 20 02 01)odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07),zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (w szczególności kod 20 01 23, 20 01 35 20 01 36),baterie i akumulatory ( w szczególności 20 01 33, 20 01 34),zużyte opony (16 01 03) odpady wskazane w ppkt c, obejmujące: odpady wielkogabarytowe, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory, chemikalia, metale, Wykonawca zobowiązany będzie odbierać z terenu nieruchomości jeden raz w roku, oddzielnym transportem. Wykonawca będzie zobowiązany - w całym okresie realizacji zamówienia - odbierać od właścicieli nieruchomości odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07) z prowadzonych samodzielnie remontów, w drodze zgłoszenia konieczności odbioru przez prowadzącego remont, za opłatą uiszczaną przez prowadzącego remont na rzecz Wykonawcy. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru wymienionych w niniejszym punkcie odpadów. Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości każdą zebraną ilość wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych według opracowanego przez Wykonawcę harmonogramu odbioru, uzgodnionego z Zamawiającym, uwzględniającego częstotliwość odbioru określoną w Załączniku nr 4 do SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji przewidzianych w Uchwale nr XXIV/409/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. Wykonawca - podczas realizacji zamówienia - zobowiązany będzie zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z a) art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r poz. 391 z późn. zm.) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz 645),rozporządzeniem ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), Uchwałą nr XXIV/409/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. Wykonawca umożliwi wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do gromadzenia niesortowanych (zmieszanych) odpadów a także na pozostałości po selektywnej zbiórce odpadów komunalnych, o poj. 120 l i 240 l ( poprzez sprzedaż lub wynajem) za dodatkową opłatę, poza przedmiotem zamówienia .Przedmiot zamówienia obejmuje zakup worków do selektywnej zbiórki odpadów o niżej wymienionej kolorystyce i pojemności, oznakowanie worków napisem GMINA LUTOWISKA, z opisem rodzaj zbieranego odpadu i indywidualnym kodem nieruchomości ustalonym przez Wykonawcę oraz dostarczenie ich nieodpłatnie właścicielom nieruchomości w ilości limitowanej lub zadeklarowanej ( w złożonej deklaracji) dla danej nieruchomości. Pojemność worków wynosi worek koloru żółtego (tworzywa sztuczne) o pojemności 100 l,worek koloru zielonego opakowania szklane o pojemności 100 l, worek koloru brązowego (odpady ulegające biodegradacji) o pojemności 60l. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia - po raz pierwszy - właścicielom nieruchomości worków wymienionych w ppkt 7, nie później niż w terminie do dnia 1.07.2013 r. Kolejne worki będą dostarczane w terminach miesięcznych ( dla nieruchomości niezamieszkałych) a dla mieszkańców (wynikające z ustalonych limitów) okresach półrocznych (do 1.01.1014r., do 1.07.2014 r.). Dodatkowa dystrybucja worków odbywać się będzie w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Smolniku. Worki wymienione w ppkt 7 powinny być wykonane z folii polietylenowej LDPE, półprzeźroczystej o parametrach zapewniających odpowiednią wytrzymałość worków. Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostarczenia właścicielom nieruchomości pojemników służących do gromadzenia niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości po selektywnej zbiórce odpadów. Wykonawca może zaoferować i dostarczać takie pojemniki właścicielom nieruchomości na podstawie odrębnej umowy zawieranej pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem bądź władającym nieruchomością Przedmiot zamówienia obejmuje dostarczenia właścicielom nieruchomości worków służących do selektywnej zbiórki. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać poniższą kolorystykę i oznaczenia pojemnik koloru żółtego - tworzywa sztuczne, pojemnik koloru zielonego - szkło i opakowania szklane , pojemnik koloru brązowego - odpady ulegające biodegradacji. W zakresie realizacji odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, Wykonawca zobowiązany będzie określić ilość odbieranych odpadów komunalnych objętościowo. Wykonawca wydaje właścicielowi bądź władającemu - wymienioną w niniejszym podpunkcie nieruchomością - dokument potwierdzający ilość i rodzaj odebranych odpadów, zawierający m.in. adres nieruchomości oraz dane osoby/podmiotu władającego nieruchomością. Kopia dokumentu, pozostaje u Wykonawcy. W przypadku braku właściciela lub władającego posesją, Wykonawca umieszcza dokument w skrzynce pocztowej lub w innym miejscu na nieruchomości Wybrany Wykonawca niezwłocznie po podpisaniu umowy - otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady. Zamawiający - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - będzie przekazywał Wykonawcy informacje o wszystkich zmianach w wykazie, w formie pisemnej, w terminie do 14 dni roboczych od dnia nastąpienia zmiany . W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnienia) pojazdów odpadami z terenu innej gminy - pojazdy po zapełnieniu bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do instalacji . W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania prawidłowości prowadzenia zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniej segregacji odpadów, Wykonawca przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i w terminie 7 dni roboczych od dnia odebrania odpadów zawiadamia o tym Zamawiającego.Zawiadomienie następuje w formie pisemnej i zawiera dokładny adres (lokalizację nieruchomości, na której powstają odpady), dzień stwierdzenia nieprawidłowości, ilość i rodzaj odebranych odpadów. Rozstrzyganie sporów wynikłych na tym tle należy do Wykonawcy. Wykonawca - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu ewidencji ilości i rodzaju (odpady zmieszane, frakcje odpadów zebranych w sposób selektywny)odpadów komunalnych odebranych z poszczególnych nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Ewidencje, obejmujące okres jednego miesiąca kalendarzowego, należy przekazać Zamawiającemu w formie pisemnej, w terminie 7 dni roboczych od zakończenia miesiąca, którego dotyczą. Wykonawca - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu ewidencji ilości i rodzaju (odpady zmieszane, frakcje odpadów zebranych w sposób selektywny)opadów komunalnych odebranych z poszczególnych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, położonych w poszczególnych miejscowościach. Ewidencję zgodną z dokumentacją, o której mowa w ppkt 11 Opisu przedmiotu zamówienia, obejmującą okres jednego miesiąca, należy przekazać Zamawiającemu w formie pisemnej, w terminie 7 dni roboczych miesiąca następującego po miesiącu , którego dotyczy. Wykonawca zobowiązywany jest do spełnienia wymagań określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r, poz. 122), tj. dysponuje odpowiednią bazą magazynowo - transportową oraz pojazdami i urządzeniami, umożliwiającymi realizacje przedmiotu zamówienia. Wykonawca - w zakresie realizacji zamówienia zobowiązywany jest do zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń służących do odbioru odpadów komunalnych. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczonymi przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu, a pod koniec dnia roboczeg opróżnione i zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo transportowej. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań kwartalnych, o których mowa art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 391), w terminach wskazanych w ustawie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), a w przypadku zmian, zgodnie z obowiązującymi wzorami. Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Za nie osiągnięcie przez Wykonawcę wymaganych poziomów, o których mowa powyżej, zostaną nałożone kary, których wysokość zostanie wyliczona w sposób określony w art. 9x ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jako iloczyn stawki opłaty za zmieszane odpady komunalne, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 290ustawy Prawo ochrony środowiska, i brakującej masy odpadów komunalnych, wyrażonej w Mg, wymaganej do osiągnięcia odpowiedniego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami lub ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania). Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za nienależyte wykonanie zobowiązania, w szczególności za nie osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w szczególności Zamawiający w razie poniesienia konsekwencji finansowych (art. 9z ust. 2 i 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) za powyższe dochodzić będzie od Wykonawcy wyrównania poniesionej kary na zasadach wyrównan W celu wykonania przez Zamawiającego obowiązku wnikającego z art 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, tj. sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu wszystkie informacje niezbędne do sporządzenia tego sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazania Zamawiającemu innych informacji wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia, jeśli w trakcie realizacji zmówienia, na Zamawiającego zostanie nałożony obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji dot. monitorowania prawidłowości prowadzenia zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu - wraz z protokołem wykonania usług - kart przekazania odpadów do instalacji odbioru odpadów selektywnie zebranych za okres jednego miesiąca, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1673) w terminie 14 dni roboczych od zakończenia miesiąca, którego dotyczą. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z niniejszą SIWZ, obowiązującymi przepisami prawa i umową; przestrzegania terminów dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia określonych w SIWZ i w - uzgodnionych uprzednio z Zamawiającym - harmonogramach odbioru odpadów; informowania mieszkańców o terminach odbioru odpadów określonych w - uzgodnionym uprzednio z Zamawiającym - harmonogramie odbioru w formie ulotek dostarczanych mieszkańcom i zarządcom nieruchomości, ogłoszeń umieszczanych na tablicach, umieszczenia harmonogramu na stronie internetowej Zamawiającego oraz w inny zwyczajowo przyjęty sposób, uzgodniony z sołtysami wsi oraz Zamawiającym przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż. w trakcie realizacji zamówienia usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia z winy Wykonawcy, w szczególności: uszkodzeń dróg, chodników, ogrodzeń, pojemników na odpady komunalne; odbioru i transportu odpadów komunalnych również w przypadku, kiedy dojazd do nieruchomości, z których będą odbierane odpady będzie znacznie utrudniony, w szczególności z powodu remontu dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy umożliwiania wstępu na teren bazy magazynowo - transportowej przedstawicielom Zamawiającego, upoważnionym do przeprowadzania kontroli w zakresie realizacji postanowień ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zapewnienia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie usług będących przedmiotem zamówienia w ilości minimum jak w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym odbierania i transportowania odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ, w szczególności dotyczącymi wymagań w zakresie pojazdów,zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w związku z realizacja przedmiotu zamówienia,dotyczących w szczególności mieszkańców objętych przedmiotem zamówienia jak i Zamawiającego. Szczegółowy opis w SIWZ pkt 3.3 Opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wadium w wysokości 2000 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lutowiska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach