Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia objętego postępowaniem jest wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Wpływ systemu kontroli zawierania umów dla zadań objętych projektem na ograniczenia nieprawidłowości występujących w projektach sektora transportu realizowanych w ramach POIiŚ

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 00-928 Warszawa, ul. Chałubińskiego 4/6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6301649 , fax. 022 6301649
  • Data zamieszczenia: 2011-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6 4/6
    00-928 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6301649, fax. 022 6301649
    REGON: 00012464700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mi.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia objętego postępowaniem jest wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Wpływ systemu kontroli zawierania umów dla zadań objętych projektem na ograniczenia nieprawidłowości występujących w projektach sektora transportu realizowanych w ramach POIiŚ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wstęp 1.2. Kontekst badania Proces kontroli ma stanowić narzędzie skutecznego i sprawnego zarządzania, które umożliwi wyeliminowanie zidentyfikowanych, negatywnych zjawisk. Podstawowym dokumentem określającym zasady prowadzenia kontroli w ramach wdrażania Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko /POIiŚ/ są Wytyczne w zakresie kontroli realizacji POIiŚ. Funkcję Instytucji Pośredniczącej /IP/ dla Priorytetów transportowych VI-VIII POIiŚ pełni Minister Infrastruktury, a obsługę zadań w tym zakresie zapewnia przede wszystkim Departament Funduszy UE /MU/ w MI. Instytucją Wdrażającą /Instytucja Pośredniczącą II stopnia/ dla ww. priorytetów transportowych jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych /CUPT/. Zadania CUPT w obszarze kontroli obejmują m.in. kontrole procedur zawierania umów dla zadań objętych projektem. Kontrole te są prowadzone jako kontrole ex-ante bądź kontrole ex-post, na dokumentach w siedzibie CUPT lub w siedzibie beneficjenta. Kontrola procedury zawierania umów dla zadań objętych projektem ma na celu sprawdzenie, czy umowy te są zawierane zgodnie z prawem, w szczególności czy przestrzegane są zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Kontrola ta ma koncentrować się na tych aspektach procedury zawierania umów, które zagrażają możliwości uznania wydatków za kwalifikowane w całości lub części /korekty finansowe/. W ramach kontroli procedur zawierania umów CUPT prowadzi weryfikację pod kątem stwierdzenia, czy nie doszło do naruszenia w stosowaniu prawa wspólnotowego w dziedzinie zamówień publicznych lub przepisów ustawy Pzp powodujących konieczność nałożenia korekty finansowej /wg tzw. /Taryfikatora/ - załącznik nr 10 do Wytycznych w zakresie kontroli realizacji POIiŚ, zaktualizowany pismem MRR - patrz Rozdz. 7. Dane źródłowe/. W przypadku stwierdzenia naruszeń wymienionych w /Taryfikatorze/, CUPT ustala wysokość korekty finansowej wskazując kategorię naruszenia oraz przekazuje tę informację do beneficjenta. Dla oceny funkcjonowania istniejącego systemu kontroli dla priorytetów transportowych /VI-VIII/ POIiŚ, istnieje potrzeba objęcia badaniem ewaluacyjnym zidentyfikowanych uchybień/nieprawidłowości w projektach realizowanych przez beneficjentów sektora transportu oraz skuteczności i efektywności działań kontrolnych prowadzonych przez CUPT jako Instytucji Wdrażającej /IW/IPII/ w kontekście ograniczenia występowania tych nieprawidłowości. W ramach badania zakłada się analizę skutków poszczególnych rodzajów uchybień/nieprawidłowości zidentyfikowanych w projektach transportowych, przede wszystkim w kontekście konsekwencji finansowych dla projektu i priorytetów transportowych POIiŚ, ocenę funkcjonującego systemu zarządzania i kontroli w IW /CUPT/ oraz analizę kierunków działań kontrolnych w dalszej realizacji Programu wraz z wnioskami na przyszłą perspektywę. Wyniki badania, w tym przede wszystkim rekomendacje, mają posłużyć usprawnieniu procesu zarządzania i kontroli projektów transportowych na poziomie IPII oraz IP, jak również procesu zarządzania projektami przez beneficjentów, w których zidentyfikowano uchybienia/ nieprawidłowości, mogące skutkować opóźnieniami w realizacji projektów lub utratą środków w związku z nałożeniem korekt, bądź niekwalifikowalnością wydatków. 1.2 . Cel badania Celem badania jest określenie kierunku działań kontrolnych w kontekście maksymalizowania skuteczności i efektowności wdrażania priorytetów transportowych POIiŚ poprzez ocenę wpływu istniejącego systemu kontroli procedur zawierania umów na ograniczenie nieprawidłowości występujących w projektach z sektora transportu realizowanych w ramach POIiŚ. Cel główny zostanie zrealizowany poprzez trzy cele szczegółowe, tj.: 1. Ocenę skuteczności i efektywności działań kontrolnych /w szczególności ex-ante/ przeprowadzonych dotychczas w ramach projektów sektora transportu w POIiŚ, 2. Ocenę funkcjonującego systemu zarządzania i kontroli w IPII, 3. Określenie kierunków i priorytetów działań kontrolnych w obszarze zamówień publicznych w kontekście roli tych działań w zapobieganiu/ograniczaniu występowania nieprawidłowości w dalszej realizacji Programu wraz z wnioskami na przyszłą perspektywę. 2 . Zakres ewaluacji - kwestie i pytania ewaluacyjne 2.1 . Przedmiot ewaluacji 2.1.1. Zakres czasowy badania dotyczy kontroli procedur zamówień publicznych przeprowadzonych w terminie od stycznia 2009 r. do końca marca 2011 r. Ocena powinna uwzględniać tryb kontroli - tj.: - kontrola nieobligatoryjna - na wniosek beneficjenta, po złożeniu wniosku o dofinansowanie, - obligatoryjna kontrola - w odniesieniu do projektów zaawansowanych finansowo lub zakończonych przed podpisaniem umowy, po złożeniu Wniosku o Dofinansowanie a przed podpisaniem Umowy o Dofinansowanie, - planowa kontrola - po podpisaniu Umowy o dofinansowanie a przed złożeniem Wniosku o Płatność. 2.1.2. Zakres tematyczny badania dotyczy projektów realizowanych w ramach wszystkich działań priorytetów VI, VII i VIII POIiŚ i obejmuje kontrole procedur zawierania umów dla zadań objętych projektem - ze szczególnym uwzględnieniem kontroli ex-ante. 2.2 . Pytania ewaluacyjne Aby zrealizować główny cel badania, zagadnienia przyporządkowano do trzech celów szczegółowych. Schemat przedstawiający szczegółowe kwestie oraz pytania, które stanowią przedmiot badania oraz wymagają rozwinięcia i wnikliwej analizy przez Wykonawcę znajduje się w SIWZ. 3 . Oczekiwana metodyka Od Wykonawcy oczekuje się, iż zastosuje w badaniu co najmniej następujące metody: - desk research, analiza aktów prawnych i dokumentów programowych POIiŚ oraz dokumentacji z przeprowadzonych przez CUPT kontroli, - wywiady środowiskowe: - - pogłębione wywiady indywidualne /IDI/ lub zogniskowane wywiady grupowe /FGI/ z pracownikami IP / IP II /ewentualnie IZ/ odpowiedzialnymi za monitorowanie priorytetów transportowych /VI-VIII/ POIiŚ oraz kontrolę, - - IDI lub FGI lub badania ankietowe lub równoważne z wybranymi Beneficjentami projektów /odpowiedni dobór próby biorąc pod uwagę Beneficjentów/Zamawiających realizujących 1 projekt i kilka projektów w perspektywie 2007-2013 oraz Zamawiających /doświadczonych/ - realizujących projekty w perspektywie 2004-2006 i 2007-2013/, - analizy eksperckie, - panel dyskusyjny ekspertów, którego celem będzie analiza i podsumowanie informacji zebranych w trakcie realizacji badania, wnioski oraz wypracowanie ostatecznych rekomendacji. Podane powyżej narzędzia badawcze mogą zostać rozszerzone przez Wykonawcę. 4 . Oczekiwana organizacja i plan pracy 4.1 Wymagania kadrowe wobec Wykonawcy Wykonawca powinien posiadać udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów ewaluacyjnych, w tym związanych z problematyką transportową /zrealizowane co najmniej trzy projekty ewaluacyjne, w tym dwa z obszaru związanego z inwestycjami transportowymi lub z obszaru związanego z systemami zarządzania i kontroli/. Ponadto Wykonawca powinien dysponować zespołem ekspertów posiadających następujące kwalifikacje: 4.1.1. kierownik zespołu posiadający: - wykształcenie wyższe, - doświadczenie w kierowaniu zespołem przy realizacji minimum 3 badań ewaluacyjnych i/lub analiz, w których zastosowano różnorodne metody badawcze jakościowe i ilościowe; - znajomość zagadnień z obszaru kontroli/audytów projektów inwestycyjnych . 4.1.2. zespół badawczy składający się z min. 5 osób, spełniających następujące warunki: - Ekspert ds. ewaluacji - posiada wykształcenie wyższe oraz doświadczenie w stosowaniu jakościowych i ilościowych metod i technik badawczych oraz w zakresie prowadzenia badań ewaluacyjnych /uzyskane w ramach zrealizowanych min. 3 badań ewaluacyjnych/ w obszarze projektów transportowych; - Ekspert ds. wdrażania projektów współfinansowanych z funduszy UE - posiada wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie w obszarze wdrażania projektów w zakresie wydatkowania środków UE w ramach co najmniej 3 projektów inwestycyjnych pod kątem zgodności z prawem wspólnotowym w dziedzinie zamówień publicznych oraz kwalifikowalności tych wydatków; - Ekspert ds. zamówień publicznych - posiada doświadczenie zawodowe w zakresie prawa zamówień publicznych w obszarze realizacji projektów inwestycyjnych , tj. uczestniczył w min. 5 postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych ze strony Zamawiającego lub w procesie przygotowywania ofert po stronie Wykonawcy lub posiada porównywalne praktyczne doświadczenie zawodowe w obszarze zamówień publicznych; - Ekspert ds. kontroli projektów, posiadający wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie w realizacji co najmniej 3 kontroli/audytu projektów inwestycyjnych infrastrukturalnych, - Ekspert ds. oceny systemów kontroli i zarządzania ryzykiem, posiadający wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2 -letnie doświadczenie w dziedzinie systemów kontroli i zarządzania ryzykiem; 4.2 Plan pracy Zakłada się, że Wykonawca zrealizuje niniejsze badanie ewaluacyjne w terminie maksymalnie 18 tygodni, od dnia zawarcia umowy. Zamawiający przewiduje następujące etapy realizacji badania ewaluacyjnego: 1. Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu projektu raportu metodologicznego - w terminie do 2 tygodni od dnia zawarcia umowy: - projekt raportu przekazany zostanie Zamawiającemu w formie drukowanej /1 egzemplarz/ i elektronicznej /1 egzemplarz na płycie CD/, - na żądanie Zamawiającego przedstawienie projektu raportu w formie prezentacji multimedialnej; 2. Konsultacje projektu raportu metodologicznego, przekazanie uwag przez Zamawiającego - w ciągu 2 tygodni od otrzymania projektu raportu; 3. Przekazanie ostatecznej wersji raportu metodologicznego /uwzględniającego uwagi Zamawiającego/ w formie drukowanej /2 egzemplarze/ i elektronicznej /2 egzemplarze na płytach CD/ - najpóźniej w terminie 4 tygodni od dnia zawarcia umowy; 4. Realizacja badania - czas trwania 10 tygodni /do 14 tygodnia włącznie od dnia zawarcia umowy/: - Przekazanie raportu cząstkowego ze zrealizowanych dotychczas badań i analiz w formie drukowanej /1 egzemplarz/ i elektronicznej /2 egzemplarze na płytach CD/ - najpóźniej w terminie 10 tygodni od dnia zawarcia umowy; - Weryfikacja zakresu raportu cząstkowego przez Zamawiającego - 1 tydzień, 5. Przekazanie projektu raportu końcowego w formie drukowanej /1 egzemplarz/ i elektronicznej /1 egzemplarz na płycie CD/ i - najpóźniej w terminie 14 tygodni od dnia zawarcia umowy; 6. Zaprezentowanie projektu raportu końcowego w formie prezentacji multimedialnej przez Wykonawcę w ramach konsultacji wniosków z badania oraz rekomendacji z adresatami, po akceptacji zakresu i formy projektu raportu przez Zamawiającego; 7. Odbiór ostatecznej wersji raportu końcowego w formie drukowanej /2 egzemplarze/ i elektronicznej /2 egzemplarze na płytach CD/ - najpóźniej w terminie 18 tygodni od dnia zawarcia umowy; Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w /Koncepcji realizacji zamówienia/ harmonogramu realizacji badania ewaluacyjnego w oparciu o wskazane powyżej etapy jego realizacji. Harmonogram powinien być przedstawiony w formie wykresu Gantta, zawierającego szczegółowe informacje dotyczące terminów realizacji poszczególnych działań, z uwzględnieniem kamieni milowych w realizacji badania oraz czasu niezbędnego do zgłoszenia przez Zamawiającego przewidzianych w SOPZ uwag do treści lub formy raportów z badania. Harmonogram powinien zawierać również informacje na temat zaangażowania poszczególnych członków zespołu badawczego w określone etapy badania. Wykonawca jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o postępach prac - w formie elektronicznego /Sprawozdania tygodniowego z postępów realizacji badania/, przekazywanego na ustalony adres poczty elektronicznej Zamawiającego raz w tygodniu, a ponadto na każde wezwanie Zamawiającego. Spotkania między Wykonawcą a Zamawiającym mogą być organizowane w celu: - przekazywania uwag do projektu raportu metodologicznego - przekazywania uwag do raportu cząstkowego, - przekazywania uwag do projektu raportu końcowego, - prezentacji wyników badania. 5 . Oczekiwane produkty i rezultaty W wyniku realizacji badania Zamawiający powinien otrzymać następujące produkty: 1. Raport metodologiczny - w formie drukowanej /2 egzemplarze/ i elektronicznej /2 egzemplarze na płytach CD/ - w formacie DOC oraz PDF, 2. Raport cząstkowy - w formie drukowanej /1 egzemplarz/ i elektronicznej /2 egzemplarze na płytach CD/ - w formacie DOC oraz PDF, 3. Raport końcowy /ok. 100 stron/ w formie drukowanej /2 egzemplarze/ i elektronicznej /2 egzemplarze na płytach CD/ - w formacie DOC oraz PDF, obejmujący: - Spis treści, - Streszczenie w języku polskim /nie więcej niż 4 strony/ oraz angielskim, - Wprowadzenie zawierające opis celów badania, skrócony opis zastosowanej metodyki oraz źródła informacji wykorzystane w badaniu, - Opis wyników badania, ich interpretację, - Katalog praktyk dla Beneficjentów/Zamawiających /o którym mowa w części 2.2 Pytania ewaluacyjne/ opisujący jakich błędów unikać - stanowiący odrębną część raportu końcowego, - Zestawienie wniosków i rekomendacji skierowanych do instytucji zaangażowanych we wdrażanie projektów transportowych w ramach POIiŚ, wg wzoru przedstawionego w SIWZ - Załączniki /szczegółowe informacje, aneksy, kompletne zestawienia danych itp./ Wszystkie raporty oraz ich projekty przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej powinny być zapisane w formatach DOC oraz PDF. 4. Prezentację multimedialną wyników badania - maksymalnie 20 slajdów zawierających najważniejsze elementy raportu końcowego w tym rekomendacje - na płytach CD wraz z raportem końcowym, ewentualnie wydruk na potrzeby prezentacji konsultacyjnej z adresatami badania. 6 . Planowane wykorzystanie wyników Zakłada się, iż wiedza uzyskana w wyniku badania zostanie wykorzystana w procesie kontroli projektów oraz zarządzania nimi, zarówno od strony instytucji zaangażowanych we wdrażanie tych projektów, jak i samych beneficjentów. Identyfikacja obszarów problemowych, analiza ich skutków oraz sformułowanie Katalogu praktyk dla Beneficjentów/Zamawiających ma służyć usprawnieniu realizacji projektów m.in. poprzez określenie błędów w procedurach zamówień publicznych, których należy się wystrzegać. Ponadto Katalog ten będzie stanowił platformę wymiany doświadczeń Beneficjentów realizujących projekty zarówno w obecnej jak i kolejnej perspektywie finansowej. Zakłada się, iż rekomendacje wypracowane w ramach badania umożliwią również lepsze przygotowanie instytucji zaangażowanych w proces wdrażania przedmiotowych projektów do ewentualnych niepożądanych zdarzeń na etapie realizacji projektów. Raport końcowy zostanie udostępniony na stronie internetowej, aby umożliwić wykorzystanie wniosków z badania oraz dobrych praktyk również przez inne instytucje w systemie wdrażania POIiŚ. 7 . Dane źródłowe - dokument programowy Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, - dokument programowy Szczegółowy Opis Priorytetów PO IiŚ 2007 - 2013, - Rozporządzenie Rady /WE/ nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie Rady /WE/ nr 1260/1999, /Dz.U.UE L Nr 210 z dnia 31 lipca 2006 r. str. 25 z późn. zm./, - Rozporządzenie Komisji /WE/ nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady /WE/ nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia /WE/ nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego /Dz.U.UE L Nr 371 z dnia 27 grudnia 2006 r., str. 1 z późn. zm./, - Ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju /Dz. U. z 2009 r., Nr 84, poz. 712 z późn. zm./, - Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POIiŚ z dnia 3 września 2009 r., - Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kontroli realizacji POIiŚ 2007-2013 z dnia 23 stycznia 2009 r., - Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie warunków certyfikacji oraz przygotowania prognoz wniosków o płatność do Komisji Europejskiej w Programach Operacyjnych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia na lata 2007-2013 z dnia 23 czerwca 2010 r., - Zalecenia IZ POIiŚ nr 6/2010 z dnia 18 maja 2010 r. w sprawie stosowania dokumentu pn.: /Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE/ - Zalecenia IZ POIiŚ nr 9/2010 z dn. 26 listopada 2010 r. w sprawie stosowania w POIiŚ stawek korekt finansowych odnośnie uchybień zidentyfikowanych przez KE w Planie Działań dla Polski na lata 2000-2006 oraz audytach KE na projektach FS w perspektywie finansowej 2000-2006 /zastąpiły zalecenia nr 7/2010 z dnia 16.06.2010/, - Zalecenia IZ POIiŚ nr 11/2010 z dnia 16 grudnia 201o r. w sprawie zmiany stosowania niektórych postanowień Załącznika nr 2 do Wytycznych w zakresie kontroli realizacji POIiŚ 2007-2013, - Zalecenia IZ POIiŚ nr 12/2010 dotyczące wymogów kontroli wniosków o płatność w odniesieniu do wydatków wynikających ze zwiększenia wartości zamówień podstawowych albo udzielenia zamówień w trybach niekonkurencyjnych, - Zalecenia w zakresie sposobu korygowania wydatków nieprawidłowo poniesionych w ramach POIiŚ z dn. 29 stycznia 2010 r., - Zalecenia w zakresie systemu obiegu środków finansowych w ramach POIiŚ z dn. 17 maja 2010 r., - Zalecenia w zakresie wzoru wniosku beneficjenta o płatność w ramach POIiŚ z dn. 18 października 2010 r. - Zalecenia dla beneficjentów funduszy Unii Europejskiej dotyczące interpretacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych - wersja z 10 kwietnia 2009 r. - http://www.pois.gov.pl/Dokumenty/Strony/Dokumenty.aspx - Zestawienie naruszeń ustawy Prawo zamówień publicznych, popełnionych przez beneficjentów Funduszu Spójności i Programu Infrastruktura i Środowisko, stwierdzonych podczas kontroli zrealizowanych przez Prezesa UZP - wersja z 22 listopada 2010 r. - http://www.pois.gov.pl/Dokumenty/Strony/Dokumenty.aspx - Wyniki kontroli przeprowadzonych w 2009 r. przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dotyczących zamówień współfinansowanych ze środków UE - http://www.pois.gov.pl/Dokumenty/Strony/Dokumenty.aspx - Wyniki kontroli przeprowadzonych w 2010 r. przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dotyczących zamówień współfinansowanych ze środków UE - http://www.pois.gov.pl/Dokumenty/Strony/Dokumenty.aspx - Informacje o wynikach kontroli uprzednich Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?F;519;informacje_o_wynikach_kontroli_prezesa_urzedu.html - Poradnik dla beneficjentów Programu Infrastruktura i Środowisko dotyczący zagrożeń w procedurze udzielania zamówień publicznych - http://www.pois.gov.pl/PoradnikBeneficjenta/Strony/chcerealizowac.aspx - Zapisy obowiązujących aktów prawnych, dokumentów dot. sytemu wdrażania VI-VIII Priorytetów PO IiŚ, w tym wytyczne horyzontalne i zalecenia niewymienione powyżej. Ponadto Zlecający udostępni Wykonawcy następujące dokumenty: - Podpisane umowy o dofinansowanie/pre-umowy/wraz z aneksami/ lub zatwierdzone wnioski o dofinansowanie, - Dokumentację z przeprowadzonych kontroli, - Dokument /Wymierzanie korekt finansowych za naruszenie prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE//, przekazany pismem Ministra Rozwoju Regionalnego nr DKF-IV-8121-28-GB/10 z dn. 7 kwietnia 2010 r., - Porozumienie z dnia 6 listopada 2007 r. pomiędzy Ministrem Transportu, a Centrum Unijnych Projektów Transportowych w sprawie realizacji priorytetów transportowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wraz z późniejszymi zmianami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794190004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 126 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: metodyka badania
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mi.gov.pl oraz http://bip.mi.gov.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach