Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowych budynku przy ul. Szancera 7 administrowanego przez Urząd Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy, polegających między innymi na: -naprawie nieszczelności warstw izolacji oraz innych prac naprawczych na terenie patio, wykonaniu iniekcji ciśnieniowej oraz izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych, wykonaniu ocieplenia elewacji na poziomie przyziemia oraz odmalowaniu elewacji północnej, – naprawie skutków uszkodzeń w wyniku pęknięcia stropu w budynku przedszkola oraz wykonanie robót naprawczych uszkodzeń pomieszczenia przedszkola wraz z remontem sali gimnastycznej, - remoncie pomieszczeń boksów lokatorskich wraz z wymianą drzwi stalowych oraz rozprowadzeniu instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus ogłasza przetarg

  • Adres: 02-495 Warszawa, Plac Czerwca 1976 roku nr 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 60 00 , fax. 22 443 60 11
  • Data zamieszczenia: 2018-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus
    Plac Czerwca 1976 roku nr 1 -
    02-495 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 60 00, fax. 22 443 60 11
    REGON: 01525966001220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursus.warszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowych budynku przy ul. Szancera 7 administrowanego przez Urząd Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy, polegających między innymi na: -naprawie nieszczelności warstw izolacji oraz innych prac naprawczych na terenie patio, wykonaniu iniekcji ciśnieniowej oraz izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych, wykonaniu ocieplenia elewacji na poziomie przyziemia oraz odmalowaniu elewacji północnej, – naprawie skutków uszkodzeń w wyniku pęknięcia stropu w budynku przedszkola oraz wykonanie robót naprawczych uszkodzeń pomieszczenia przedszkola wraz z remontem sali gimnastycznej, - remoncie pomieszczeń boksów lokatorskich wraz z wymianą drzwi stalowych oraz rozprowadzeniu instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowych budynku przy ul. Szancera 7 administrowanego przez Urząd Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy, polegających między innymi na: -naprawie nieszczelności warstw izolacji oraz innych prac naprawczych na terenie patio, wykonaniu iniekcji ciśnieniowej oraz izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych, wykonaniu ocieplenia elewacji na poziomie przyziemia oraz odmalowaniu elewacji północnej, – naprawie skutków uszkodzeń w wyniku pęknięcia stropu w budynku przedszkola oraz wykonanie robót naprawczych uszkodzeń pomieszczenia przedszkola wraz z remontem sali gimnastycznej, - remoncie pomieszczeń boksów lokatorskich wraz z wymianą drzwi stalowych oraz rozprowadzeniu instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych. 1. Kody CPV i ich nazwy: 45400000-1 Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 453332400-7 Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45410000-4 Tynkowanie 45320000-6 Roboty izolacyjne Lokalizacja budynku: budynek mieszkalno–użytkowy zlokalizowany przy ul. Szancera 7. Na południowy wschód znajduje się budynek wielorodzinny o numerze 5 mający podobną konstrukcję. Do kompleksu należy również parking. Od północnego zachodu oraz południowego zachodu zlokalizowane są budynki wielorodzinne wchodzące w skład osiedla mieszkaniowego. Budynek przedszkola stanowi integralną część konstrukcyjną z budynkiem wielorodzinnym Szancera 7 i zajmuje jedynie część parterową. Na dachu przedszkola znajduje się plac zabaw dla dzieci. Pomiędzy budynkami Szancera 7 i Szancera 5 umiejscowiono patio, które usytuowane jest na wysokości pierwszej kondygnacji. Pod patio znajdują się pomieszczenia piwniczne oraz poszczególne wejścia do części pomieszczeń wyżej wymienionych budynków. Z patio pomiędzy budynkami są wykonane dojścia i wejścia do poszczególnych klatek schodowych budynku Szancera 5 i Szancera 7. Od strony południowo-zachodniej w budynku Szancera 7 oraz na terenie przy tej części budynku znajduje się ogrodzony plac zabaw przynależny do przedszkola, które zajmuje niemal całą kondygnację przyziemną przedmiotowego budynku. Ogólne dane o budynku: budynek Szancera 7 jest budynkiem mieszkalno – użytkowym o kubaturze 7 315,00 m3, posiada cztery kondygnacje nadziemne. W przyziemiu znajduje się przedszkole. Na poziomie przyziemia wybudowane zostały również lokatorskie boksy piwniczne oraz pomieszczenia techniczne (kotłownia gazowa, przyłącze gazu, rozdzielnia elektryczna). Nad nimi znajduje się część komunikacji zewnętrznej, a także powierzchnia „zielonego dachu”. Budynek posiada dwie klatki schodowe. Dla osób niepełnosprawnych zaprojektowano pochylnię usytuowaną od strony wschodniej budynku, tj. pomiędzy budynkiem Szancera 7 a Szancera 5. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zakres prac określają niżej wymienione dokumenty: 1) przedmiar robót na naprawę uszkodzeń w budynku przy ul. Szancera 7, 2) przedmiar robót na usunięcie skutków uszkodzeń w wyniku spękań stropu w pomieszczeniu przedszkola , 3) przedmiar robót na rozprowadzenie instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych w budynku przy ul. Szancera 7, 4) projekt budowlano-wykonawczy na naprawę uszkodzeń w budynku przy ul. Szancera 7, Tom II dotyczący między innymi remontu patio, boksów lokatorskich, pomieszczenia przedszkola wykonany przez Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego Sp. z o.o., ul. Powstańców Śląskich 106D lok.9, 01-355 Warszawa, 5) ekspertyza techniczna uzupełniająca dotycząca spękań stropu oraz widocznych śladów zalania w pomieszczeniu przedszkola w budynku przy ul. Szancera 7 wykonana przez Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego Sp. z o.o., ul. Powstańców Śląskich 106D lok.9, 01-355 Warszawa, 6) projekt budowlano-wykonawczy rozprowadzenia instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych wykonany przez Ekoprojekt sp. z o.o., al.. Krakowska 224, 02-219 Warszawa, 7) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dotyczące naprawy uszkodzeń w budynku przy ul. Szancera 7 oraz rozprowadzenia instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych budynku przy ul. Szancera 7. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć zamawiającemu w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy kosztorys ofertowy opracowany dla celów informacyjnych oraz Harmonogram Rzeczowo-Finansowy, w podziale na usługi i roboty wykonywane siłami własnymi oraz roboty Wykonywane przez Podwykonawców. Przedstawione w Harmonogramie koszty poszczególnych elementów usług i robót powinny być zgodne z kosztorysem ofertowym. Opracowując Harmonogram Rzeczowo-Finansowy Wykonawca zobowiązany będzie zaplanować do realizacji prace w przedszkolu w miesiącu sierpniu. 5. Zakres planowanych prac remontowych obejmuje między innymi: - remont patio: rozebranie nawierzchni z kostki betonowej, rozebranie podsypki izolacyjnej, rozebranie warstwy styroduru, wykonanie izolacji cieplnej, izolacja przeciwwodna, wylewka betonowa na stropie, wzmocnienie i uodpornienie powierzchni betonowych na patio, wykonanie odwodnienia liniowego; - remont elementów stalowych patio: zerwanie obróbek blacharskich, wykonanie obróbek z blachy ocynkowanej; - wykonanie ocieplenia elewacji na poziomie przyziemia: odbicie tynków wewnętrznych, zerwanie warstwy ocieplenia, transport gruzu z terenu rozbiórki, uzupełnienie podkładów pod tynki, wykonanie ocieplenia, wykonanie tynku elewacyjnego, malowanie elewacji farbą; - odmalowanie elewacji północnej budynku: dwukrotne odgrzybienie ścian ceglanych, przecieranie istniejących tynków zewnętrznych, malowanie elewacji farbą; - remont zadaszenia nad wejściem do południowych klatek schodowych budynków – odremontowanie zadaszenia przy budynku nr 5 oraz przy budynku nr 7. - naprawa skutków uszkodzeń w przedszkolu, w wyniku pęknięcia stropu: ∙ roboty rozbiórkowe i przygotowawcze – rozebranie posadzek z wykładzin z tworzyw sztucznych (cała powierzchnia placu zabaw), rozebranie posadzek jednolitych cementowych wraz z warstwami podposadzkowymi do odsłonięcia izolacji powłokowej stropu (cała powierzchnia placu zabaw), odbicie tynków wewnętrznych z zaprawy cementowo-wapiennej na suficie pomieszczenia przedszkola – odbicie tynku w miejscu przebiegu pęknięcia, zabezpieczenia podłóg folią przed malowaniem, zabezpieczenie okien folią na czas wykonania robót, dostarczenie kontenera, wywóz gruzu; ∙ roboty remontowe wewnątrz budynku – wykonanie iniekcji ciśnieniowej rys suchych (nie przewodzących wody), gruntowanie podłoży preparatami gruntującymi pod gładzie gipsowe – powierzchnie poziome tynki cem. – wap., przetarcie istniejących tynków wewnętrznych na stropie pomieszczenia z zeskrobaniem farby, gruntowanie podłoży preparatami gruntującymi pod powłoki malarskie z farby emulsyjnej pod powierzchnie poziome, dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych poziomych – tynków gładkich bez gruntowania, mycie po robotach malarskich okien zespolonych; ∙ roboty remontowe na zewnątrz budynku – wypełnienie pęknięcia elastyczną masą spoinującą, przygotowanie podłoża pod izolacje bitumiczne, oczyszczenie i mechaniczne zmycie podłoża pod wykonanie izolacji bitumicznej, wykonanie izolacji przeciwwodnej z papy powierzchni poziomych wykonywane na gorąco, izolacja szczelin dylatacyjnych styku posadzki ze ścianą budynku listwami do posadzek betonowych, wykonanie izolacji cieplnej i przeciwdźwiękowej , wykonanie posadzek cementowych, wykonanie posadzek bezpiecznych. - wykonanie robót naprawczych uszkodzeń pomieszczenia przedszkola: ∙ remont wewnątrz pomieszczenia przedszkola – zabezpieczenie podłóg folią, odbicie tynków wewnętrznych, malowanie farbami; - remont sali gimnastycznej przedszkola:– zabezpieczenie podłóg folią, odbicie tynków wewnętrznych, osuszenie pomieszczeń, odgrzybienie, wykonanie tynków, malowanie farbami. - remont wewnątrz pomieszczeń lokatorskich w miejscach uszkodzeń tynków: odbicie tynków wewnętrznych, osuszenie pomieszczeń, odgrzybienie, wykonanie tynków wewnętrznych, malowanie farbami; - wymiana drzwi stalowych prowadzących na teren zielony z przestrzeni komórek lokatorskich: wykucie z muru ościeżnic, wstawienie drzwi stalowych pełnych; - rozprowadzenie instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach piwnicznych: montaż rurociągów, montaż grzejników, montaż armatury i osprzętu, montaż hydrantów, przeprowadzenie próby szczelności, przeprowadzenie kontroli jakości robót. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę minimum 1 osoby wykonującej wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty pomocnicze ogólnobudowlane i porządkowe, w tym między innymi: wynoszenie gruzu, odbijanie tynku i odkopywanie oraz zakopywanie fundamentów. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby wykonującej wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia, tj. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresu, nr PESEL pracownika). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7. Sposób realizacji zamówienia. Prace muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami, ustawą-Prawo budowlane i wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi, wg powszechnie obowiązujących profesjonalnych standardów w tego rodzaju robotach oraz przy zachowaniu najwyższej staranności i bezpieczeństwa. Materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne atesty i świadectwa dopuszczające do użytku. Roboty winny być prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców budynków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. Kwota i termin wniesienia wadium 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 9 000,00 zł ( słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100 zł) 2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 19.03.2018 roku o godz. 10:00 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 17.04.2018 roku; 4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. II. Formy i miejsce wnoszenia wadium 1. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w jednej lub kilku następujących formach: 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: w pieniądzu - przelewem na rachunek zamawiającego; Numer rachunku zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Nr konta: 32 103015080000000 550030136 O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego 3. Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, oryginał składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w kasie Urzędu m. st. Warszawy Dzielnicy Ursus, Plac Czerwca 1976r. Nr 1 w godz.: poniedziałek - piątek: 8 00 – 15 30 4. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodne z art. 46 ust. 4a lub 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniana tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oferta, sporządzona według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 5 do S.I.W.Z.; 2) Formularz cenowy – zestawienie kosztów, sporządzony według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 6 do S.I.W.Z. 3) Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem (potwierdzenie przelewu), oryginał poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1, 02-495 Warszawa. 4) Zobowiązanie podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, na zdolnościach lub sytuacji, którego wykonawca będzie polegał lub innych dokumentów lub oświadczeń w przypadku realizacji zamówienia lub części zamówienia przy użyciu innych podmiotów, powinno być załączone do oferty. Na podstawie zobowiązania lub innych dokumentów lub oświadczeń, zamawiający dokona oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceni, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, realizują roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą 5) Pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa powinno być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie; - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; - wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby; - ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; - dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. 6) W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres w tym podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. W przypadku ustanowienia pełnomocnika, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty po wezwaniu wykonawcy przez zamawiającego, którego oferta została oceniona najwyżej. 7) Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie sporządzone według wzoru formularza - stanowiącego załącznik nr 7 do S.I.W.Z. Wykonawca, składa oświadczenie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP. Informacje o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu własnym wykonawcy, o którym mowa w części IV.I pkt 1-2 S.I.W.Z. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Zamawiający ocenia, czy udostępnione wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nie udostępnienia tych zasobów, chyba że za nie udostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z., nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o której mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z. Udział w realizacji i zmiana podwykonawców; 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wykonawcy, o którym mowa w części IV.I. S.I.W.Z. 2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5. Zamawiający zastosuje przepisy art. 36ba. ust. 1 i 2 wobec dalszych podwykonawców, 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia; 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy występujący wspólnie, których oferta spełnia wymagania określone w niniejszej S.I.W.Z. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składają; 1) Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1a S.I.W.Z., składa pisemnie, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1b S.I.W.Z., składa pisemnie, ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którego spełnianie warunków dotyczy. 2) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.2 S.I.W.Z, winien przedłożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, w odniesieniu do tych podmiotów tak aby samodzielnie potwierdzić brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.4 S.I.W.Z, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, muszą przedłożyć tak, aby potwierdzić spełnienie warunków. 3. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczona kopia pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby, c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania, d) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Jeżeli wykonawca, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku braku dokumentów wymienionych w część IV.II pkt 2 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty inne równoważne wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2) Jeżeli wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w część IV.II pkt 3 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty dla tych podmiotów wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń; 5) wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument informacja z Krajowego Rejestru Karnego, składa dokument, o którym mowa w pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń. 6) Pozostałe dokumenty i oświadczenia wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa zgodnie z wytycznymi w S.I.W.Z.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach