Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn.: Badanie trwałości efektów wsparcia skierowanego na rozwój przedsiębiorczości udzielonego uczestnikom projektów, którzy podjęli działalność gospodarczą w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 3261555 , fax. 58 3261556
  • Data zamieszczenia: 2014-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    ul. Okopowa 21/27 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 3261555, fax. 58 3261556
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn.: Badanie trwałości efektów wsparcia skierowanego na rozwój przedsiębiorczości udzielonego uczestnikom projektów, którzy podjęli działalność gospodarczą w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Badanie trwałości efektów wsparcia skierowanego na rozwój przedsiębiorczości udzielonego uczestnikom projektów, którzy podjęli działalność gospodarczą w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim Cel badania Dokonanie oceny trwałości funkcjonowania jednoosobowych przedsiębiorstw, utworzonych w ramach projektów obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz identyfikacja determinantów jakości rezultatów osiąganych w tych projektach. Odbiorcy badania Bezpośrednim odbiorcą niniejszego badania jest Samorząd Województwa Pomorskiego, który: w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Pośredniczącej oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetów VI - IX (z wyłączeniem Działania 6.1) PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku rolę Instytucji Pośredniczącej II Stopnia oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetu VI, Działania 6.1 PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (RPO WP 2007 - 2013) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 (RPO WP 2014 - 2020) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym o charakterze dwufunduszowym obejmującym zarówno wsparcie ze środków EFS jak również EFRR. Pośrednimi odbiorcami wyników badania będą m.in. potencjalni beneficjenci Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020. Wyniki badania oraz sformułowane wnioski i rekomendacje przedstawione zostaną Podkomitetowi Monitorującemu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego oraz Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 w celu podjęcia decyzji o konieczności ich wdrożenia. W ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007 - 2013 w województwie pomorskim zrealizowano 132 projekty, w ramach których przyznawane były środki w formie dotacji oraz pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W projektach tych do dnia 31.12.2013 roku zawarto łącznie 17 273 umowy o przyznanie środków na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej (w tym 35 pożyczek ). Po podpisaniu umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą badania, IP przekaże mu aktualne dane z bazy PEFS, w związku z czym wskazane powyżej liczby mogą ulec niewielkim zmianom. Badaniem zostanie objętych 132 zakończone projekty wdrażane w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 PO KL w województwie pomorskim, w ramach których przyznawane były środki w formie dotacji oraz pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W badaniu uwzględnione zostaną następujące kryteria ewaluacyjne: Efektywność - rozumiana jako ocena poziomu nakładów finansowych poniesionych na realizację działań w ramach projektów obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 dla województwa pomorskiego w stosunku do stopnia w jakim wpłynęły one na osiągnięte efekty projektów. Skuteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim wsparcie obejmujące udzielenie jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych realizowanych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim przyczyniło się do osiągnięcia celów tych projektów oraz celów poszczególnych Priorytetów POKL wdrażanych w województwie. Użyteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim osiągnięte efekty i rezultaty projektów obejmujących udzielenie jednorazowych dotacj pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 dla województwa pomorskiego odpowiadają potrzebom uczestników tych projektów. Trwałość - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim działania podjęte w ramach projektów obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 przyczyniły się do trwałej zmiany sytuacji uczestników inicjatyw, w szczególności w kontekście czasu funkcjonowania przedsiębiorstw założonych w ramach tych projektów. Trafność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim przyjęte cele projektów obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim odpowiadają problemom i potrzebom regionu oraz realnym potrzebom ich uczestników. Osiągnięciu celu głównego badania posłuży realizacja następujących celów szczegółowych: Cel szczegółowy I - Analiza wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, uwzględniająca rodzaj beneficjentów oferujących wsparcie w ramach projektów, terytorialny zasięg udzielanego wsparcia oraz jego zakres merytoryczny. Cel szczegółowy II - Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia (w tym wsparcia szkoleniowo - doradczego) świadczonego w projektach obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w kontekście trwałości podjętych działalności, ich kondycji finansowej, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. Cel szczegółowy III - Określenie zasad i kierunków działania, zmierzających do zapewnienia jak najwyższej jakości działalności gospodarczej (tj. przedsiębiorstw o silnej kondycji finansowej, wysokiej przeżywalności, zdolnych do generowania wysokiej jakości miejsc pracy oraz o znacznym potencjale innowacyjnym). Dla poszczególnych celów szczegółowych określono podstawowe zagadnienia badawcze i przypisano katalog pytań badawczych. Cel szczegółowy I Analiza wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, uwzględniająca rodzaj beneficjentów oferujących wsparcie w ramach projektów, terytorialny zasięg udzielanego wsparcia oraz jego zakres merytoryczny. 1.Jacy beneficjenci forma organizacyjno prawna, siedziba, terytorialny zakres działania, w przypadku przedsiębiorstw ich wielkość realizowali wsparcie obejmujące przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach komponentu regionalnego POKL w województwie pomorskim 2.W jaki sposób przeprowadzane były diagnozy sytuacji problemowej zawarte we wnioskach o dofinansowanie projektów, obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych Jaka jest ich jakość 3.Jakie formy wsparcia - poza jednorazową dotacją na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz wsparciem pomostowym - oferowane były w projektach, obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach komponentu regionalnego POKL w województwie pomorskim (doradztwo, szkolenia, itp)Czy te formy wsparcia opierały się o indywidualne diagnozy potrzeb uczestników projektów 4.Jaki zakres szkoleń i doradztwa oferowany był osobom, którym udzielone zostały dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej w projektach mających na celu wzmacnianie postaw przedsiębiorczych 5.Czy osoby, które uzyskały środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w projektach realizowanych w komponencie regionalnym POKL w województwie pomorskim, prowadzą działalność gospodarczą w zakresie pokrywającym się z ich dotychczasowym doświadczeniem zawodowym, i lub przedmiotem szkoleń/doradztwa jakie zorganizowane było w projekcie 6.Jak wygląda przestrzenny rozkład w ujęciu gminnym projektów obejmujących przyznanie środków na prowadzenie działalności gospodarczych oraz przestrzenny rozkład siedzib tych działalności w województwie pomorskim? 7.W jaki sposób były rekrutowane osoby do uczestnictwa w projektach obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych 8.Jakie są różnice pomiędzy zainteresowaniem dotyczącym projektów obejmujących jednorazową dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej, a projektów obejmujących przyznanie środków zwrotnych mikropożyczek 9.Jaki jest profil uczestników z uwzględnieniem cech takich jak: sytuacja na rynku pracy poziom wykształcenia płeć wiek przystępujących do projektów obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej, a jaki uczestników projektów obejmujących przyznawanie środków zwrotnych mikropożyczek 10.Na podstawie jakich kryteriów oraz przez jakie osoby z jaką wiedzą i doświadczeniem) oceniane były biznesplany w ramach projektów przewidujących udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności Czy kryteria te oraz wiedza i doświadczenie tych osób było wystarczające Jakie różnice można w tym zakresie zaobserwować pomiędzy procedurami stosowanymi w projektach dotacyjnych a pożyczkowych 11.Czy osoby, którym przyznano dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach projektów POKL wnioskowały o przyznanie instrumentów finansowych w ramach inicjatywy JEREMIE lub w ramach innych działań wspomaganych środkami publicznymi ? Z jakim skutkie Cel szczegółowy II Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia w tym wsparcia szkoleniowo - doradczego świadczonego w projektach obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w kontekście trwałości podjętych działalności, ich kondycji finansowej, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. 1.Czy zakres wsparcia szkoleniowo - doradczego udzielanego w ramach projektów obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej odpowiadał potrzebom uczestników tych projektów oraz czy nabyta wiedza była wykorzystywana w praktyce 2.Czy wsparcie dotacyjne oferowane było na obszarach, na których istnieje relatywnie wysokie zapotrzebowanie na te formy wsparcia 3.Jaka była skala rezygnacji z uczestnictwa w projektach obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej a jaka w projektach obejmujących przyznanie środków zwrotnych mikropożyczek 4.Jakie były przyczyny rezygnacji z uczestnictwa w projektach obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej Jakie działania były przewidziane i stosowane przez projektodawców, żeby uniknąć rezygnacji z projektów? Czy te działanie były skuteczne 5.Jak przedstawia się przeżywalność przedsiębiorstw powstałych z udziałem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej ze środków POKL 2007 - 2013 z uwzględnieniem podziału na wsparcie dotacyjne oraz pożyczki Jakie są determinanty wysokiej przeżywalności przedsiębiorstw powstałych przy udziale środków EFS Które wynikają z uwarunkowań prawnych krajowych? Które z ulg podatkowych A które bezpośrednio ze wsparcia z UE 6.Jak przedstawia się kondycja finansowa przedsiębiorstw utworzonych w ramach projektów realizowanych w Priorytetach VI i VIII POKL w województwie pomorskim 7.Z perspektywy czasu jaki upłynął od założenia pierwszych przedsiębiorstw w ramach POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim, jakie branże gospodarki można wskazać jako najbardziej perspektywiczne dla tych przedsiębiorstw, a w jakich branżach przedsiębiorstwa są najbardziej zagrożone przerwaniem działalności? 8.Czy dochody uzyskiwane z prowadzonej działalności stanowią wystarczające źródło utrzymania dla przedsiębiorcy oraz ew. jego rodziny 9.Jaki wpływ na pomorski rynek pracy wywarło utworzenie w ramach projektów realizowanych w priorytetach VI i VIII jednoosobowych przedsiębiorstw W ilu spośród nich zatrudnieni zostali pracownicy ilu i na jakiej podstawie 10.Czy przedsiębiorstwa utworzone z udziałem środków dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach priorytetów VI i VIII POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim sprzedają lub świadczą produkty lub usługi innowacyjne? Czy stosują innowacyjne rozwiązania zarządcze wewnątrz przedsiębiorstwa Czy prowadzą działalność eksportową? Jaki jest potencjał innowacyjny tych przedsiębiorstw Jakie są największe bariery zidentyfikowane w tym zakresie 11.Czy w zakresie problemu przeżywalności przedsiębiorstw, innowacyjności, kondycji finansowej oraz zatrudniania pracowników występują różnice pomiędzy działalnościami gospodarczymi zakładanymi w ramach Priorytetów VI i VIII Cel szczegółowy III Określenie zasad i kierunków działania, zmierzających do zapewnienia jak najwyższej jakości działalności gospodarczej tj. przedsiębiorstw o silnej kondycji finansowej, wysokiej przeżywalności, zdolnych do generowania wysokiej jakości miejsc pracy oraz o znacznym potencjale innowacyjnym. 1.Jakie formy wsparcia należałoby wprowadzić rozwijać w przyszłej perspektywie finansowania, aby zwiększyć skuteczność, efektywność, użyteczność i trwałość wsparcia, polegającego na przyznaniu środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej 2.W jaki sposób można wspierać potencjał innowacyjny nowopowstałych przedsiębiorstw Czy istnieją dobre praktyki identyfikowane w tym zakresie 3.Jaki jest najskuteczniejszy pod kątem trwałości działalności gospodarczych model wdrażania poszczególnych form wsparcia obejmującego środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej poza środkami dotacji oraz wsparcia pomostowego przedłużonego wsparcia pomostowego 4.Jakie są możliwości wykorzystania narzędzia typu Crowdfunding jako uzupełnienia wsparcia działalności gospodarczych ze środków unijnych 5.Czy można wskazać obszary, branże lub grupy docelowe, w których należy szczególnie preferować przyznawanie środków dotacji lub środków zwrotnych mikropożyczek 6.Jaka jest optymalna wysokość środków przyznawanych na rozpoczęcie działalności gospodarczej uwzględniając z jednej strony konieczność efektywnego wykorzystania środków, a z drugiej umożliwienie uzyskania maksymalnej przeżywalności tych działalności Ewaluacja powinna dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na wymienione w zakresie badania zagadnienia. Wykonawca zobowiązany jest do znalezienia odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania. Od Wykonawcy badania oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji badania ewaluacyjnego. W zależności od przyjętej koncepcji dopuszczalna jest modyfikacja lub uzupełnienie pytań badawczych zaproponowanych przez Zamawiającego. Wykonawca powinien zaproponować również metodologię badania, w tym szczegółowe zestawienie metod technik, które wykorzysta do uzyskania odpowiedzi na pytania badawcze. Ze względu na charakter badania, niezbędne jest zastosowanie starannie przemyślanego zestawu ilościowych oraz jakościowych metod i technik zbierania i analizy danych. Wymagane minimum metodologiczne obejmuje: Dokumentacja minimum 100 projektów obejmujących swym zakresem wsparcie w postaci jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych. Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2007-2013 (m.in. PO KL, SzOP PO KL), dokumentacje konkursowe. Strategia Rozwoju Województwa 2020, Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie (RPS AZS). Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2014-2020 (Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020). Dostępne statystyki, raporty i opracowania dot. zakładania i funkcjonowania jednoosobowych działalności gospodarczych. Raport z badania ewaluacyjnego Ocena efektów wsparcia Osi Priorytetowej 1 ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia przedsiębiorstw w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 ANKIETA CATI Z uczestnikami projektów obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych. ANKIETA CAWI Z przedstawicielami beneficjentów. WYWIAD POGŁĘBIONY Z przedstawicielami Beneficjentów oferujących wsparcie w postaci jednorazowej dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej Z przedstawicielem Beneficjenta oferującego wsparcie w postaci pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej Z przedstawicielami Departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego: Europejskiego Funduszu Społecznego, pełniącymi rolę opiekunów projektów Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego oraz Agencji Rozwoju Pomorza S.A. i Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Z przedstawicielami Powiatowych Urzędów Pracy CASE STUDY 9 projektów finansowanych ze środków PO KL 2007-2013, których lista zaakceptowana zostanie przez Zamawiającego. WYWIAD ZOGNISKOWANY Z przedstawicielami samorządu gospodarczego w województwie pomorskim. Z przedstawicielami beneficjentów POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim. Z przedstawicielami uczestników projektów obejmujących swym zakresem wsparcie w postaci jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych. Z przedstawicielami Powiatowych Urzędów Pracy z terenu województwa pomorskiego. Z przedstawicielami Departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego: Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego, Rozwoju Gospodarczego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej oraz Agencji Rozwoju Pomorza S.A. Podana powyżej propozycja narzędzi badawczych nie jest listą wyczerpującą, stanowi minimum metodologiczne proponowane przez Zamawiającego i może podlegać modyfikacjom lub/i uzupełnieniom. Oczekuje się, iż Wykonawca, w oparciu o swoją wiedzę i dotychczasowe doświadczenie zaproponuje w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, właściwy z punktu widzenia celów ewaluacji, pełny katalog metod, technik, narzędzi badawczych wraz z określeniem liczebności i struktury badanych grup. Ponadto, w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia powinna znaleźć się propozycja uszczegółowienia opisu i sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury (do poszczególnych narzędzi z uzasadnieniem przyjętego podejścia metodologicznego), wskazanie konkretnej liczby pogłębionych wywiadów indywidualnych, ankiet oraz innych narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, jak również sposoby zagwarantowania rzetelności oraz trafności zastosowanych narzędzi. Po podpisaniu umowy, na etapie przedłożenia i uzgodnienia raportu metodologicznego Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, dokona uszczegółowienia narzędzi badawczych zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie. W celu prawidłowej realizacji badania należy zapoznać się m.in. z poniżej wymienionymi dokumentami: 1. Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL 2007 - 2013: a) Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, b) Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, c) System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, d) Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, e) Wytyczne w sprawie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, f) Wytyczne w zakresie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki g) Podręcznik przygotowywania wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki h) Zakres realizacji projektów partnerskich określony przez Instytucję Zarządzającą Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 2. Strategiczne dokumenty regionalne: a) Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020, b) Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 c) Projekt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014 - 2020 przyjęty uchwałą nr 107 325 14 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 07.02.2014 r. 3. Dokumenty wewnętrzne IP dotyczące PO KL: a) Plany Działania dla województwa pomorskiego na lata 2007-2008, 2009, 2010, 2011, 2012 dla Priorytetów VI, i VIII PO KL. 4. Dokumentacja projektów realizowanych w Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL, obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, 5. Dane Beneficjentów z Podsystemu Monitorowania EFS niezbędne do realizacji badania. 6. Dane dotyczące projektów z KSI SIMIK 07 - 13 niezbędne do realizacji badania. Wykonawca jest zobowiązany do sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy z Zamawiającym, wtym: konsultowania na etapie sporządzania raportu metodologicznego, szczegółów narzędzi badawczych zaproponowanych uprzednio przez Wykonawcę w złożonej ofercie, przygotowania kwestionariuszy scenariuszy materiałów do badania, realizacji prac terenowych, zapewnienia respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych, zachowania pełnej poufności danych dotyczących udostępnionej dokumentacji analizowanych projektów oraz danych ich Beneficjentów. pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych - minimum 4 spotkania robocze w siedzibie Zamawiającego w zależności od jego decyzji, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania na bieżąco. Wykonawca obowiązany jest co dwa tygodnie przedstawić Zamawiającemu informację na temat bieżących czynności badawczych podejmowanych w ramach badania. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje w obszarze wskazanym przez Zamawiającego, zastosowania się do uwag Zamawiającego w przypadku stwierdzenia przez niego nieprawidłowości w realizacji badania i skorygowania stwierdzonych uchybień, umieszczenia na wszystkich materiałach m.in. scenariuszach, kwestionariuszu, raportach logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz godła UE wraz ze słowami: Badanie ewaluacyjne współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu województwa pomorskiego w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013. Po wyborze oferty a przed podpisaniem umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Szczegółowy plan prac zespołu badawczego określający zadania jakie będą realizowane w trakcie badania, członków zespołu badawczego odpowiedzialnych za te zadania oraz terminy ich wykonania zgodne z Harmonogramem wskazanym w SIWZ. W przypadku trudności, Zamawiający będzie udzielał pomocy Wykonawcy w kontakcie z badanymi instytucjami i w pozyskaniu dokumentów do badania. Wykonawca będzie współpracować ze Zlecającym ewaluację i innymi podmiotami zainteresowanymi na każdym etapie ewaluacji. Zarazem zachowa swoją niezależność i będzie miał na uwadze jak najpełniejszą realizację celów ewaluacji oraz dążenie do poprawnych metodologicznie, prawdziwych i uzasadnionych odpowiedzi na pytania, zgodnie ze standardami naukowymi i potrzebami informacyjnymi odbiorców. Zamawiający oceni po zakończeniu badania raport i współpracę zgodnie z Karta Oceny Badania stanowiącą załącznik do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Realizacja zamówienia zakończona zostanie w terminie 21 tygodni od daty podpisania umowy i będzie przebiegać zgodnie z następującym harmonogramem: 1) w terminie do 2 tygodni od dnia zawarcia umowy - Wykonawca przekaże i uzgodni propozycję raportu metodologicznego Zamawiającemu, jak również na wniosek Zamawiającego przedstawi ją na spotkaniu którego dokładny termin i miejsce wskaże Zamawiający w formie prezentacji multimedialnej. 2) w terminie do 4 tygodni od dnia zawarcia umowy - Wykonawca przekaże ostateczną wersję raportu metodologicznego Zamawiającemu z uwzględnieniem zgłoszonych uwag, 3) w terminie do 16 tygodni od dnia zawarcia umowy Wykonawca uzgodni i przekaże propozycję raportu końcowego Zamawiającemu, 4) w terminie do 18 tygodni od dnia zawarcia umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport końcowy wraz z całą dokumentacją badania ewaluacyjnego m.in. ankiety ewaluacyjne, wywiady, bazy danych, itp., 5) po przekazaniu Zamawiającemu raportu końcowego wraz całą dokumentacją badania ewaluacyjnego o którym mowa w pkt 4, w terminie do 21 tygodni od dnia zawarcia umowy - Wykonawca na wniosek Zamawiającego zaprezentuje na dwóch spotkaniach których dokładny termin i miejsce wskaże Zamawiający, wyniki raportu końcowego w formie prezentacji multimedialnej oraz przekaże ją Zamawiającemu w wersji elektronicznej na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail), 6) Zamawiający wskaże Wykonawcy ewentualne uwagi do propozycji raportu metodologicznego w terminie do 3 dni od jego otrzymania lub jego prezentacji, 7) Zamawiający wskaże Wykonawcy ewentualne uwagi do propozycji raportu końcowego w terminie do 7 dni od jego otrzymania, 8) Zamawiający wskaże ewentualne uwagi do raportu końcowego w terminie 7 dni od dnia przekazania Zamawiającemu raportu końcowego wraz z całą dokumentacją badania ewaluacyjnego. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego, w terminie o którym mowa w zdaniu pierwszym uwag, Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprawiony raport końcowy w terminie do 21 tygodni od dnia zawarcia umowy. Zakłada się, że na podstawie badania sporządzony zostanie raport udzielający wyczerpujących odpowiedzi na postawione pytania ewaluacyjne. Wykonawca dostarczy propozycję raportu metodologicznego, raport metodologiczny, propozycję raportu końcowego, raport końcowy oraz ewentualny poprawiony raport końcowy w wersji elektronicznej na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail w wersji doc., pdf., dodatkowo raport końcowy oraz ewentualny poprawiony raport końcowy w formie składu komputerowego do druku: w przestrzeni barwnej CMYK, 300 dpi A4. Wykonawca jednocześnie zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu nie później niż do dnia odbioru zamówienia wydrukowanych w kolorze i oprawionych wersji zaakceptowanych uprzednio przez Zamawiającego raportów: metodologicznego i końcowego, każdy w 6 egzemplarzach. Tekst główny raportu końcowego nie powinien liczyć więcej niż 110 stron z wyłączeniem streszczenia i załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Raport metodologiczny powinien zawierać koncepcję badania, opis metodologii i projekt zaproponowanych narzędzi badawczych, przy czym raport metodologiczny nie musi zawierać ostatecznych wersji narzędzi badawczych, jeżeli będzie to uzasadnione metodologią i harmonogramem badania (np. zaplanowano przygotowanie dyspozycji do wywiadu po uzyskaniu wiedzy z analizy danych zastanych). Raport końcowy z badania powinien mieć następującą strukturę: 1. streszczenie najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami o 15 stron A4; 2. spis treści; 3. wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów badania, opis okoliczności towarzyszących badaniu; 4. opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w badaniu; 5. opis wyników badania, ich analizę i interpretację; rozdziały analityczne powinny zawierać podsumowania i wnioski cząstkowe; 6. wnioski podsumowanie badania z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru i powiązane z nimi rekomendacje, wraz z proponowanym sposobem ich wdrożenia oraz wskazaną instytucją odpowiedzialną za wdrożenie danej rekomendacji; 7. aneksy, w tym aneksy przedstawiające zestawienia danych oraz narzędzia badawcze opis użytych danych, załączniki z formularzami użytych ankiet, wykorzystane źródła; 8. tabelę rekomendacji zwierającą wnioski, rekomendacje do wniosków, adresatów rekomendacji oraz sugerowany termin i sposób wdrożenia rekomendacji, która zostanie sporządzona w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 2 Zintegrowanego Systemu Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ oraz SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712400009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 147 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Metodologia i sposób realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną