Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest usługa w postaci szkolenia zawodowego w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi ogłasza przetarg

  • Adres: 84-230 Rumia, ul. Abrahama 17
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6710556 , fax. 058 6610836
  • Data zamieszczenia: 2012-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
    ul. Abrahama 17 17
    84-230 Rumia, woj. pomorskie
    tel. 058 6710556, fax. 058 6610836
    REGON: 19058161800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.rumia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w postaci szkolenia zawodowego w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w postaci szkolenia grupowego sklasyfikowana zgodnie z kodem CPV 80530000-8: w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 1. CZĘŚĆ A: Warsztaty aktywizacji zawodowej Przedmiotem zamówienia jest wykonanie warsztatów aktywizacji zawodowej dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez doradcę zawodowego posiadającego odpowiednie kwalifikacje. 1. Program szkolenia winien obejmować: 1) Sporządzanie dokumentów niezbędnych do poszukiwania pracy (CV, list motywacyjny), 2) Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, 3) Znaczenie autoprezentacji w poszukiwaniu zatrudnienia, 4) Umiejętność poszukiwania właściwej oferty pracy, 5) Aktywne poszukiwanie pracy 6) Rynek pracy 7) Formy zatrudnienia, 8) Określenie indywidualnych planów działań, Celem warsztatów jest poprawa motywacji i wiary we własne siły, podwyższenie umiejętności efektywnego poszukiwania pracy, co przyczyni się do przygotowania osób narażonych na wykluczenie społeczne do wejścia na rynek pracy. 2. Liczba osób objętych szkoleniem - 20. 3. Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej 4. Liczba godzin szkolenia: Ogółem 30 godzin zegarowych wraz z przerwami, 5. Termin realizacji zamówienia: maj 2012 r.: Dni robocze w terminie od 14.05.2012 r. do 18.05.2012 r., obejmujące 5 dni po 6 godzin. 6. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 7. Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci: a. zeszyt, b. długopis, c. identyfikator, d. podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia, Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność. Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacją przebiegu kształcenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć). 8. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć). 9. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych. 10. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 11. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1 12. Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia. 13. Szkolenie winno być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia oraz przedstawionym harmonogramem uwzględniającym godzinowy podział zajęć. 14. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia. 15. Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 16. Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 17. Wykonawca zobowiązany jest do : a. Prowadzenia dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2 b. Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym. c. Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania. d. Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania. e. Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń. f. Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia. g. Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja. h. Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady. i. Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 18. Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym. 2. CZĘŚĆ B: Obsługa komputera Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia z zakresu obsługi komputera i umiejętności wykorzystania Internetu dla grupy 20 osób, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez trenera posiadającego odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie. 1. Program szkolenia winien obejmować: 1) Microsoft Windows, 2) Microsoft Word, 3) Microsoft Exel, 4) Internet, 5) Poczta elektroniczna, 6) Power Point, Celem warsztatów jest nauka i podniesienie umiejętności w zakresie opisanym w programie szkolenia, co wpłynie na przygotowanie osób objętych szkoleniem do wejścia na rynek pracy. 2. Liczba osób objętych szkoleniem - 20. 3. Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej 4. Liczba godzin szkolenia: Ogółem 60 godzin zegarowych wraz z przerwami, 5. Termin realizacji zamówienia: czerwiec - lipiec 2012 r.: Dni robocze w terminie od 25.06.2012 r. do 06.07.2012 r., obejmujące 10 dni po 6 godzin. 6. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 7. Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci: 1) zeszyt, 2) długopis, 3) identyfikator, 4) podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia, Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność. Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacją przebiegu kształcenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć). 8. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć). 9. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych. 10. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 11. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1 12. Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia. 13. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia. 14. Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 15. Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 16. Wykonawca zobowiązany jest do : 1) Prowadzenia dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2 2) Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym. 3) Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania. 4) Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania. 5) Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń. 6) Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia. 7) Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja. 8) Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady. 9) Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 17. Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym. 3. CZĘŚĆ C: Szkoła dla rodziców Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów Szkoła dla rodziców, dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez psychologa. 1. Program szkolenia winien obejmować: 1) poznanie i rozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka. 2) świadomość własnych celów wychowania 3) system kar i nagród 4) naukę umiejętności rozmawiania o uczuciach . 5) umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań 6) zachęcanie dzieci do współpracy 7) wspólne rozwiązywanie konfliktów 8) poszukiwanie lepszych niż kara sposobów uczenia dziecka samodyscypliny 9) wspieranie samodzielności dzieci 10) uwalnianie dzieci od grania ról oraz wzmacnianie ich poczucia własnej wartości przez pochwałę opisową Celem warsztatów jest wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Realizacja programu powinna się przyczynić do podwyższenia ich umiejętności społecznych i wychowawczych oraz zwiększenia spójności rodziny. 2. Liczba osób objętych szkoleniem - 20. 3. Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej 4. Liczba godzin szkolenia: Ogółem 36 godzin zegarowych wraz z przerwami, 5. Termin realizacji zamówienia: maj - wrzesień 2012 r.: Dni robocze, w terminach: 10.05.2012 r.; 24.05.2012 r.; 31.05.2012 r.; 14.06.2012 r.; 21.06.2012 r.; 12.07.2012 r.; 19.07.2012 r.; 09.08.2012 r.; 23.08.2012 r.; 30.08.2012 r.; 06.09.2012 r.; 13.09.2012 r. obejmujące 12 dni po 3 godziny.. 6. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 7. Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci: a)zeszyt, b)długopis, c)identyfikator, d)podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia, Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność. Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacja przebiegu kształcenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć). 8. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia, w każdym dniu realizacji szkolenia poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć). 9. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych. 10. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 11. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1 12. Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia. 13. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia. 14. Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 15. Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 16. Wykonawca zobowiązany jest do : 1) Prowadzenia dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2 2) Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym. 3) Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania. 4) Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania. 5) Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń. 6) Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia. 7) Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja. 8) Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady. 9) Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 17. Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym. 4. CZĘŚĆ D: Warsztaty umiejętności psychospołecznych Przedmiotem zamówienia jest wykonanie warsztatów umiejętności psychospołecznych dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez psychologa. 18. Program szkolenia winien obejmować: 1) Podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące umiejętności psychospołecznych. 2) Samopoznanie i bilans umiejętności 3) Asertywność i wiara we własne siły 4) Autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku 5) Zarządzanie stresem 6) Umiejętność rozwiązywania konfliktów 7) Sposoby radzenia sobie w kryzysie emocjonalnym 8) Zarządzanie czasem i pracą własną 9) Relacje w rodzinie, budowanie więzi. Celem warsztatów jest poznanie przez uczestników swoich mocnych stron, podwyższenie własnej samooceny, zwiększenie motywacji do działania i zaufania we własne możliwości. 19. Liczba osób objętych szkoleniem - 20. 20. Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej 21. Liczba godzin szkolenia: Ogółem 30 godzin zegarowych wraz z przerwami, 22. Termin realizacji zamówienia: kwiecień 2012 r.: Dni robocze w terminie od 23.04.2012 r. do 27.04.2012 r., obejmujące 5 dni po 6 godzin. 23. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 24. Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci: 1) zeszyt, 2) długopis, 3) identyfikator, 4) podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia, Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność. Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacja przebiegu kształcenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć). 25. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć). 26. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych. 27. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 28. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1 29. Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia. 30. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia. 31. Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 32. Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 33. Wykonawca zobowiązany jest do : 1) Prowadzenia dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2 2) Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym. 3) Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania. 4) Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania. 5) Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń. 6) Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia. 7) Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja. 8) Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady. 9) Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 34. Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym. 5. CZĘŚĆ E: ABC zarządzania budżetem domowym Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia ABC zarządzania budżetem domowym dla grupy 20 osób, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez trenera posiadającego odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie. 1. Program szkolenia winien obejmować: 1) Istota budżetu domowego 2) Dlaczego zarządzać budżetem, 3) tworzenie budżetu domowego, 4) zarządzanie budżetem domowym, 5) kontrola wydatków 6) Okazjonalne wydatki 7) Realne koszty zakupów 8) Efektywne oszczędzanie 9) Deficyt budżetu domowego 10) Oszczędzanie na zakupach 11) Oszczędzanie na telefonach 12) Oszczędzanie energii 13) Oszczędzanie wody 14) Oszczędzanie ogrzewania 15) Oszczędzanie na transporcie Celem warsztatów jest podniesienie racjonalności gospodarowania budżetem domowym i zarządzania własnym gospodarstwem domowym. Realizacja programu powinna się przyczynić do podwyższenia umiejętności społecznych i wychowawczych. 2. Liczba osób objętych szkoleniem - 20. 3. Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej 4. Liczba godzin szkolenia: Ogółem 18 godzin zegarowych wraz z przerwami, 5. Termin realizacji zamówienia: czerwiec 2012 r.: Dni robocze w terminie od 11.06.2012 r. do 13.06.2012 r., obejmujące 3 dni po 6 godzin. 6. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 7. Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci: 1) zeszyt, 2) długopis, 3) identyfikator, 4) podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia, Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność. Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacją przebiegu kształcenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć). 8. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć). 9. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych. 10. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 11. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1 12. Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia. 13. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszystkich 5 części znajduje się SIWZ na stronie www.mops.rumia.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 9 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.rumia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach