Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w zakresie: Merchandising - sztuka podnoszenia efektywności sprzedaży w nowoczesnym handlu z obsługą komputera i kas fiskalnych, z 3-tygodniową praktyką u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy)

Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-525 Wrocław, ul. Gliniana 20-22
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 7701 600 , fax. 71 7701 633
  • Data zamieszczenia: 2011-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu
    ul. Gliniana 20-22 20-22
    50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 7701 600, fax. 71 7701 633
    REGON: 93211248200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: pup.wroclaw.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w zakresie: Merchandising - sztuka podnoszenia efektywności sprzedaży w nowoczesnym handlu z obsługą komputera i kas fiskalnych, z 3-tygodniową praktyką u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia grupowego w zakresie: Merchandising - sztuka podnoszenia efektywności sprzedaży w nowoczesnym handlu z obsługą komputera i kas fiskalnych, z 3-tygodniową praktyką u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy). Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8 Usługi szkolenia zawodowego. 2.Liczba uczestników szkolenia: 16-18 osób w jednej grupie. 3.Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem minimum zasadniczym zawodowym, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu: naboru, zakwalifikowania, badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań (w tym książeczka do celów sanitarno-epidemiologicznych z aktualnymi badaniami). 4.Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne, egzamin, praktykę u pracodawcy. Łącznie 300 godzin, w tym 120 godzin praktyki u pracodawcy. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na końcowy egzamin. 5.Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane ze środków Funduszu Pracy. 6.Termin wykonania zamówienia: do 31.03.2012r. Termin rozpoczęcia szkolenia: IV kwartał 2011. 7.Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne uczestników szkolenia do pracy w różnych jednostkach handlowych - handel detaliczny i hurtowy - z umiejętnością wykorzystania nowoczesnej techniki podnoszenia efektywności sprzedaży merchadisingu, z obsługą komputera i obsługą kas fiskalnych. 8.Zakres szkolenia powinien obejmować następujące moduły: Moduł I: merchandising, towaroznawstwo, etyka zawodowa - 60 godzin: - merchandising - m. in. geneza i istota merchandisingu, strategie merchandisingowe, efektywne wykorzystanie powierzchni sprzedażowej w sklepie, tworzenie ekspozycji, zasady wizualizacji zwiększającej sprzedaż w sklepie, - towaroznawstwo - m. in. rola norm i normalizacji w towaroznawstwie, znaczenie opakowań w obrocie towarowym, kontrola jakości towarów, wady jakościowe towarów, - etyka zawodowa - m. in. kultura obsługi klienta, komunikacja interpersonalna, Moduł II: obsługa komputera - 100 godzin: - obsługa programów komputerowych, wykorzystywanych do pracy w handlu np. pakiet MS Office (edytor tekstu WORD, arkusz kalkulacyjny EXCEL) lub równoważny, SUBIEKT lub równoważny, - poczta elektroniczna i Internet w pracy handlowca (w tym sprzedaż elektroniczna); Moduł III: obsługa kas fiskalnych - 20 godzin: - budowa, rodzaje i zastosowanie kas fiskalnych, - praktyczna obsługa kas i drukarek fiskalnych różnego typu, terminala kart płatniczych, - karty płatnicze - m. in. zasady działania, rodzaje transakcji kartami płatniczymi, zabezpieczanie kart i procedury weryfikacyjne, - BHP przy urządzeniach elektrycznych; Moduł IV: praktyka u pracodawcy - 120 godzin. Program szkolenia powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej: www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 9.Organizacja szkolenia: 9.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania obejmującego 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut (zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwa licząca 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny; praktyka u pracodawcy musi odbywać się w pełnym wymiarze czasu pracy tj. po 8 godzin zegarowych dziennie); 9.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 17.00 od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8. W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty; 9.3 Miejsce wykonywania usługi: Miasto Wrocław; 9.4 Wykonawca przygotuje program szkolenia. Liczba godzin zajęć praktycznych nie może być niższa niż 140 godzin (ok. 77%); 9.5 Egzamin końcowy musi być integralną częścią programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzamin końcowy musi być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości godzin przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem daty tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin; 9.6 Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym; 9.7 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone z kadrą dydaktyczną wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie eksternistycznej itp.; 9.8 Zajęcia muszą odbywać się w salach szkoleniowych w siedzibie Wykonawcy lub salach konferencyjnych, gdzie zapewnione są właściwe warunki BHP i ochrony p.poż. Sale powinny być przestronne, jasno oświetlone, dostosowane do liczby uczestników szkolenia i wyposażone w sprzęt techniczny, niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart itp.). Zapewniony musi być również dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia w ramach szkolenia, w tym dostęp do WC zaopatrzony w środki higieny (tj. papier toaletowy, mydło do rąk, ręczniki papierowe lub suszarka do rąk) oraz dostęp do zaplecza socjalnego (tj. czajnik elektryczny lub inne urządzenie umożliwiające zaparzenie kawy lub herbaty). W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem potencjału technicznego musi załączyć dokument potwierdzający prawo dysponowania lokalem lub sprzętem na czas realizacji zamówienia; 9.9 Dla każdego uczestnika musi być zagwarantowane miejsce siedzące (stolik/ławka bądź krzesło z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek; 9.10 W ramach prowadzonych zajęć praktycznych związanych z obsługą komputera należy zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do sprzętu komputerowego (minimalna odległość między dwoma monitorami pracującymi obok siebie nie powinna być mniejsza niż pół metra) wyposażonego w licencjonowane oprogramowanie niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia, tj. pakiet MS Office (edytor tekstu WORD, arkusz kalkulacyjny EXCEL) lub równoważny, program magazynowy Subiekt lub równoważny. Wszystkie stanowiska komputerowe muszą mieć dostęp do internetu. Każdy sprzęt komputerowy wykorzystany do realizacji szkolenia musi posiadać legalne oprogramowanie oraz napęd CD-RW umożliwiający wielokrotny zapis płyt CD-RW na każdym stanowisku pracy. Na jednego uczestnika szkolenia musi przypadać jedno stanowisko komputerowe; 9.11 W ramach prowadzonych zajęć z obsługi kas fiskalnych należy zapewnić minimum 9 stanowisk z kasami fiskalnymi, posiadającymi podłączenie z terminalami kart płatniczych i drukarkami fiskalnymi. Na jedno stanowisko mogą przypaść maksymalnie dwie osoby będące uczestnikami zajęć; 9.12 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, uczestników szkolenia nie posiadających prawa do stypendium, od dnia rozpoczęcia udziału w szkoleniu do dnia zakończenia szkolenia. W celu potwierdzenia spełnienia obowiązku ubezpieczenia instytucja szkoleniowa przedstawi Zamawiającemu kopię polisy ubezpieczeniowej za uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego. Ponadto Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć również uczestników szkolenia, którzy w trakcie szkolenia podjęli zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsc szkolenia i z powrotem i którzy wyrazili chęć jego ukończenia. Wykaz tych osób, za które należy opłacić ubezpieczenie zostanie przekazany Wykonawcy; 9.13 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia program szkolenia i harmonogram szkolenia. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi harmonogram realizowanych zajęć; 9.14 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność podręczniki z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie mogą być kserowane), inne materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu (format A4 z trwale zespolonymi kartkami), długopisu, zakreślacza. Dodatkowe materiały (np. obowiązujące akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia, skrypty, materiały ksero dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być przekazywane w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 9.15 Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji szkolenia stanowiącej: dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestry wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji oraz sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia; 9.16 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób mających trudności w procesie nauczania; 9.17 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy; 9.18 Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem a nabyte umiejętności powinny być potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia lub innym dokumentem potwierdzającym ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierającym zgodnie z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193): numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. Wzór zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia Wykonawca dołącza do oferty; 9.19 Wykonawca zapewnia miejsca praktyk u pracodawcy dla wszystkich uczestników szkolenia w ramach realizowanego zamówienia (3 tygodnie praktyki). Wykonawca musi wskazać nazwy i adresy pracodawców, u których będą realizowane praktyki oraz opiekunów uczestników praktyk u danego pracodawcy. Wykaz miejsc praktyk oraz oświadczenia pracodawców (w oryginale) o zobowiązaniu przyjęcia na praktykę Wykonawca załącza do oferty. Poprzez określenie praktyka u pracodawcy Zamawiający rozumie odbycie u wskazanych przez Wykonawcę pracodawców praktyki polegającej na możliwości zastosowania w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczestników szkolenia podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Dla uzyskania jak najlepszych efektów szkolenia Zamawiający oczekuje, że u pojedynczego pracodawcy praktykę realizować będzie maksymalnie pięciu uczestników zajęć. Wykonawca winien wskazać w ofercie co najmniej czterech pracodawców, u których realizowana będzie praktyka. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji praktyki zawodowej u trzech pracodawców większej liczbie niż jedna 5-osobowa grupa uczestników, pod warunkiem jednak, że każda z grup przydzielona zostanie do innego działu i w trakcie realizacji praktyki przejdzie rotacyjnie poprzez różne działy. W przypadku podziału uczestników szkolenia na grupy wymaga się, aby każda grupa miała opiekuna praktyk sprawującego stały nadzór nad uczestnikami szkolenia w trakcie jego trwania; 9.20 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: pup.wroclaw.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach