Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia pakietu do 85 % akcji spółki NITROERG S.A. z siedzibą w Bieruniu

Ministerstwo Skarbu Państwa ogłasza przetarg

  • Adres: 00-522 Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6958719 , fax. 022 6958935
  • Data zamieszczenia: 2009-12-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Skarbu Państwa
    ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6958719, fax. 022 6958935
    REGON: 01214918700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.msp.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia pakietu do 85 % akcji spółki NITROERG S.A. z siedzibą w Bieruniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia pakietu do 85 % akcji spółki NITROERG S.A. z siedzibą w Bieruniu (zwanej dalej: Spółką), tj. sporządzenie Zamówionych Dzieł (FAZA I), oraz, jeżeli Zamawiający uzna to za potrzebne, doradztwo w procesie zbywania akcji Spółki przez Skarb Państwa zwane dalej: Zleconymi Pracami (FAZA II). 1.1.Faza I - wykonanie Zamówionych Dzieł, na które składa się sporządzenie: 1.1.1. ustalenia sytuacji prawnej majątku Spółki; 1.1.2. oszacowania wartości Spółki, przy użyciu co najmniej dwóch metod wyceny wraz z oszacowaniem wartości rynkowej akcji Spółki należących do Skarbu Państwa oraz określeniem rekomendowanej minimalnej wartości rynkowej w przeliczeniu na jedną akcję należącą do Skarbu Państwa, stanowiącej podstawę do ustalenia minimalnej ceny sprzedaży akcji Spółki; 1.1.3.ustalenia stanu i perspektyw rozwoju Spółki (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO); 1.1.4. oceny realizacji obowiązków wynikających z wymagań ochrony środowiska (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO); 1.1.5. strategii prywatyzacji (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO) Spółki wraz z rekomendacją najkorzystniejszego sposobu jej przeprowadzenia (z punktu widzenia interesów Skarbu Państwa) opracowaną na podstawie powyższych analiz; 1.1.6. Informacji o Spółce, zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SIWZ (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO). 2. Faza II - na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO wykonanie wszystkich lub niektórych spośród wymienionych poniżej Zleconych Prac, tj.: 2.1.przygotowanie i obsługa procesu zbywania osobom trzecim akcji Spółki w trybie negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia, a w szczególności, przygotowanie procedury ich zbycia, identyfikację, selekcję i w jej wyniku zarekomendowanie potencjalnych Nabywców, których Skarb Państwa zaprosi do negocjacji, badanie wiarygodności finansowej potencjalnych Nabywców, a także doradztwo w negocjacjach dotyczących sprzedaży akcji, przygotowanie projektu umowy sprzedaży akcji, z uwzględnieniem wskazówek ZAMAWIAJĄCEGO i doprowadzenie do jej zawarcia oraz wejścia w życie, 2.2.doradztwo na rzecz ZAMAWIAJĄCEGO - w okresie nie krótszym niż do wykonania wszystkich zobowiązań Nabywcy zawartych w umowie sprzedaży akcji Spółki i nie dłuższym niż termin obowiązywania Umowy, o którym mowa w § 18 Umowy - przy wprowadzaniu ewentualnych zmian w umowie sprzedaży akcji Spółki oraz przy dokonywaniu interpretacji postanowień tej umowy, a także przy prowadzeniu negocjacji w celu polubownego rozstrzygnięcia sporów wynikłych w związku z wykonywaniem umowy sprzedaży akcji Spółki przed skierowaniem sprawy na drogę sądową. ZAMAWIAJĄCY ustalił, że użyte powyżej określenie na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO należy rozumieć w ten sposób, że ZAMAWIAJĄCY w formie pisemnej wyznaczy dzień rozpoczęcia wykonania Zamówionych Dzieł, określonych w ppkt. 1.1.3 - 1.1.6. oraz Zleconych Prac, o których mowa w pkt 2.1. - 2.2., co będzie równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o skorzystaniu z opcji w zakresie określonym w piśmie. ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo nie wykorzystania wszystkich opcji lub uprawnień wskazanych w przedmiocie zamówienia. Szczegółowy zakres oraz warunki jakim powinien odpowiadać przedmiot zamówienia i jego wykonanie określone są w projekcie umowy (projekt Umowy, której zawarcia oczekuje ZAMAWIAJĄCY od WYKONAWCY stanowi ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ), zwanej dalej: Umową. W ramach wynagrodzenia za Zamówione Dzieła, na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO nie przekraczającym terminu obowiązywania Umowy, WYKONAWCA zobowiązany jest do dokonania dwukrotnej bezpłatnej aktualizacji Zamówionych Dzieł, o których mowa w pkt 1.1. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Aktualizacja Zamówionych Dzieł winna dotyczyć stanu faktycznego i prawnego na dzień jej sporządzenia lub inny dzień w przypadkach uzasadnionych i za pisemną zgodą ZAMAWIAJĄCEGO, z zachowaniem warunków sporządzania Zamówionych Dzieł, o których mowa w Załączniku Nr 2 do Umowy. Za kolejne aktualizacje poszczególnych Zamówionych Dzieł WYKONAWCY będzie przysługiwało 10 % wynagrodzenia za poszczególne Zamówione Dzieła, o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy. Przy wykonaniu, odbiorze oraz wypłacie wynagrodzenia za kolejne aktualizacje Zamówionych Dzieł zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Umowy dotyczące Zamówionych Dzieł oraz terminu jej obowiązywania, o którym mowa § 18 Umowy. Ponadto wykonane Zamówione Dzieła powinny być przekazane ZAMAWIAJĄCEMU na nośnikach magnetycznych umożliwiających ich wykorzystanie przez ZAMAWIAJĄCEGO w formie innej niż zapis na papierze. Zamówione Dzieła, o których mowa w pkt 1.1. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia powinny być opracowane w formie pisemnej i powinny uwzględniać stan faktyczny i prawny na dzień ich sporządzenia lub inny dzień w przypadkach uzasadnionych i za pisemną zgodą ZAMAWIAJĄCEGO lub na jego żądanie oraz zawierać wynikające z nich wnioski. Do Zamówionych Dzieł należy dołączyć w formie ponumerowanych załączników oryginały, odpisy lub kserokopie dokumentów stanowiących podstawę ich wykonania potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną (osoby uprawnione) do reprezentacji WYKONAWCY. Do sporządzonych Zamówionych Dzieł, określonych w pkt 1.1. ppkt 1.1.1., 1.1.3., 1.1.4. i 1.1.6. oraz do sporządzonej aktualizacji Zamówionych Dzieł, WYKONAWCA powinien dołączyć pisemne oświadczenie Zarządu Spółki o zgodności informacji w nich zawartych ze stanem faktycznym lub wyjaśnić przyczynę braku takiego oświadczenia. Wszystkie przekazywane ZAMAWIAJĄCEMU przez WYKONAWCĘ w ramach wykonania Umowy Zamówione Dzieła mają być podpisane i opieczętowane na każdej stronie pieczęcią WYKONAWCY i parafami osób reprezentujących WYKONAWCĘ wraz z zaznaczeniem wersja z dnia .... oraz według stanu na dzień..... WYKONAWCA jest ponadto zobowiązany do informowania ZAMAWIAJĄCEGO o zmianach prawa lub wystąpieniu innych istotnych zdarzeń mających wpływ na sytuację Spółki lub proponowaną strategię prywatyzacji Spółki. 3. ZAMAWIAJĄCY zastrzega, zgodnie z art. 36 ust. 5 Ustawy, że Zamówione Dzieła, o których mowa w ust. 1 pkt 1.1. ppkt 1.1.2. i ppkt 1.1.5. SIWZ tj.: - oszacowanie wartości Spółki, - strategia prywatyzacji Spółki. oraz Zlecone Prace, o których mowa ust. 2 pkt 2.1. i 2.2. SIWZ, tj. przygotowanie i obsługa procesu sprzedaży osobom trzecim akcji Spółki w trybie negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia, w tym w szczególności przygotowanie i zamieszczenie na koszt WYKONAWCY ogłoszenia o zbywaniu akcji, przygotowanie procedury ich zbycia, identyfikację i selekcję potencjalnych Nabywców, badanie ich wiarygodności finansowej, a także doradztwo w negocjacjach dotyczących sprzedaży akcji, przygotowanie projektu umowy sprzedaży akcji, z uwzględnieniem wskazówek ZAMAWIAJĄCEGO i doprowadzenie do jej zawarcia oraz wejścia w życie, nie mogą być powierzone Podwykonawcom. W przypadku pozostałych części zamówienia ZAMAWIAJĄCY żąda wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie WYKONAWCA powierzy Podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda składana oferta musi być zabezpieczona przez cały okres związania ofertą wadium w wysokości: 10 500,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy pięćset złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać WYKONAWCY, którzy spełniają poniższe warunki: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. co oznacza, że WYKONAWCA musi spełniać następujące warunki: a) jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi; b) spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy; c) WYKONAWCA wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - co najmniej 2 zamówienia związane z wykonaniem usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. wykonał wycenę podmiotu zbywanego i doprowadził samodzielnie lub wraz ze sprzedawcą do zawarcia umowy sprzedaży osobom trzecim udziałówakcji spółki, przy czym wartość transakcji nie była mniejsza niż 30.000.000,00 zł (trzydzieści milionów złotych) netto; d) posiada środki finansowe na rachunku bankowym w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych); e) WYKONAWCA jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500.000,00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych); f) WYKONAWCA dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, przy czym: 1) co najmniej jedna osoba posiada wykształcenie prawnicze, 2) co najmniej jedna osoba posiada doświadczenie w zakresie wykonania szacowania wartości przedsiębiorstwa spółki, 3) co najmniej jedna osoba posiada uprawnienia biegłego rewidenta, 4) co najmniej jedna osoba posiada uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego; g) przy wykonaniu działa, o którym mowa w Rozdziale 3 ust. 1 pkt 1.1. ppkt 1.1.2. osoby, które będą realizowały prace związane z jego wykonaniem muszą posiadać dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne; h) WYKONAWCA realizujący prace związane z dostępem do informacji niejawnych musi zatrudniać pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych spełniającego wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.). Ocena spełniania warunków odbędzie się na podstawie złożonych przez WYKONAWCĘ wraz z ofertą dokumentów, których wykaz zawiera Rozdział 10 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ocena spełniania warunków odbędzie się zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów oraz oświadczeń, których wykaz zawiera Rozdział 10 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - według wzoru ZAŁĄCZNIK NR 1 do SIWZ. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 odpowiednio pkt 4 - 8 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualne zaświadczenia naczelnika właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że WYKONAWCA nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie - według wzoru ZAŁĄCZNIK NR 2 do SIWZ. 7. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym WYKONAWCA posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową WYKONAWCY, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Z informacji musi wynikać konkretna kwota w PLN posiadanych środków finansowych lub wysokość zdolności kredytowej w PLN. 8. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że WYKONAWCA jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 9. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował WYKONAWCA i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, w tym wykaz osób, które będą realizowały prace związane z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne z podaniem poświadczenia bezpieczeństwa, datą jego wydania i ważnością oraz klauzulą dostępu do informacji niejawnych - według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 10. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 9 WYKONAWCA wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 11. Dokumenty stwierdzające, posiadanie pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych spełniającego wymagania ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych, tj. kserokopie poświadczenia bezpieczeństwa i zaświadczenia o odbyciu przeszkolenia przez służbę ochrony państwa, kserokopię dokumentu potwierdzającego powierzenie tej osobie pełnienia takiej funkcji.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.msp.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach