Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest rekultywacja gruntów położonych w Januszkowicach gmina Zdzieszowice na działkach nr 1165, 1166, 1169, 1170, 1271 k.m12

Starostwo Powiatowe w Krapkowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 47-303 Krapkowice, ul. Kilińskiego 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4074300 , fax. 077 4074332
  • Data zamieszczenia: 2009-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Krapkowicach
    ul. Kilińskiego 1 1
    47-303 Krapkowice, woj. opolskie
    tel. 077 4074300, fax. 077 4074332
    REGON: 53142192800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkrapkowicki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest rekultywacja gruntów położonych w Januszkowicach gmina Zdzieszowice na działkach nr 1165, 1166, 1169, 1170, 1271 k.m12
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rekultywacja gruntów położonych w Januszkowicach gmina Zdzieszowice na działkach nr 1165, 1166, 1169, 1170, 1271 k.m12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451123307
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wpłacić wadium w kwocie 2.000,00 zł. (słownie: dwa tysiące złotych) 2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Krapkowicach nr 04 8884 0004 2001 0000 0202 0132 Wadium sprawa ZP.3431- 6-2009. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w osobnej kopercie (z opisem WADIUM) przed upływem terminu na składanie ofert. Do oferty należy załączyć kopie potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 8. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium przewidzianego w pkt 1 zostaną wykluczeni z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 Ustawy Pzp. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuję jego bezwarunkowa wyplata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: 10.1. upłynął termin związania ofertą, 10.2. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego 10.3. zamawiający unieważnił postępowanie o udzieleni zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: 11.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 11.2. który został wykluczony z postępowania, 11.3. którego oferta została odrzucona. 12. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to przyczyn nie leżących po jego stronie. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 14.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 14.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 14.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - poprzez udokumentowanie posiadania uprawnień do wykonywania działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego. 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonywania zamówienia - tj. a) wykażą i udokumentują, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie, co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. roboty dotyczące rekultywacji gruntów o rozmiarze przekraczającym wartość 10 000 zł. Fakt należytego wykonania takiego zamówienia winien być potwierdzony stosownymi dokumentami - np. referencjami, protokołami odbioru końcowego wykonanych robót. b) wykażą, że dysponują lub będą dysponować kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności melioracje wodne lub instalacyjno - inżynieryjne w zakresie ochrony środowiska, c) dysponują potencjałem technicznym umożliwiającym realizację robót budowlanych wchodzących w zakres zamówienia, w tym sprzętem budowlanym. 1.3. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia oraz udokumentują to poprzez złożenie oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w oparciu o dokumenty określone w pkt VI niniejszej specyfikacji Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu metoda warunku granicznego -spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikach, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. 3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia odrzuca się ofertę Wykonawcy podlegającego wykluczeniu na mocy przepisów art. 24 ust 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. 4. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 4.1 jest niezgodna z ustawą, 4.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3, 4.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 4.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 4.6 zawiera błędy w obliczeniu ceny, 4.7 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, 4.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 5. O wykluczeniu z postępowania oraz o odrzuceniu ofert Wykonawcy zostaną zawiadomieni niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Zawiadomienie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na podstawie ustawy oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U z 2006 r., Nr 87, poz. 605 zm. Dz. U. Nr 188 poz. 1155 z późn. zm.), Zamawiający żąda dołączenia do oferty: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 1.1. aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.2. aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.3. oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp - załącznik nr 3 do siwz. 2. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 2.1. wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - wg załącznika Nr 4 do siwz; 2.2. dokumenty potwierdzające prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie przez osoby wskazane w ofercie do kierowania budową i robotami, w tym: wymagane prawem uprawnienia budowlane oraz świadectwo aktualnego wpisu na listę właściwej Okręgowej Izby, (co najmniej w zakresie gwarantującym spełnienie warunku podmiotowego); 2.3. wykaz wykonanych robót dotyczących rekultywacji w okresie 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim charakterem, stopniem złożoności robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonywania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane z należytą starannością (referencji poprzednich Zamawiających, protokołu odbioru końcowego robót)- wg wzoru jak w załączniku nr 5 do siwz. 3. Pozostałe dokumenty wymagane przez Zamawiającego, które należy dołączyć do oferty. 3.1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do siwz. 3.2. Dowód wniesienia wadium. 3.3. Kosztorys ofertowy robót 3.4. informacja dotycząca części zamówienia wykonywanej przez Podwykonawców - wg wzoru jak w zał. nr 6 do siwz, (jeżeli dotyczy) 4. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów. 4.1. Wszystkie dokumenty Wykonawcy składają w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę 4.2. Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone za zgodność przez Wykonawcę. 4.3. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, wykazy i załączniki, o których mowa w specyfikacji Zamawiającego. 4.4. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania, zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym, wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa. 4.5. Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela jest on zobowiązany do przedłożenia dokumentu potwierdzającego uprawnienia składającego ofertę. 4.6. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów - załączników. Pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i dane. Nie dopuszcza się składania alternatywnych, co do treści i formy dokumentów. 4.7. Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowanie spowoduje wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania. 5. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja, spółki cywilne): 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2. Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współprace tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 5.3. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo-upoważnienie do pełnienia takiej funkcji, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców winno być dołączone do oferty. 5.4 Dokumenty składane przez Wykonawców występujących wspólnie: każdy z Wykonawców musi oddzielnie złożyć dokumenty zawarte w punktach: VI. 1, ppkt 1.1, 1.2, 1.3, - pozostałe dokumenty Wykonawcy składają wspólnie. 5.5 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy. 6. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 6.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 6.1.1 pkt. VI. 1 ppkt. 1.1, 1.2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 6.1.2. Dokumenty, o których mowa w pkt. VI. 6 ppkt 6.1.1 lit. a) i c) powinny być wystawione nie wczesnej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. VI. 6 ppkt 6.1.1. lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.1.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych 7.1 Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne za wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. 7.2 Dokumenty niejawne, zastrzeżone składane w ofercie, wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób. 7.3 Po dokonaniu czynności otwarcia ofert Komisja zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne z wyjątkiem niepodlegających ujawnieniu oraz za wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę. 7.4 Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych w tym m.in. z zapisu art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.5 Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2003r. Nr 53, poz.1503 z p. zm.), poprzez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatkrapkowicki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach