Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa przepompowni ścieków w Gryficach przy ul. Zdrojowej

Zakład Usług Komunalnych w Gryficach ogłasza przetarg

  • Adres: 72-300 Gryfice, ul. Zielona
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 842 047 , fax. 913 842 214
  • Data zamieszczenia: 2020-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych w Gryficach
    ul. Zielona 5
    72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 842 047, fax. 913 842 214
    REGON: 36120134500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http:/bip.zuk.gryfice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa przepompowni ścieków w Gryficach przy ul. Zdrojowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa przepompowni Ścieków PS „Zdrojowa” w Gryficach przy ul. Zdrojowej , Dz. Nr 27/1, 28/1, obręb Gryfice 8. 1.1. Zakres prac obejmuje budowę nowej tłoczni ścieków sanitarnych (istniejącą przepompownię pozostawić bez zmian przysposabiając ją do pracy awaryjnej) wraz z odcinkami kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i rurociągu tłocznego oraz wykorzystaniem obecnego zasilania energetycznego istniejącej przepompowni. Montaż tłoczni z urządzeniami i rozruch zapewnia Zamawiający, po zawarciu umowy z producentem urządzeń. 1.2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących prac towarzyszących i tymczasowych: a/ informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia b/ przystąpienie do wykonywania robót montażowych musi być poprzedzone odcięciem dopływu istniejącej kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej za pomocą balonowania c/ zabezpieczenie placu budowy d/ wykonanie niezbędnych prób, badań, pomiarów, zabezpieczeń i odbiorów technicznych 1.3. Zamówienie należy realizować na terenie dz. Nr. 27/1.28/1 w m. Gryfice ul. Zdrojowa. Prace należy realizować w sposób zapewniający jak najmniejszą przerwę w pracy istniejącej przepompowni. Prace remontowe muszą być tak zrealizowane, żeby przerwa w pracy przepompowni była jak najkrótsza, ponieważ w czasie remontu budynki podłączone do kanalizacji włączonej do remontowanej przepompowni nie będą miały odprowadzenia ścieków. 1.4. Zamawiający w terminie określonym w umowie przekaże Wykonawcy teren budowy wraz z wymaganymi uzgodnieniami, Dziennik budowy, 1 egz. dokumentacji projektowej oraz 1 egz. specyfikacji technicznej. 1.5. Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej i prywatnej. 1.6. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. 1.7. Przed przystąpieniem do pracy Wykonawca jest zobowiązany do opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Przeprowadzi instruktarz BHP ogólny i stanowiskowy. Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.z 2003 r. poz. 401). W szczególności Wykonawca ma zadbać, aby pracownicy nie wykonywali pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych . Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież ochronną. Uznaje się , że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie kontraktowej. 2.Zestawienie podstawowych materiałów oraz opis zastosowanych rozwiązań projektowych. Zestawienie podstawowych materiałów do wykonania: • Odcinek sieci kanalizacji grawitacyjnej Ø 250 PVC, L – 8,00 m • Odcinek rurociągu tłocznego DN 125 PE, L- 5,00 m • Studzienka kanalizacyjna Ø 600 PVC - szt. 1 • Zasuwa kołnierzowa DN 100 - szt.3 • Zastawka kanalizacyjne naścienna - szt. 3 • Kabel YKY 4 x 10, L = 2,0 m • Szafa zasilająca sterownicza tłoczni 3.Tłocznia ścieków sanitarnych : • Tłocznię ścieków sanitarnych zlokalizowano na dz. Nr 27/1 • Tłocznię ścieków wykonać jako zbiornik podziemny z włazem zamykanym trudnym do podrobienia kluczem. Szafę sterowniczą należy wykonać na oddzielnym fundamencie zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie tłoczni. Zbiornik tłoczni wykonać jako monolit zapewniający 100 % szczelności wszystkich połączeń oraz odporny na działanie wody gruntowej . Tłocznia ścieków wyposażona w dwie naprzemiennie działające pompy o stopniu ochrony IP 68 pracujące w warunkach suchych. W zbiorniku tłoczni przed pompami zamontować dwa separatotry w kształcie specjalnie ukształtowanego kosza prętowego. W konstrukcji tłoczni zastosować zawory zwrotne. Wszystkie zastosowane zasuwy wykonane z żeliwa sferoidalnego. Na wlocie do tłoczni wewnątrz zamontować zasuwę nożową odcinającą. • Montaż tłoczni z urządzeniami i rozruch zapewnia Zamawiający. 5. Właz wejściowy oraz drabinka złazowa – właz 800 x 800 mm wykonany ze stali kwasoodpornej ) H18N9. Właz ocieplony pianką poliuretanową i doszczelniony porowatą gumą EPDM. Na włazie zamontować kominek wentylacyjny ø 105 z siatką kwasoodporną. Właz wyposażony w szczelne zamknięcie oraz sygnalizację otwarcia włazu służące do zabezpieczenia tłoczni przed niepożądanym zarówno drabina jak właz otwarciem. Drabinka złazowa ze stali kwasoodpornej, wyposażona w szczeble antypoślizgowe z blachy kwasoodpornej OH 18 N9 o gr. 2 mm. Górne elementy stopnic przetłaczane. Zarówno drabina jak i właz wejściowy wykonane w gat. Wg PN na materiał PN-OH18N9. Zastosowane rozwiązania powinny posiadać atesty materiałowe i deklaracje zgodności od dostawcy towaru zgodnie z indywidualną dokumentacją techniczną wyrobu jednostkowego zgodnie z art. 10 ustawy o wyrobach budowlanych Dz. U. nr 92, poz, 881 z 2004 r. 6. Szafa zabezpieczająco – sterująca wraz z wpięciem w istniejący system monitoringu. Moduł telemetryczny umożliwiający sposób komunikacji : • Przez krótkie wiadomości SMS • Za pomocą technologii GPRS Moduł telemetryczny posiadający następujące zasoby: • 8 wejść binarnych • 8 wejść/wyjść binarnych • 2 wejścia analogowe • Port nr 1 z interfejsem RS 232 i protokołem Modus RTU • Port nr 2 z interfejsem RS 232/422/485 i protokołem Modus RTU System monitoringu w technologii GSM/GPRS. Sposób komunikacji pomiędzy obiektem, a stacją dyspozytorską realizowany za pomocą Internetu. Zainstalowane urządzenie telemetryczne na obiekcie, które pe operatora gdzie zainstalowana jest aplikacja wizualizacyjna. Pełni funkcję sterownika i modułu GSM/GPRS ma przesyłać dane na temat aktualnego stanu obiektu do pomieszczenia, gdzie znajduje się stacja dyspozytorska. Sama stacja musi być wyposażona w urządzenia odbiorcze oraz komputer. Urządzenie odbiorcze zbiera dane z obiektu i zapisuje je na komputerze. Szafa sterownicza z tworzywa sztucznego o stopniu ochrony IP 65 z podwójnymi drzwiami oraz postumentem realizująca naprzemienną pracę pomp w tłoczni ścieków wraz z blokadą pracy równoległej. Wyposażenie szafy sprzętowo umożliwiające sterowanie oraz monitorowanie obiektu przez transmisją GPRS. Szafa sterownicza od strony elektrycznej zapewniająca zabezpieczenia wszelkich elementów odbiorczych zasilanych z rozdzielni. Rozdzielnia od strony aparatury kontrolno – pomiarowej dokonująca pomiaru wielkości elektrycznych niezbędnych do prawidłowej pracy i monitorowania obiektu. Sygnałem sterującym dla tłoczni jest sonda ultradźwiękowa. W przypadku awarii sterownika i/lub sondy sterowanie przejmować winny pływaki sterowania awaryjnego . W zaistniałej sytuacji awaryjnej pracę powinna podjąć jedna pompa (z uwzględnieniem przełączenia na drugą pompę w przypadku zaistniałej awarii pompy pierwszej. 7. Wymagania dotyczące sprzętu : • Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót • Wykonawca przystępujący do wykonania przebudowy przepompowni powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu: samochodu skrzyniowego, wciągarek mechanicznych, urządzeń do przeprowadzania prób szczelności, spawarki elektrycznej, wibratora do zagęszczania gruntu. 8. Kontrola jakości robót – do obowiązków wykonawcy należy opracowanie i przedstawienie do aprobaty inwestora programu zapewnienia jakości, w którym przedstawi on zamierzony sposób wykonywania robót z dokumentacją projektową i SST: • Organizację wykonania robót, terminy i sposób prowadzenia robót • BHP Zasady kontroli jakości robót – wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wszystkie materiały powinny posiadać atest producenta potwierdzający ich jakość. 9 . Dziennik budowy – jest wymaganym dokumentem prawnym obowiązującym Zamawiającego i Wykonawcę w okresie od przekazania Wykonawcy terenu budowy do końca okresu gwarancyjnego. Odpowiedzialność za prowadzenie dziennika budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami spoczywa na wykonawcy. Zapisy w dzienniku budowy będą dotyczyć przebiegu robót, stanu bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz technicznej strony budowy. Atesty materiałów, certyfikaty, orzeczenia o jakości materiałów będą stanowić załącznik do odbioru robót. 10. Obmiar robót – przedmiar robót stanowi załącznik do Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót stanowiącej załącznik do projektu technicznego „przebudowy przedmiotowej oczyszczalni ścieków”. Obmiar robót określa faktyczny zakres wykonywanych robót w jednostkach ustalonych w kosztorysie ofertowym i ST. Obmiaru robót dokonuje wykonawca. Odbiór robót – roboty remontowe podlegają następującym odbiorom: 1. Odbiorowi końcowemu 2. Odbiorowi końcowemu Dokumentu odbioru końcowego : • Specyfikacja techniczna • Dziennik budowy i książka obmiaru • Atesty jakościowe wbudowanych materiałów Odbiór ostateczny polega na ocenie wykonywanych robót związanych z usunięciem wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym i zaistniałych w okresie gwarancyjnym. Odbiór ostateczny będzie dokonany na podstawie oceny wizualnej obiektu z uwzględnieniem zasad odbioru. 11. Normy i rozporządzenia: • Warunki techniczne wykonania o odbioru robót budowlano montażowych, tom II instalacje sanitarne i przemysłowe • Prawo budowlane • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. poz. 401) • PN-68/B-06050 Roboty ziemne i budowlane • PN-92/B-10735 Kanalizacja . Wymagania i badania przy odbiorze. • PN-EN-12050 Przepompownie ścieków wewnątrz budynków i ich otoczeniu. Zasady budowy i badania. 12. Podane w dokumentacji przetargowej nazwy własne są przykładowe. Dopuszcza się stosowanie technologii, urządzeń i materiałów równoważnych w stosunku do przywołanych w dokumentacji przetargowej. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry nie gorsze niż wskazane przykładowo jako nazwy własne w dokumentacji technicznej. 13. Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 14. W przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających Wykonawca ma obowiązek kalkulacji szczegółowej kosztów według nośników cenotwórczych zastosowanych do przygotowania kosztorysu szczegółowego złożonego w postępowaniu przetargowym, w razie konieczności uzupełnionych o stawki jednostkowe minimalne publikowane w Sekocenbudzie aktualnego na dzień złożenia kosztorysu. 15. Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia za roboty zaniechane, nie wykonane, wycenione wg składników cenotwórczych oraz cen materiałów zawartych w ofercie Wykonawcy złożonej w postępowaniu przetargowym prowadzonym przez Zamawiającego. 16. Wykonawca może zlecić wykonanie części robót podwykonawcom tylko za zgodą Zamawiającego. 17. W przypadku zlecenia robót podwykonawcom, rozliczenia finansowe za wykonane roboty Zamawiający dokona bezpośrednio z podwykonawcą. 18. Kierowanie robotami będzie sprawowane przez pracowników Wykonawcy lub podwykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Zmiana osób pełniących funkcje kierownicze na budowie, w stosunku do wykazu zawartego w ofercie przetargowej a także w trakcie trwania budowy, wymaga każdorazowo akceptacji i pisemnej zgody Zamawiającego. 19. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i dostarczenia zamawiającemu przed końcowym odbiorem robót dokumentację powykonawczą wraz z geodezją powykonawczą. 20. Wymagany okres gwarancji urządzenia minimum 60 miesięcy. 21. Kod CPV : 45.23.24.23-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232423-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. 1. Wadium należy wnieść w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) w terminie do dnia 06.03.2020 r. do godziny 10.00. Decyduje data wpływu środków na konto Zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu, powinno zostać przesłane na rachunek Zamawiającego w banku: 30 9376 0001 0000 0433 2001 0013 z adnotacją: „Przebudowa przepompowni ścieków PS ZDROJOWA w Gryficach”; sygnatura sprawy: TT 02/02/2020”; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (z tym iż poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) – w Urzędzie Miejskim w Gryficach, pok. nr 120 od poniedziałku do piątku od 8:00 – 14:00, najpóźniej do dnia 06.03.2020 r. do godziny 10.00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony, a oferta uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1,2,3,4 ustawy Pzp (wykluczenie nastąpi w przypadku posiadania dowodów), zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, które zostały określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Opis sposobu oceny spełniania warunku: Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez przedłożenie oświadczenia z art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach