Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie pn. Opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z nauką języka niemieckiego.

Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33100 Tarnów, pl. J. Bema
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 882 300 , fax. 146 882 301
  • Data zamieszczenia: 2018-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie
    pl. J. Bema 3
    33100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 146 882 300, fax. 146 882 301
    REGON: 85176311800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.up.tarnow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie pn. Opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z nauką języka niemieckiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: 1) przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkolenia pn. Opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z nauką języka niemieckiego la 10 osób, 2) szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie tarnowskim i m. Tarnów (IV) Mój rozwój, moja szansa”, który jest realizowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 8 Rynek Pracy, Działanie 8.1 Aktywizacja zawodowa – projekty Powiatowych Urzędów Pracy, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, 3) celem szkolenia jest nabycie przez uczestnika umiejętności/kompetencji w zakresie opieki nad osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi oraz podstaw języka niemieckiego, 4) fakt nabycia umiejętności/kompetencji będzie weryfikowany przez Wykonawcę w ramach następujących etapów: I. Etap – Zakres – zdefiniowanie grupy docelowej: Grupę docelową projektu stanowią osoby w wieku 30 lat i więcej pozostające bez pracy zarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy i zakwalifikowane do profilu pomocy I (tzw. bezrobotni aktywni) lub profilu pomocy II (tzw. wymagający wsparcia) w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, należące co najmniej do jednej z poniższych grup: a) osoby powyżej 50 roku życia, b) osoby długotrwale bezrobotne, c) osoby z niepełnosprawnościami, d) osoby o niskich kwalifikacjach, e) kobiety, f) bezrobotni mężczyźni w wieku 30-49 (nie należący do w/w grup, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza), przy czym zgodnie z art. 65 ust. 9 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 roku ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące EFRR, EFS, FS, EFRROW oraz EFMiR, wydatki dotyczące wsparcia tej grupy docelowej będą kwalifikowalne od dnia przedłożenia Komisji Europejskiej wniosku o zmianę RPO WM zawierającego rozszerzoną grupę docelową w ramach PI 8i oraz przy założeniu, że ta grupa docelowa nie może stanowić więcej niż 20% ogółu bezrobotnych objętych wsparciem w projekcie. Do uczestnictwa w projekcie, spośród wyżej wymienionej grupy, będą kierowane przede wszystkim: a) osoby powyżej 50 roku życia, b) osoby długotrwale bezrobotne, c) osoby z niepełnosprawnościami. II. Etap – Wzorzec – zdefiniowanie efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonego szkolenia: Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się:  z uwzględnieniem wiedzy:  zna zagadnienie z zakresu pedagogiki specjalnej i gerontologii,  zna zasady etyczno-moralne w zawodzie opiekuna osoby starszej, chorej lub niepełnosprawnej,  zna zasady udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia życia lub określonej niedyspozycji,  zna podstawowe czynności pielęgnacyjno-higieniczne,  zna podstawowe techniki wykonania zabiegów rehabilitacyjnych,  zna wybrane formy terapii zajęciowej i organizowania zajęć rekreacyjnych podopiecznych,  zna podstawy języka niemieckiego z uwzględnieniem słownictwa zgodnego z zakresem szkolenia,  z uwzględnieniem umiejętności:  potrafi udzielić pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub niedyspozycji podopiecznego,  potrafi utrzymać czystość w otoczeniu podopiecznego,  potrafi wykonać podstawowe zabiegi rehabilitacyjne,  potrafi stosować wybrane formy terapii zajęciowej i organizować zajęcia rekreacyjne podopiecznych,  wykorzystuje nabytą wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, gerontologii, zasad etyczno-moralnych w praktyce,  wykorzystuje podstawowe słownictwo z zakresu języka niemieckiego w kontaktach z podopiecznymi,  z uwzględnieniem kompetencji społecznych:  tworzy i rozwija wzorce właściwego postępowania w środowisku pracy, kierując się zasadami etyki zawodowej. III. Etap – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu szkolenia: Na podstawie opracowanych kryteriów oceny Wykonawca przed rozpoczęciem szkolenia i po jego zakończeniu przeprowadzi egzamin z części teoretycznej i praktycznej szkolenia w celu sprawdzenia poziomu wiedzy uczestników szkolenia z zakresu objętego programem szkolenia. Z przeprowadzonych egzaminów Wykonawca sporządzi protokół zawierający imienny wykaz osób wraz z uzyskanymi wynikami z części teoretycznej i praktycznej i przedłoży go Zamawiającemu. IV. Etap – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II) po zakończeniu szkolenia: Po zakończeniu szkolenia, w oparciu o wyniki z przeprowadzonych egzaminów Wykonawca sporządzi analizę porównawczą dającą podstawę do stwierdzenia uzyskanych efektów uczenia się z uwzględnieniem: wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, osiągniętych w wyniku przeprowadzonego szkolenie dla każdej ze skierowanych osób i przedłoży ją Zamawiającemu. 5) szkolenie winno obejmować minimum 200 godzin zegarowych zajęć, czasu trwania egzaminu, o którym mowa w III Etapie – Ocena, nie wlicza się do liczby godzin szkolenia, w tym: - minimum 120 godzin zegarowych zajęć z zakresu opieki nad osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi, w tym minimum 100 godzin zajęć praktycznych, - minimum 80 godzin zegarowych zajęć z zakresu nauki języka niemieckiego, 6) program szkolenia winien obejmować w szczególności zagadnienia z zakresu:  pedagogiki specjalnej,  gerontologii,  zasad etyczno-moralnych,  udzielania pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub określonej niedyspozycji,  podstawowych czynności pielęgnacyjno-higienicznych,  technik wykonywania podstawowych zabiegów rehabilitacyjnych,  stosowania wybranych form terapii zajęciowej i organizowania zajęć rekreacyjnych podopiecznych,  nauki języka niemieckiego (od podstaw) z uwzględnieniem słownictwa zgodnego z zakresem szkolenia, 7) uczestnicy szkolenia winni otrzymać na własność książkę oraz ćwiczenia do nauki języka niemieckiego, 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w przypadkach niezależnych od Zamawiającego, 9) w przypadku zmniejszenia liczby uczestników szkolenia, o którym wyżej mowa, Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie, które będzie iloczynem faktycznej liczby uczestników szkolenia oraz jednostkowego kosztu szkolenia określonego w ofercie Wykonawcy, 10) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić szkolenie wyłącznie z udziałem osób skierowanych przez Zamawiającego (nie dopuszcza się dołączania do grupy innych uczestników), 11) w przypadku skierowania przez Zamawiającego do odbycia szkolenia osób posiadających orzeczony stopień niepełnosprawności, Wykonawca zobowiązany będzie uwzględnić wymagania w zakresie rodzaju niepełnosprawności tych osób, tj. dostosować sposób prowadzenia szkolenia oraz potencjał techniczny i kadrowy do skierowanych osób niepełnosprawnych, 12) jeżeli Zamawiający będzie kierował osobę niepełnosprawną na szkolenie poinformuje o tym Wykonawcę na piśmie, wskazując rodzaj i stopień niepełnosprawności kierowanej osoby, 13) Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić na zakończenie szkolenia wśród uczestników szkolenia ankietę, wypełnione ankiety Wykonawca przekaże Zamawiającemu, 14) absolwent szkolenia winien otrzymać zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności/kompetencji zawierający m.in.: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności/kompetencji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, opis uzyskanych efektów uczenia się w odniesieniu do wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (określonych w pkt. 12 załącznika 4 do SIWZ) oraz podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie; 15) zaświadczenie i dokumenty szkoleniowe muszą być oznaczone:  znakiem Fundusze Europejskie Program Regionalny,  barwami RP wraz z nazwą „Rzeczpospolita Polska”,  logotypem Województwa Małopolskiego,  znakiem Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. i Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 821/2014 z dnia 28 lipca 2014 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w zakresie szczegółowych uregulowań dotyczących transferu wkładów z programów i zarządzania nimi, przekazywania sprawozdań z wdrażania instrumentów finansowych, charakterystyki technicznej działań informacyjnych i komunikacyjnych w odniesieniu do operacji oraz systemu rejestracji i przechowywania danych (Dz. Urz. UE L 223 z 29.07.2014, str. 7) oraz ze szczegółowymi informacjami i przykładami, które zostały określone w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Podręcznik oraz wzory materiałów w formie elektronicznej są dostępne w serwisie internetowym IZ RPO WM www.rpo.malopolska.pl. Zestawienie znaków zawsze występuje w wersji pełnokolorowej. 16) wyżej wymienione dokumenty muszą posiadać informacje:  o projekcie w ramach którego prowadzone będzie szkolenie: „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie tarnowskim i m. Tarnów (IV) Mój rozwój, moja szansa”, który jest realizowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 8 Rynek Pracy, Działanie 8.1 Aktywizacja zawodowa – projekty Powiatowych Urzędów Pracy,  dotyczące współfinansowania projektu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, 17) zajęcia winny być realizowane w systemie: 2,5 godziny zajęć z języka niemieckiego i 4 godziny zajęć z zakresu opieki nad osobami starszymi, chorymi i niepełnosprawnymi (Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany realizowanych zajęć tylko w uzasadnionych przypadkach), 18) Zamawiający nie dopuszcza prowadzenia zajęć w formule kształcenia na odległość, 19) zajęcia muszą być realizowane w dni robocze od poniedziałku do piątku (tj. przez 5 dni w tygodniu), w przedziale czasowym między godziną 700 a 1900, 20) zajęcia nie mogą odbywać się dłużej niż 8 godzin zegarowych dziennie, 21) szkolenie musi trwać średnio nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, 22) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia cateringu w każdym dniu szkolenia w postaci: gorących i zimnych napojów (kawa, herbata, sok, woda mineralna) oraz drożdżówek/kanapek, 23) szkolenie musi zostać przeprowadzone z uwzględnieniem technologii informatycznych takich jak np.: rzutnik/ projektor multimedialny/tablica interaktywna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 1065, z późn. zm.), tj. posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS) prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy oraz aktualizację na 2018 rok.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Program szkolenia pn. Opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych z nauką języka niemieckiego, zgodny z opisem przedmiotu zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ. 3) Kalkulacja kosztów szkolenia – załącznik nr 5 do SIWZ. 4) Zaakceptowany projekt umowy o przeprowadzenie szkolenia – załącznik nr 6 do SIWZ. 5) Dodatkowe informacje niezbędne do oceny kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze najkorzystniejszej oferty – załącznik nr 7 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach