Przetargi.pl
„Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego samochodu ciężarowego wraz z urządzeniem bramowym”

Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 32-602 Oświęcim, ul. Bema
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 423 140 , fax. 338 423 140
  • Data zamieszczenia: 2020-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
    ul. Bema
    32-602 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 338 423 140, fax. 338 423 140
    REGON: 72112533000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuk.oswiecim.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka ze 100% udziałem Gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego samochodu ciężarowego wraz z urządzeniem bramowym”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego pochodzącego z produkcji seryjnej (nie dopuszcza się dostawy prototypów lub pierwszych urządzeń w danej serii), nierejestrowanego (rok produkcji 2019 lub 2020) specjalistycznego samochodu ciężarowego z nadwoziem bramowym – zakres zamówienia, jak i specyfikacja techniczna jest szczegółowo opisana w Załączniku nr 6 do siwz. 1.1 Wymagania techniczne dla podwozia pojazdu: 1) Podwozie musi pochodzić z produkcji seryjnej, nie dopuszcza się dostawy prototypów lub pierwszych urządzeń w danej serii, nie dopuszcza się pojazdów już rejestrowanych, 2) Rok produkcji 2019 lub 2020, 3) Dmc min. 18 ton, 4) Rozstaw osi w przedziale 4000-4300 mm, zwis tylny w przedziale od 1,75 m do 1,85 m, 5) Homologacja pojazdu kompletnego lub dopuszczenie jednostkowe, 6) Układ napędowy pojazdu 4x2, 7) Zawieszenie pojazdu: przód – resorowe (wzmocnione) oraz tył – resorowe (wzmocnione) lub pneumatyczne; w przypadku zawieszenia tylnego pneumatycznego oś napędowa na dwóch poduszkach powietrznych, 8) Silnik o zapłonie samoczynnym i mocy min. 320 KM, spełniający wymagania Euro 6 przy zastosowaniu technologii SCR, w szczególności w zakresie zużycia energii oraz dla emisji CO2, tlenku azotu, węglowodorów i cząstek stałych, 9) Układ wydechowy - wylot powietrza wyprowadzony do góry, 10) Blokada mechanizmu różnicowego, 11) Skrzynia biegów – min. 9-biegowa, 12) Układ ABS, ASR, wyposażony w hamulce tarczowe, EBS, system kontroli trakcji, systemy bezpieczeństwa biernego zgodnie z aktualnymi wymogami prawnymi, 13) Zbiornik paliwa o pojemności min. 200 litrów, 14) Kabina dzienna krótka w kolorze białym, 15) Centralny zamek z pilotem, 16) Światło ostrzegawcze zamontowane na kabinie pojazdu z napisem „ZUK” w kształcie cienkiej belki, 17) Fotel kierowcy regulowany pneumatycznie, podłokietnik do fotela kierowcy, 18) Siedzenia w układzie 1+1 (pojedynczy fotel kierowcy + pojedynczy fotel dla zmiennika), 19) Dźwiękowy sygnał ostrzegawczy biegu wstecznego, 20) Wał odbioru mocy (WOM), PTO, 21) Sprzęt i wyposażenie do podłączenia przyczepy: min. poprzecznica, pneumatyczne złącze przyczepy, złącze elektryczne przyczepy 24V, 22) Lusterko dojazdowe, 23) Przednia szyba przyciemniana lub wyposażona w osłonę przeciwsłoneczną, podgrzewana, 24) Legalizowany tachograf (instrukcja w języku polskim), przygotowanie do złącza FMS, 25) Regulowana wielofunkcyjna przekładnia kierownicza ze wspomaganiem, 26) Opony dla osi przedniej 315/80R22.5 R, bieżnik szosowy, 27) Opony dla osi tylnej napędowej 315/80R22.5, bieżnik typu kostka, 28) Koło zapasowe, wspornik koła zapasowego, 29) Immobilizer fabryczny, 30) Komputer pokładowy, komunikaty wyświetlane w języku polskim, 31) Wskaźnik ciśnienia w ogumieniu, 32) Dodatkowe miejsce na zamontowanie CB z wyprowadzoną instalacją elektryczną 12V, 33) Podłączenie i dostawa wraz z pojazdem urządzeń peryferyjnych kompatybilnych z użytkowanym przez Zamawiającego zintegrowanym systemem lokalizacji GPS, w tym lokalizatora GPS typu Professional, sondy paliwa dedykowanych systemowi Globtrak lub kompatybilnych z systemem Globtrak: a) System lokalizacji GPS • Lokalizator GPS-CAN zapewniający monitoring pracy pojazdu, zużycie paliwa, identyfikację kierowcy, odczyt z samochodowej szyny CAN współpracujący z systemem Globtrak (zakres zadań przypadający jednostce typu GPS Professional) obsługującym czujniki systemu oraz sondę paliwową z funkcjonalnościami co najmniej:  śledzenie pojazdu online/analiza trasy,  generowanie raportów dotyczących pojazdu,  pomiar zużycia paliwa,  statystyka pracy silnika (obroty silnika, obciążenie silnika). 34) Gniazdo elektryczne 12 V lub przetwornik, 35) Dywaniki gumowe dla kierowcy i pasażera, 36) System centralnego smarowania obejmujący podwozie i zabudowę pojazdu (tj. co najmniej resory, zwrotnice, a w zabudowie główna oś obrotu, siłowniki wychyłu ramion), 37) Zderzak przedni plastikowy lub metalowy, 38) Pojazd wyposażony w osłony boczne anty-rowerowe oraz błotniki, 39) Akumulatory min. 2x175Ah, 40) Alternator min. 100A, 41) Elektrycznie sterowane szyby, 42) Elektrycznie regulowane z kabiny podgrzewane lusterka wsteczne lewe i prawe, 43) Reflektory halogenowe H7 z LED światłami do jazdy dziennej, 44) Światła przeciwmgielne przednie, 45) Boczne światła obrysowe, 46) Radio z odtwarzaczem MP3 oraz zestawem głośnomówiącym, 47) Skrzynka narzędziowa nie mniejsza niż 100l, standardowy zestaw narzędzi, 48) Pojemnik na wodę z kranikiem min. 10l, 49) Kabina klimatyzowana, 50) Centralny zamek drzwiowy, 51) Separator wilgoci podgrzewany, 52) Tempomat aktywny (ACC), 53) System LDW (ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu), 54) Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy pojazdu, 55) Gwarancja min 24 miesiące, obsługa serwisowa w trakcie trwania gwarancji (przeglądy gwarancyjne) w cenie pojazdu. 1.2. Wymagane parametry techniczne zabudowy pojazdu: 1) Zabudowa bramowa o konstrukcji stalowej, gruntowana i lakierowana w kolorze czarnym lub szarym, 2) Rok produkcji 2019 lub 2020, 3) Urządzenie sterowane na zewnątrz urządzenia oraz sterowanie z kabiny, 4) Ramiona podnoszące teleskopowane hydraulicznie o zasięgu co najmniej 4 400 mm, 5) Główna oś wywrotu o średnicy min. 250 mm zintegrowana z ramionami, 6) Co najmniej 2 haki sterowane pneumatycznie (blokada kontenera przy wywrocie), 7) Rozstaw wewnętrzny – 690 mm, 8) Minimum 4 łańcuchy podnoszące, 9) Pompa hydrauliczna wielotłoczkowa, 10) Siła udźwigu – ramiona na poziomie podłogi urządzenia – 11500 kg przy zasięgu ramion minimum 2800 mm, 11) Siła udźwigu – ramiona na poziomie podłogi urządzenia – 7500 kg przy zasięgu ramion minimum 4200 mm, 12) Szerokość całkowita – w przedziale od 2400 mm do 2600 mm, 13) Szerokość miedzy ramionami – w przedziale od 2000 mm do 2200 mm, 14) Szerokość między górnymi zawiesiami – w przedziale od 2000 mm do 2100 mm, 15) Długość urządzenia – max 3 600 mm, 16) Gwarancja min. 24 miesiące, obsługa serwisowa w trakcie trwania gwarancji (przeglądy gwarancyjne) w cenie pojazdu. 1.3 Pozostałe wymagania: 1) Koło zapasowe wyposażone w oponę charakteryzującą się podwyższoną wytrzymałością, 2) Podnośnik hydrauliczny, 3) Trójkąt ostrzegawczy, 4) Apteczka, 5) Gaśnica, 6) Przewód do pompowania kół, 7) Kliny zabezpieczające pod koła (szt. 2), 8) Klucz do kół, 9) Komunikacja urządzeń na pojeździe z globalnym systemem monitoringu musi zapewniać implementację aktualnej cyfrowej mapy Polski oraz zapewniać możliwość określenia pozycji nagranego materiału na tej mapie (np. poprzez wbudowany nadajnik GPS), 10) Wymagania dodatkowe: a) Pojazd musi posiadać niezbędne wyposażenie oraz dokumenty dopuszczające go do ruchu drogowego w Polsce i umożliwiające jego rejestrację (po stronie Wykonawcy) i eksploatację bezpośrednio po odbiorze przez Zamawiającego. W szczególności wymagane będą: świadectwo homologacji dla pojazdu skompletowanego wraz z zabudową lub tzw. dopuszczenie cząstkowe. Wraz z pojazdem należy dostarczyć instrukcję obsługi oraz katalog części zamiennych w języku polskim. b) Dostawca musi podać w ofercie przetargowej producenta oferowanego urządzenia dla podwozia i nadwozia. c) Pojazd (urządzenie) nie może być prototypem. d) Dostawa obejmuje dostawę wraz z przeprowadzeniem prób technicznych i szkoleniem z obsługi – do 6 osób. e) Wykonawca zapewnia udzielenie gwarancji w pełnym zakresie na cały przedmiot zamówienia. Okres gwarancji nie może być krótszy niż 24 m-ce. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia przejęcia przedmiotu umowy, potwierdzonego protokołem zdawczo-odbiorczym podpisanym przez obie Strony. Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego nastąpi po dostawie, przeprowadzeniu prób technicznych i organizacji szkolenia dla pracowników obsługi. Okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. f) Wykonawca zapewnia Autoryzowany Serwis, przy czym czas reakcji serwisu rozumiany jako przyjazd i rozpoczęcie usuwania awarii nie może być dłuższy niż 48 godzin od daty zgłoszenia awarii. Parametry techniczne urządzeń składających się na przedmiot leasingu zawiera załącznik nr 6 do siwz. Użyte w siwz i w załącznikach do siwz nazwy produktów, producentów produktów lub źródła ich pochodzenia mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w siwz. Zgodnie z dyspozycją art. 30 ust.4 uPzp w miejscu, w którym przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych, referencyjnych systemów technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne z opisywanym. Wykazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z zapisami art. 30 ust. 5 uPzp spoczywa na wykonawcy. Użyte w siwz i w załącznikach do siwz nazwy produktów, producentów produktów lub źródła ich pochodzenia mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w siwz. W przypadku norm zharmonizowanych za rozwiązania równoważne uznawane będą rozwiązania zapewniające spełnienie wymagań zasadniczych na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach zgodnie z wymaganiami dyrektyw. W pozostałych przypadkach, tj. w odniesieniu do europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych, referencyjnych systemów technicznych za równoważne będą uznawane rozwiązania/materiały o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w opisie zamówienia. Zamawiający posiada zintegrowany system lokalizacji (lokalizatory GPS) pojazdów do odbioru odpadów komunalnych (śmieciarki itp.), zgodnie z wymaganiami stawianymi przez rozporządzenia dot. odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Systemem obowiązującym u Zamawiającego jest system firmy Globtrak. System lokalizacji wszystkich pojazdów Zamawiającego winien spełniać warunki stawiane ww. pojazdom przez poszczególne Gminy, w tym głównie miasto Oświęcim i Gminy ościenne, będące głównym Zamawiającym ZUK Sp. z o.o. System obsługiwany jest w dyspozytorni Spółki stanowiącej jednostkę centralną i nie jest możliwe zastosowanie innego modelu / systemu GPS, poprzez zakup przez Zamawiającego dla tego konkretnego pojazdu innego niekompatybilnego rozwiązania technicznego nie zapewniającego swobodnego transferu danych w ramach systemu oraz między modułami systemu. Ewentualny oferowany system kompatybilny z Globtrak winien posiadać jego parametry techniczne i funkcjonalności, a system jego działania zostanie sprawdzony podczas prób technicznych. Brak kompatybilności i niemożliwość przesyłania danych pomiędzy komponentami systemu globalnego oraz komponentami zamontowanymi na pojeździe będzie skutkowało niedokonaniem odbioru pojazdu. 2. Warunki leasingu: 1. Zakup pojazdu stanowiącego przedmiot zamówienia będzie finansowany przez firmę leasingową zwaną Finansującym lub Wykonawcą. 2. Zapłaty na rzecz Dostawcy przedmiotu zamówienia należności za dostarczony pojazd Finansujący dokona na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy Dostawcą a Finansującym lub wystawionej przez Dostawcę faktury (którą Finansujący udostępnia Zamawiającemu). 3. Odpisów amortyzacyjnych w okresie leasingu dokonuje Wykonawca (Finansujący). 4. Waluta umowy leasingu – PLN. 5. Zmienna stopa procentowa. 6. Zamawiający przewiduje 47-miesięczny okres leasingu. W okresie leasingu zamawiający uiści na rzecz Wykonawcy (Finansującego) 47 równych miesięcznych rat leasingowych opartych na koszcie zmiennym WIBOR 1M (za wyjątkiem opłaty inicjalnej i opłaty za wykup o niezmiennej wartości), jeśli będzie uznana w harmonogramie za pierwszą ratę). Zamawiający zaznacza, że płatność rat leasingowych nie będzie następowała wcześniej, niż 20-go dnia każdego miesiąca kalendarzowego okresu leasingu. Wartość i termin spłaty wszystkich rat leasingowych Wykonawca (Finansujący) zobowiązany jest wskazać w harmonogramie finansowania zamówienia. Rata leasingowa powinna zawierać w sobie koszty związane z realizacją umowy leasingu tj. prowizje, opłaty manipulacyjne, koszt transportu do miejsca przeznaczenia, koszt szkolenia pracowników itp. – w części kapitałowej. 7. Opłata wstępna w wysokości 5 % ceny netto nabycia pojazdu + VAT. Opłata wstępna zostanie uiszczona z konta Zamawiającego w terminie zgodnym z treścią harmonogramu finansowania zamówienia. Za dzień zapłaty uważany będzie dzień uznania rachunku Wykonawcy. Płatność opłaty wstępnej nastąpi 1 (jeden) miesiąc przed planowanym odbiorem Przedmiotu leasingu przez Zamawiającego. 8. Opłata za wykup około 1% ceny netto nabycia pojazdu + VAT (wartość procentową opłaty za wykup należy podać w formularzu ofertowym oraz wypełnionym zał. nr 6). Zamawiający będzie miał prawo do nabycia Przedmiotu leasingu po upływie podstawowego okresu umowy, w terminie 30 dni od daty wymagalności ostatniej Raty Leasingowej, za cenę sprzedaży (na podstawie wystawionej przez Finansującego faktury VAT). Warunkiem skuteczności wykupu jest ponadto spłacenie przez Zamawiającego wszelkich zaległych należności wynikających z umowy leasingu. 9. Zapłata opłaty wstępnej/inicjalnej, rat leasingowych i opłaty za wykup przedmiotu leasingu wyczerpuje wszelkie zobowiązania pieniężne Zamawiającego wobec Wykonawcy (Finansującego) z tytułu należytego wykonania umowy leasingu. 10. Wykonawca (Finansujący) jest zobowiązany do opracowania i przedłożenia wraz z ofertą harmonogramu finansowania zamówienia, określającego w szczególności: a) Wysokość (kwotę) opłaty inicjalnej, b) Wysokość (kwoty) poszczególnych rat leasingowych podzielonych na część kapitałową i odsetkową w okresie leasingu, c) Wysokość (kwotę) opłaty za wykup. Wszystkie wskaźniki cenowe zawarte w harmonogramie muszą być podane w złotych polskich z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku. 11. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru ubezpieczyciela w pełnym zakresie OC/AC, ponieważ sam będzie ponosił koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu, 12. Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat dodatkowych naliczanych z tytułu dokonywania przez Finansującego/Wykonawcę jakichkolwiek czynności administracyjnych związanych z udzieleniem leasingu (np. kosztów rejestracji pojazdu, opłat z tytułu udzielania odpowiedzi przez Wykonawcę na zapytania Policji, Straży Miejskiej, Inspekcji Transportu Samochodowego, potwierdzenia niezalegania z ratami leasingu, potwierdzenia salda umowy na koniec roku kalendarzowego, wyrażenia zgody na czynności związane z umową leasingu lub dotyczące przedmiotu leasingu, itp.). 13. Zamawiający pokryje koszty dodatkowych czynności, jakie mogą powstać wyłącznie z jego winy np. dotyczące sytuacji ewidentnych, nie spowodowanych przez osoby trzecie. Nie dotyczy to sytuacji opisanych w punkcie 12. Wszelkie wnioski Zamawiającego dotyczące wydania zgód, potwierdzeń, itp. nie będą traktowane jako te zawinione przez Zamawiającego. 14. Zamawiający będzie ponosił wszelkie koszty eksploatacyjne związane z użytkowaniem przedmiotu leasingu, koszty ewentualnych mandatów, koszty obowiązkowych okresowych badań technicznych, koszty wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego itp. 15. Zamawiający poniesie koszt podatku od środków transportu zapłaconego przez Wykonawcę w związku z zakupem przedmiotu leasingu. Zamawiający dopuszcza refakturowanie tej należności na Zamawiającego. 16. Zamawiający nie jest poręczycielem/gwarantem kredytów i umów leasingowych. 17. Zamawiający nie wyraża zgody na zabezpieczenie leasingu wekslem własnym. 18. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy wg wzoru umowy leasingowej obowiązującej u leasingodawcy jedynie w przypadku, gdy do takiego wzoru umowy zostaną wprowadzone zapisy niniejszej siwz, w szczególności konkretne nazwy i terminy, a także założenia istotnych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 5 do siwz. 19. W cenie pojazdu należy uwzględnić wszelkie koszty zakupu, montażu (podpięcia), rozruchu (konfiguracji), abonamentu oraz serwisowania: systemu lokalizacji GPS, w tym lokalizatora GPS typu Professional oraz sondy paliwa. Koszty winny dotyczyć całego okresu leasingu (do dnia wykupu pojazdu). 3. Wykonawca zapewnia: 1) Dostawca gwarantuje, że pojazd będący przedmiotem zamówienia jest wolny od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych; 2) W dniu odbioru przedmiotu zamówienia dostawca przekaże zamawiającemu dokumenty określające warunki serwisowania gwarancyjnego i pogwarancyjnego, instrukcję obsługi pojazdu z charakterystyką techniczno-eksploatacyjną w języku polskim. Do oferty należy dołączyć parametry urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia: nazwę producenta urządzenia, typ, model oraz inne elementy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz. Wskazane parametry mają pozwolić na jednoznaczną identyfikację zaoferowanego przedmiotu zamówienia i jego zgodność z parametrami technicznymi zawartymi w siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66114000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych 00/100) w formie określonej w art. 45 ust. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Szczegółowe informacje na temat wadium zawarte są w rozdziale X siwz.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje się wymagań w zakresie ww. warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy – według zał. nr 1 do siwz, 2) Oświadczenia wymagane w siwz do złożenia wraz z ofertą, 3) Do oferty należy dołączyć załączyć parametry urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia: nazwę producenta urządzenia, typ, model oraz inne elementy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz. Wskazane parametry mają pozwolić na jednoznaczną identyfikację zaoferowanego przedmiotu zamówienia i jego zgodność z parametrami technicznymi zawartymi w siwz. 4) Harmonogram szczegółowy spłat rat leasingowych (część kapitałowa i odsetkowa).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach