Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż ogniw fotowoltaicznych w 19 autobusach miejskich marki SOLBUS.

Miejski Zakład Komunikacji - Puławy Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 24-100 Puławy, Dęblińska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 886 80 00, , fax. 81 886 80 00
  • Data zamieszczenia: 2018-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacji - Puławy Sp. z o.o.
    Dęblińska 2A
    24-100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 81 886 80 00, , fax. 81 886 80 00
    REGON: 43096499500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://mzk.pulawy.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż ogniw fotowoltaicznych w 19 autobusach miejskich marki SOLBUS.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż ogniw fotowoltaicznych w 19 autobusach miejskich marki SOLBUS z podziałem na: 1.1. SOLBUS model SM12DC23.09 [długość autobusu 12,0 m] – sztuk 11; 1.2. SOLBUS model SM12DC03.05 [długość autobusu 10,5 m] – sztuk 8. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również: 2.1. wykonanie dokumentacji technicznej wykonawczej; 2.2. szkolenie personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji instalacji; 2.3. dostarczenie fabryczne nowego urządzenia diagnostycznego – laptopa, z oprogramowaniem w języku polskim, umożliwiającego przeprowadzenie odczytu danych i diagnostykę systemu fotowoltaicznego w autobusach. Minimalne wymagane parametry techniczne laptopa: 2.3.1. ekran 15,6” 1920x1080 Full HD, 2.3.2. matryca matowa, 2.3.3. procesor Intel Core i5 8250U 1,6 lub równoważny, 2.3.4. pamięć RAM 16 GB, 2.3.5. karta graficzna zintegrowana, 2.3.6. dysk HDD 1000 GB, 2.3.7. dysk SSD 256 GB, 2.3.8. sieć WLAN, Bluetooth, Modem 3G, 2.3.9. system operacyjny Windows 10 Profesional, 2.3.10. gwarancja 36 miesięcy. 3. Panele fotowoltaiczne muszą bezpośrednio przetwarzać promieniowanie słoneczne na energię elektryczną, która będzie wspomagała zasilanie instalacji pokładowej autobusu podczas pracy silnika spalinowego oraz w czasie postoju z wyłączonym silnikiem [np. na przystanku końcowym linii komunikacyjnej, na terenie zajezdni]. Zamontowany system musi znacząco pokryć zapotrzebowanie pojazdu na energię elektryczną. 4. Instalację fotowoltaiczną stanowią: 4.1. System paneli fotowoltaicznych wytwarzających energię elektryczną o mocy min.: 4.1.1. 1,5 kWp dla autobusów model Solbus SM12DC23.09, 4.1.2. 1,0 kWp dla autobusów model Solbus Sm12Dc03.05. 4.2. Przetwornica z ekranem LCD, przyciskami na obudowie , interfejsami USB i CAN. 4.3. Pozostałe komponenty i urządzenia w tym okablowanie, system montażowy, rozdzielnica-niezbędne do zapewnienia prawidłowego działania instalacji. 4.4. System musi posiadać układ sygnalizacyjny poprawnej pracy systemu, dostępny dla serwisu Zamawiającego. 5. Wymagania dotyczące instalacji fotowoltaicznej: 5.1. Instalacja musi przetwarzać energię słoneczną na energię elektryczną do wspomagania zasilania instalacji pokładowej 24 V autobusu podczas postoju oraz ruchu, niezależnie od pracy silnika spalinowego. 5.2. Panele fotowoltaiczne muszą być zamontowane na dachu autobusu w sposób bezinwazyjny tj. nie mogą powodować naruszenia konstrukcji , poszycia dachu i powłoki lakierniczej z wyjątkiem uszkodzeń dotyczących koniecznych do wykonania przepustów na okablowanie. 5.3. Zastosowane kleje lub taśmy montażowe muszą po demontażu paneli dać się usunąć bez naruszenia powłoki lakierniczej. W przypadku jej naruszenia Wykonawca zobowiązany jest przywrócić stan pierwotny. 5.4. Zastosowane panele powinny charakteryzować się odpornością na stosowane środki myjące, elastycznością i lekkością. 5.5. Panele fotowoltaiczne muszą być odporne na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. 5.6. Funkcjonalność instalacji fotowoltaicznej: 5.6.1. niesprawność lub zacienienie jednego z paneli lub kilku z nich nie może powodować wyłączenia z pracy pozostałych paneli, 5.6.2. każdy z paneli sterowany niezależnie przez niezależny regulator, 5.6.3. instalacja musi wspomagać zasilanie autobusów optymalnie do panujących warunków pogodowych oraz pór roku. 6. Rozmieszczeniem urządzeń wchodzących w skład instalacji musi być zoptymalizowana pod katem długości okablowania. 7. Okablowanie i zastosowane złącza muszą charakteryzować się odpornością na działalnie UV i działanie warunków atmosferycznych. 8. Instalacja nie może generować żadnych słyszalnych dźwięków. 9. Instalacja musi rejestrować praz zapewnić możliwość zgrywania parametrów jej pracy, minimalny zakres rejestrowania parametrów: 9.1. napięcie poszczególnych paneli fotowoltaicznych [V], 9.2. prądy poszczególnych paneli fotowoltaicznych [A], 9.3. moc wyjściowa poszczególnych paneli fotowoltaicznych [W], 9.4. energia całkowita systemu [kWh], 9.5. energia od ostatniego uruchomienia systemu (tzw. energia dzienna) [kWh]. Wszystkie dane muszą być zapisane w jednostce czasu [data/godzina]. Dane przechowywane muszą obejmować ostanie 45 dni pracy instalacji. Odczyt danych musi być możliwy poprzez złącze USB na nośnik wymienny lub poprzez komputer, który będzie się łączył drogą bezprzewodową z rejestratorem. 10. Sprawność minimalna przetwornicy 95%. 11. Dokumentacja techniczna musi pozwolić na samodzielną eksploatację instalacji przez Zamawiającego. Dokumentacja wykonawcza powinna obejmować: 11.1. Opis funkcjonalny instalacji wraz ze szczegółowym wykazem urządzeń wchodzących w skald instalacji wraz z kartami technicznymi w języku polskim. 11.2. Schemat ideowy instalacji. 11.3. Rysunek rozmieszenia instalacji. 11.4. Rysunki montażowe. 11.5. Diagnostykę i obsługę systemu. 11.6. Instrukcję użytkowania. 12. Wykonawca przeprowadzi szkolenie personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji instalacji na swój koszt w siedzibie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31712331-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie do dnia 2018-08-23 do godz.13:00, w wysokości 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy + 00/100). 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 45 ust 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Gwarancje lub poręczenia powinny być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto: PEKAO I O/Puławy Nr 55124024121111000036107083. Oznacza to, że przed upływem terminu składania ofert, na koncie Zamawiającego muszą znaleźć się pieniądze (tzn. powinien być uznany rachunek Zamawiającego na kwotę wadium). 6. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału dokumentu, razem z ofertą w osobnej kopercie. 7. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, żę na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, aby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium prze wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba że wynika to z przepisów prawa. 9. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej SIWZ form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłoczne wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom z podaniem zakresów do wykonania oraz wykaz podmiotów, na których zasoby powołuje się wykonawca z podaniem zakresu powierzonego zasobu – z wykorzystaniem wzoru Zamawiającego – załącznika nr 4 do SIWZ. 2. Zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia oraz w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda zobowiązania – z wykorzystaniem wzoru Zamawiającego – załącznika nr 5 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 4. Wykonawca bez wezwania, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o treści złożonych ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – z wykorzystaniem wzoru Zamawiającego – załącznika nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną