Przetargi.pl
Przebudowa z rozbudową drogi gminnej ul. Zagórnej w Czarnej Białostockiej wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej

Gmina Czarna Białostocka ogłasza przetarg

  • Adres: 16-020 Czarna Białostocka, Torowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 131 340 , fax. 857 131 349
  • Data zamieszczenia: 2020-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarna Białostocka
    Torowa 14A
    16-020 Czarna Białostocka, woj. podlaskie
    tel. 857 131 340, fax. 857 131 349
    REGON: 52880100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa z rozbudową drogi gminnej ul. Zagórnej w Czarnej Białostockiej wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę z rozbudową drogi gminnej ul. Zagórnej w Czarnej Białostockiej wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej realizowaną na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej AR.6740.3.44.2017 z dnia 22 maja 2019 r. na działkach nr geod. 1377/1, 1393/1, 1378/1, 1379/1, 204/2, 1380/1, 1394/1, 1381/1, 1395/6, 1382/1, 1383/7, 1395/8, 1383/9, 1395/10, 1383/5, 1395/12, 1396/5, 1392, 1384/4, 1384/6, 1385/3, 1385/5, 1386/1, 1397/1, 1387/1, 1398/1, 1388/1, 1399/1, 1389/6, 1389/8, 1389/10, 1400/3, 1400/5, 1390/1, 1401/1, 1391/1, 1402/3, 1403/3, 1329, 1463/1, 1422/1, 1420, 207/2, 2212, 2213, 1452/1, 1451/1, 2214, 2220, 1442/2, 1436/2, 1434/1, 1435/1, wraz z ograniczeniem w korzystaniu z działek nr: 1292, 1463/1 – obręb 44 Czarna Białostocka, oraz decyzją Wojewody Podlaskiego znak AB-II.7821.3.2018.KG z dnia 18 października 2019 r. Powyższe zadanie realizowane będzie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. W ramach zadania należy wykonać ulicę Zagórną o długości około 928 metrów i szerokość jezdni 5,50 m z betonu asfaltowego ze spadkiem daszkowym 2% (na łukach pochylenie zmienne). Na wysokości działki nr 1396/1 jezdnię zawężono do 5,0 m. Przy krawędzi jezdni, poza krawężnikiem po lewej stronie wykonać chodnik szer. 2,0 m ze spadkiem 2% w kierunku jezdni oraz po stronie prawej opaskę o szerokości 1,5 m – z kostki brukowej betonowej szarej typu „cegła” gr. 6 cm. Zjazdy indywidualne szerokości 3,5 m ze skosami 1:1 wykonać z kostki brukowej betonowej czerwonej gr. 8 cm. Zjazdy na posesje należy dowiązać wysokościowo do rzędnych istniejących bram oraz istniejącego terenu. W ramach budowy należy wykonać dodatkowo bądź w innej lokalizacji, zjazdy o szer. 3,5m: - do dz. nr geod. 1387/2 zgodnie z załącznikiem „zał. 1.2.1 - PW DR zmiana lokalizacji zjazdu do dz. nr 1387_2”. - do dz. nr geod. 1398/2, zgodnie z załącznikiem „zał. 1.2.2 - PW DR lokalizacja drugiego zjazdu do dz. nr 1398_2”. - do dz. nr geod. 1436/5 zgodnie z załącznikiem „zał. 1.2.3 - PW DR zmiana lokalizacji zjazdu do dz. nr 1436_5”. Wykonywaną nawierzchnię należy połączyć z ulicą Białostocką w formie skrzyżowania w jego dotychczasowej lokalizacji. W celu dowiązania zjazdów do terenu istniejącego poza granicami pasa drogowego Wykonawca zobowiązany jest (o ile zajdzie konieczność) do przebudowy części podjazdu znajdującego się na działce prywatnej na odcinku o długości ok. 0,5 m, licząc od granicy pasa drogowego w głąb działki (po uzgodnieniu z właścicielem działki – obowiązek uzyskania stosownego oświadczenia spoczywa na Wykonawcy). W ramach budowy ulicy Zagórnej należy również wykonać kanalizację deszczową wraz z wpustami deszczowymi, długości ok. 206 m z odprowadzeniem wód opadowych do ziemi poprzez projektowane studnie chłonne DN 2000 mm (S1-S7). Do przebudowy przewidziano także istniejące węzły hydrantowe wraz z hydrantami. Kanały deszczowe Ø 315 i Ø 200 mm wykonać z rur z litych tworzyw sztucznych, studnie kanalizacyjne średnicy Ø 1000 mm jako betonowe, wpusty uliczne jezdniowe i krawężnikowe betonowe z pokrywą żeliwną. Należy dokonać regulacji istniejącej infrastruktury studni oraz dostosować włazy studni do planowanego obciążenia ruchem min 40 t, w obrębie projektowanych nawierzchni drogowych. Wszystkie drzewa nieprzewidziane do wycinki, znajdujące się poza pasem drogowym, na czas realizacji robót należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem. UWAGA: Przewiduje się ewentualne przełożenie przyłączy wodociągowych w trakcie budowy w uzgodnieniu z Zarządcą sieci. Mogą wystąpić różnice między rzędnymi odczytanymi z podkładu geodezyjnego a stanem faktycznym. Przed przystąpieniem do wykonywania robót wykonać wykopy kontrolne. W razie wystąpienia nieprzewidzianych kolizji zwrócić się do gestora sieci oraz Projektanta w celu konsultacji rozwiązania problemu. Na odcinku od ul. Jeżynowej do ul. Myśliwskiej należy wykonać oświetlenie uliczne, składające się z 12 szt. słupów oświetlenia ulicznego – stalowych ocynkowanych wysokości 10,0 m wraz z wysięgnikami pojedynczymi długości 1,5 m, oprawami typu LED o mocy 41W każda oraz szafy oświetleniowej, zasilonej ze stacji 7-795. Szafka oświetleniowa dodatkowo musi posiadać urządzenia kompensujące energię bierną pojemnościową (w wersji 1-fazowej) nie powodując przekompensowania na stronę energii biernej indukcyjnej powyżej dopuszczalnej i wolnej od opłat wartości tg fi <0,4 (dotyczy w całym zakresie regulacji redukcji mocy w zastosowanych oprawach). Wszelkie uzgodnienia z PGE, wyłączenia i opłaty z nimi związane znajdują się po stronie wykonawcy. Oprawy i wysięgniki ze zdemontowanych słupów przekazać Zamawiającemu. Zakres obejmuje wykonanie: A. robót branży drogowej: - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych, - usunięcie drzew i krzewów, - rozebranie nawierzchni z płyt betonowych, - rozebranie nawierzchni z kostki betonowej, - rozebranie nawierzchni z betonu cementowego, - rozebranie krawężników kamiennych, - rozebranie ław pod krawężnikami, - rozebranie obrzeży betonowych, - rozebranie kręgów studni, - rozebranie słupków i tarcz znaków drogowych, - rozebranie ogrodzeń, - roboty ziemne – wykopy i nasypy, - regulacja pionowa studzienek i zaworów, - wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, - oczyszczenie warstw konstrukcyjnych mechanicznie, - skropienie warstw konstrukcyjnych emulsją, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki kruszywa niezwiązanego, - wykonanie warstwy ulepszonego podłoża, - wykonanie nawierzchni z kruszywa i betonu asfaltowego, - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej, - umocnienie skarp, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, - montaż urządzeń zabezpieczających ruch pieszych, - montaż krawężników betonowych na ławie z oporem, - wykonanie chodników z płyt betonowych oraz brukowej kostki betonowej, - ustawianie obrzeży betonowych, - wykonanie humusowania z obsianiem, - koszt prowadzenia, utrzymania i demontażu organizacji ruchu na czas budowy, - ułożenie rur osłonowych dwudzielnych, - wykonanie przykrycia studni – pokrywa z pierścieniem odciążającym i włazem. B. robót branży sanitarnej w postaci: - wykonanie wykopów oraz przekopów – roboty ziemne, - umocnienie ścian wykopów wraz z rozbiórką palami szalunkowymi stalowymi (wypraskami), - montaż i demontaż konstrukcji podwieszeń kabli energetycznych i telekomunikacyjnych, - wykonanie podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich, - wykonanie podsypki filtracyjnej, - ułożenie drenażu z rur z tworzyw sztucznych, - montaż studzienek i osadników piasku, - rurociąg tymczasowy odprowadzający wody – pompowanie wody z wykopu, - wykonanie kanalizacji deszczowej rur litych z tworzyw sztucznych o śr. 315 mm, - obsypka rurociągu, - zasypanie wykopów, zagęszczenie, - wykonanie próby wodnej szczelności, inspekcji telewizyjnej kanałów rurowych, - wykonanie przykanalików z rur litych z tworzyw sztucznych o średnicy 200 mm, - wykonanie studni z kręgów betonowych średnicy 1000 mm i 2000 mm, - wykonanie wpustów ulicznych średnicy 500 mm, - przebudowa węzłów hydrantowych wraz z montażem hydrantów naziemnych, - inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. C. robót branży elektrycznej w postaci: - roboty ziemne – wykopy i nasypy, - ułożenie kabla i rur osłonowych, - montaż szafki oświetleniowej, - montaż i stawianie słupów oświetleniowych, - montaż wysięgników rurowych, - montaż opraw oświetleniowych, - montaż przewodów, ograniczników przepięć itp., - badanie linii kablowej nn po jej wykonaniu, - badania i pomiary końcowe, - demontaż wysięgników rurowych i opraw. D. robót branży teletechnicznej w postaci: - układanie kabla o średnicy do 30 mm w rowie kablowym, - montaż słupków rozdzielczych, - wykonanie przepustów pod drogami i innymi przeszkodami, - montaż złączy przelotowych i równoległych kabli wypełnionych, - pomiary końcowe prądem stałym, - demontaż kabla doziemnego o średnicy do 30 mm. Inwestycję należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiar robót jest elementem pomocniczym do przygotowania oferty. Do zadań Wykonawcy należy: - opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - 3 egz., - opracowanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót i zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym w Białymstoku oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, - zapewnienie mieszkańcom oraz służbom porządkowym i bezpieczeństwa, możliwości wjazdu na posesje, - przed przystąpieniem do budowy projekt zagospodarowania terenu uzgodnić w zakresie kolizji z gestorami sieci energetycznych, telefonicznych i sanitarnych, - przedstawienie kosztorysu ofertowego przed zawarciem umowy, a po zakończeni inwestycji – kosztorysu powykonawczego, - zniszczone podczas realizacji punkty graniczne należy na nowo wznowić i trwale za stabilizować, z tej czynności sporządzić protokół wymagany prawem w zakresie podziałów nieruchomości. - wykonanie inspekcji TV zrealizowanej kanalizacji deszczowej, - wykonanie 2 szt. tablic informacyjno – promocyjnych - pamiątkowych związanych z realizacją zadania wskazujących źródło pochodzenia środków pomocowych na jego realizację oraz tablic informacyjnych wynikających z przepisów Ustawy Prawo budowlane (wzór tablic informacyjno - promocyjno - pamiątkowych zostanie przedstawiony przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z Wykonawcą zadania). Szczegółowy zakres prac zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach oraz w istotnych postanowieniach przyszłej umowy, które stanowią odpowiednio załączniki nr 1-3 oraz załącznik nr 9 do SIWZ. Przedmiary mają wyłącznie charakter pomocniczy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy PLN.) . 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 35 1020 1332 0000 1102 0280 9606 Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……………………..r. – do dnia …………………………r.”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia), należy dołączyć do oferty . 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu poniżej 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust. 1 pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie oferenta.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach