Przetargi.pl
Przebudowa wraz z modernizacją dróg gminnych w miejscowościach Bobrowiczki i Rzyszczewko w Gminie Sławno

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, I Pułku Ułanów 11
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 810 75 26 , fax. +48 59 810 75 26
  • Data zamieszczenia: 2023-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    I Pułku Ułanów 11
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. +48 59 810 75 26, fax. +48 59 810 75 26
    REGON: 770979909
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.slawno.ibip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa wraz z modernizacją dróg gminnych w miejscowościach Bobrowiczki i Rzyszczewko w Gminie Sławno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z modernizacją dróg gminnych w miejscowościach Bobrowiczki i Rzyszczewko w Gminie Sławno, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i rozporządzeniami wykonawczymi, z uwzględnieniem zapisów SWZ.2. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części: 1) Część nr 1 – Budowa drogi dojazdowej do Sławieńskiej Strefy Ekonomicznej w Bobrowiczkach.2) Część nr 2 – Przebudowa drogi gminnej nr 170027Z w Rzyszczewku.2.1. Część nr 1 – Budowa drogi dojazdowej do Sławieńskiej Strefy Ekonomicznej w Bobrowiczkach:2.1.1. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza:1) Budowa drogi dojazdowej do Sławieńskiej Strefy Ekonomicznej wraz z budową sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej,2) Budowa sieci oświetlenia drogowego w m. Bobrowiczki, gm. Sławno, 3) Budowa drogi dojazdowej do Sławieńskiej Strefy Ekonomicznej wraz z budową sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej – Projekt zjazdu oraz przejścia dla pieszych wraz z doświetleniem,z uwzględnieniem zapisów SWZ.2.1.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje budowę drogi, w tym wykonanie, m. in.:1) jezdni asfaltowej o długości około 860 m, 2) zjazdów indywidualnych, 3) chodnika z kostki betonowej, 4) przebudowy skrzyżowania z drogą krajową 5) oświetlenia ulicznego.2.1.3. UWAGI DO ZAMÓWIENIA:1) Wykonawca sporządzi i uzyska zatwierdzenie Projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu na czas przebudowy skrzyżowania z drogą krajową oraz uzyska i opłaci zezwolenie na zajęcie pasa drogowego.2) Grunt z korytowania i wykopów należy przewieźć na działkę nr 177/9 w obrębie Bobrowiczki (bezpośrednio przy budowanej drodze).3) Teren zielony wykonać jedynie w zakresie ułożenia warstwy humusu gr. 10 cm na powierzchni 900 m2 wraz z wyrównaniem oraz dostawy nasion trawy (1kg/50m2 – łączna ilość 50 kg); zamówienie nie obejmuje siewu trawy. 4) Wykonawca zorganizuje prace w taki sposób, aby przez cały okres prowadzenia robót zapewnić możliwość przejazdu mieszkańcom.5) Słupy oświetlenia ulicznego na odcinku między drogą krajową, a km 0+360,00 należy wykonać w kolorze RAL 7016.6) Zamówienie nie obejmuje budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, które zostały wybudowane na wcześniejszym etapie realizacji inwestycji.2.1.4. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych przedstawiono w dokumentacjach projektowych:1) Projektach budowlano – wykonawczych,2) Projekcie Stałej Organizacji Ruchu,3) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,4) Decyzjach i uzgodnieniach załączonych do dokumentacji przetargowej.Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy).Przedmiar robót załączony do dokumentacji jest elementem pomocniczym, należy go zweryfikować z SWZ i nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano – wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SWZ.Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy. Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania.3. Uwagi dotyczące wszystkich części zamówienia:1) Na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni mu obiekt na czas przeprowadzenia wizji. W przypadku nie dokonania przez Wykonawcę wizji lokalnej oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18 ustawy Pzp.2) Prowadzenie robót na budowie:a) Plac budowy należy ogrodzić i oznakować zgodnie z przepisami prawa budowlanego. b) Za sposób wykonania prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego Kierownik Budowy. 3) Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia:a) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego);b) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania (w tym koszty zajęcia pasa drogowego, itp.);c) opinie, uzgodnienia i załączniki uzyskane na etapie projektu uznaje się za wiążące i zobowiązuje się Wykonawcę do wypełniania zawartych w nich ustaleń i warunków;d) Wykonawca w ramach powyższego zadania musi zrealizować wszystkie niezbędne próby, badania zakończone stosownym protokołem zgodnie z dokumentacją projektową wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej;e) do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca dostarczy inwentaryzacje geodezyjną zatwierdzoną przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;f) Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Właścicieli sąsiednich posesji o utrudnieniach i ograniczeniach w dojeździe na 2 dni przed planowanym terminem wykonywania robót;g) w przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości;h) przed wejściem na teren prywatnych działek należy spisać z Właścicielem nieruchomości protokół wejścia na działkę oraz protokół zejścia z działki po realizacji wszystkich prac; i) Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną konieczną do wykonywania robót; j) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia punktów osnowy Wykonawca jest zobowiązany do ich odtworzenia przez uprawnionego geodetę; k) do Wykonawcy należy przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy, a w szczególności jego dozór;l) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu;m) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z istniejącą zabudową zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji terenowej celem zapoznania się z istniejącą zabudową;n) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury;o) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów;p) Wykonawca, jeżeli uzna za konieczne, zapewni ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy;q) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót;r) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i przekazania go Zamawiającemu i Nadzorowi przed rozpoczęciem robót.s) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;t) w przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane Polskie lub Europejskie Normy, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji; w przypadku projektowanych rozwiązań systemowych Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania odpowiadających rozwiązań systemowych. 4) Informacje dotyczące wynagrodzenia i gwarancji:a) W związku z współfinansowaniem zamówienia ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu „Polski Ład: Program Inwestycji strategicznych”, Wykonawca zapewni finansowanie inwestycji w części nie pokrytej udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę z Promesy udzielonej Zamawiającemu przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach programu Polski Ład, z zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzenia w całości nastąpi zgodnie z postanowieniami umowy – w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru końcowego Inwestycji przez Zamawiającego.b) W ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej, STWIOR i SWZ.c) Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym musi uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót określonych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także koszty wynikające z zapisów SWZ. d) W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego jest on wyłącznie dokumentem pomocniczym.c. d. w SWZ1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z modernizacją dróg gminnych w miejscowościach Bobrowiczki i Rzyszczewko w Gminie Sławno, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i rozporządzeniami wykonawczymi, z uwzględnieniem zapisów SWZ.2. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części: 1) Część nr 1 – Budowa drogi dojazdowej do Sławieńskiej Strefy Ekonomicznej w Bobrowiczkach.2) Część nr 2 – Przebudowa drogi gminnej nr 170027Z w Rzyszczewku.2.2. Część nr 2 – Przebudowa drogi gminnej nr 170027Z w Rzyszczewku:2.2.1. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza – Przebudowa drogi gminnej nr 170027Z w Rzyszczewku, z uwzględnieniem zapisów SWZ.2.2.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje przebudowę drogi, w tym wykonanie, m. in.:1) jezdni asfaltowej o długości ok. 460 m i szerokości 4,5 m, 2) zjazdów indywidualnych, 3) chodnik z kostki betonowej starobrukwoej bezfazowej o długości ok. 430 m, przy nawierzchni brukowej przeznaczonej do modernizacji,4) uzupełnienia nawierzchni brukowej na powierzchni 100 m2, kamień do uzupełnienia nawierzchni brukowej udostępni na placu składowym w Warszkowie Zamawiający,5) odtworzenie i profilowanie rowów,6) wymiany przepustów z rur PP.2.2.3. UWAGI DO ZAMÓWIENIA:1) Wykonawca sporządzi i uzyska zatwierdzenie Projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót.2) Grunt z korytowania i wykopów należy przewieźć na odległość do 2 km.3) Teren zielony wykonać jedynie w zakresie ułożenia warstwy humusu gr. 10 cm na powierzchni 1200 m2 wraz z wyrównaniem oraz dostawy nasion trawy (1kg/50m2 – łączna ilość 50 kg); zamówienie nie obejmuje siewu trawy. 4) Wykonawca zorganizuje prace w taki sposób, aby przez cały okres prowadzenia robót zapewnić możliwość przejazdu mieszkańcom.2.2.4. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych przedstawiono w dokumentacjach projektowych:1) Projektach budowlano – wykonawczych,2) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy).Przedmiar robót załączony do dokumentacji jest elementem pomocniczym, należy go zweryfikować z SWZ i nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano – wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SWZ.Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy. Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania.3. Uwagi dotyczące wszystkich części zamówienia:1) Na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni mu obiekt na czas przeprowadzenia wizji. W przypadku nie dokonania przez Wykonawcę wizji lokalnej oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18 ustawy Pzp.2) Prowadzenie robót na budowie:a) Plac budowy należy ogrodzić i oznakować zgodnie z przepisami prawa budowlanego. b) Za sposób wykonania prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego Kierownik Budowy. 3) Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia:a) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego);b) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania (w tym koszty zajęcia pasa drogowego, itp.);c) opinie, uzgodnienia i załączniki uzyskane na etapie projektu uznaje się za wiążące i zobowiązuje się Wykonawcę do wypełniania zawartych w nich ustaleń i warunków;d) Wykonawca w ramach powyższego zadania musi zrealizować wszystkie niezbędne próby, badania zakończone stosownym protokołem zgodnie z dokumentacją projektową wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej;e) do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca dostarczy inwentaryzacje geodezyjną zatwierdzoną przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;f) Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Właścicieli sąsiednich posesji o utrudnieniach i ograniczeniach w dojeździe na 2 dni przed planowanym terminem wykonywania robót;g) w przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości;h) przed wejściem na teren prywatnych działek należy spisać z Właścicielem nieruchomości protokół wejścia na działkę oraz protokół zejścia z działki po realizacji wszystkich prac; i) Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną konieczną do wykonywania robót; j) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia punktów osnowy Wykonawca jest zobowiązany do ich odtworzenia przez uprawnionego geodetę; k) do Wykonawcy należy przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy, a w szczególności jego dozór;l) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu;m) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z istniejącą zabudową zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji terenowej celem zapoznania się z istniejącą zabudową;n) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury;o) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów;p) Wykonawca, jeżeli uzna za konieczne, zapewni ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy;q) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót;r) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i przekazania go Zamawiającemu i Nadzorowi przed rozpoczęciem robót.s) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;t) w przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane Polskie lub Europejskie Normy, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji; w przypadku projektowanych rozwiązań systemowych Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania odpowiadających rozwiązań systemowych. 4) Informacje dotyczące wynagrodzenia i gwarancji:a) W związku z współfinansowaniem zamówienia ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu „Polski Ład: Program Inwestycji strategicznych”, Wykonawca zapewni finansowanie inwestycji w części nie pokrytej udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę z Promesy udzielonej Zamawiającemu przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach programu Polski Ład, z zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzenia w całości nastąpi zgodnie z postanowieniami umowy – w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru końcowego Inwestycji przez Zamawiającego.b) W ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej, STWIOR i SWZ.c) Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym musi uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót określonych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także koszty wynikające z zapisów SWZ. d) W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego jest on wyłącznie dokumentem pomocniczym.e) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe. Podstawę obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowić będzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowanych przez Wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych.c. d. w SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:1) Cześć nr 1 – 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100);2) Cześć nr 2 – 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Sławno Nr 50 9317 0002 0000 3131 2000 0030 z dopiskiem „Przebudowa dróg gminnych w Bobrowiczki i Rzyszczewko– Część nr ……”.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał dokumentu w postaci elektronicznej.7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SWZ skutkowało będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.8. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 98 ustawy Pzp.9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ i w art. 112 ustawy Pzp:1) posiadający zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, tj.:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu;2) posiadający uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu;3) znajdujący się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia, tj.:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu;4) posiadający zdolności techniczne lub zawodowe zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia, tj.:a) Wykonawca musi wykazać wykonanie, tj. zakończenie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: Część nr 1 – co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto, z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik Nr 3 do SWZ. Dokument należy złożyć wraz z dowodami dot. najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności zawierające informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; Część nr 2 – co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto, z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik Nr 3 do SWZ. Dokument należy złożyć wraz z dowodami dot. najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności zawierające informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;b) Wykonawca musi wykazać na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ, że dysponuje: Część nr 1 i 2 – 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej;c) Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach