Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Warszawskiej w Pabianicach na odcinku od „Dużego Skrętu” do granic miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej oraz oświetlenia

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422 254 600 , fax. 422 254 669
  • Data zamieszczenia: 2019-10-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
    ul. Zamkowa 16
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 422 254 600, fax. 422 254 669
    REGON: 51691000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.pabianice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Warszawskiej w Pabianicach na odcinku od „Dużego Skrętu” do granic miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej oraz oświetlenia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlano – instalacyjnych związanych z przebudową ulicy Warszawskiej w Pabianicach na odcinku od ulicy od „Dużego Skrętu” do ulicy Widzewskiej. Zamówienie jest dofinansowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. 3.2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą: a) roboty drogowe, b) roboty instalacyjne związane z budową kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z odejściami do posesji oraz studniami, c) roboty instalacyjne związane z budową kanalizacji deszczowej grawitacyjnej oraz przykanalików, d) roboty instalacyjne związane z budową instalacji oświetlenia. Przedmiotowe roboty budowlane objęte są obowiązkiem prowadzenia nadzoru archeologicznego. Do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie decyzji na prowadzenie badań archeologicznych w ramach w/w nadzoru przed rozpoczęciem realizacji robót budowlanych. Koszty prowadzenia nadzoru archeolo-gicznego należy uwzględnić w cenie oferty. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej znajdujących się w miejscach prowadzonych robót Wykonawca odtworzy te punkty na własny koszt. W obszarze prowadzonych ro-bót zlokalizowane są punkty geodezyjne nr 95, 96, 97 i 1001. Podczas prowadzenia robót należy zacho-wać szczególną ostrożność w ich otoczeniu. Po zakończeniu prac należy punkty wynieść na nowa na-wierzchnię. Prace będą prowadzone zgodnie z: a) pozwoleniem na budowę - decyzja nr 615/2016 z dnia 14.09.2016 roku, wydanym przez Starostę Pabianickiego, b) pozwoleniem na budowę - decyzja nr 1009/2019 z dnia 04.10.2019 roku, wydanym przez Starostę Pabianickiego, c) zgłoszeniem budowy nr GPB-II.7843.260.2019 z dnia 23.09.2019 roku, wydanym przez Wojewo-dę Łódzkiego. 3.3. Zakres prac szczegółowo określa dokumentacja projektowo – kosztorysowa, na która składają się: a) Dokumentacja techniczna (wielobranżowy projekt budowlany oraz wykonawczy) - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, c) Przedmiary robót - załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przy czym należy zaznaczyć, iż załączone przedmiary (poza uwagami zawartymi w punkcie 3.4. siwz) stanowią jedynie element pomocniczy przy ustalaniu ceny ofertowej. Zawarte w nich ilości nie mają charakteru wiążącego, wymagany zakres robót został zdefiniowany w projektach. Zgodnie z warunkami wzoru umowy, Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz specyfikacjami technicznymi. 3.4. Ze względu na fakt, iż w tym samym okresie będzie realizowane zadanie pn. "Łódzki Tramwaj Metropolitarny etap: Pabianice - Ksawerów" z przedmiotowego zadania zostają wyłączone następujące elementy: - budowa peronów tramwajowych po stronie zachodniej, - budowa odcinka kanalizacji deszczowej w ulicy Widzewskiej o długości 41, 15 m od studni Di01 do studni D-01. Zamawiający zrezygnował również z budowy wyniesionych przejść dla pieszych, zastępując je montażem poduszek berlińskich co również zostało ujęte w przedmiarze. Wobec powyższego wszystkie rozbieżności pomiędzy dokumentacją techniczną, a przedmiarami w tym zakresie są zamierzone przez Zamawiającego i zostały uwzględnione w przedmiarach. 3.5. Opis przedmiotu zamówienia zgodnie CPV: a) podstawowy – 45.00.00.00-7 Roboty budowlane b) dodatkowe: 45.11.00.00-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45.23.14.00-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, 45.23.31.20-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 45.23.32.53-7 Roboty porządkowe i przygotowawcze, 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg, 45.31.61.10-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego, 45.33.23.00-6 Roboty instalacyjne kanalizacyjne. 3.6. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 3.7. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.8. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze aktu umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 3.9. Wykonawca zobowiązany jest, przez cały okres realizacji zamówienia, do prowadzenia robót budowlanych w sposób umożliwiający mieszkańcom oraz służbom ratowniczym, porządkowym i bezpieczeństwa publicznego dostęp do budynków położonych przy ul. Warszawskiej w Pabianicach. 3.10. Wszystkie materiały podlegające rozbiórce wraz z gruzem stanowią własność Zamawiającego i w zależności od jego potrzeb Wykonawca dostarczy je własnym transportem, spaletowane lub w przypadku gruzu – luzem w miejsce wskazane przez Zamawiającego w granicach administracyjnych miasta Pabianic. Ewentualne koszty palet Wykonawca powinien wkalkulować w cenę. Dostarczony gruz powinien być czysty, bez zanieczyszczeń typu ziemia. 3.11. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 3.12. Okres obowiązkowej rękojmi wynosi 60 miesięcy, a okres obowiązkowej gwarancji na wykonane prace i wbudowane materiały (niezależnie od czasu obowiązywania na wbudowane materiały gwarancji producenta) minimum 24 miesiące od daty dokonania przez Zamawiającego odbioru końcowego. Okres dodatkowej gwarancji, liczony od dnia upływu okresu obowiązkowej gwarancji jest jednym z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w Rozdziale XIV specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku GETIN Bank, nr rachunku: 47 1560 0013 2473 5210 8000 0006, z dopiskiem na przelewie „Wadium w postępowaniu pn. Przebudowa ulicy Warszawskiej w Pabianicach na odcinku od „Dużego Skrętu” do granic miasta wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej oraz oświetlenia”. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 9.3. niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej- dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz - oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. Z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja/poręczenie musi być egzekwowalna i wykonalna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegać prawu polskiemu, a w sporach z gwarancji wyłącznie właściwy musi być Sąd Powszechny siedziby Zamawiającego. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 7) 2) Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę; 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje specjalnych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, b) zobowiązanie podmiotu trzeciego, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega, o którym mowa w Rozdziale VI ust. 6.5. pkt. 1) SIWZ; c) zaleca się, aby w celu przyspieszenia procedowania do ofert załączyć kserokopię dowodu wniesienia wadium; d) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia (według wzoru wskazanego w załączniku 6 do SIWZ), Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126, z późn. zm).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach