Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Nakielskiej w Mroczy

Gmina Mrocza ogłasza przetarg

  • Adres: 89-115 Mrocza, Plac 1 Maja
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 74 10 , fax. 52 385 62 41
  • Data zamieszczenia: 2019-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mrocza
    Plac 1 Maja 20
    89-115 Mrocza, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 74 10, fax. 52 385 62 41
    REGON: 92350889000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mrocza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Nakielskiej w Mroczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie: przebudowy ulicy Nakielskiej w Mroczy. Inwestycja wykonywana będzie na działkach: dz. 964/6 obr. Mrocza, gm. Mrocza. Zakresem objęto branżowe roboty drogowe związane z: robotami rozbiórkowymi krawężników oraz ponowne ustawienie (odzysk 75%); robotami rozbiórkowymi nawierzchni z kostki betonowej na chodnikach i zjazdach (odzysk 75%); ponownym ułożeniem nawierzchni chodników i zjazdów; rozbiórką cieku przykrawężnikowego (odzysk 60%) i ponownego ułożenia na ławie betonowej; przebudowa chodników; budowa ścieżki rowerowej w granicach pasa drogowego; budowa zatok postojowych w granicach pasa drogowego; sfrezowaniem lokalnie warstwy betonu asfaltowego w miejscu nawierzchni istniejącej (wg tabeli frezowania); ułożeniem lokalnie warstwy profilowej o gr. min. 3 cm na nawierzchni istniejącej; ułożeniem warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni gr. 5 cm; robotami wykończeniowymi. Podłoże pod istniejącą nawierzchnię stanowią grunty piaszczyste. W pasie drogowym zlokalizowane są sieci uzbrojenia: energetyczne, gazowe, telekomunikacyjne, wodno-kanalizacyjne. Teren jest lekko pochylony w kierunku południowym. Na długości ulicy różnice wysokości wynoszą ok. 5,8 m. Z uwagi na rodzaj robót stwierdza się występowanie prostych warunków geotechnicznych i zalicza się obiekt budowlany do pierwszej kategorii geotechnicznej. Początek opracowania znajduje się na wysokości pos. nr (dz. 768/3). Koniec na skrzyżowaniu z obwodnicą miasta. Całkowita długość wynosi ok. 0,96 km. Ulica Nakielska na całej długości jest utwardzona, posiada nawierzchnię z betonu asfaltowego. Po obu stronach znajdują się chodniki z kostki betonowej. Wszystkie zjazdy na posesje są utwardzone z kostki betonowej. Obecnie jezdnia ma szerokość ok. 5,9-6,3m. Ulica posiada pochylenie poprzeczne daszkowe. W wielu miejscach nie jest ono normatywne. Nawierzchnia odwadniana jest przez istniejącą kanalizację deszczową. Wzdłuż ulicy znajduje się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna oraz usługowa. W pasie drogowym znajdują się następujące sieci uzbrojenia: linia napowietrzna energetyczna wraz z oświetleniem; linie podziemne telekomunikacyjne; wodociąg; kanalizacja sanitarna i odwodnienie. Ponieważ projektowane roboty nawierzchniowe nie powodują podstawowej zmiany geometrii ulicy, nie zachodzi potrzeba przebudowy urządzeń uzbrojenia terenu. Układ jezdni, chodników, zjazdów nie ulegnie zmianie. Szerokość istniejącego pasa drogowego jest wystarczająca do realizacji projektowanego remontu nawierzchni ulicy. Łączna długość remontowanej ulicy – 934 m. Początek opracowania znajduje się na wysokości posesji nr 59. Koniec na skrzyżowaniu z ul. Wodną. Projekt obejmuje częściowe sfrezowanie istniejącej nawierzchni, ułożenie warstwy profilowej i ścieralnej z betonu asfaltowego. Sfrezowanie wystąpi w miejscach gdzie przekrój poprzeczny ulicy nie jest normatywny. Głębokość jest zmienna i nie przekracza 4 cm. W wyniku zmiany wysokości niwelety drogi niezbędne będzie wykonanie rozbiórki krawężników, oporników, obrzeży, nawierzchni z kostki betonowej chodników, zjazdów, zatok autobusowych oraz ścieku przykrawężnikowego. Pod chodnikami różnicę wysokości projektuje się wyrównać poprzez powiększenie grubości podsypki piaskowo-cementowej, natomiast pod zjazdami i zatokami dodatkowo poprzez dodatkową warstwę podbudowy z betonu cementowego. Odzysk prefabrykatów przyjęto 75%, natomiast w przypadku ścieku przykrawężnikowego 60%. Szerokość jezdni po remoncie nie zmieni się i wyniesie 6,0 – 6,5m. Spadek poprzeczny - daszkowy 2%. Spadek podłużny dostosowany do istniejącego terenu. Projektowana przebudowa w całości mieści się w pasie drogowym ulicy Nakielskiej. Remont nawierzchni nie zmieni parametrów geometrycznych ulicy. Przełożenie nawierzchni zjazdów i chodników odbywać się będzie na istniejącej szerokości i na długości pomiędzy krawężnikiem jezdni i granicą działki. Remont nawierzchni nie spowoduje przebudowy żadnych sieci, z uwagi na zachowanie wszystkich parametrów geometrii ulicy. Regulacji wysokościowej ulegną jedynie pokrywy urządzeń sieciowych zlokalizowanych w strefie robót. Nie wystąpią roboty ziemne. W miejscu spadków podłużnych p[poniżej 0,5% zastosowano ścieki przykrawężnikowe z kostki betonowej i obrzeży. Projektowana przebudowa nie spowoduje zmiany w organizacji ruchu drogowego. Nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów. Na wysokości działki nr 512/4 woda opadowa tworzy kałużę po każdorazowych opadach. Dlatego w miejscu tym projektuje się budowę studzienki ściekowej o średnicy 500 mm oraz ułożenie przykanalika 200 mm z podłączeniem do istniejącej studni rewizyjnej kanalizacji deszczowej. Zaprojektowana niweleta dostosowana jest do istniejącego terenu. Spadki podłużne ulicy Nakielskiej wynosić będą 0,07% (przy przekroju drogowym) – 2,47%. Nie projektuje się łuków pionowych z uwagi na małe różnice pochyleń. W części intensywnej zabudowy obecnie jest przekrój uliczny, natomiast na pozostałym odcinku przekrój drogowy. Nie ulegną one zmianie. Szerokość jezdni wynosić będzie 5,9-6,3 m. Ulica będzie miała spadek poprzeczny dwustronny 2%. Projektowany odcinek drogi składa się z odcinka prostego oraz łuków poziomych o promieniu 500 i 270 m. Na chodnikach, ścieżkach rowerowych, zatokach postojowych pochylenie poprzeczne 2%. Powierzchnia nawierzchni utwardzonych: Jezdnia – beton asfaltowy 5.970 m2; Chodniki 858 m2; Ścieżka rowerowa 1.110 m2; Ciąg pieszorowerowy 1.800 m2; Zjazdy do posesji 680 m2; Zjazd bitumiczny 90 m2; Parking TIR 378 m2; Parkingi dla sam. osobowych 254 m2. Razem powierzchnia objęta opracowaniem 11.140 m2. Projekt nie przewiduje wycinki drzew i krzewów. Nawierzchnię ulicy zostanie odwodniona poprzez istniejącą kanalizację deszczową a w przypadku przekroju drogowego na pobocza nieutwardzone i dalej na pas zieleni. Wykonanie robót budowlanych: Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.). UWAGA: Celem ułatwienia przygotowania oferty przetargowej, Zamawiający (pomocniczo), jako załącznik do SIWZ, załącza przedmiar robót, który określa niezbędne podstawowe roboty do wykonania zamówienia. Zwraca się uwagę, że dokument ten, ma jedynie ułatwić dokonanie wyceny, nie może jednak być podstawą do dokonywania rozliczenia całego zamówienia, na które zawarta umowa będzie miała charakter UMOWY RYCZAŁTOWEJ. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu kodeksu pracy – co dotyczy tzw. pracowników fizycznych, wymóg nie dotyczy np. osób kierujących budową) osób wszędzie tam, gdzie wykonywanie czynności wynikających z SIWZ, w tym z opisu przedmiotu zamówienia, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). Przedmiotowy wymóg dotyczy zwłaszcza osób wykonujących czynności związane: - z obsługą rozściełacza. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 kp. 2) Wykonawca składa wykaz osób (zgodny z Załącznikiem nr 9 do SIWZ), o których mowa w pkt 1) wraz z oświadczeniem, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w terminie 7 dni od podpisania umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania robót. 3) Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy do momentu otrzymania wykazu, o którym mowa w pkt 2). Wynikłe z tego opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane, jako opóźnienie z winy Wykonawcy. 4) Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w pkt 2) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę tego wykazu do wiadomości Zamawiającego). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę w wykazie o którym mowa w pkt 2). 6) Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w pkt 2), jeżeli Zamawiający o to wystąpi. Dowodem takim jest kopia umowy/umów, która powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: (przedruk z SIWZ) 11.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100 gr.). 11.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 11.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 11.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: BS w Koronowo Oddział Mrocza, Nr 19 8144 0005 2004 0040 0114 0006 11.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 11.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy w Mroczy, Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza, w pok. 305, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 11.7. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu i dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zaakceptowane „Istotne postanowienia umowy”. 2) Umowę konsorcjum/spółki cywilnej – jeżeli dotyczy 3) Kopię dowodu wniesienia wadium – jeżeli zajdzie konieczność 4) Dokument w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii) – jeżeli dotyczy. 5) Kosztorys ofertowy – dla celów poglądowych Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach